نگاهی به بازار فردا سه شنبه 11 بهمن 90
اين روزها بازار در سيل گزارشات 9 ماهه غرق شده گزارشاتي كه اغلب مثبت و با تعديل و رشد عايدي همراه ميباشند به نظر ميرسد با توجه به پتانسيل گزارشات 9 ماهه از يك طرف و انتظار بازار براي افزايش سود سال 91 اكثر شركتها و صنايع انتظار ميرود با ديد شب عيد بازار مثبت و با بازدهي خوبي داشته باشيم. هر چند بازار های رقیب هم ان قدر پر انرژی هستند که کمتر ورود پول را به بازار شاهد هستیم مدتهاست بازار دیگر اعتمادی به اینده ندارد و اگر پولی هم در بازار بود این قدر در گذشته خارج شده است که فعلا خبری از ان نقدینگی های سنگین نیست که نیست لذا بی پولی درد اصلی بازار می باشد
اما براي فردا در نمادهاي فولادي و سنگ اهنيها غوغايي خواهد بود از يك طرف تعديلات مثبت سهام سنگ اهنيها و بازگشايي اين نمادهاي پس از 4 ماه توقف و همچنين تعديل خيره كننده فولاد خوزستان باعث خواهد شد تا بازار كم كم نگاهش به سود سال 91 اين شركتها معطوف شود به نظر ميرسد فردا در نمادهاي سنگ اهني و فولادي معاملات بسيار پرحجمی را شاهد باشيم گروهي كه براي سال 91 چشم انداز بسيار مثبتي را در پيش روي خود دارد
فعلا هیچ خبری از توافق سنگ اهنی و فولادی با صندوق فولاد شنیده نمی شود همه خبرها ناشی از گفته و شنیده ها می باشد اگر فرض کنیم خبر 5 درصد قیمت شمش ،مبنای بهره مالکانه باشد این توافق برای سنگ اهنی ها هیچ تاثیر منفی ندارد و اصلا قابل ناراحتی نخواهد بود لذا اگر فرض کنییم این توافق قطعی شود یقینا سال بعد سال سنگ اهنی ها و فولاد خوزستان خواهد بود و توصیه می شود از این به بعد حجم مناسبی از این سهم ها در سبد سهامدارن باشد باز هم تاکیید می کنیم مبنا همین 5 درصد نرخ شمش مبنای اینده است اگر توافقی غیر از این بعدا تصویب شود دیگر داستان متفاوت خواهد بود بحث اصلی که این روزها بر زبان ها می باشد فروش مجدد فخوز می باشد این بلوک یقینا باید بالاتر از 2000 تومان 5 سال قبل باشد لذا احتمال رشد قیمت فخوز قبل از عرضه خیلی دور از ذهن نیست فخوز سود سال 90 را 165 تومان براورد کرده است لذا اینسهم در قیمتهای زیر 1000 تومان گزینه خوبی خواهد بود اگر سنگ اهنی در قیمتهای قبلی باز شدند بهترین فرصت برای اضافه کردن انها خواهد بود این سهم ها تنها گروهی هستند که از رشد اخیر بازار جا مانده اند
اما براي فردا در نمادهاي سرمايه گذاريها هم احتمالا در صورت بازگشايي نمادهاي سنگ اهني با رشد قيمتي شاهد معاملات مثبت در وسپه و رشد قيمتي اين سهم تا سطوح 140 تومان خواهيم بود
این سهم نیز در جو مثبت سنگ اهنی ها ممکن است قبل از مجمع که اخر سال می باشد به محدوده 160 الی 180 تومان نیز برسد فعلا محدوده 140 هدف کوتاه مدت سهم است
در اين گروه غدير نيز احتمال رشد قيمتيش بسيار بالا ميباشد ظاهرا شنبه جلسه معارفه نفت و گاز پارسيان خواهد بود كه اين امر ميتواند غدير را تا سطوح قيمتي 500 تومان بالا ببرد مضافا اين كه نزديكي مجمع غدير و ساير پتانسيلها هم ميتواند باعث رشد قيمتي خوبي در نماد غدير تاپايان بهمن ماه شود
اما براي فردا در نمادهاي بانكيها نيز انتظار تعادل قيمتي و روند معاملاتي سهام اين گروه ميرود البته به نظر ميرسد معاملات روان اما تا حدود زيادي منفي دنبال شود
در اين گروه و در نماد بانك دي شنيده ميشود شركت براي امسال احتمالا نهايتا به سود 15 توماني خواهد رسيد و با تعديل منفي 20 درصدي مواجه خواهد شد اما بانك دي براي سال 91 توانايي اعلام سود بالاي 20 توماني را به دليل سرمايه گذاريهاي گسترده خود را دارد
همچنين در اين گروه و در نماد بانك پارسيان هم ترديد هايي را در خصوص توان پوشش سود اعلامي اين بانك با توجه به گزارش 9 ماهه سهم به وجود امده است
بانک حکمت نیز در محدوده 130 الی 125 تومان در محدوده ارز ش ذاتی خود می باشد و نمی توان توقع داشت قیمت سهم زیر 125 بی اید لذا خرید این سهم در محدوده 130 تومان و به صورت تدریجی می تواند بازده اندکی را داشته باشد ما خرید حق تقدم این بانک را بر خرید سهم مقدم می دانیم و توصیه می کنیم روند حرکتی حق تقدم ها را زیر نظر داشته باشید که بازی این سهم با بازگشایی حق تقدم ها تازه شروع خواهد شد بازی حق تقدم ها بازده بسیار بالایی را می تواند برای سهامداران داشته باشد لذا خرید حق تقدم هم در محدوده 25 الی 30 بسیار مناسب می تواند باشد رشد حق تقدم ها با رشد سهم یقینا بازده خوبی را می تواند نصیب افراد حرفه ای تر کند
همچنين در نمادهاي ليزينگي خبر انعقاد قرار داد جديد رايان سايپا با فرهنگيان بازار سال 91 اين شركت ليزينگي را تثبيت كرده است ولساپايي كه تا پايان سال به استقبال افزايش سرمايه 100 درصدي نيز خواهد رفت
اما براي فردا در نمادهاي تجهيزاتي نيز انتظار برگشت روند قيمتي سهام اين گروه بسيار بالا ميباشد تجهيزاتيها به سطوحي رسيده اند كه هر ان احتمال برگشت روند قيمتي را در پيش خواهند داشت
اما در اخر می رسیم به گروه قندی ، این گروه با رشد قیمت شکر در بورس کالا به 1300 تومان شاهد رونق بیشتری شده است توصیه ما به افراد ریسک پذیر تر استفاده از جو این گروه می باشد فردا قند نیشابور شرایط خاصی را دارد اگر سهم از 1070 عبور کند اهداف بالایی را خواهد داشت دیگر سهم های قندی نیز برای خرید شرایط خوبی را دارند قند اصفهان و هگمتان و دیگر سهم های قندی برای نوسان گیری نیز بسیار خوب می باشند
قند ثابت خراسان نیز اهداف بالای 650 دارد تحلیل های تکنیکی و بنیادی چند سهم قندی روی سایت می باشد که مطالعه انها یقینا مناسب خواهد بود
قند نیشابور و پیرانشهر و شکر تحلیل بنیادی انها روی سایت هست قند ثابت و اصفهان و شکر و نیشابور هم به زودی ارایه می شوند شکر شاهرود و قند نیشابور این دو سهم از زیر مجموعه های توسعه صنایع بهشهر هستند که حمایت خوبی از انها می شود اهدف شکر شاهرود بالای 1000 تومان می باشد
شاید از دید خیلی ها این گروه رشد بالایی را داشته اند اما توجه به قیمت شکر و مدیریت ریسک در سهم های این گروه زمینه بازده معقولی در این گروه خواهدبود حتما نباید روی این گروه تک سهم شویم اگر به دلیل نوسان گیری 20 باشیم می توان 20 درصد سبد را به این گروه تخصیص دهیم خواهیم دید این گروه انقدر هم پر ریسک نیست فقط فقط باید اصول مدیریت ریسک در هر کاری رعایت شود متاسفانه وقتی صحبت از خوب بودن صنعتی می شود بعضی کاربران فقط من باب اینکه ما گفته ایم سهمی خوب است فکر می کنند از فردا اون سهم قرار است بترکه و خدا کنه ان اتفاق نیافند و ان وقت است هر چی دلشان بخواهد نصیب ما می کنند لذا بحث مطالب تحلیلی خیلی وقتها زمانبر می باشد و باید در کنار تحلیل ها حتما جو بازار و شرایط دیگر را مدنظر داشت گروه قندی نیز ریسک بالایی ندارند اما گروه مناسبی برای تک سهم شدن نیست ما تخصیص درصدی از سبد به این گروه را بد نمی دانیم
دوشنبه 10 بهمن


