جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار يكشنبه 12 آبان 92

گزارش بازار يكشنبه 12 آبان 92

نوید خاندوزی
نوامبر 3, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار يكشنبه 12 آبان 92

فيس تو فيس با سقف قبلي!

گزارش بازار – بتاسهم 16:20 امروز يكشنبه ، بازار سرمايه  كار خود را در حالي آغاز كرد كه  صبح  دل انگيزي داشت اماهر چه  به  ظهر نزديك مي شديم  وضعيت  متفاوت  بود و اوضاع  تغيير مي كرد . وقتي بازار امروز اغاز به كار كرد جو مثبت ديروز در ان  موثر بود و باعث شد  تا  اكثر شركت ها مثبت باشد اما  چند بحث باعث شده  بود  تا  برخي بزرگان و صنايع  بازار گوشه  نشين  باشند  . اول از همه  نرخ خوراك  گاز مطرح  شد ، بعد بحث پالايشگاه ها و بعد هم  عرضه ها  شدت  گرفت كه در مجموع  باعث شد  تا بازار سرمايه در يك  ساعت  اخر خود  زير بمباران عرضه هاي شديد سهامداران  قرار گيرد  . البته  اين  عرضه ها  قابل پيش بيني بود  . بازار به  سيم خارداري نزديك  شده  بود كه  اتفاقاً برق هم  داشت و با  دست  زدن  به ان  برق بازار را گرفت  و احتمالاً فردا  او را به  عقب پرتاب خواهد كرد .

دو حالت  وجود دارد . اگر واقعاً اين  رفتار عادي سهامداران  است بايدبه  علم  تكنيكال تبريك  گفت كه  پيش بيني مي كند  با  رسيدن  به اين محدوده واكنش نشان مي دهد  . اما اگر واقعاً مهندسي بورس باشد  بايد به اين  مهندسي هم تبريك  گفت كه اين  قدر دقيق بيش از 3 هفته است كه  بازار سرمايه  را در محدوده اي نگه داشته و با  مديريتي خاص كنترل مي كنند  . در حال حاضر كنترل بازار سرمايه  امر مهمي است كه مي تواند به عرض سازي در شاخص و جمع  شدن  فنر حركتي بازار منجر شود كه در اين  شرايط با  يك  خبر مثبت  حركت  مجدد  بازار اين  بار به  سمت  83 هزار واحد  انجام خواهد شد .

البته  بازار به  شكل يكپارچه منفي نيست و برخي گروهها مثبت و برخيث ديگر منفي هستند اما  شكل و شمايل فرمت  فعلي بازار نشان  مي دهددر صنايع و شركت هايي كه  بازدهي عجيب و رالي صعود وجود داشته است كمي استراحت  لازم  است  به خصوص گروه  پالايش .

در مورد  پيش بيني روند بازار براي روز هاي اتي به نظر ميرسد فردا  گارد بازار نزولي باشد و  البته  شدت  ريزش نيز خيلي نباشد  اما افت  برخي شركت ها  بيشتر به  چشم مي آيد . نمي توان  گفت  كه  روز سه  شنبه و چهار شنبه نيز بازار منفي  خواهد بود اما  دقت  كنيد  ما در روزهاي اخر هفته  مذاكرات  را داريم  كه  بازار يك  يا دو روز قبل از ان  سعي مي كند كمي محافظه كارانه تر در بازار حركت  كند از همين رو بازار روز سه شنبه و چهار شنبه نه خيلي منفي و نه مثبت است  اما حجم  ان  چندان  بالا نخواهد بود .

براي بازار فردا  شدت منفي كمي ممكن است در يك  ساعت اول بيشتر باشد  و فشار فروش در بازار جدي قلمداد  شود . البته  تحولات  كدال  در بازار فردا نيز مهم  است اما  بعيد است  فعلا  با سقف فعلي كه درگير است بتواند  ان  را  ضربه  فني كند و اين  شاخص و فشار عرضه است كه  با پشتوانه قوي بورس بازار را  به  يك  اصلاح  نرم و خوش اهنگ  سوق مي دهد .

اما يك نكته  مهم  …

ببنيد  بازار در روزها و هفته هاي آينده  درگير چند موضوع خواهد شد . اول اين  كه  بازهم خبرهاي سياسي در بورس جولان مي دهند اخر هفته  ما  خواهيم  داشت  كه مذاكرات  1+5 را  در پيش داريم  صحبت هاي امروز رهبري نيز حساسيت اين  مذاكرات  را دو  چندان  كرد . در سوي ديگر بودجه ، نرخ  گذاري ها ، تحولات  مجلس و هزار موضوع ديگر جاي گزارش ها  را در بازار پر مي كنند . اما اگر بخواهيم  سرامد  3 خبر و تحول مهم  طي 2 ماه  آي را در بازار بررسي كنيم  يكي مذاكرات ، ديگري نرخ  دلار و سومي نرخ  گاز است كه مي تواند در بازار بسيار موثر باشد  . از اثرات  نرخ  گاز غافل نشويد كه اين موضوع  را  اگر شد براي روز هاي آتي بيشتر بحث مي كنيم …

نكته  پاياني …

در مورد  صحبت هاي رهبري در بخش حاشيه ها  بيشتر صحبت  مي كنيم اما  با  گسترش اطلاع  رساني اين  اظهارات به نظر ميرسد وضعيت بهتري را  براي بازار در پيش خواهيم داشت  اما از دو گروه  پتروشيمي  و پالايش نمي توان  انتظار ان چناني داشت  حداقل اين  فرمايشات  بسياري از سم  پاشي ها  را  در بحث هسته اي خنثي خواهد كرد . به واقع كه در مقطع حساسي اين  صحبت ها  انجام  شد .

و اما  سري به  حاشيه هاي تلخ و شيرين  بازار امروز بزنيم …

در حوزه  سياسي خبرهاي خوب و بد  زيادي شنيده مي شود . برخي در مورد  13 آبان  ترديد  دارند و مي گويند اين  براي بازار چالش است در صورتي كه  اين موضوع نمي تواند چالش افرين  باشد  . برخي ديگر معتقدند  تا  13 ابان  بازار كمي محتاط عمل مي كند اما حقير معتقد است اين موضوع در بازار اثر كمتري دارد . در مورد  مذاكرات  ايران و اژانس اظهار نظر مثبت  يوكيو امانو  براي بازار نشانه خوبي است  و از سوي ديگر اين  كه امريكا  نيز 60  روز به  مذاكرات  فعلي فرصت داده است  خبر مناسبي است . اي كاش تندروهاي داخلي نيز 3 ماه  به  دولت  فعلي اجازه مي دادند بعد او را مي كوبيدند .

اما  فصل و الخطاب موارد اين چنيني صحبت هاي رهبري بود  و البته  بازتاب گسترده  ان …

ايشان  واضح تر ازاين  نمي توانست از تيم  مذاكره كننده حمايت  كند . در همين  راستا فرمودند هیچکس نباید مجموعه مذاکره کنندگان ما را سازشکار بداند، اینها بچه های خود ما و بچه های انقلابند. یک ماموریت سختی را برعهده دارند و هیچکس نباید ماموری را که مشغول کاری است، تضعیف کند.  همچنين در مورد  مذاكرات  چه  با امريكا و چه  با  1+5 نيز گفتند همانطور كه در مشهد هم گفتم، به مذاكره خوشبین نیستم ولی باذن الله از این مذاكرات ضرری هم نمی‌كنیم و این تجربه، ظرفیت فكری ملت ما را بالا خواهد برد. اگر مذاكرات به نتیجه برسد كه چه بهتر ولی اگر نتیجه نگرفتند معنایش این باشد كه كشور باید روی پای خودش بایستد. در مورد  بازخورد ان  نيز در اولين گام خبرگزاری فرانسه به انعکاس بیانات رهبر انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گزارش داد که ایشان روز یکشنبه حمایتش از مذاکرات هسته‌یی با قدرت‌های غربی را بیان و در عین حال نسبت به آن‌ها ابراز بدبینی کرد.

در پايان  بحث سياسي اظهار نظر ظريف نيز بسيار ظريف بود ! وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به روزنامه‌نگار ترک درباره احتمال عادی‌سازی روابط ایران و آمریکا، گفت: هدف اصلی ما عادی‌سازی روابط با آمریکا نیست بلکه می‌خواهیم مساله هسته‌یی ایران حل شود. به هر حال  اخر اين  هفته  يعني 17 و 18  ابان  روزهاي خاص مذاكرات  ايران و 1+5  خواهد بود .

قصه  تلخ  حاشيه  امروز نيز بحث اظهار نظر برخي طرف هاي مقابل بود . رئیس‌ تیم مذاکره‌کننده آمریکا در گروه ۱+۵ در مصاحبه با یک شبکه صهیونیستی تصریح کرد: هیچ پیشنهاد کاهش تحریم‌ها به ایران ارائه نشده است و منافع امنیتی اسرائیل در حین فرآیند مذاکرات با ایران نادیده گرفته نمی‌شود.

اما در حوزه  اقتصاد …

در مورد نرخ ارز مهم ترين  بحث مصاحبه  با  رئيس كل بانك  مركزي بوده كه  اذعان  كرد  نرخ ارز در پايان  سال 93 تك  نرخي مي شود برخي معتقدند كه  دولت  با  كنترل نرخ  ارز در 3000 تومان  قصد تك نرخي كردن  نرخ  دلاردر بودجه  سال 93 را دارد اگر اين  خبر صحت  داشته  باشد  مي توان با  قطعيت  گفت  كه  شوك  مثبت  بسيار خوبي به بازار وارد خواهد شد . در حال حاضر دولت  دليلي براي تك  نرخي كردن  ارز ندارد اما  شنيده  مي شود  نرخ دلاردر بودجه  كمي رشد كند .

نرخ دلار بودجه از اواخر ابان ماه و اوايل اذر مهم ترين چالش و تصميم  پيش روي بازار خواهد شد .

امروز خبر عادلي نيز خبر خوبي بود . با رای وزرای انرژی کشورهای عضو مجمع جهانی کشورهای، صادرکننده گاز، محمدحسین عادلی کاندیدای ایران دبیرکل این مجمع شد. به هر حال بهتر است در حوزه  پتروشيمي نيز حرف هايي براي گفتن داشته  باشيم .

در مجموع  بازار امروز حاشيه هاي گزارش ها را نيز تا  حدودي كمتر مي بيند و به نظر نقش نقدينگي  و خيرهاي حاشيه اي براي بازار بار ديگر اوج  گرفته است  .

و اما  در مورد  شاخص نيز امروز صعود نسبي در چهره  شاخص موج مي زد اما اواخر وقت از شدت ان  كاسته  شده  بود . شاخص امروز در نهايت  با افت 261 واحدي به 73766 واحد  رسيد  كه در اين شرايط خليج  فارس،ملت ، مپنا و چند نماد  بانكي ديگر جو شاخص را مثبت كردند و از ان  سود نيز منفي شبندر، فولاد ،پارسان و كگل نيز در منفي ها موثر بوده  كه  به خصوص در نيم  ساعت پاياني بازار وضعيت سفت و سخت تر شده  بود .

و اما در بازار چه خبر است  …

ليدري به نام سرمايه گذاري!

در بازار امروز نمادهاي سرمايه گذاري با نوسانات مثبت و روند رو به رشد همراه شدند سرمايه گذاريهايي اين روزها ليدر بازار شده اند كه مورد حمايت حقوقيها بوده و پتانسيل بنيادي در چنته خود داشته باشند

امروز تاييد فروش سهام سرمايه گذاري ساختمان توسط سرمايه گذاري پتروشيمي و شايعات افزايش سرمايه اين سهم باعث شد تا وپترو با شتاب فراوان به سوي قيمتهاي 260 توماني گام بردارد وپترويي كه در صورت فروش بلوكي سهام وساخت شاهد تحول خوبي خواهد بود

هلدينگ خليج ارس با نوسانات مثبت به سوي سطوح قيمتي بالاي 1500 تومان رفت فارسي كه اين روزها شايعه افزايش نرخ تخفيقي خوراك مايع از 5 به 15 درصد باعث اقبال بازار به اين هلدينگ شده است به نظر ميرسد فارس در روز هاي پيش رو اوضاع پر عرضه  را در پيش داشته  باشد  چرا كه نرخ اتان نيز براي برخي شركت هاي زير مجموعه  رشد  خواهد داشت  .

