جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار سه شنبه 17مرداد 91

گزارش بازار سه شنبه 17مرداد 91

نوید خاندوزی
آگوست 7, 2012
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار سه شنبه 17مرداد 91

خطوط قرمز بازار …

گزارش بازار – بتاسهم 16:00   امروز سه  شنبه ، 17  مرداد ماه  بازار را در حالي آغاز كرديم كه خط و خطوطي كه  امروز براي بازار ترسيم شده  بود  همه  را نگران كرد  … حقوقي ها  با  دست خالي به  بازار امده اند و كم كم  برخي حقيقي ها  حوصله و صبرشان از اين  بازار لبريز شده و در آستانه  يك  انفجار بزرگ ديگر قرار داريم  . همين جا  براي چندمين  بار تاكيد مي كنيم  كه  اگر جلوي ريزش بازار گرفته نشود  بازهم يك  ريزش بيش از 400  واحدي را  حداقل در بازار خواهيم  داشت  كه  آغازش از بازار فردا خواهد بود . البته  شنيده هايي به  گوش ميرسد كه  ريزش به  طور جدي مديران  بورسي و دولتي را  به  تكاپو وادشته  و قصد تشكيل يك  صندوق 800 تا  1000  ميليارد توماني را  براي بازار دارند كه  البته هر روزي كه  اين موضوع ديرتر تشكيل شود  يك  ريزش 150 واحدي ديگر براي بازار رخ خواهد داد .

مي دانيم كه  گزارش بازار طولاني خواندن از حوصله شما خارج  است از همين  رو سعي مي شود خيلي حرافي نكنيم . باز جاي شكرش باقي است كه ورزشكاران  ما در المپيك هر شب ما  را خوشحال  مي كنند تا  كمي از غم اين بازار و روند  منفي فارغ  باشيم  .

اما  نگاهي به  سناريو هايي  كه  پيش ازاين  مطرح  شده  بود و پيش روي بازار بوده  خواهيم  داشت  و بارديگر به  بررسي بازار ميرسيم . دوست  نداريم  منفي بنويسيم  اما  چه كنيم كه  شرايط بازار  و واقعيت ها  با اوضاع  منفي همپوشاني دارد .

براي روز هاي آتي دو سناريو مطرح مي شود  . سناريوي اول حمايت از بازار است كه بازاين  گزينه دو  حالت  خواهد داشت  . اگر حمايت  مداوم  صورت گيرد  شايد بتوان  به  خروج ازبحران  اميدوار شد اما  اگر مقطعي و مسكن  وار باشد با  يك  رشد مقطعي بازهم  يك  خبر منفي ريزش بازار را  رقم مي زند . اما  سناريوي دوم را دوست نداريم  قيد كنيم اما  بايد با واقعيت ها  كنار امد . اگر وضعيت  به همين  شكل بماند و حقوقي ها  قصد دخالت در بازار را نداشته  باشند مثل آب خوردن  بازار از گلوگاه  24 هزار نيز پايئن مي رود و اين  بار به  كانالي سر مي خورد كه ممكن است سرعت  ريزش آن كم  باشد اما  برگشت آن به  بالاي 24 هزار بسيار مشكل  خواهد بود …

در مورد  بازار حرف و حديث ها بسيار است . برخي معتقدند  كه  شاخص تا 23800  هم  ميريزد و بازهم در ان نقطه  با كمي ايستادگي بازهم  كاهش خواهد يافت و به  23600 و  كم كم  به  23 هزار  خواهد رسيد . اگر مديران مي خواهند جلوي اين  ريزش را بگيرند  بايد دست  به كار شوند . نقدينگي يك  شرط آن است ، انتشار اخبار مثبت كه اين  روز ها  در دنياي سياست و اقتصاد ناياب شده است امر ديگري است  .

اميدواريم  همه چيز خيلي زود اصلاح  شود اما  اميد به رونق روز به  روز ضعيف تر مي شود اين ترس باعث تب و و سپس مرگ  بازار مي شود  . اي كاش مديران  بورسي هر چه  سريعتر دست  به كار شوند .

اما  در مورد  حاشيه هاي بازار صحبت مي كنيم كه اين  روز ها متن  آن را در بر گرفته  …

تحولات  سوريه  لحظه  به  لحظه  قوي تر مي شود . استعفاي نخست  وزير  و بخشي از كابينه سوريه ،حضور آقاي جليلي در لبنان ، گروگان گيري و كشتن 3 ايراني ، تحولات  بين ايران  و تركيه از مهم ترين اتفاقات  اين  حوزه  است  . شتاب گرفتن  تحولات  سوريه  به هيچ  وجه نمي تواند  براي بازار اخبار خوشايندي باشد  و اين  نشان  مي دهد كه  احتمالاً در هفته هاي پيش رو  شرايط براي سوريه و منطقه وخيم  تر مي شود  .

نشست همين هفته در مورد  سوريه و همچنين اجلاس سران  مي تواند  نقطه  عطفي در تحولات منطقه و سرويه  باشد .

در ساير خبرها  فعلاً اخبار هسته اي به  حاشيه  رفته  اما دير يا  زود  احتمالاً شاهد  يك  واكنش نسبي به اين موضوع خواهيم  بود و برخي معتقدند كه مذاكرات  دور جديد در شهريور ماه  اجرايي مي شود . در مورد  تامين  اجتماعي نيز گويا تغييراتي قرار است  انجام  شود  تا  حاشيه هاي اين  موضوع  كاهش يابد .

مهم ترين خبرها  را  بايد در دلار جستجو كرد كه  گفته مي شود  امروز به  2200 تومان  هم  رسيد كه  ناشي از قطع  برخي ارتباطات  بانكي و همچنين شرايط وخيم  بازار ارز بوده است . در مورد  اين نرخ  بايد هر چه  سريعتر قيمت  ارز مرجع  مشخص شود  اما  بعيد است حتي با مشخص شدن  ارز مرجع  اين  اختلاف كاهش يابد . در مورد  نرخ ارز مرجع  به نظر ميرسد كه احتمالاً بين 1700 و 1800  خواهد بود . اگر قرار باشد نرخ ارز مرجع  به اين  شكل بيان  شود و بازار ارز موازي ديگرآزاد نيز كنار ان باشد يعني گروه هايي مانند قند و فولاد ، سنگ  آهن و بعضاً پتروشيمي مي تواند بيشتر مورد توجه  باشند .

در خبري ديگر بحث تشكيل يك  صندوق 800 تا  1000 ميليارد توماني به  گوش ميرسد كه  براي حمايت از بازار تشكيل  خواهد شد  .گفته مي شود  بانك  ملي با  تزريق بيش از 400  ميليارد تومان  سهامدار عمده  اين  صندوق  خواهد بود و باقي شركت ها و بانك ها در ادامه خواهند بود .

اما  بازارهاي جهاني با  رشد در بازار نفت  همراه  بوده  كه  گفته مي شود  كم كم  فشار تحريم ايران  آشكار مي شود و امروز نفت  به  92 دلار و نفت اوپك110 دلار معامله مي شد . قيمت  فلزات  نيز اندكي رشد كرده  البته  نه  خيلي كه  بتواند  بازار را تكان  دهد اما مس به  7600 دلار نزديك مي شود و روي هم  كمي افزايش يافته  امروز قيمت  ميلگرد هم  در بورس كالا  بازهم  رو به  صعود  بود كه نشان  مي دهد  اثرات  نرخ ارزكم كم خود را بروز مي دهد .

در پايان  به  شاخص ميرسيم كه  امروز با  ريزشي جدي مواجه  شد . البته  امروز ريزش شاخص بيشتر بر دوش پتروشيمي ها  بود كه نفت و گاز ، پرديس  در يك  سو و مخابرات ، فولاد ، مس  و تجارت  در كنار ان  قرار داشتند . امروز اين  ريزش 145 واحدي باعث شد تا  شاخص به 23855 واحد  برسد  . هنوز اميدواري هايي به  بازار هست  . البته  همه  با اميد  زنده ايم اما به نظر ميرسد دير يا  زود كمي تزريق پول روند  بازار را  بهبود  بخشد .

پيش به سوي قندي!

اين روزها سهام كوچك قنديها باز هم به ليدران بدون منازعه بازار تبديل شده اند چشم انداز مثبتي كه به واسطه افزايش نرخ ارز مرجع به وجود امده از يك طرف و قيمتهاي جذاب برخي از سهام اين گروه در كنار سرمايه هاي اندك و نياز به نقدينگي بسيار پايين باعث شكل گيري روند مثبت بسيار عالي در قنديها شده است

امروز قند شيروان همچنان با صف خريد سنگين و عدم عرضه سهام به روند صعودي خود ادامه داد نوسانات بالاي اين سهم و رشد قيمتي بي امان در قشير در كنار داشتن حجم بالايي از موجودي انبار شده باعث توجه بازار به قشير شده است به طوري كه اين روزها صحبت از قيمتهاي 800-1000 تومان براي اين سهم قندي ميباشد

در نماد قند نيشابور خبر افزايش سرمايه شركت و حمايتهاي بي امان سهامداران حقوقي از قنيشا بالاخره باعث شد اين سهم از سد قيمتي 1400 تومان عبور نمايد به نظر ميرسد قنيشا بتواند از جو مثبت ساير قنديها بهره جسته و مثبت  باشد هر چند  فردا  اول وقت  ممكن  است سهم  مثبت نباشد اما  با  تشكيل مجدد صفوف خريد براي قپيرا و برخي ديگر بازهم  سهم  مثبت خواهد بود .

امروز قند پيرانشهر كه ظاهرا توسعه صنعتي قصد خروج از سهم را دارد باز هم شاهد يك عرضه ميليوني و سنگين ديگر بود عرضه اي كه با عرض اندام صف خريد سنگينتر از خود مواجه شد به زودي همانطور كه پيشبينيكرده بوديم شاهد رسيدن قپيرا به سطوح 1000 تومان خواهيم بود . در مورد اين  سهم  البته  شنيده مي شود عرضه هاي توسعه  صنعتي بسيار كم  حجم  خواهد بود و حتي برخي از توقف عرضه هاي سهم  خبر مي دهند . فردا  سياست  اين  گروه  روشن  تر مي شود اما  مي تواند  فردا  يكي از سطوح  مهم  اين  سهم  باشد  كه  احتمالاً عرضه هاي سنگيني را در زي داشته  باشد .

امروز قند ثابت از جو بازار استفاده كرد و با قدرت تمام از سطوح قيمتي 520 تومان عبور كرده تا در گام بعدي خود را به قيمتهاي 560 تومان برساند قثابت اگر چه وضعيت بنيادي قابل توجهي ندارد اما به واسطه جو مثبت گروه با روند صعودي همراه شده است. دراين  گروه  اگر شايعه قيمت دلار 1800 توماني درست باشد  حداقل قيمت  شكر 1650 تومان خواهد بود .

بانكيها در تلاش براي بازگشت!

اين روزها بانكيها با رسيدن به سطوح قيمتي و پي بر اي بسيار پايين در تلاش هستند تا با برگشت روند قيمتي واحيا معاملات مواجه شوند انصافا گزارشات 3 ماهه بانكيها نسبتا مناسب بوده و در اكثر نمادهاي مورد توجه اين گروه شاهد رشد سوداوري بانكيها بوديم اما متاسفانه جو منفي بازار بانكيها را هم به سطوح قيمتي نازلي در حال سوق دادن ميباشد. پيش از اين نيز گفته  شده  بود  كه  4 شركت  ملت ، پاسارگاد، پارسيان و كارآفرين بهترين هاي اين  گروه هستند .

امروز بانك ملت كه اين روزها شنيده ميشود كم كم سهامدارانش بايد خود را اماده افزايش سرمايه 60% نمايند با روند مثبت حتي تااستانه صف خريد هم رفت اما فشار عرضه ها اجازه تثبيت اين سهم را در سطوح قيمتي بالاي 130 تومان را نداد بانك ملتي كه در قيمتهاي فعلي حسابي مورد توجه سهامداران عمده خود قرار گرفته و با روند حمايتي از سوي انها روبرو شده است

در نماد بانك كارافرين شاهد روند فرسايشي منفي وكار براي رسيدن به سطوح قيمتي 120 تومان ميباشيم وكاري كه وضعيت بنيادي بسيار مناسبي داشته و با روند رو به رشد سوداوري خوبي مواجه ميباشد قيمتهاي 120 تومان كف قيمتي اين سهم محسوب ميشود .

امروز شايعه  شده  بود  بالاخره مجمع وپست نيز برگزار شده و همچنين در نماد وپارس احتمال  يك  معامله  بلوكي وجود  دارد .

حمايتي از جنس ديگر …

اين روزها پتروشيمي ها تا ميروند اندكي متعادل شوند فشار فروش و عرضه امان سهام اين گروه را ميبرند ظاهرا پتروشيمي ها با اين همه پتانسيل قصد دشت كردن پي بر اي زير 3 مرتبه را دارند . برخي شركت هاي اين  گروه  كه  با عدم مشكل صادرات پي بر اي فعلي پائيني را دارند  نبايد به  به فروش رساند اما  منطق را در هر لحظه  بايد لحاظ كرد . در گروه  پتروشيمي شوك  نقدينگي هم  جواب نمي دهد . در اين  گروه هر چه  از سهم ها جمع  آوري مي شود  باز هم  فروشنده است  . در اين  گروه به مديران پتروشيمي توصيه مي شود اگر واقعاً چيزي در چنته دارند  هر چه  سريعتر رو كنند به عنوان مثال  خبر توقف يكي از دو نماد  پرديس يا  زاگرس براي تعديل سود  مي تواند  اثرات  بسزايي بر وضعيت  بازار داشته  باشد و شوك  مثبتي به اين  گروه  باشد .

امروز پتروشيمي پرديس در سطوح قيمتي 2800 تومان با روند منفي همراه شد به نظر ميرسد حمايت 2800 توماني مانع از ريزش بيشتر قيمتي اين سهم شود ان هم شپديسي كه با دلار 2000 توماني پتانسيل اعلام سود 1000 توماني را خواهد داشت.

اما امروز شايعه تعديل مثبت و اعلام سود 850 توماني توسط شيران كمي بر اين سهم اثر كرد و شاهد نوسانات مثبت در شيران بوديم البته شيران با حمايت سرسخت 2200 توماني مواجه ميباشد و با اين نرخ دلار پتانسيل تعديل مثبت بسيار خوبي حتي بالاتر از سطوح 850 تومان را براي سال جاري دارا ميباشد

امروز پتروشيمي زاگرس با افت قيمتي به سطوح 800 تومان رسيد هم اكنون پي بر اي 2،5 مرتبه را براي زاگرسي شاهد هستيم كه طبق گفته مسئولان شركت مشكلات توليد و فروش شركت حل شده است   اما  همانطور كه  عنوان  شد بايد به  شكل عملي رفتار شود .

امروز مارون  اندكي مثبت  شد . اين  روز ها  مارون  در قيمت هاي نازل 1180 تومان قرار گرفته است . گفته مي شود  كه  شركت امسال  نزديك  به  4500  ريال  سود  محقق  خواهد كرد كه بخش عمده  آن بابت  تعديل سود  لاله  خواهد بود .

سهامداران  بايددقت  داشته  باشند كه نزديك  به 70% فروش اين  شركت داخلي است و اين ريسك  شركت  را  كاهش مي دهد هر چند  صادرات  وسيع 600 ميليون  دلاري نيز در شركت  وجود  دارد .

با  فرض تقسيم  4000 ريال در مجمع امسال  براي شركت . سود  سال  اتي محدوده 4000 ريال  سهم در حال حاضر در محدوده  پي به اي كمتر از 2 قرار دارد

مسكن سقوط كرد!!!

در بازار اين روزها نمادهاي ساختماني به دليل ركود شديد بازار مسكن كه از ابتداي ماه رمضان شروع شده از يك طرف و شايعاتي در خصوص پايان موج صعودي قيمت مسكن از طرف ديگر همچنين افزايش شديد قيمت مصالح ساختماني كه موجب افزايش قيمت ساخت و ساز و كاهش حاشيه سود ساختمانيها ميشود از طرف ديگر باعث شكل گيري روند منفي در نمادهاي ساختماني شده است

امروز مسكن شمالشرق تا سطوح قيمتي نزديك 160 تومان پايين امد ثشرقي كه پي بر ايش كم كم به سطوح 3 مرتبه نزديك ميشود انتظار داريم اين سهم طي روزهاي اتي و در سطوح قيمتي 160 تومان متعادل شده و نوسان قيمتي را بين دو سطح 160-180 تومان تجربه نمايد

امروز سامان گستر باز هم با حجم معاملات سنگين مواجه شد اگر امروز به مانند ديروز شاهد فروش سهام توسط بازيگر اصلي سهم يعني فدك دانش محور بوديد الارمي مبني بر خروج سهم صادر ميشود ثامان گستر سود امسالش غير عملياتي بوده و غير قابل تكرار براي سال اتي ميباشد

سرمايه گذاريها مقابل شاخص!

اين روزها سرمايه گذاريها كمر به پايين كشيدن شاخص بسته اند همه روزه شاهد افت 100-200 واحدي شاخص ميباشيم شاخصي كه جاي افت چنداني نخواهد داشت و نهايتا بايد در سطوح 23800 واحد به تعادل برسد به نظر ميرسد به تعادل رساندن شاخص وظيفه نمادهاي سرمايه گذاري باشد

امروز غدير كه به دليل سرمايه سنگين تاثير بالايي در شاخص دارد علي رغم نوسانات ابتداي وقت به دليل در پيش بودن افزايش سرمايه 50 درصدي از محل سود انباشته رفته رفته با فشار فروش و روند منفي تا استانه سد رواني 300 تومان پايين امد غدير اين روزها بايد در سطوح قيمتي 300 تومان ارام بگيرد

امروز هلدينگ نفت و گاز پارسيان همچنان با افت قيمتي مواجه ميباشد پي بر اي پارسان نيز به مانند شركتهاي پتروشيمي زير مجموعه در حال نزديك شدن به سطوح 3 ميباشد به نظر ميرسد پارسان نيز در قيمتهاي 520 تومان ارام بگيرد پارساني كه با پتانسيل اعلام سود بالايي براي سال 92 به دليل رشد سود شركتهاي پتروشيمي زير مجموعه مواجه ميباشد .

حال  و احوال  ساير سرمايه  گذاري هاي نيز تعريفي ندارد .

چهارگوشه بازار!!!

امروز در بين سهام كوچك بازار كاشي و سراميكيها هم با روند رو به رشد همراه شدند در اين بين چيني ايران با صف خريد نيز همراه شد ظاهرا بازار تمايل زيادي به سهام كوچك با سرمايه پايين پيدا كرده است شايد گروه كاشي و سراميك دومين گروه پس از قنديها باشند.

امروز سرمايه گذاري بوعلي همچنان با صف خريد و روند صعودي همراه شد اين روزها شنيده ميشود بوعلي در صورت فروش املاك خود در تهران با تعديل مثبت قابل توجهي مواجه خواهد شد اين سهم هدف قيمتي 85 توماني را دنبال ميكند

امروز حمايتها از سوي سهامداران حقوقي در ركيش ادامه داشت البته بايد توجه داشت پي بر اي بسيار بالاي اين سهم ان هم در شرايط فعلي بازار به هيچ وجه توجيه ندارد پس در نهايت نميتوان انتظار رشد قيمتي چنداني را از ركيش داشت

در نماد ذوب اهن امروز احتمال افزايش نرخ مرجع با توجه به واردات بخش عمده اي از مواد اوليه ذوب اهن باعث شد تا بازار به اين احتمال واكنش منفي نشان دهد افزايش نرخ ارز مرجع موجب افزايش هزينه واردات مواد اوليه ذوب اهن خواهد شد اما  بايد توجه  داشت  كه قيمت محصولات  شركت نيز رشد يافته  است  .

گروه تحلیل گری بتا سهم

17 مرداد 91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم