خبر
خودرویی ها و قطعات از …
تحلیل خبر
دیروز مدیران سایپا و خودرو سعی کردند با تمام وجود اخبار مثبت را به سهم ها بدهند و بازار را مثبت کنند . از افزایش نرخ ها بگیر تا تجدید که هردو البته در هاله ای از ابهام است و برای همین با قطعیت بیان نشد ولی گزارش دو شرکت خودرو و خساپا نشان میدهد در 3 ماهه وضعیت بدتر نشده و کمی ترمز زیان کشیده شده است سایپا این قابلیت را دارد که سریعتر به سود برسد خودرو هم شرایط خوبی را دارد
در خزامیا هم واقعا قیمت نباید این باشد و به نظر ازاین نقطه نوسان خوبی را بدهد مگر در گزارش ماهانه ها ضعیف باشد
فعلا روی کاغذ و با صورت های مالی گذشته و فعلی خزامیا و خبهمن خاص هستند
خپویش در قطعه سازی ها جالب بود خپویش رشد سود را نسبت به مدت مشابه داشت و این عدد 137% بود و 3ماهه 312 ریال سود محقق کرده که 779 میلیارد ریال سود عملیاتی و 550 میلیارد ریال سود خالص است سهم همیشه اخر سال اعداد را می بیند و با فرض 3000 ریال سود از دید ما در این قیمت ها نباید باشد و به زودی رشد بهتری را میگیرد ببینیم ماهانه چه میکند …
در سایر قطعه سازی ها خکار هم جالب بود رشد نزدیک به 70% را در 3ماهه نسبت به 3 ماهه قبل داشت و 85 ریال سود محقق کرده است که 457 میلیارد ریال سود عملیاتی و 423 میلیارد ریال سود خالص دارد خکار امسال به 600 ریال میرسد و فکر میکنیم این قیمت جای خوبی است
ختور هم خوب بود ختور هم گزارش 3ماهه خوبی زده است و 174 ریال سود محقق کرد و رشد خوبی نسبت به مدت مشابه دارد سهم 1047 میلیارد ریال سود عملیاتی و 892 میلیارد ریال سود خالص دارد ما ختور را قوی ترو بهتر از خکار میدانیم و بین این دو ختور را ترجیح میدهیم شرایط خاص تری هم دارد
ختراک خموتور در منفی ها خوب هستند به خصوص ختراک هنوز توصیه می شود
1 مرداد 1403


