جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارسه شنبه 4 مهر 91

گزارش بازارسه شنبه 4 مهر 91

نوید خاندوزی
سپتامبر 25, 2012
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارسه شنبه 4 مهر 91

به نام پائيز،به كام  بهار!

گزارش بازار – بتاسهم 15:55   امروز بازار سرمايه يك  روز خوب ديگر را  پشت سر گذاشت كه  خنده  بر لب قريب به اتفاق سهامداران  نقش بسته  بود  .درست حسي شبيه پيروزي تيم فوتبال ما  بر بحرين  بوده!! و يا  شايد دويدن دو سرعت و ركورد شكني در اين مدت !  واقعاً حس زيبايي است كه  همه خوشحال هستند و در بازار مي خندند و اين  براي ما نيز آرامش بخش و مايه  خوشحالي است . درست است كه  پائيز را  آغاز كرديم اما  انگار همه چيز روي كاغذ به نام  پايئز است در واقع بازار بهاري شده و به كام  بهار تمام مي شود . شايدهوا  پائيزي باشد اما دل بازار بهاري است  .

همين دل كافي است تا  امروز بازار يك  روز شاد و پر نشاط و البته  مهم  را در پيش داشته و با  رشدي 360 واحدي در مدار 360 درجه  قرار گرفته و با  قدرت  سقف قبلي خود را  پشت  سر گذاشت و به 27440 واحد رسيد .

امروز بسياري از تحليل گران  منتظر شكست اين نقطه  بودند و معتقدند  با اين  آلارم  احتمالاً بازار هدف 29 هزاري رانشانه مي گيرد كه  قطعاً مي تواند  نشان از گزارش هاي مثبت  باشد  .

عبور از اين  گردنه  براي بازار حساس و حياتي بود كه  با وجودچالش ها و خبرهاي متعدد سياسي از ان  عبور كرد . بازاردر نقطه خوبي قرار گرفته است به خصوص دراين  مقطع كه  گزارش ها مي تواند  آتش ان  را تند تر كند و روند  رو به  رشد او را جدي تر نمايد . نكته  بسيار مهم  اين  است كه هنوز بازي گزارشات  آغاز نشده  اما  بازار به  استقبال ان  رفته و اين خبر خوبي براي ماست . نرخ ارز نيز هر روز ما را ذوق زده مي كند .

جا دارد نكته اي را در مورد  نرخ  ارز و قيمت  2500 و 2600و اثر ان  بر بازار سرمايه و اقتصاد كشور صحبتي داشته  باشيم  .

در حال حاضر يك  رفرم اقتصادي در حال  شكل گيري است  . اين  رفرم  به  افزايش نرخ ارز باز مي گردد كه  امروز دقيق ترهم در مورد  ان  صحبت مي كنيم . اما  مهم ترين خصوصيت اين موضوع اين  است كه دارايي هاي سرمايه  در كشور ارزشمند مي شوند  . و يا همان  ارزش جايگزيني مطرح مي شود . به عنوان  مثال  براي شبندر برخي معتقدند  حداقل براي ساخت  چنين پالايشگاهي به  بيش از 4.4 ميليارد دلار سرمايه گذاري نياز است كه با  ارزش بازار سهم  قابل مقايسه  نيست و يا در مورد  فولادي ها، پتروشيمي ها و حتي ساختماني ها  كه  اين  رفرم اقتصادي ارزش كارخانجات كشور ا  چندين و چند برابرو ارزش دارايي هاي سرمايه اي را  بالا  مي برد . به عنوان  مثال  دقت  داشته باشيد خانه اي را كه  2 سال  پيش با  نرخ  ميلگرد  780 و 800 توماني و سيمان  ارزان  ساخته  شده و امروز همه چيز 2 برابر شده اما ارزش هر دو خانه  يكي است و اين  يعني به  زودي شاهد  افزايش قيمت ملك  نيزخواهيم  بود اما  نه  به  شكل تهاجمي . اين  موضوع در بورس نيز صادق  خواهد بود و در بلند مدت  روند  افزاشي را در قيمت  سهم ها خواهيم  داشت چرا  كه  اختلاف قيمت  تابلو  با ارزش ذاتي بالا خواهد بود . اين  يكي از مواردي است كه مي تواند حقوقي ها  را  به  خريد و مالكيت در سهم  ترغيب كند .

اما  سري به  بازار امروز بزنيم …

در ابتداي وقت  مطلبي را نوشتيم كه بازار مي خواهد كه مثبت  باشد  و مسير رشد را در پيش بگيرد اما بين  خواستن  او  با توانست  راهروي تنگ و سختي  وجود دارد .

غلبه كردن  بر فشار فروش كار دشواري بود هر چند  آلارم هاي ديروز نيز نشان مي داد كه  روند  كاهشي در بازار وجود ندارد و چند دليل عمده  براي ان  ذكر شد .

همچنين ديروز در مورد وضعيت بازار و بهبود  ساعات پاياني گفتيم  :

  امروز با اين كه  زمينه هاي سياسي در بازار وجود  داشت  اما  سه عامل در بهبود وضعيت  بازار موثر بود  . شايد از خود  سوال  كنيد چرا  لفظ بهبود را به كار مي بريم در حالي كه  بازار منفي بود . قبل از هر چيز بايد گفت روند  بازار ابتدا  با  شدت منفي بالا و سپس رفته  رفته  بهبود  را نشان  ميداد كه اين  يك علامت  مثبت است .به خصوص از ساعت  11 به  بعد و در يك  ساعت  پاياني .  علامت  مثبت دوم  اين  بود كه  صفوف فروشي تشكيل نشد و خريداران  به خوبي در بازار جولان مي دادند و نكته  سوم  هنوز پول ها  به  بازارواردمي شود و موج  خروجي در كار نيست . از طرفي شارژ جديد هم كم كم  از راه  ميرسد كه همان  گزارش ها  باشد . 

به  وضوح مشخص است كه  روند  بازار امروز با تغيير خود و شكست  نقطه حساس به مرحله جديدي وارد شده اما اين دليل نمي شود كه  روند استراحت ها و حركت  اهسته و پيوسته او  نقض شود .

براي بازار فردا  دو احتمال  وجود  دارد  يكي بنيادي  و ديگري تكنيكال  …

تكنيكالست ها معتقدند  شكست  صورت  گرفته و شاخص از اين مرحله عبور كرده و اين  نشانه مثبت  براي خريد است  . و اين  يعني بايد جو خريد ادامه  يابد  و روند  مثبت  باشد  و حتي فردا نيز با شدت  بيشتري اين موضوع ادامه خواهد داشت و صفوف خريد مستحكم تر است  . اما  بنيادي ها  صبر را پيش روي بازار مي گذارند كه  بازار بايد يك  پله ديگر استراحت كند و فردا نيز چهارشنبه است و مطابق معمول روند  چهارشنبه ها  بازار استراحت  منطقي را دارد . فردا  بايد شرايط را  بررسي كرد اما اگر بازار با  يك استرحت و حتي جو عرضه مواجه  شد  شايد فرصت خوبي براي خريد  و تغيير پرتفوي  خواهد بود .

گفته مي شود مثبت  فردا  برخي از سهام ها  به نقاط مقاومت مي رسد كه اين نيز جو عرضه  را ممكن است تحريك كند  و البته  بازهم  تاكيد مي شود  فرصت خوبي براي جابجايي و سوار وپياده  شدن هاي مجدد است .

و اما  شاخص …

ابتدا  نگاهي به  3 سناريوي شاخص در گزارش ديروز مي اندازيم :

چند دستگي بين تحليل گران  وجود دارد . برخي معتقدند  شاخص پس از تثبيت خود در 27050 به  سمت  27700 حركت مي كند و با  شكست  ان  اهداف بزرگتري پيش روي او خواهد بود . برخي معتقدند شاخص در 27400  اسير مي شود  و نقطه  بالايي نخواهد داشت و برخي ديگر ريزش شاخص  تا  26800 را  محتمل مي دانند  كه پس از ان  تا  27400  رشد كرده و دراين  محدوده در نوسان خواهد بود . اما  بازار ما نشان  داده  خيلي زود اهداف را محو مي كند . به نظر ميرسد شكل وفرم خريد و فروش ها در بازار به حالت اول شبيه تر است و شاخص مي تواند  يك موج  صعود ديگر را تا  27700 طي كند .

بله درست  حدس زديد . خيلي زود اهداف محو مي شود و حالا  به نظر ميرسد مسير روشن تر شده و برخي معتقدند  اگر 2 الي 3 روز آتي شاخص باز منفي نبيند مي توان به  29  هزار نيز اميدوار بود .

امروز روز خوبي براي تكنيكاليست ها  بود و شدت خريد آخر وقت نيز از همين  امر بود كه اين  افراد به  روند  بازارخوش بين تر شده  بودند .

و حالا  به  سراغ  حاشيه هاي بازار مي رويم …

در مسائل سياسي كم كم  بحث خانواده هاشمي فروكش مي كند اما  ممكن است  در برگشت  رئيس جمهور از نيويورك حاشيه هاي جديدي براي او  پيش ايد . اما در مورد نشست ها در نيويوك امروز صحبت هاي نرم  رئيس جمهور نيز جالب توجه  بود  . اعلام اين  كه جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا چنانچه دولت آمریکا قدمی برای ایجاد تفاهم بین دو کشور بردارد در ذهنیت منفی خود نسبت به آمریکا تامل کرده و کمک کند تا سریع‌تر روابط دو کشور بهبود یابد از سوي رئيس حمهور براي بازار جالب توجه  بود .  اختلاف جدي اوباما و نتانياهو نيز براي كشورمان يك  فرصت است  . هميشه روز هاي منفي همين  است . در روز هاي منفي فرياد هاي بلند  سياسي هم  شنيده نميشود . امادر حوزه  اقتصاد همه چيز بازهم  افزايشي است . دلار امروز به  2600 تومان  رسيد و سكه و طلا نيز رشد كردند .

اين  روز ها  زمزمه هايي از يك  تصميم بزرگ  به گوش ميرسد كه درلابلاي راهروهاي جلسات  كارشناسي برخي وزارت خانه ها  پيچيده  . گفته مي شود  قرار است  يارانه ها  تا  3 برابر افزايش يابد . شنيدن  اين خبر بي شك موج  خوشحالي را در برخي قشر ها ر قم مي زند و البته  با نزديكي به  انتخابات شرايط كاملاً مشخص است اما تبعات  اين تصميم چيست . حال بايد سوال كنيم چه چيزي بايد از دست  بدهيم  تا چنين چيزي بگيريم . در مقابل اين تصميم دولت  دست  به  يك  ازادسازي تمام  عيار مي زند و پاي خود را از همه چيز بيرون مي كشد . به عنوان  مثال بنزين 2500  توماني  و افزايش تا  دو برابري گوشت و مرغ و هزار جور كالاي ديگر مهم ترين دستاورد ان  است . همچنين در نرخ گذاري ها همه چيز ازاد لحاظ مي شود .

طرح  عجيبي است و ممكن است تورم هاي بالايي را به  اقتصاد تحميل كند . اما  به هر حال شرايط را  بايد درك  كرد  و خود را  براي سناريو هاي مختلف اماده  ساخت. البته در اجرايي شدن  اين  طرح هنوز شك و  شبهاتي وجود دارد اما  معمولاً همه چيز از زمزمه هاي اين چنيني آغاز مي شود .

به  طور كلي اما  برايند  طرح  براي بازار سرمايه مثبت خواهد بود.

و اما در بازارجهاني وضعيت  نسبت به  روز هاي قبل بهتر شد . قيمت نفت بار ديگر به  93 دلار رسيده است . قيمت  طلا نيز به 1770 دلار بازگشته است . در سوي ديگر مس بين  8200 و 8300 در نوسان است و روي هم  به  قيمت هاي 2080 دلار نزديك مي شود .

اما  امروز يك  روز رويايي ديگر براي شاخص بود و ركورد شكني را  در پيش داشتيم  كه  از نقاط تاريخي خود عبور كرد . حالا  برخي معتقدند  با وصل كردن  قله ها 27700و 27800 اولين استراحت و طي روز هاي آتي با  سرعت  به  سمت  ان حركت  مي كند . امروز شاخص با رشدي 360 واحدي يك  ركورد شكني بي نظير را تجربه  كرد تا  امروز خبر اول و دوم  رسانه ملي هم  بورس باشد  ! در بازار امروز 10 شركت صندوق، فولاد ، كچاد، شبندر، فخوز، فملي،كگل، ومعادن، مپنا و پارسان  بسيار اثر گذار بودند  كه  باعث اين  رشد شده و تنها  شازند  بود كه  با كاهش قيمت  خود اثر 7 واحدي منفي بر شاخص داشت  .

شاخص اين  روز ها  به  سرعت اوسين بولت(دونده مشهور) مي دود و اين سرعت  چنان هيجان و لبخندي را در بازار به وجواورده كه همه بايد شكر گذار اين نعمت باشيم  .

شتاب يا لحظات اخر!

در بازار امروز شاهد شتاب گرفتن روند مثبت خودروييها بوديم خبرهايي در خصوص بهبود روند توليدات و فروش شركتهاي خودرويي و دريافت مرحله اي وام كمك به خودروييها باعث اقبال بازار به نمادهاي خودرويي شده است كه در اين بين البته نسبت پايين پي بر اي خودروييها نيز دخيل بوده است . البته  بحث افزايش قيمت به  بهانه هاي مختلف نيز شنيده مي شود كه البته با مخالفت هايي مواجه  شده است.

در نماد ايرانخودرو همچنان شاهد صف خريد سنگين و حجم معاملات بسيار بالا و ميليوني بوديم ظاهرا تلاش هاي سرمايه گذاري سمند براي عرضه بر روي اين سهم به منظور متعادل كردن اين سهم خودرويي نتيجه بخش نبوده است و ايرانخودرو با توجه به پتانسيل فروش سهام بانك پارسيان به سمت هدف قيمتي 180 توماني در حال حركت ميباشد

در بازار امروز گروه بهمن نيز با نوسانات مثبت به همراه صف خريد خود را به سطوح قيمتي 140 تومان رساند .دراين  سهم  غدير در حال جابجا كردن سهم خود به  زير مجموعه هاي ديگر است  . خبهمني كه با توجه به اين روند صعودي ميتواند تا سطوح قيمتي 160 تومان رشد. نمايد خبهمن تا نيمه مهر افزايش سرمايه 40 درصديخود را اجرايي خواهد كرد. اين افزايش سرمايه در جهت خريد دارايي هاي بيشتر است  وحضور در بازارهاي مالي كه  به  غير عملياتي تر شدن  سود  بهمن  كمك مي كند .

در نماد سايپا شاهد عبور اين سهم از سد قيمتهاي 120 تومان بوديم پي بر اي پايين سهم و جو مثبت گروه باعث تحركت مثبت در سايپا شده است سهمي كه با اين روند صعودي به زودي قيمتهاي 140 تومان را خواهد ديد. در سايپا گفته مي شود ميزان  توليد خودره  در 6 ماهه اول سال  به  200 هزار نرسيده و اين آمارخوبي نيست . از سوي ديگر شنيده  شده  قيمت  پرايد مجوز افزايش نرخ  500 هزار توماني را گرفته است كه  با  فرض توليد 200 هزار توليد ديگر حدود 100  ميليارد تومان  به  سود  شركت  اضافه مي شود اما  مشكلات  توليد ، افزايش بهاي تمام  شده و نرخ ارز به نظر ميرسد اين  100  ميليارد را  جبران  خواهد كرد و شاهد  افزايش آنچناني از اين محل نخواهيم  بود . در واقع  بايد گفت  اين  افزايش حق گروه خودرو  بوده  تا  برخي هزينه هاي كمر شكن توليد  را جبران كند .

اما خبر آخر در مورد  اين  سهم  اين  است كه  معامله  بلوكي 17% آن در تاريخ  12 مهر با  قيمت هاي 3600  ريالي راهي تابلوها مي شود كه اگر رقابت شود بر سهم موثر است .

فولاديها سر بازار را خم كردند

در بازار امروز نوسانات مثبت در قيمتهاي محصولات فولاديها از يك طرف و معامله عمده ذوب اهن و فولاد خوزستان در اين گروه از طرف ديگر باعث شد تا همچنان بازار تمايل ويژه اي به سهام فولادي داشته باشد به نظر ميرسد فولاديها بتوانند با گزارشات 6 ماهه خود همچنان به روند صعودي خود ادامه دهند

امروز ذوب اهن همچنان با صف خريد و روند صعودي به كار خود ادامه داد ذوبي كه به واسطه معامله بلوكيش و احتمال رقابت بر سر بلوكش با اقبال بازار مواجه شده است .گويا تا كنون 3 گروه براي رقابت بر سر بلوك ذوب اهن اعلام امادگي كرده اند

اما امروز فولاد خوزستان و داغ شدن بحث معامله بلوك مديريتي اين شركت در كنار تعديل مثبت عايدي اين سهم فولادي در گزارش 6 ماه اش باعث تشكيل صف خريد و روند صعودي در فخوز شده است فخوزي كه پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 2200 تومان را دارا ميباشد. در اين سهم  ماهيت خريدار بسيار مهم و حياتي است  . چه  بهتر كه  بر خلاف قبل يك خودي سهم  را  بخرد كه  شنيده مي شود  سرمايه  گذاري اميد به  شدت  به  دنبال خريد اين  بلوك است . و به  زودي بايد او را نيز درك كرد .

اما در نماد فولاد الياژي ايران ظاهرا اين سه قصد توقف را ندارد امروز هم شاهد عبور اين سهم از سطوح قيمتي 320 تومان بوديم فولاژي كه پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 340 تومان را دارا ميباشد اما قيمتهاي فعلي با توجه به پي بر اي بالاي سهم بسيار خطرناك ميباشد.

در فولاد نيز قيمت ها رشد خوبي داشته اند . در مورد  فولاد ديروز در بورس كالا  با رشد 100 توماني قيمت ورق  سردمواجه  شديم و البته صندوق هاي زيادي وارد سهم  شده اند . فولاد احتمالاً با اين  شرايط بتواند  ابتدا در 2800 و سپس 3000 ريال  قرار گيرد .

بچه ها  به طلا رسيديم !

در بازار امروز و در نمادهاي معدني نيز شاهد تحركات مثبتي بوديم نمادهاي معدني اكثرا قابليت تعديل مثبت بسيار خوبي را براي سال جاري دارند و كم كم بايد در انتظار توقف تمامي نمادهاي اين گروه براي تعديل مثبت عايدي باشيم

امروز ملي مس با نوسانات مثبت در استانه قيمتهاي 500 تومان قرار گرفت با توجه به پتانسيلي كه از فملي سراغ داريم به زودي قيمت اين سهم به سطوح 520 تومان خواهد رسيد فملي كه اين روزها صحبت از سود 100 تومانيش ميشود اما  مهم تر همه شنيده  شده  او نيز يك معامله  بلوكي را در پيش  خواهد داشت  كه در مورد  ان بعد ها  صحبت خواهد شد .

امروز كچاد بالاخره توانست قيمتهاي 700 تومان را بشكند همانطور كه در گزارشات قبلي عنوان شد كچاد با پتانسيل تعديل مثبت بسيار خوبي مواجه ميباشد تعديل مثبتي كه ميتواند كچاد را حداقل تا قيمتهاي 750 تومان بالا ببرد

در تنها نماد باقي مانده از گروه روي يعني معادن بافق نيز امروز قيمت اين سهم همچنان با شتاب بالايي صعودي بود معادن بافق نيز پتانسيل رشد بالايي در سوداوري خود دارد بازار انتظار توقف اين نماد و تعديل مثبت را دارد اما خطر او از بقيه  بسيار بسيار بيشتر است .

اين روزها توجه بازار به صادر كننده سنگ اهن بازار يعني صبا نور جلب شده است صبانور نيز ميتواند علي رغم كاهش نرخ فروش محصولات خود در بازار چين به دليل افزايش شديد نرخ ارز با رشد سوداوري خوبي مواجه شود صبانور نيز در صورت در پيش گرفتن روند صعودي هدف قيمتي 1800 تومان را در پيش رو خواهد داشت . اين روز ها معادن هم  وقتي مس و سنگ آهني ها  را مثبت مي بيند  چاره اي جز رشد ندارد  . سهمي كه  گفته مي شود  سود  سال  بعد آن معجزه خواهد كرد و به  راحتي توانايي اعلام  سود  100 توماني را  براي سال  92 خواهد داشت .

شفاف سازي هاي معكوس!

در بازار امروز با تقويت شدن احتمال ازاد شدن نحوه محاسبه نفت خام و محصولات پالايشگاهي ها با نرخ هاي ازاد امروز شاهد دور صعودي جديدي در نمادهاي اين گروه بوديم ظاهرا در اين گروه طيف وسيعي از سهامداران حقيقي و حقوقي فعال شده اند و كم كم پتانسيلهاي اين گروه در حال نمايان شدن ميباشد.

اين روزها علي رغم شفاف سازي هاي شبندر بازار اعتقاد دارد با توجه به تشكيل بازار ارز توسط دولت شبندر نيز به زودي ارز صادراتي خود را با نرخ هاي ازاد تسعير خواهد كرد اين امر در صورت صحت ميتواند سود اين سهم پالايشگاهي را با رشد خيره كننده اي همراه سازد همين پتانسيل نيز امروز سبب شد تا شبندر با صف خريد به سمت هدف قيمتي 225 و 230 توماني خودش حركت نمايد. نيمه دوم مهر عرضه  شركت هاي پالايشگاهي در بازار آغاز مي شود كه مي تواند  براين  صنعت  بسيار موثر باشد . در سوي ديگر خبر عرضه هاي بلوك 15% اين  سهم  به  زودي منتشر مي شود كه  بر روند  سهم  بسيار اثر گذار است  .گفته مي شود  قيمت  پايه  بلوك 50% به اضافه  قيمت تابلو  به شرطي كه از 2500 ريال  كمتر نباشد لحاظ شده است  .

امروز پالايش نفت شيراز هم با رشد قيمتي از سطوح 420 تومان عبور كرد شنيده ميشود حمايتهاي پارسان در اين سهم اغاز شده است و پارسان در حال خريد خرد سهام شراز ميباشد فعلا انتظار قيمتهاي 440 تومان را براي اين سهم را داريم. شنيده مي شود  به  زودي بلوك هاي ديگري از اين سهم  در بازار عرضه خواهد شد  و پروسه  خصوصي شدن  ان  طي  خواهد شد . اما در بازار شايعاتي وجود دارد كه  گويا  شركت در پي اعلام  سود 670 تا  700  ريالي به  بازار است  . شنيده هايي ازاين دست مي تواند بر سهم  تاثير گذار باشد هر چند  در روز هاي گذشته  هامون سپاهان  و زاگرس در خريد اين  سهم  فعال  بودند  .

امروز در نماد شبريز هم شاهد رشد قيمتي و نوسانات مثبت در اين سهم بوديم شبريز هم پتانسيل تعديل مثبت عايدي را دارد و با توجه به نسبت پي بر ايش ميتواند تا سطوح قيمتي 460 تومان رشد نمايد.

رونق واسطه گري ها!

در بازار امروز نمادهيا سرمايه گذاري شاخص مدار روز بسيار خوبي را در راستاي رشد شاخص تجربه كردند به نظر ميرسد سهام سرمايه گذاريها همچنان در راستاي شاخص به رشد قيمتي خود ادامه دهند

امروز معادن و فلزات با صف خريد و حجم معاملات سنگين از سد قيمتهاي 340 تومان هم عبور كرد تا به زودي شاهد ومعادن 360 توماني و در نهايت 400 توماني باشيم ومعادني كه در راستاي تعديل مثبت سود شركتهاي زير مجموعه اش به زودي با تعديل مثبت بسيار خوبي نيز همراه خواهد شد

امروز هلدينگ برتر پتروشيمي كشور يعني نفت و گاز پارسيان هم در استانه قيمتهاي 700 تومان قرار گرفت پارساني كه در مجمع سود خوبي تقسيم خواهد كرد به علاوه اين روزها زمزمه اعلام سود 200-230 توماني پارسان براي سال اتي شنيده ميشود پارسان ميتواند تا سطوح قيمتي 750-800 تومان در مرحله فعلي رشد قيمتي را تجربه نمايد.

امروز غدير بالاخره توانست در سطوح قيمتي بالاي 380 تومان تثبيت شود تثبيت قيمتي غدير در سطوح قيمتي فعلي ميتواند اين سهم را به سمت قيمتهاي 400 و 420 تومان هدايت نمايد. درست است كه غدير در صنعت پتروشيمي متمركز است و دراين حوزه  فعاليت مي كند اما  نقش او در سيمان نيز برجسته  بوده و وزن  بالايي در پرتفوي شركت  دارد . در اين  شركت  گفته مي شود غدير با كد هاي مختلف و شركت هاي زير مجموعه در 3% دورود، 48% سپاهان،1.5% هگمتان، 1% اردبيل، 20% شرق، 39% دشتستان، 54% كردستان،15% خزر، 39% ني ريز حضور دارد كه حضور پر رنگي است  . البته  اثر ان  آنچنان  بالانيست اما  به  جو رواني غدير كمك خواهد كرد .

چهارگوشه بازار!!!

امروز پتروشيمي مارون كه به زودي تحليل بنياديش در سايت قرار خواهد گرفت با صف خريد و روند صعودي قيمتهاي 1600 تومان را نيز پشت سر گذاشته و به سمت قيمتهاي 1800 تومان در حال حركت ميباشد شنيده ميشود مارون به زودي به جهت تعديل مثبت عايدي با توقف نماد مواجه خواهد شد.

امروز در نماد پتروشيمي فناوران شاهد رشد شفن به سطوح 1150 تومان بوديم اهدافقيمتي 1200 توماني در انتظار شفن ميباشد شفني كه پتانسيل تعديل مثبت 50 درصدي را در پيش روي خود دارد حتي به نظر ما شفن امسال به سود 300-350 توماني دست خواهد يافت. در مورد  پتروشيمي ها حرف و حديث نرخ خوراك اين  روز ها  بالاگرفته  و اين  بار بحث از 2 برابر كردن  نرخ خوراك  پتروشيمي هاست  .اگر روند  توليد شركت ها  به همين  شكل ادامه  داشته و در 6 ماهه  دوم روند  نرخ ار زدر 2400  و 2500  ادامه داشته  باشد اين  شركت ها  به  راحتي اين  مبالغ  را  از محل نرخ  ارز پوشش مي دهند و تنها مي توان گفت  كمي از قدرت تعديل سود  اين  شركت ها  كم مي شود   كه  اثر انچناني ندارد . تازه  شايد همين چند روز با نرخ رشد 200  توماني دلار اين موضوع  تا حدودي جبران  شده است  . البته  شركت هاي پتروشيمي احتمالاً به  شدت  مقابل اين موضوع ايستادگي مي كنند . دراين  گروه  اين  شايعات  امروز شازند  را  منفي كرد چرا كه  با اين مصوبه  شازند احتمالاً زيان  ده خواهد شد .

د بازار امروز صندوق نيز گره خورد اما  متعادل نشد  . گفته مي شود  ارزش ذاتي صندوق به  3150  ريال  رسيده  و قيمت  تابلو مي تواند  به  راحتي تا  2300 ريال  رشد كند اما  بسيار كند خواهد بود .

امروز گروه  قند يك  روز سبز ديگر را  پشت سر گذاشت  . ديروز شكر 1330 توماني مورد  معامله  قرار گرفته است كه  البته  بسته  بندي بوده  و تلويحاً نرخ  شكر 1300  را  براي اين گروه تائيد مي كند .

فردا  روز مهمي براي گروه است و ممكن است فشار عرضه  كمي بيشتر باشد اما برطرف خواهد شد . دراين  گروه كسي مخالف رشد قيمت نيست وبار ديگر تاكيد مي شود اگر قيمت شكر به  بيش از 1400 تومان  برسد قيمت هاي فعلي اين گروه جاي رشد حداقل 40% ديگر را دارد . اما اگر قرار باشد  نرخ در 1300 باقي بماند  قيمت هاي فوق كمي بالاست .

اين روزها كولاك شمش الومينويم در بورس كالا باعث بالا رفتن انتظار بازار از تعديل مثبت فايرا شده است شنيده ميشود فايرا در 3 ماهه دوم سال با رشد 100 درصدي فروشهمراه شده است همچنين شنيده ميشود اين شركت قابليت تعديل بالايي را دارد كه اين تعديل مثبت بههمراه افزايش سرمايه 150 درصدي پيش روي فايرا ميتواند اين سهم را تا سطوح قيمتي 2800 تومان بالا ببرد

امروز توقف سيماني ها  با  رفتن  غرب تكميل شدو  گفته مي شود اكثر آنها  با ارائه تعديل 30% به  زودي روي تابلو ها مي آيند .

گروه تحلیل گری بتا سهم

4 مهر 91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم