جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
نگاهی به بازار فردا چهارشنبه 18 مرداد 91

نگاهی به بازار فردا چهارشنبه 18 مرداد 91

v.m
آگوست 7, 2012
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

نگاهی به بازار فردا چهارشنبه 18 مرداد 91

روزهای باور نکردنی بازار سرمایه!!!

واقعا باور این روزها خیلی خیلی سخت شده است روزهایی که شاهد ریزش روزمره شاخص می باشیم و صدایی از هیچ کدام از مسیولین هم شنیده نمی شود این عدم حمایت گفتاری مسیولین سازمان بورس جای تعجب دارد روزهایی که شاخص 100 واحد بالا می رفت همه مسیولین سازمان در تلویزیون و رادیو از این رشد صحبت می کردند اما در این مقطع که بیش از هر زمانی بازار نیاز به حمایت های انها دارد اما انگار نه انگار که شاخص در همین مدت اخیر 1000 واحد  ریزش داشته است بماند که از ابتدای سال تا الان شاخص حدود 3400 واحد کاهش داشته است اگر این رفتار مدیران بورسی ما ادامه دار شود و بی تفاوتی انها به ریزش شاخص برای سهامداران به یقین تبدیل شود باید منتظر شرایط سخت تری هم باشیم

اما امروز هم بازار با فشار فروش مواجه شد مثل اينكه بازار در دقايق ابتدايي ميرود كه متعادل شود اما به يكباره يك نيرويي مانع از برگشت بازار ميشود البته اين روند بيشتر به پاي سهامداران حقيقي نوشته ميشود اين روزها همه از وضعيت فعلي نالان هستند ولي كمي با خودمان خلوت كنيم فروشندگان اين روزها بيشتر چه كساني هستند؟؟؟

مگر نه اينكه عمده فروش هاي احساسي اين روزها توسط ما سهامداران حقيقي رقم ميخورد پس كجا و چرا دنبال مقصر ميگرديم اگر من و شما ديگران سهاممان را مفت در معرض عرضه نگذاريم مگر چنين شرايطي رقم خواهد خورد؟؟؟

پس درست است اين روزها ما هزار و يك عامل را مسبب اين امر ميدانيم اما فقط كافي است فردا شايعه شود قرار است 1000 ميليارد تومان نقدينگي وارد بازار شود اگر ان نقدينگي هم وارد بازار نشود باز روند بازار برگشته و شاهد رشد بازار خواهيم بود چرا؟ چه چيزي عوض ميشود؟ تنها جو است كه تغيير يافته است بله تنها جو امري كه اين روزها باعث شده تا قيمت بسیار ی از سهام برتر بازار به سطوح بسيار نازلي و نسبت پي بر اي انها نيز به سطوح باورنكردني 2-3 مرتبه رسيده است

اما اين روزها همه چشم انتظار حمايت از بازار هستند همانطور كه روزهاي قبل هم گفتيم اين افت شاخص دولت و دولتيها را به تكاپو خواهد انداخت بالاخره 7 سال مانور بر روي شاخص و حمايت از شاخص نميتواند يك شبه از بين برود به خصوص اينكه در سال اخر رياست جمهوري مجموعه دولت به شاخص بالا احتياج دارند شاخصي كه سالهاي گذشته سرمايه گذاري براي افزايش ان و مانور براي ان انجام شده است

به همين دليل نيز شايعه شده احتمالا از هفته اينده حقوقيها با شدت تمام و با تزريق چند صد ميليارد تومان نقدينگي به كمك بازار خواهند امد

از طرف ديگر شنيده ميشود صندوق توسعه ملي قصد ارائه بسته پيشنهادي 500-1000 ميليارد توماني را براي حمايت از بازار سرمايه را دارد

همچنين پيشنهادي از سو بانكها براي وثيقه كردن سهام و ارائه تسهيلات به حقوقيها مطرح شده است مثل اينكه تلاش هايي براي فعالتر شدن حقوقيها در شرف انجام ميباشد

اما انتظار داريم فردا هم بازار با جو منفي همراه باشد اما هفته ديگر شايد هفته متفاوتي را شاهد باشيم هفته اي كه چشم اميدها به اخبار اقتصادي و سياسي ميباشد خبرهاي خوش اقتصادي با افزايش نرخ مرجع ميتواند اغاز شود در حوزه سياسي نيز ارام شدن اوضاع سوريه يا زمنيه سازي براي توافقات هسته اي ميتواند راهگشا باشد

تنها گروهی مثبت فعلی بازار گروه قندی می باشد گروهی که سهم های بنیادی انها عرضه نمی شود در عوض سهامداران به سمت سهم هایی چون قند ثابت و شیرین و نیشابور سوق پیدا کرده اند بهر عنوان باید توجه داشت این گروه از سهم های قندی در جو مثبت مورد توجه هستند و بهتر است به این گروه از سهم ها با دید نوسانی بیشتری توجه شود یقینا گروه قندی اگر از جو مثبت فعلی خارج شوند شرایط سهم های با پی به ای بالای انها خوب نخواهد بود و امکان فروش این سهم ها دیگه کار راححتی نمی تواند باشد

دلار این روزها در محدوده 2200 در حال معامله می باشد جای تعجب دارد چه طورخیلی از سهم های ما با این قیمت دلار منفی هستند بله سهم هایی مثل ایران ترانسفو باید کاهش داشته باشند چرا که میزان واردات انها بسیار بالا می باشد اما ایا سهم های صادراتی نیز باید این وضعیت را داشته باشند

صندوق ها نیز این روزها جز فروشندگان اصلی بازار می باشند فروش صندوق ها طبق قوانین باید در هر قیمتی انجام گیرد لذا شاهد هستیم توسعه صندوق های سرمایه گذاری خیلی هم مفید نبوده است صندوق هایی که برای کمک به سهامداران تاسیس شده بودند این روزها خود به یکی از فروشندگان قوی در هر قیمتی تبدیل شده اند

 در این شب های قدر بهتر است از خدا بخواهیم که به داد بازار برسد وگرنه هیچ امیدی به اتمام شرایط فعلی نمی باشد وقتی تب دلار وطلا هر روز داغ تر می شود و سرمایه گذاران می بینند با خرید دلار 2000 تومانی در عرض کمتر از یک هفته 10 درصد سود می کنند و یا با خرید سکه 700 تومانی در عرض کمتر از یک ماه 10 درصد سود می کنند واقعا دفاع از بورس خیلی سخت می شود

التماس دعا …..

سه شنبه 17 مرداد 91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم