جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار يكشنبه 10 آذر92

گزارش بازار يكشنبه 10 آذر92

نوید خاندوزی
دسامبر 1, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار يكشنبه 10 آذر92

اولين دستورعقب نشيني…

گزارش بازار – بتاسهم 17:35 امروز يكشنبه  بازار روز متفاوتي را داشت  . روزي كه در ابتدا همه  ي لب  ها خندان  بود و همه  به گذر از مرحله  83 هزار مي خنديدند و با تمام  قوا ادعا مي كردند كه  تحليل ها  را  زير پا گذاشته و جريان نقدينگي بر همه چيز پيروز شده  است  …  اما .

 اما  اين خنده خيلي دوامي نياورد و عرضه هايي كه تحليل گران  تكنيكال منتظر ان  بودند از راه  رسيد . بازار دست  به  اصلاحي زد كه  اين  بار بهانه هم  لازم  نداشت  . همانطور كه  برخي با احساس خريد مي كردند درست  برعكس شد  احساس بر همه  چيز غلبه  كرده و برخي با احساس سهم مي فروختند . حتي انقدر احساس غلبه  كرده  بود كه  برخي نه در 4% منفي بلكه در 6% منفي از قيمت  پاياني سهم مي فروختند . به هر حال  امروز آغاز يك  روندي بود كه  از چند روز قبل در مورد  ان  صحبت  كرده  بوديم …

ببنيد عزيزان  اصلاً قصد نداريم بگويم ما  گفتيم  اين شد  و ان  شد خير . فقط از همه  ي عزيزاني كه  به هر شكل در بازار سهم مي خرند خواهش مي كنيم كمي تعصب بيجا  به سهم  را  كنار گذاشته و با  تحليل حركت  كنند . شك  نكنيد  ما  ابروي خود را از سر راه  نياورده ايم  كه بي دليل مطلبي را  بيان  كنيم  . وقتي در هفته هاي قبل نامه نگاري ها و برخي فشار ها  را ديديم  مشخص بود كه به  زودي يك موج عرضه در بازار ايجاد خواهد شد ما  فقط سعي كرديم  وظيفه خود را و مثل هميشه انچه  فكر مي كنيم درست است  را  بيان  كنيم و ايده  تا30% نقد كردن مطرح  شد .

اما  به  روند  بازار برسيم . همچنان  عقيده داريم  بازار در ميان مدت و بلند مدت خود با روندي رو به  رشد مواجه است و اشكالي در اين  روند نيست اما در كوتاه مدت  هيجان فعلي نظم  اين  بازار را  به هم ميزند و سخت ترين كار اين  است كه در بازاري كه  هيجان  دارد بخواهيد  پيش بيني كنيد چه هيجان در فروش و چه در خريد … ديروز با  شما در مورد  صحنه اي صحبت  كردم  كه واقعاً براي حقير هميشه درس بوده  … مشابه اين  صحنه  را در صرافي هاي خيابان  ميرداماد در زمان  اوج  يكه تازي دلار ديده  بودم كه افراد با اصرار به  صرافي ها از انها  دلار مي خواستندو امروز هم  برخي افراد با اصرار از كارگزارن  سهم مي خواهند . مهم نيست چه  سهمي  مهم  اين  است كه  سهم  باشد .اين  هم خوب است و هم  بد … خوب ازاين نظر كه  بالاخره در كوچه  بورس هم  عروسي شده و همه  به  بازار توجه مي كنند و بد از اين نظر كه افرادي كه  وارد اين  بازار خاص مي شوند اكثراً فاقد تحليل بوده و احساسي عمل مي كنند و اين  خطرناك  است  .

ببينيد  در بازار بايد منطقي رفتار كرد  . حال در مورد  ريزش بازار نيز نبايد اصلاً عجله  كرد و نبايد جو زده  شد بدترين  كار اين  است  كه در شرايط منفي سهم  بفروشيد چرا  چون اين همان چيزي است كه حقوقي ها مي خواهند  . دقت داشته  باشيد از فردا  بازار رنگ  عوض مي كند  اما اين رنگ  عوض كردن  نيز در راستاي يك  چيز است و انهم  اصلاح موقت  بازار است  .

بارها  تاكيد كرديم  ما  فقط تحليل مي كنيم اما  تكنيكاليست ها  معتقدند بازار وقتي در ار اس اي به  نقطه  88  و 90  ميرسد يعني ريزش در راه است و حالا  بايد ار اس اي را  نزولي كنيم  تا  نزديك  به  65 كه  رسيد الارم  هاي صعود  صادر شود .

در مورد  ريزش بازار حقير معتقد است كه  فردا  قطعاً بازار ريزشي است  اما براي روز سه  شنبه كمي دو دل خواهد  بود اما  چهارشنبه ديگر ان  شدت  قبل را ندارد .

و اما در بازار امروز چه خبر بود  …

بازار امروز نكات  جالبي را داشت  . ابتدا  طبق معمول گروه  پتروشيمي و  خودرو  مثبت  بودند .سپس هلدينگ ها  به خصوص غدير و پارسان  داده  شدند اما  بازهم  خودرويي ها مثبت  بودند . پس از ان  بازار با  يك چرخش به  سمت  فولاديها امد  و پالايشگاه ها رشد كردند اما  خودرويي ها  بازهم  مثبت  بودند!!

به نظر البته  فردا  انها هم  خيلي در برابر موج عرضه مقاوم  نخواهند بود هر چند تاب و تحمل انها نيز بالاست  .

براي بازار فردا احتمال  اين كه  با  روشن تر شدن  ابعاد بودجه  بازهم  فشار فروش سنگين تر شود  وجود دارد و اين  نكته خاص بازار ماست  . فردا  قطعاً براي بازار روز سختي  خواهد بود و بايد كمي صبر كنيم قيمت ها از اين هيجان  فاصله  بگيرند .

اما  يك نكته در مورد  بودجه و بازار بگوئييم  و سپس به  سراغ حاشيه ها و بازار برويم …

هميشه  بودجه  براي بازار ترس اور بوده  . مختصات  بودجه تا حدودي روشن  شده است . نرخ دلار 2600  توماني ، اجراي احتمالي هدفمندي و … چالش ها در بازار كم نيست بايد كمي فرصت  داد  تا  فضا  شفاف تر شود و دراين  فضا  افراد  با  اگاهي بيشتري خريد مي كنند  .

به  دنبال گروه هايي بايد رفت كه از بودجه  اسيب كمتري مي بينند . شايد نرخ خوراك، بهره مالكانه ، نرخ  دلار، هدفمندي، برق، اب، گاز و … 90% بازار را تحت تاثير قرار دهد  اما هستند  شركت هايي كه دراين  فضا حركت  خاص خود را دارند .

و اما در حاشيه  بازار چه  خبر بود …

در مهم ترين حاشيه  بازار بارديگر در گير برخي خبرها و حاشيه  سازي ها  شده  . برخي داخلي ها  به تعبير روحاني اب قند در قفل ريخته  تا  كليد نچرخد و اين حركت  روحاني ناكارامد جلوه  كند . به واقع  خيلي ها  دوستدارند  مذاكرات  ژنو به  شكست  بيانجامد از همين  رو از مصاحبه  2 ساعت  عراقچي فقط يك  تك جمله او را كه  گفته  به  طرف مقابل اعتماد نداريم تيتر مي كنند كه مشخص نيست  دليل اين رفتار چيست  .

اما در حوزه سياست خارجي كمي فضا  ارام  تر شده است  اما  اظهار نظر ها  جدي است  . قبل از هر چيز بازار منتظر گشايش است و تا  شرايط كمي بهتر شود  و گفته مي شود  به  زودي  و در ماههاي اتي دور جديد مذاكرات  ايران و 1+5 آغاز مي شود . امروز داشتيم  كه صنايع خودرو سازي اولين گروهي بودند كه تحريم  انها  لغو شد . همچنين امروز اعلام  شد اتحادیه اروپا آماده وضع قوانین مناسب برای برداشتن تحریم های ایران در اولین فرصت است و ما بر پایبندی به تعهدات داده شده از سوی تهران نیز تاکید می کنیم.

در بين  خبرها  نكته اي نظر را  جلب مي كرد  كه نشان مي دهد  ارتباط ايران و امريكا  قوي تر شده است. در جريان  حمله  به  سوريه گفته  شد   آمریکا ظرف مدت 24 تا 48 ساعت آینده عملیاتی نظامی را علیه سوریه به مورد اجرا خواهد گذاشت ، اما تماس های محرمانه و لحظه آخر  آمریکا با دولت ایران و پیشنهاد تهران برای خلع سلاح شیمیایی سوریه، نظر اوباما را تغییر داد.دولت در اولين  سفر استاني به عسلويه  رفته است و اين اهميت  صنعت  پتروشيمي را  براي دولت ميرساند .ريئس جمهور نيز تاكيد كرده است  كه  دولت تسهیلات لازم برای توسعه فازهای پارس جنوبی را مهیا می‌کند و امیدواریم تا پایان امسال فاز 17 و 18 مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

خبرهاي سياسي منفي و مثبت خاصي را  فعلاً نداريم …

اما در حوزه  اقتصاد …

خبرهاي اقتصادي در بودجه خلاصه مي شد . در خبرهاي اقتصادي بحث بودجه  جدي شده است و گفته مي شود  همين  روز ها  بودجه  راهي مجلس مي شود . گفته مي شود دولت بودجه  را در حال جمع  بندي كردن است و حتي به  مجلس پيش نويس هايي را نيز فرستاده است .گفته مي شود یکسازی نرخ ارز و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از ویژگی‌های مهم لایحه بودجه سال 93 کل کشور به شمار می‌رود.

امروز نوبخت  كار را تمام  كرد و گفت قطعاً نرخ دلار در بازار غیررسمی و نرخ دلار مبادله ای تفاوت چندانی در بودجه سال آینده نخواهند داشت. اما یکسان سازی نرخ ارز طبق برنامه دولت به یکباره انجام نخواهد شد بلکه یکسان سازی به تدریج توسط دولت اجرا می شود. گفته مي شود  دولت  براي يكسان  سازي روي 6 ماهه دوم حساب كرده است .

 نهاونديان نيز تاكيد كرده اگر بخواهیم بودجه 93 را با بودجه سال‌های گذشته مقایسه کنیم این بودجه واقع‌بینانه‌تر، شفاف، ضد تورمی و در راستای رشد اقتصادی است.

از سوي ديگر دولت در هدفمندي تاكيد كرده است اما  يك هدف عمده ديگر نيز دارد .امروز نهاونديان فته است  كه توانمند سازی بنگاه های تولیدی هدف دیگری است که به طور جدی مدنظر قرار می‌گیرد، چرا که اگر واحدهای تولیدی کارشان رونق بگیرد فرصت شغلی ایجاد می‌شود و به طور واقعی‌تر مسائل حل می‌شود.

در دلار نيز با اين  كه شرايط كمي خاص است  اما از قيمت هاي 2960  كمتر نمي شود . دلار اين  روز ها  پا روي پا انداخته و فعلاً قصدي براي كاهش ندارد . با وجود اين كه  دوستان  بسياري كه  البته  بيشتر انها خودرويي خريده  قائل به  كاهش نرخ ارز هستند حقير معتقد است  كه دولت  با اين  كه  بودجه  را با نرخ  پايئنن مي گيرد اما نرخ  ارز بازار ازاد را در همين حوالي نگاه داشته تا شرايط را مديريت  كند . البته از مهر سال 93 اوضاع  متفاوت خواهد بود  احتمال تك نرخي شدن در قيمت هاي 2700 و 2800  بالاست  . اما گفته هاي وزير نفت در مورد نرخ بنزين نيز جالب بود كه  گفت اگر قیمت هر لیتر بنزین به 3000 تومان افزایش یابد در کنار بنزین گران، باید خودرو کم مصرف و ارزان هم تولید و عرضه شود، تصریح کرد:اگر کیفیت خودروها افزایش و مصرف سوخت بنزین و گازوئیل آنها کاهش یابد، شهروندان پول کمتری برای بنزین پرداخت می‌کنند. اين  يعني احتمالاً رشد قيمت  بنزين  را نيز داريم  .

همچنان  تاكيد مي كنيم  طي روزهاي آتي به نظر 3 چالش فعلي بازار يعني بودجه ، نرخ دلار  و تحولات  سياسي همچنان در بازار حكم  راني مي كنند .

و اما  شاخص امروز …

امروز شاخص با رشدي 812 واحدي در محدوده 84384 واحدي قرار گرفت و فردا  از گرده 84 هم كم مي شود . اميدواريم رسانه ملي در مورد ريزش شاخص هم حرف بزند  تا  مردم جو زده عمل نكنند .

امروز برخلاف تصور همه  شبندر، فولاد ، فملي و مخابرات  بيشترين تاثير مثبت  را داشتند اما از ان  سو سهمي براي رشد در نيمه دوم كمتر بود كه در نهايت تاپيكو ، بانك ملت و گل گهر اثر گذار منفي بودند . فردا  بازار روز سختي را در پيش دارد .

تابوي بانكيها شكست!

امروز شاهد افت شديد و عرضه هاي سنگين در نمادهاي بانكي بوديم به طوري كه عظمت بانكيها در بازار امروز فروريخت ريزشي كه به واسطه نياز اين گروه به اصلاح قيمتي و استراحت كوتاه بوده و پس از كمي استراحت و كسب انرژي مجدد شاهد رونق در نمادهاي بانكي باشيم . در بازار گروه  بانك ، پتروشيمي  و خودرو  با رونق نسبي و هجوم  پول مواجه  شدند و به نظر ميرسد  پس از يك  اصلاح  بارديگر بازار به  سراغ آنها  برود .

بانك ملت كه اين روزها با شايعه شناسايي سود ناشي از تسعير ارز با قيمت دلار 2470 توماني تا پايان سال و رسيدن به سود 80 توماني مواجه ميباشد نتوانست از سطوح قيمتي 320 تومان عبور نمايد و در قيمتهاي 300 توماني با صف فروش همراه شد به نظر 7 تا8% افت در انتظار سهم  است  .

بانك سرمايه نيز به سطوح قيمتي 300 توماني رسيده و با صف فروش مواجه شد سمايه به دليل پتانسيل افزايش سرمايه 100 درصدي پيش رو جاي افت قيمتي چنداني نداشته  هر چند  اين  سهم  به عزيزان در شرايط فعلي توصيه نمي شود .

در نماد بانك اقتصاد نوين شاهد دو خبر مثبت بوديم اولي احتمال رشد سود اين بانك تا پايان سال به سطوح 45 تومان و دومي تلاش شركت براي افزايش سرمايه تا قبل از مجمع سال اينده به سطوح 2000 ميليارد تومان كه ميتواند زمينه رشد بيشتر سوداوري اين بانك را فراهم نمايد قيمتهاي280 تومانيميتواند ونوين را متعادل سازد .

دراين  گروه تجارت خبرهاي خاصي دارد اما  امروز برخي زير مجموعه هاي بهمن  سهم  را  رنج منفي مي زدند . به نظر در محدوده  3100 و 3200  بارديگر نگاه ها  روي تجارت بيشتر شود .

در اين  گروه وبصادر نيز شرايط جالبي دارد . برخي معتقدنئ وبصادر در 1050  ريال  ارام مي شود .

خودروييها تخته گاز!

حمايتهاي بي بديل مسئولان دولتي از احيا صنعت خودروسازي و همايش بسيار مثبت خودروسازان و تمايل به برگشت خودروسازان خارجي به خصوص فرانسويها به بازار ايران باعث شده تا نمادهاي اين گروه در صدر جدول همچنان به روند صعودي خود ادامه دهند. وزير صنعت و معاون  رئيس جمهور نيز ار اين  همايش صحبت هاي بسيار جالبي را مطرح  كردند  كه در نظر گرفتن  صادرات  30% و شراكت  با خودرو سازان از نكات مهم  اين امر بود .

اما  بازهم مي خواهيم  به  سراغ  بحث هميشگي برويم  . در بهترين حالت روند  سوددهي در خودروساز ها  كند  است  با اين  كه در گروه ايران خودرو گفته  شده نيمه  دوم  سال  شرايط بهتر  خواهد شد  اما  براي به سود رسيدن زود  است  .

با اين  كه  اخبار گروه خودرو  مثبت  است و حتي تحريم ها نيز برداشته  شده  اما فردا  فشار فروش بالاست .

امروز ايرانخودرو با صف خريد سنگيني به روند رو به رشد خود ادامه داد خودرويي كه فردا به مقاومت 360 توماني رسيده و انتظار افزايش عرضه ها را از اين سهم داريم هدف قيمتي سهم ميتواند سطوح 400 تومان باشد سهمي كه مديرعاملش تاكيد بسياري بر سوداوريش در نيمه دوم سال و عدم شناسايي زيان براي سال جاري دارد.

شايعه احتمال واگذاري بخش قابل توجهي از سهام پارس خودرو باعث شده تا اين سهم خودرويي همچنان با صف خريد سنگيني همراه باشد خپارسي كه اهداف قيمتي 180-200 توماني را پيش روي خود داشته و امروز خبر افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي داراييهايش كه ميتواند زيان انباشته شركت را پوشش دهد باعث افزايش اقبال به اين سهم شد

قيمتهاي 240 توماني باعث افزايش عرضه در زامياد و متعادل شدن اين سهم شد زاميادي كه براي عبور از قيمتها نياز به خبرهاي بنيادي قوي دارد روند اتي اين سهم خودرويي بستگي به جو خودروسازان دارد .

اما  امروزورنا نيز امد اما صف خريد او  پا بر جا  ماند . با  دستور از بالا بلوك  ايران خودرو عرضه نشد . 3 روايت  مهم وجود دارد . 1-  اين  كه  مجموعه اي از نهاد هاي نظارتي از قرار گرفتن  گروه  ك در ايران خودرو  اظهار ناخرسندي كرده و معامله  را به تعويق انداخته اند . به هر حال ايران خودرو هم  شركتي سياسي و هم  اقتصاي است  . 2-  بحث دوم  از تحولات  داخل شركت رنا  حاكي ازان  است كه مديران  تصميم  به  حفظ اين  سهم  با توجه  به  شرايط فعلي داشتند .  اما  بحث سوم  شايعه اي است كه در بازار پيچيده  كه  يك  شركت خارجي اين  بلوك  را خريداري كند و رنا در فرصتي مناسب اين  بلوك  را  به اين شركت خارجي به  فروش برساند تا تحولي جديدي در سرمايه  گذاري صنعت خودرويي كشور شكل بگيرد .

امروز با اين  تحول رنا  باز شد  و البته  وساپا نيز به  روي تابلو ها امد  اما وساپا  حكايت خوبي نداشت . البته  گفته مي شود  سايپا  به دليل تامين حقوق كاركنان و هزينه هاي خاص در حال  فروش سهم  است  .

شركت سود  190  ريالي ر ا  به 367 ريال  رسانده و پوشش مناسب سود را داده است  كه  فروش سهام  پارس اريان و شناسايي برخي كارمزد هاي تامين  مالي به عنوان درامد دراين  وضعيت موثر بوده است. به نظر قيمت  سهم  تا  1750  ريال  افت  كند .

در اين  گروه تايرا نيز بسيار خوب معامله  شد و به نظر ميرسد خريداران خوبي براي سهم  هستند .

بودجه اي سرنوشت ساز!

امروز زمزمه هايي از دلار 2600 توماني در بودجه باعث شد تا پالايشيهايي كه شروع بسيار مثبت و خوبي را تجربه كردند با فشار عرضه هاهمراه شوند بازار انتظار دلار 2800 توماني را در بودجه داشته و به همين دليل به اين نمادها روي خوش نشان داد . هر چند اين گروه ديگر خيلي نمي توانند  منفي باشند اما مثبت هم  نيستند .

در نماد پالايش نفت بندرعباس شاهد فشار عرضه ها اما معامله سهم در قيمتهاي مثبت بوديم دلار 2600 توماني چندان نميتواند زمينه ساز تحول در سود اين شركت پالايشي شود البته شبندر همچنان پتانسيل تعديل مثبت براي سال 92 را داشته و با ديد پايان سال روندش صعودي ارزيابي ميشود.

امروز شاوان روند نوساني شديدي را تجربه كرد يك لحظه مهمان قيمتهاي مثبت بود و لحظه اي ديگر با روند منفي همراه بود تا سرانجام در قيمتهاي 2900 توماني ارام گرفت شاواني كه پتانسيل تعديل مثبت بيشتر را دارد اما با توجه به پي بر اي بالايش بازار با شك و ترديد به اين سهم مينگرد.

در اين  گروه هنوز نبايد عجله  كرد . با اين كه خبري در گروه نيست اما منفي و مثبت هاي آتي بايد هدفمند و با دليل باشد نه  به هر شكل و با هر قيمتي …

فولادي كه جان گرفت!

ثبات نرخ دلار از يك طرف و خبرهاي مثبت از بودجه سال 93 در كنار ثبات قيمت دلار باعث شد تا امروزنمادهاي فولادي كه به حمايتهاي خود رسيده بودند با رونق همراه شوند فولاديهايي كه بايد كمي مراقبشان بود ازاد سازي قيمت سنگ اهن و شايعاتي از اين دست مانع از رشد جدي قيمت سهام اين شركتها خواهد شد . هر چند امروز از منبعي موثق خبر آزاد سازي نرخ  سنگ آهن ملغي شد و گفته مي شود اين موضوع فعلاً مسكوت خواهدماند .

امروز زمزمه هايي در جريان  بود كه در هدفمندي سهم  صنعت  مشخص شده و قرار نيست  انچنان رشد كند .

در گروه فولاد امروز ذوب اهن با توجه به خبر قطعي بودن افزايش سرمايه 100 درصدي شركت از محل تجديد ارزيابي داراييها تا پايان سال و تغيير توليدات شركت از توليدات ساختماني با توجه به ركود در اين بازار به توليدات صنعتي باعث شد تا ذوب ه سطوح قيمتي بالاي 380 توماني بازگردد ذوبي كه نهايت رشدش را سطوح 400 تومان ميدانيم

در نماد فولاد قيمتهاي بالاي 440 توماني براي اين سهم فولادي به ثبت رسيد فولادي كه با توجه به معاملات امروز به نظر نميرسد رشد قيمتي بالاتري را تجربه نمايد تغيير مديرعامل فولاد از مهمترين اتفاقات اين روزهاي اخير سهم محسوب ميشود . دقت كنيد  در خودرويي ها اگر وضع  مثبت  باشد و هدفمندي تغيير نكند فولا د 6500 ريالي براي خرداد  سال 93 قابل دست  يابي است  .

در فخوز نيز به زودي شاهد  مجمع هستيم  . به فخوز و فولاد  بايد بنيادي نگريست.

پتروشيمي ها و حمايتهاي پيش رو!

امروز پتروشيمي ها به خصوص در اواخر وقت معاملاتي با فشار عرضه ها مواجه شدند باز هم اخبار ضد و نقيضي از خوراك پتروشيمي ها باعث شده تا فشار عرضه ها را شاهد باشيم عرضه هايي كه فرصت خريد و شكار خوبي در اين نمادها بر روي سطوح حمايتيشان ميباشد

در نماد پتروشيمي خراسان كه هم از جهت افزايش قيمت اوره جهاني و هم از جهت فروش برخي از داراييهاي خود با تعديل مثبت عايدي همراه ميباشد شاهد بازگشت مجدد اين سهم به سطوح 1000 تومان بوديم خراساني كه جاي افت چنداني نداشته و در صورت بركشت اولين هدفش قيمتهاي 1100 توماني ميباشد

در نماد پتروشيمي جم خبرهايي در خصوص برطرف شدن مشكل تامين خوراك مورد نيازشركت به گوش ميرسد امري كه ميتواند با رساندن ظرفيت توليد اين شركت به سطوح 100 درصدي تحول خوبي در سوداوري اين شركت ايجاد نمايد قيمتهاي محدوده 2100 تومان ميتواند فرصت خريد مناسبي براي اين سهم باشد

پتروشيمي پرديس نتوانست در سطوح قيمتي بالاي 2400 توماني تثبيت شده و راه اصلاح را در پيش گرفت قيمتهاي 2200 توماني سطوح مناسبي براي اين غول اوره ساز محسوب ميشود شنيده ميشود ظرفيت توليد اين شركت براي سال اينده به سطوح بالاي 3 ميليون تن رسيده و ميتواند با رشد عايدي بيشتري نيز همراه شود .

البته  امروز خبر كاهش صادرات ماه اخير در متانول و اوره در اين وضعيت  موثر بود .

در اين  گروه پارسان از مثبت به منفي رسيد . فارس هم همينطور . بلوك  فارس قطعي شده و به نظر ميرسد سهم  را در قيمت هاي تا  17500  ريال  كنترل نمايند . هر چند  اين  بارديگر اين تو بميري از ان  تو بميري ها نيست و همه در حال تجهيز پول براي حضور در بلوك فارس هستند .

چهارگوشه بازار!

در نماد مپنا پس از افزايش سرمايه جزيي اين شركت شاهد بازگشايي سهم با دامنه نوسان محدود بوديم همين امر باعث تشكيل صف خريد سنگين در مپنا شد مپنايي كه از رشد اخير بازار جا مانده . با  سرمايه  جديد سود  493 ريالي اعلام  شده است  . گفته مي شود  سود تلفيقي مپنا  1100 ريال  است اما در گزارش ها  چيزي بيان  نشده است  . نكته  بسيار مهم  اين  است كه مپنا  سود  اكثر شركت هاي زير مجموعه  خود را  با سياست  تقسيم  10% در نظر گرفته است و انتشار گزارش هاي 6 ماهه  اين  شركت ها كمك  شاياني به  سهم مي كند . برخي از احتمال تعديل 110 ريالي از محل افزايش تقسيم  سود  4 شركت  بزرگ  مپنا  خبر مي دهند  اما  قطعي نيست  . سهم  امروز با اين خبرها و با  صف خريد پا به ميدان گذاشت و خبري از عرضه نبود . امروز خبر نرخ برق نيز مهم  بود . دستورالعمل تعیین شرایط و نظام‌نامه صادرات برق توسط بخش خصوصی تدوین و ابلاغ شده است که در آن چگونگی آغاز فروش برق توسط بخش خصوصی و مذاکرات با طرف خارجی تعیین شده است. گفته مي شود نرخ  برق 10  سنت  است كه خبر بسيار خوبي براي مپنا خواهد بود . البته  سهم هايي مثل غدير و صادرات و تجارت نيز كه  نيروگاه دارند  سود مي كنند . در اين  سهم با توجه به پتانسيلهاي بنياديش بازار انتظار رشد قيمتي تا سطوح 1050  و  1200 توماني را براي اين سهم را دارد.

انصراف رنا از فروش سهام ايرانخودرو باعث بازگشايي سهم با صف خريد سنگيني شد رنايي كه به نظر ميرسد قيمتهاي 200 توماني را پيش روي خود داشته باشد

سرمايه گذاري بيمه اين روزها با شايعه فروش زمين هاي خود در شمال كشور مواجه شده است امي كه منجر به صف خريد سنگيني در سهم شده است به نظر ميرسد قيمتهاي مثبت فردا اين سهم سرمايه گذاري را به تعادل برساند. در وبيمه نوسان  گيران  به  دنيال  سهم  هستند

در وتوصا برخي معتقدند كه  سهم  كمي بالا  باز شد  و به نظر ميرسد بايد در اين  نقاط كمي درجا  بزند و حتي افت  قيمت  موقتي را داشته باشد و در خريد اين  سهم  عجله  نكنيد

در نماد وبهمن  زمزمه ها وشايعات حاكي از ان  است كه  وبهمن  امسال 500  ريال  سود محقق  خواهد كرد و به نظر ميرسد تا  قبل از مجمع  خود  قيمت هاي 2800 و 2900  را نيز بتواند  لمس كند  .مي توان در وبهمن  شرايط بهتري را با اين  داغي خبهمن تجربه كرد .

شاخص گروه  برق نيز در حال  صعود  است با بازگشايي مپنا  شرايط تغيير مي كند و توجه  به بترانس  و كنتور بيشتر مي شود . به نظر ميرسد بازي عجيبي در نوسان  گيري روي كنتور در حال  شكل گرفتن  است

در گروه  پتروشيمي شفن ديد مثبتي دارد . شخارك كمي در بازار رشد كرده است  اما  به نظر ميرسد شفن  با توجه  به سهامداري در مارون و شفارا و توليد  مناسب و فروش متانول و گرفتن  ذخيره  براي نرخ  گاز مي تواند  شرايط مناسبي را تجربه كند . قيمت  550  دلار متانول و فروش اين  ماه  با  قيمت هاي بيش از 430 دلار براي شركت هاي متانول ساز خبرخوبي است  .

اما واقعاً خبهمن معجزه اين  روزهاي بازار ماست  .

در اين  سهم  گويا  غدير تصميم  خود را  گرفته و طي روزهاي اتي از اين سهم  خارج مي شود . برنامه غدير و پارسان  حضور در پتروشيمي پارس و بلوك فارس  است  و اين  روز ها  را  براي فروش خبهمن  غنيمت مي دانند اما  به شكلي مديريت  شده  صف را مي دهند  كه عطش باقي بماند .

البته خبهمن نيز دستش خالي نيست  . گفته مي شود  اگر شركت  تعطيل شود فقط 400  ريال  سود  به ازاي هر سهم  مي تواند محقق شود . خبهمن  2000 ريال  به ازاي هر سهم  دارايي بورسي دارد . نكات  مهمي در دل شركت  وجوددارد  در اين  سهم  اگر عرضه هاي غدير تمام  شود  ديگر كسي جلو دار سهم  نيست .  امروز گفته مي شد كه  420  ريال  سود  در خبهمن محقق شده و برخي نيز از تحقق نزديك  به  550 ريالي سود مي گويند . در اين  سهم  شايعه عرضه  بلوكي تجارت  نيز وجود دارد .

امروز حفاري ديگر مثبت  نبود. دراين  سهم  كمي صبر مي طلبد  كه  بازدهي خوبي را نصيب سهامداران  كند .

ومعادن  امروز با عرضه سنگ  اهني ها عرضه  شد . در اين  سهم منفي روزهاي اتي براي مي تواند  براي حضور در افزايش سرمايه موثر باشد  .

در كنار اين  سهم  منفي هاي كچاد و قرار گرفتن  سهم در قيمت هاي زير 10000 ريال  براي ميان مدت ها خوب است . در اميد نيز 5100 و 5000 ريال  براي ميان مدت ها و صابرين مناسب است  .

امروز واتي نيز منفي شد  . در مورد  اين  سهم نمي توان چيزي گفت واقعاً قيمت هاي غير منطقي دارد .

امروز مس و فاسمين مثبت  بودند كه  به نظر ميرسد فردا هر دو عرضه هاي بسيار سنگيني را دارند اما اين دو ريزش هاي جدي را نخواهند داشت  .

امروز سمگا  با  سود 900 ريالي در قيمت هاي 2800 ريال  باز شد  كه مي تواند 1000 ريال  ديگر را رشد داشته  باشد  و البته  صف خريد بود .

گروه  ساختمان از نظر تكتيكالي حركت خوبي زده است و به نظر برگشت وساخت از همين  روبود . دقت  كنيد  كه در اين  گروه خبرهاي احتمالي و خوب از بحث رونق گروه ساختمان مي تواند موثر باشد  .

گروه تحلیل گری بتا سهم

10 آذر 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم