خبر
خبرهای پتروشیمی که …
تحلیل خبر
نمیدانیم چرا این پتروشیمی ها بین هم موضوع را حل نمیکنندو بین دادگاه های مختلف در رفت و امد هستند . دوباه مبین شفاف سازی زده که بله حکم گرفتم و سود ها که کم شده درست است زاگرس پیش ازاین گفته بود اگر مبین نتواند حکم بگیرد 5500 میلیارد تومان برمیگردد … این موضوع هنوز در رفت و آمد است ولی خبرخوبی نیست و بیشتر برای مبین و فجر عدد خوبی می شود . زاگرس و پردیس به امید این موادر و البته تغییر نرخ نیما هستند از سوی دیگر خبر رسیده اصلاح قیمت خوراک مایع پتروشیمیها به دولت رفته تا در صورت تصویب تخفیف خوراک مایع به ۱۵ درصد برسد. به نظر اگر این موضوع درست باشد شرکت های جم و شاراک و پارس و برخی دیگر واقعا منفعت خوبی می برند جم عدد بزرگی را می زند
شنیده می شود با توجه به خوراک دریافتی پتروشیمی شازند که صرفا نفتا میباشد، به نظر اهرم بیشتری نسبت به سایر پتروشیمیها داشته باشد.حتی برخی سود 8000 ریال را میگویند برای شازند جم هم نزدیک به 1100 ذکر می شود ولی در کل شاراک بیشترین اثر را میگیرد و خبرخوب و مهمی است . برای شتران هم که تازه خریده خبرمهمی می شود .
سر اخر یک گزارش بد دیگر را شغدیر زد و این رالی گزارش های ضعیف تمامی ندارد … شغدیر عقب گرد عجیبی داشت و 6634 ریال سود محقق کرد
در ۶ماهه خوبی داشت ۶۴۸۰ ریال سود محقق کرده که البته ۱۲۰ میلیارد تومان سود غیرعملیاتی در سهم موثر بوده
در9ماهه عدد تحقق سود 8755 ریال بوده و 12ماهه کمتر شد
3ماهه 4900 میلیارد ریال سود عملیاتی و 4113 میلیارد ریال سود خالص و در نهایت 3164 ریال به ازای هرسهم سود محقق کرد
۶ماهه سود عملیاتی ۹۰۲۴ و سودخالص ۸۴۲۳ میلیارد ریال شده است
9ماهه سود عملیاتی 13378 و سود خالص 11381 میلیارد ریال بود
در 12ماهه سود عملیاتی 6650 و سود خالص 8624 میلیارد ریال بود
به نظر گروه پتروشیمی از ان جذابیت ویزه ای که داشت افتاده و این اتفاق خوبی نیست
23 خرداد 1403


