بازاري چشم به راه!!!
نگاهی به بازار فردا چهارشنبه 22 اذر 91
بازار سرمايه اين روزها همچنان از حجم معاملات بالايي برخوردار ميباشد و از طرف ديگر نيز در انتظار گزارشات 9 ماهه ميباشد ديگر كم كم با پايان اين اماه انتظارات به سر امده و بايد به استقبال گزارشات 9 ماهه شركتها برويم اين روزها ليدري بازار از ان گروهي است كه در تخمين سودشان توسط تحليلگران ارقام و اعداد خوبي را نشان دهند
طبق تجربه این مدت اخیر، روزهای چهارشنبه روز تبلیغات شاخص در اخر هفته ها بوده است لذا باید فردا شاهد اتش بازی خوبی در محدوده 34 هزار واحد باشیم تا روز های 5شنبه و جمعه شاهد اعلام این رکورد شکنی جدید باشیم و بوق خبری خوبی برای رسانه های خبری ایجاد شود بنابراین فردا نیز روز خوبی برای بازار خواهد بود
اما بازار اين روزها به سمت سهام كوچك هم نیز در حال تمايل نشان دادن است امروز قنديها علي رغم عدم افزايش نرخ شكر در سال جاري و ثبات نرخ شكر در سطوح 1300 تومان باز هم با نوسانات مثبت همراه شدند
در گروه كاشيها شاهد معاملات مثبت و حتي صف خريد چند سهم كاشي و سراميكي بوديم و احتمالا فردا معاملات بهتري را در اين گروه شاهد خواهيم بود
اين روزها شايعه شده در نماد كساوه اين سهم توانايي اعلام سود80 توماني را در عملكرد 6 ماهه با توجه به پوشش بالاي سود خود در عملكرد 6 ماهه را دارد
اما در نمادهاي برقي روند اين گروه به روند بترانس وصل است بترانسي كه در انتظار عرضه مجدد بلوك خود ميباشد بلوكي كه احتمال معامله اش با توجه به اخبار مثبت اخذ قراردادهاي جديد صادراتيش بسيار بالا ارزيابي ميگردد محدوده 260 تومان مقاومت مهمی برای سهم می باشد که عبور از ان می تواند سهم را تا 280 تومان نیز رشد دهد
اما در نمادهاي فولادي فعلا انتظار اصلاح بيشتر نمادهاي اين گروه را داريم فولاد 400 توماني و ذوب اهن 260 توماني را به عنوان اهداف قيمتي پيش روي سهام اين گروه را انتظار داريم
در بين نمادهاي معدني نيز شايد روييها توان رشد قيمتي را داشته باشند قیمت جهانی روی تا حدودی بالای 2000 دلار تثبیت شده است اما براي سنگ اهنيها تا گزارشات 9 ماهه نميتوان انتظار رشد قيمتي بالايي را داشت سنگاهنيها فعلا بر سر مقاومتهاي خود قرار دارند این گروه یعنی امید ومعادن گلی چادرملو و فولاد خوزستان سهم های بسیار خوبی با دید میان مدت هستند که یقینا رشد انها تاثیر بالایی در شاخص سازی خواهند داشت لذا رشد بعدی شاخص بدون رشد این چند سهم غیر ممکن خواهد بود
در بين نمادهاي خودرويي زمزمه هايي از احتمال افزايش نرخ مجدد خودرو در كشور ميشود كه اگر صحت داشته و اجرايي شود ميتوان به نوسان 10-20 درصدي سهام خودروييها اميدوار بود سایپای 100 تومانی و ایران خودروی 114 تومانی می توانند بار دیگر با شایعات پیش روی خود حرکت جدیدی را اغاز کنند که باید به رفتار قیمتی انها در روزهای اتی بیشتر توجه کرد
بانک پارسیان نیز باردیگر بابت شایعاتی مبنی بر اعلام معامله بلوکی خود با رونق خوبی روبرو شده است باید توجه داشت سود پارسیان 55 تومان می باشد که با پی به ای متوسط بانکی قیمت سهم حداقل باید 250 تومان باشد و این رنج قیمتی جدا از هر گونه معامله بلوکی تخمین زده می شود
دیگر سهم های بانکی نیز این روزها معاملات خوبی را شاهد می باشد بانک انصار نیز در محدوده 210 تومان برای نوسانگیران گزینه کم ریسکی می باشد
امروز در بورس کالا شاهد کاهش نرخ در محصولات فایرا بودیم و اینکاهش نرخ بالای 10 درصد ی محصولات فایرا سهم را با اصلاح بیشتری می تواند روبرو سازد لذا باید به رفتار فایرا در روزهای اتی توجه بیشتری داشت
شبندر نیز این روزها نشان می دهد بازیگران زیادی دارد و کاهش چندانی را نمی توان از سهم توقع داشت بهر عنوان 382 تومان مقاومت پیش روی سهم می باشد که با عبور از ان هدف 400 تومانی پیش روی قیمت می باشد
در گروه پتروشیمی نیز باز اخباری از دلاری شدن نرخ خوراک کم کم در حال رسمی شدن می باشد چندین بار روی این موضوع صحبت کردیم که این افزایش 2 برابری نرخ خوراک براحتی قابل جبران است و افزایش بیشتر نرخ خوراک می تواند مشکل ساز شود لذا این روزها شاهد هستیم پردیس جدا از هر گونه ترسی از این صحبتها در حال رشد می باشد بنابراین نباید ترس چندانی بابت افزایش 2 برابری نرخ خوراک داشت
سه شنبه 21 اذر 91