اوضاع پارسان به دليل شايعات منفي افزايش نرخ خوراك گاز به سطوح 10-13 سنت پتروشيمي هاي گاز چندان مناسب نبوده و باز هم روند منفي و افت قيمتي اين سهم به سمت سطوح قيمتي 1050 توماني را شاهد ميباشيم.

در اين  گروه وتوسم كمي منفي شده  كه جز سهم هاي بي درد سر بازار است  .صف خارزم  امروز جالب توجه  بود . در صورتي كه خبر فروش بلوك  خارزم  در بين  سهم هاي بانك  صادرات در نماد  غدير صحت داشته  باشد اين سهم  فقط 450  ريال از اين محل سود خواهد داشت  . از محل رشد قيمت وبصادر و موارد ديگر نيز مي تواند  سود  شناسايي كند  . امروز صف سنگين  سهم  كمي غير منطقي مي نمود اما مي تواند در 2200 ريال  عرضه هاي سنگيني را داشته  باشد  .

امروز ومعادن نيز منفي بود . ديروز در مورد  اين  سهم  نوشتيم  كه حتي اگر تعديلات  كگل و كچاد را در نظر نگيريم  ومعادن  30 ميليارد تومان  پيش بيني سود فروش سرمايه گذاري ها داشت  كه  با  تحقق 13 ميليارد تومان  درامد  فروش و سود  فروش سرمايه  گذاري ها در مهر ماه  9  ميليارد تومان  بيش از بودجه سود محقق كرده است  كه  به نظر ميرسد 15 ريال  به ازاي هر سهم  شود . اما ديروز اين  سهم  نزديك  به  119  ميليون  ملي مس را به  قيمت  3850  ريال  در بازار فروخت . گفته مي شود  قيمت  تمام  شده  مس براي ومعادن  2000 ريال  است و براي فروش اين  بلوك 22 ميليارد تومان  سود  شناسايي كرده است . در اين  گروه  اما  يك اتفاق ديگر نيز در جريان  است  . گويا  سنگ  آهني ها  طي نامه اي به  بورس درخواست  كرده اند تا  براي ارائه  گزارش به  آنها  زمان  بدهند  تا جلسه اي را با فولادي ها و ايميدرو  براي نرخ فروش  و بهره  مالكانه داشته  باشد . امروز اميد هم در قيمت هاي 4500 و 4600  معامله مي شد  كه  به نظر ميرسد اين  سهم  نيز كمي اصلاح  تا  4100 و 4200  را  به همراه داشته  باشد  .

تجهيزاتيها ارام ميشوند!

امروز عرضه هاي سنگين در نمادهاي تجهيزاتي باعث شده تا نمادهاي اين گروه ارام شوند البته نرخ ارز در بودجه سال 93 ميتواند تاثير بالا و بسزايي در روند تجهيزاتيها داشته باشد اما  فعلاً روند  اين  گروه  ارام دنبال خواهد شد .

امروز قيمتهاي 840 توماني ان چنان فشار فروشي در مپنا را رقم زد كه اين سهم نتوانست صف خريد خود را حفظ نمايد مپنايي كه به نظرميرسد پس از رشد قيمتي اخير مايل به كمي استراحت قيمتي باشد البته هدف قيمتي ميان مدت مپنا در صورت عرضه نيروگاه هاي خود ميتواند فراتر از قيمتهاي فعلي باشد اما  فعلاً يك  استراحت موقت را  شاهد  باشيم .

امروز اذراب پس از رشد قيمتي تا سطوح 340 تومان امروز مهمان صف فروش سنگيني بود تكذيب شايعه فروش ساختمان دفتر مركزي شركت باعث عرضه هاي سنگيني در اين سهم تجهيزاتي شد به نظر ميرسد قيمتاي 280 توماني بتواند از فشار فروش سهم بكاهد

حفاري شمال اما ارام ارام به نوسانات مثبت خود ادامه ميدهد شنيده ميشود تسعير ارز هم سبب رشد درامد شركت خواهد شد و هم هزينه هاي مايل شركت را به دليل بدهي مالي از بابت دريافت تسهيلات ارزي افزايش خواهد داد اما در نتيجه اين امر به سود شركت بوده و سود بالاي 100 توماني را براي حفاري به ارمغان خواهد اورد

پايان ماجرا!

همچنان تاثيرات منفي تحقيق و تفحص مجلس از پالايشيگاه ها باعث شده تا اثرات منفي و جو رواني بدي را بر روي پالايشي ها شاهد باشيم پالايشگاه هايي كه اين روزها علي رغم شايعه دلار 3000 توماني در بودجه سال 93 هم به دليل فشار فروش و ريسكهاي موجود توان مثبت شدن را ندارند. انقدر در اين  3 هفته  خبرهاي منفي روي سر اين  گروه  ريخته  شده است  كه ناي بلند  شدن  را ندارند .

پالايش لاوان كه روزي پرچم دار رشد قيمتي پالايشگاه ها بود اين روزها با افت قيمتي به كار خود ادامه ميدهد شاواني كه همچنان با صف فروش به سمت سطوح قيمتي 3400 توماني حركت ميكند

پالايش نفت شيراز با صف خريد امروز كار خود را اغاز كرد اما رفته رفته فشار فروش افزايش يافته و اين سهم را به ورطه قيمتهاي منفي كشاند به نظر ميرسد شراز هم فعلا اسير جو منفي پالايشي ها شده است

روند اصلاحي و صف فروش شبريز كماكان ادامه داشته اين سهم به سمت قيمتهاي 2400 توماني در حال حركت ميباشد شبريزي كه پتانسيل تعديل مثبت و وضعيت بنيادي بهتري به دليل مالكيت در پتروشيمي تبريز و افتتاح طرح بنزين سازي خود و افزايش سرمايه 100 درصدي دارد اما  بازار او را هم  به چوب شبندر مي راند . در شپنا نيز شرايط به همين  شكل است  .

درست  برعكس شرايط خاصي را در گروه نفتي ها شاهديم  كه نفت  بهران و پارس با  صف خريد  مواجه اند و شپاس نيز خوب معامله مي شد  كه مي تواند مورد توجه  بازار باشد .

راه  سخت  ساختمان!

در بازار امروز افزيش عرضه ها در نمادهاي ساختماني نيز سبب شد تا برخي از نمادهاي اين گروه متعادل و برخي ديگر حتي با روند منفي همراه شوند.

ديروز در مورد  اين گروه  به  طور مفصل صحبت  شد . ارزش بازار كل گروه  ساختمان تنها  20% شبندر است !! به هر حال  اين  هم  عظمت شبندر را مي رساند و هم  خوار شدن گروه  ساختمان . به نظر بد نيست با  توجه  به  قيمت هاي فعلي يك  ساختماني در پرتفوي شما  باشد  . ا.س. پ  و ثفارس شايد از نظر نوسان  گيري بيشتر مورد  توجه  باشند . در اين گروه  ثشاهد  نيز از نظر قيمتي منطقي است  .

امروز اس پ با عبور از سد قيمتي 400 توماني به سماف قيمتهاي 420 توماني ميرود قيمتهاي 420-440 تومان انتظار افزايش عرضه ها و در نهايت متعادل شدن اس پ را داريم

شايعه فروش بلوك سهام سرمايه گذاري ساختمان اين سهم را با اقبال بازار همراه ساخته است وساخت پتانسيل داراييهاي ارزشمندي را داراست اما به دليل هزينه هاي مالي بالا سوداوري خوبي ندارد

قيمتهاي 220 توماني زمينه ساز متعادل شدن روند مسكن شمال شرق شد ثشرقي كه به نظر ميرسد براي رشد يشتر قيمتي نياز به يك خبر بنيادي دارد شايعه فروش هتل اين شركت در صورت صحت ميتواند موتور محرك رشد قيمتي اين سهم شود

ابهام بلاي جان پتروشيمي ها!

اين روزها ابهام در نرخ خوراك پتروشيمي هاي گازي و شايعات افزايش نرخ خوراك گاز به سطوح 10-13 سنت باعث شده تا شركتهاي پتروشيمي گازي با روند منفي همراه شوند. قيمت  متانول با  رشدي عجيب و باور نكردني به  520  دلار رسيده است  . اين موضوع در كنار امار صادرات  مناسب در نيمه  دوم  سال مي تواند  بسيار مهم  باشد . طبق برخي خبرهاي كسب شده  قراردادهاي زاگرس و  خارك  ماهانه  بسته مي شود و اين  افزايش نرخ در ماه هاي اتي خود را  بيشتر در صورت هاي مالي اين  شركت ها  نشان  مي دهد .

قيمت اوره نيز بين  15 تا 10  دلار رشد كرده و اين نيز خبرخوبي براي پرديس است  . برخي معتقدند  با  توجه  به تقاضاي 4 برابري محصولات  كشاورزي در مقابل عرضه ان احتمال  رشد قيمت  اوره  بازهم در بازار منطقي و محتمل است .  اما اين همه ي ماجرا نيست  . در مقابل خبرهاي نرخ خوراك نيز لحظه  به  لحظه  حساس تر مي شود . برخي معتقدند  طي همين  هفته  اخبار اين چنيني از اين گروه مي تواند  چالش بعدي كل گروه و بازار باشد  .

امروز شفن در بدشانسي محض در صف فروش باز شد . شايد يكي از كمترين تعديل ها  را  شفن داد در حالي كه  انتظار از او بالا بود . سهم سود خود را در حالي كه 4145 ريال  بود  به 5559 ريال  افزايش داد و اين  رشد خيلي مد نظر بازار نبود  چرا  كه  انتظار بازار با توجه  به  پوشش 68% بيشتر بود  البته  مفروضات  بودجه  شفن نيز جالب توجه  بوده است  .

شركت  ذخاير متعددي را در مورد  نرخ  گاز گرفته است  . شفن  در سال 92 در شش ماهه  دوم از محل تسعير ارز چيزي در نظر نگرفته است ، گاز را  1300  سنت  گرفته و 22 ميليارد تومان در 6 ماهه اول از اين  محل ذخيره دارد . شركت  متانول را  با  قيمت  350 دلار و  دلار مبادله اي در نظر گرفته و اين خود مي تواند  بازهم  تعديل براي شركت  به ارمغان  بياورد .در مجموع  قيمت هاي باز شده  براي سهم  ممكن است  كمي فشار فروش را  زياد كند  اما با  قيمتي كه  بخواهد  سهم  را كاهشي كند  با توجه  به ذخاير متعدد شركت  همخواني چنداني ندارد .

پتروشيمي پرديس با افت قيمتي به سمت حمايت 1800 توماني خود گام برميداردشپديسي كه به دليل چشم انداز خود و كاهش نرخ اوره و عدم توان تعديل مثبت آنچناني عايدي براي سال جاري و سال اينده چندان مورد توجه بازار قرار ندارد.

رسيدن قيمت زاگرس به سطوح 2800 تومان فرصت خريدمناسبي با ديد ميان مدت اين سهم پتروشيمي محسوب ميشود شنيده ميشود سال اينده زاگرس هدف توليدش را 100 درصد ظرفيت قرار داده و به توليد و فروش قابل توجهي خواهد رسيد كه با توجه به قيمتهاي فعلي متانول در صورت عدم افزايش نرخ خوراك سود بالايي در انتظار زاگرس خواهد بود

در بازار قطعي شده است كه  بلوك  11% بانك  صادرات  توسط ساتا خريداري مي شود. به نظر ميرسد تا  زمان معامله  بلوك كه احتمالاً اوايل اذر ماه خواهد بود غدير كنترل مي شود  اما  پس از خريد احتمال  رشد قيمت  سهم  بسيار بالا  و برنامه هاي بهتري براي غدير در جريان خواهد بود .

نرخ خوراك گاز اين روزها چالش اصلي غدير و ساير هلدينگ هاي پتروشيمي نظير وصندوق،تاپيكو  و … است  .

در اين  گروه اگر تخفيف نرخ خوراك  قطعي باشد بايد سراغ سهم هايي مانند  شكبير،جم ، شازند و تا حدودي نيز فارس رفت  .

چهارگوشه بازار!

امروز داروي سبحان به عنوان ليدر داروييها با رسيدن به قيمتهاي 720 توماني شاهد اماج عرضه ها بود سبحاني كه پتانسيل تعديل مثبت و افزايش رسمايه را دارد اما به نظر ميرسد در قيمتهاي فعلي كمي به استراحت بپردازد

تك سهم نسوز ايران كه مدتها پيش وعده سود 400 توماني شرا در تحليل بنيادي داده بوديم امروز با اعلام سود بالاي 400 توماني رشد قيمتي 62 درصدي را تجربه كرد كفرايي كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي را داراست اما قيمتهاي فعلي سطوح بسيار بالايي براي سهم محسوب شده و از ديد بنيادي توجيهي ندارد.

شايعه عقد قرارداد ركيش با بانك تجارت و مذاكره با 3 بانك ديگر سبب صف خريد سنگيني در ركيش شد به نظر ميرسد شايعات حمايت از سهم تاسطوح قيمتي 1300-1400 تومان صحت داشته . اين  گروه از بازدهي بازار عقب است  . در اين  گروه نوسان  گيران از رتاپ  و ركيش پياده  شدند و بيشتر بانك ها هستند كه در اين  گروه خريد مي كنند . به نظر نوسان  گيران و سهامداران  صبور هر دو سهم  ركيش  و رتاپ را  زير نظر داشته  باشند  . به خصوص ركيش كه  شايعه  يك  قرار داد جديد با  بانك  تجارت در ان  مطرح  شده و امروز شنيده  شد نقل و انتقال اينترنتي بانك ها  به  زودي جمع  شده و همه  به  سمت  شاپرك  سوق  خواهد  يافت كه  براي ركيش خبر خوبي است.

گزارش 6 ماهه  خبهمن بسيار جالب است و شركت عملاً از نظر عملياتي متوقف شده و همه چيز به  سود غير عملياتي ربط پيدا  كرده است . در واقع خبهمن  را  بايد هلدينگ  سرمايه گذاري ديد  نه خودرويي . البته  فعلا  …

به هر حال  سهم  425 ريال  سيود  پيش بيني كرده و به نظر ميرسد بتواند محقق كند . در اين  شركت  شركت هايي نظير پارسان ، وبهمن ، كيا مهستان  و گروه  روي  و مس نقش بسزايي در سود دارند . احتمال  تعديل سود  شركت  بالاست اما  به نظر ميرسد قيمت  فعلاً در همين محدوده  1800  ريال  و 1900 ريال  تثبيت و بازي داشته  باشد  .

در پسهند  شايعه تعديل سود و پوشش مناسب سود عملياتي باعث صف خريد پسهند  شده است كه به نظر رشد قيمت  سهم  را  رقم  بزند .

بر خلاف پتاير ، بارز با تعديل سود مواجه  شده است و رشد قيمت خواهد داشت  . اين  شركت  سود خود را از 799 ريال  به 1423 ريال  افزايش داده است.اما  تنها  با  رشد 5% باز شد .  امروز وبانك  با اين دست خبرها  كمي بهتر رفتار مي كرد . اگر سياست  تقسيم  سود بارز را همان  66 تومان  خودش در نظر بگيريم حدود  30 ريال به  سود وبانك  اضافه مي شود اما اگر امسال  نيز به  مانند  سال  قبل سياست  تقسيم  سود  بالايي داشته  باشد و تا  1200  ريال  تقسيم  كند حتي مي تواند  100  ريال  نيز سود وبانك  را افزايش دهد .

امروز در گروه  فلزات  فملي ابتدا مثبت و سپس منفي شد .

او فعلاً يكي از سهم هاي بي سرو صداي بازار است كه  اكثر سهامداران  خسته  خود را خارج  كرده  . ببينيد در صورت تثبيت  نرخ  دلار و بهبود  شرايط شركت  فملي مي تواند  براي سال هاي اتي شرايط خوبي را داشته  باشد . منتهي چالش بعدي سهم  تبديل حق تقدم ها  به  سهم  است كه دو هفته  فشار عرضه  سنگين  را  براي سهم  به همراه  دارد .

اما  بانكي ها  امروز ابتدا  مثبت و سپس منفي و پر عرضه  دنبال  شدند . . گفته مي شود در تجارت  افزايش سرمايه  100% قطعي شده و طي روزهاي اتي خبر ان  به  بازار ميرسد  كه شركت  يك  تعديل ديگر پس از افزايش سرمايه  ممكن است  بدهد  كه البته  چندان  بالا  نيست  . خريد با ديد  ميانمدت خوب است  .

در بانك  ملت  شايعه  شده  يك  تعديل از محل تسعير ارز به  زودي به  بازار اعلام مي كند .

در مورد  بانك  صادرات  دو خبر فروش بلوك غدير و فروش نيروگاه قائم  جدي است  . خبر فروش بلوك  غدير جدي تر شده و گفته مي شود  اوايل اذر بلوك  11% اين  گروه  به  فروش ميرسد و قيمت  پايه  نيز بيش از 6400  ريال  است كه  شنيده  شده بيش از 500 ميليارد تومان  براي صادرات سود دارد.

خبر دوم  از نيروگاه  قائم  است  كه موثق ترين خبر تا كنون مي تواند  باشد  . گفته  شده  گروه  بانك  صادرات  اين  نيروگاه سيكل تركيبي با  ظرفيت  1620 مگاوات  را 2500  ميليارد تومان  ارزش گذاري كرده و به  دنبال  مشتري براي ان بودند  اما  همه از قيمت بالا  مي گفتند و مشتري براي نيروگاه  پيدا نشد  . غدير چندين  بار با انها  مذاكره كرده است و گفته  شده  قيمت اين  نيروگاه  كاهش يافته  و با  چند شركت ديگر نيز وارد مذاكره  شده اند . شنيده  شده  غدير پيشنهاد  1200 ميليارد تومان  را داده كه 20% ان نقد  و باقي اقساط 4 ساله  باشد  . البته  فردا  اين گروه نيز استراحت  جدي را خواهند داشت اما  ميان مدت ها و افراد حاضر در افزايش سرمايه مي توانند  به گروه  اقبال  داشته  باشند .

در گروه خودرو  خپويش به واسطه گزارش خوب خود مثبت  شد . در كنتورسازي شايعه  ئفروش يك  ساختمان  باعث برگشت قيمت  شده  اما دراين سهم  مراقب باشيد بازيگران  اصلي از سهم خارج  شدند .

در اين  گروه  صف تپمپي نيز عرضه  شد به نظر قيمت هاي فعلي با  توجه  به حضور 2% در سامان براي تپمپي جالب است  .

تبديل شدن  سهام  البرز باعث فشار به اين  سهم  شده هر چند  برخي نيز به  شدت  سهم  را در اين قيمت ها مي خرند كه  به نظر فشار فروش را  كمي كاهش دهد  اما  بهترين  قيمت  براي سهم  1350 و 1400  ريال  است  .

در پايان  از شلعاب بايد گفت  كه  برخي نوسان گيران به  سراغ  سهم رفته اند .

گروه تحلیل گری بتا سهم

12 آبان 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم