نگاهی به بازار فردا چهارشنبه 17 اسفند 90
بازار و دقايق پاياني…
اين روزها كم كم ساعات عمر بازار 90 رو به پايان ميباشد بازاري كه با تمامي فراز و نشيبهايش اين روزها اخر با شيريني هاي خوبي همراه بوده است از قنديها گرفته تا ساختمانيها و كاشي و سراميكيها و غيره خلاصه بازار در هر مقطعي با بازدهي نسبتا خوبي همراه بوده است روندي كه اين روزها با توجه به تورم شديد و افزايش نرخ كالاها پيشبيني ميشود با شدت بيشتري براي سال 91 ادامه پيدا نمايد و حداقل تا ابتدای سال 91 شاهد بازاري مثبت و كارا باشيم
اما براي فردا در نمادهاي ساختماني انتظار معاملات مثبت را داريم برخي نمادهاي اين گروه مستحق رشد قيمتي هستند سهام ساختماني كه با پتانسيل هاي بنيادي نظير پي بر اي پايين و افزايش نرخ مسكن و در نهايت افزايش احتمالي سود سال 91 اشان مواجه ميباشند
در اين بين مسكن شمالشرق و اس پ و باغميشه و حتي مسكن تهران جز سهام مناسب اين گروه ميباشند كه اتفاقا نوسانات خوبي را به همراه دارند در صورت برگشت روند سهام ساختماني انتظار بازدهي 10 درصدي از سهام اين گروه ميرود
اما براي فردا در نمادهاي تجهيزاتي انتظار روند متعادلتر را از سهام اين گروه داريم حفاري و اذراب همچنان ميتوانند با ديد ميان مدت جذاب باشند اما در مورد صدرا بهتر است تا انتشار گزارش 9 ماهه سهم صبر نماييد صدرايي كه اين روزها سهامداران خود را حسابي كلافه كرده است
اما در گروه تجهيزاتيها خريدهاي سنگين و بلوكي ساتا به نظر ميرسد ميتواند در ميان مدت به نفع سهم تمام شود ساتا هيچ وقت بي برنامه سر سهمي مانور نميدهد پس درباره حفاري نيز خيالاتي در سر دارد
براي فردا در نمادهاي سرمايه گذاري كف غدير كه سوراخ شده است اين سهم اين روزها هيچ حمايتي را از سوي سهامداران عمده خود نميبيند ظاهرا سهامداران عمده غدير از خدايشان ميباشد سهم هر روز به قيمتهاي جذاب 360 توماني نزديكتر شود
اما در نماد سرمايه گذاري سپه و صنعت و معدن هنوز اين دو سهم سرمايه گذاري پتانسيل برگشت روند قيمتي را دارا ميباشند وصنعت از طريق شيران و فروش سهام اين شركت و ايته دماوند سال خوبي را از طرف سوداوري خواهد داشت
وسپه نيز قطعا با توجه به رشد سوداوري شركتهاي سنگ اهني در سال 90 و 91 با رشد سوداوري و تعديل خوبي همراه خواهد شد
همچنين براي فردا در نمادهاي خودروييها با توجه به ابهامات سهام اين گروه در سوداوري سال 91 توصيه ميشود از سهام خودرويي فعلا فاصله بگيريد خودروييهاي كه فعلا هيچ چيزي به نفعشان نميباشد
در اين گروه شنيده ميشود هم زامياد و هم پارس خودرو با احتمال تعديل منفي همراه ميباشند در گروه خودرويي نيز با ورود سايپاي كاشان شايد جاني دوباره به خودروييها داده شود محدوده 100 تومان برای این دو سهم کف خوبی است
اما به سراغ به گروه فولادی می رویم امروز با رشد قیمت شمش به 1000 تومان باید منتظر تعدیل های خوبی در گروه سنگ اهنی ها و فولادی ها باشیم گل گهر با همین نرخ شمش می تواند سود 140 تومانی اعلام کند چادرملو نیز توانایی تعدیل تا 130 تومان را دارا می باشد فولاد خوزستان نیز احتمالا در سال 91 می تواند 300 تومان بسازد لذا توجه به گروه سنگ اهنی ها شاید برای افراد کم ریسک و میان مدتی گزینه خوبی باشد
این روزها سهم های ناشی از افزایش سرمایه گل گهر ازاد می شوند لذا باید منتظر افزایش عرضه های بیشتری بر روی سهم باشیم محدوده 665 تومان کف سهم می باشد انتظار نداریم سهم زیر 665 تومان راه پیدا کند لذا خرید گل گهر با پی به ای کمتر از 7 ریسک بالایی نخواهد داشت در مورد فولاد خوزستان باید عرض کرد بیشترین قیمت تاریخی سهم محدوده 1350 تومان بوده است خرید در محدوده 1350 تومان ممکن است خیلی منطقی نباشد و بهتر است به سهم یک اجازه برگشت بدهیم و در برگشت بعدی وارد سهم شد
شاخص در محدوده 25100 واحد حمایت مناسبی دارد انتظار نمی رود شاخص به زیر محدوده مذکور راه پیدا کند بنا بر نظر خیلی از تحلیلگران منفی های فعلی فرصت مناسبی برای خرید سهم های قوی می باشد در حال حاضر قیمت فلزات در بورس کالا این قدر بالا می باشد که توجه به قیمتهای جهانی هیچ ارتباطی با شرایط بورس ما ندارد مس در بورس فلزات 14 هزار تومان و روی 3500 تومان است نرخ شمش 1000 تومان می باشد لذا می بینیم تورم کالایی در ایران اینقدر بالاست که ریزش های جهانی هیچ تاثیری بر روی سهم هایی مثل کالسیمین و ملی مس دیگر ندارد مس تو دنیا اگر بشود 7000 دلار وقتی تو ایران 14000 هزار تومان معامله می شود گویای همه چیز است
چهارشنبه 16 اسفند 90


