تحلیل تکینکال سرمایه گذاری سایپا
حال روز سرمایه گذاری سایپا این روزها خیلی مناسب نمی باشد شرکت سه سهم اصلی در سبد خود دارا می باشد ابتدا سایپا و سپس بانک پارسیان و ملی مس .. با توجه به بدهی های گروه سایپا به گروه بهمن شاهد فروش ملی مس و بانک پارسیان به خبهمن می باشیم فروش دارایی ها یک اقدام بسیار منفی می باشد وساپا با فروش این دوسهم در حقیقت به سهم تو خالی و پوشالی تبدیل شده است که تنها داراییش در حال حاضر سایپا می باشد سهمی که به قیمت 480 تومان از بهمن خریداری کرده است و در حال حاضر قیمت ان حتی 130 تومان هم نمی باشد لذا اگر در حال حاضر به بررسی ناو وساپا بپردازیم می بینیم در سبد این شرکت هیچ دارایی با ارزشی وجود ندارد فروش بانک پارسیان و ملی مس نیز اثرات خود را در سال های بعد کاملا مشخص خواهد کرد در مجموع چشم انداز این سهم با فروش دارایی هایش کاملا منفی می باشد عاقبت قیمت سهم در میان مدت به زیر 100 تومان اتفاق دور از ذهنی نمی باشد
میانگین 20 و 50 روزه در محدوده 101 تومان قرار گرفته اند عبور قیمت از این محدوده باید با حجم معاملات بالایی همراه باشد بسته شدن قیمت بالای 101 تومان اولین قدم مثبت سهم خواهد بود
نمودار سهم نشان می دهد که محدوده 110 تومان مقاومت اصلی قیمت می باشد میانگین 100 روزه در محدوده 112 تومان قرار گرفته است لذا عبور قیمت از محدوده 110 تومان هدف اصلی قیمت می باشد اگر قیمت نتواند از 110 عبور کند مهمترین سطح حمایتی فعلی ان 89 تومان می باشد باید توجه داشت اگر سطح 90 تومان نیز شکسته شود اهداف بعدی قیمت به ترتیب برابر با 83و76و68 تومان خواهند بود
در مجموع سهم مسیر کاهشی را در پیش خواهد داشت و رشد های فعلی فرصت بهتری برای خروج سهم خواهد بود یقینا از سهم تا زمانی که حق ها باز خواهند بود حمایت خواهد شد لذا پس از اتمام زمان معاملات حق ها ،روند منفی سهم تشدید خواهد شد و حق ها نیز در چند ماه اینده به قیمت یک ریال به فروش خواهند رسید این عاقبتی است که تمام زیر مجموعه های سایپا در پیش دارند فروش حق های وساپا در قیمتهای 17 تومان فرصت خیلی خوبی برای فروش می باشد
سایت تحلیلی بتاسهم
شنبه 31 تیر 91



