[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]
12:30:16 تمام شد یک روز خوب بود . خوب اغاز نکردیم ولی خوب تمام شد
12:29:11 روحانی از توافق با کشورهای کره جنوبی، ژاپن، عراق و عمان در خصوص آزاد سازی منابع ارزی ایران خبر داد و گفت: آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران بی تردید گشایش هایی را در فضای اقتصادی کشور فراهم می کند
12:27:03ولی اله جعفری، سرپرست اداره نظارت بر ناشران، گروه شیمیایی و غذایی در خصوص توقف نماد پالایشگاه اصفهان به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: شرکت پالایشگاه اصفهان ۱۰ درصد پتروشیمی اصفهان را که دیروز فرابورس عرضه شده بود خریداری کرده است.
وی گفت: با توجه به این افشای اطلاعات با اهمیت نوع الف و اینکه تا کنون ابهامی از سوی کارشناسان در مورد شرکت وجود ندارد ، فردا صبح نماد “شپنا” به صورت اتوماتیک با دامنه نوسان باز ، بازگشایی می شود.
جعفری گفت: در مورد افشای اطلاعات گروه ب ، بازگشایی با دامنه بسته بوده و گروه الف بازگشایی بدون محدودیت است. افشای گروه ب اگر قبل ۱۱ منتشر شود، یک ساعت پس از آن بازگشایی می شود و درصورتی که گروه الف باشد در هر صورت روز معاملاتی بعد بازگشایی می شود. که در صورت وجود ابهام، بازگشایی به تعویق می افتد که در مورد” شپنا” ابهامی وجود ندارد./بورس ۲۴
12:26:45ریسک افزایش نرخ سوخت از فولادی ها برداشته شد
آرمین عبدی مدیر سبد شرکت سبدگردان کاریزما در گفت و گو با همفکران به میزان اثرگذاری ناچیز مصوبه نرخ سوخت صنایع در گروه فولادسازان اشاره کرد و گفت: با توجه به رقم بالای حاشیه سود ناخالص شرکت های فولادساز، میزان هزینه تحمیل شده از اجرای این مصوبه بین 1 تا حدود 3 درصد حاشیه سود ناخالص آنهاست که رقم معناداری برای این صنعت نیست.
این فعال بازار سرمایه در همین راستا به جزییات دقیق نرخ گاز سوخت در صنعت فولاد پرداخت و گفت: نرخ سوخت فولادسازان پیش از این به صورت یک رقم ثابت، چیزی در حدود ۲۶۰ تومان در هر متر مکعب محاسبه میشد. حال طبق مصوبه جدید قرار است که این نرخ ۳۰ درصد نرخ خوراک گاز شرکتهای پتروشیمی محاسبه شود.
وی در همین راستا افزود: به طور کلی نرخ گاز خوراک پتروشیمیها از میانگین نرخ چهار هاب در دنیا بهدست میآید که میانگین رقمی در حدود ۸ تا ۹ و گاهی 10 سنت بوده است. در این بین ممکن است نوسانات نامتعارف که نرخ را بالاتر ببرد نیز رخ دهد. نرخ گاز صنعت فولاد که قرار است ۳۰ درصد در نظر گرفته شود با فرض دلار ۲۳ هزارتومانی و ۳/۳ سنت حدود ۷۶۰ تومان خواهد بود.
وی با تاکید براین که زمانی که این نرخ گاز برای شرکتهای فولادی بزرگ افزایش مییابد حاشیه سود ناخالص این شرکتها بین یک تا نهایتا 3 درصد تغییر خواهد کرد و این عدد چندان رقم چشمگیری نیست، افزود: به عنوان مثال حاشیه سود ناخالص فولاد مبارکه 3 درصد حدودا تغییر میکند و این افزایش نرخ گاز سوخت حدود 2000 میلیارد تومان هزینه اضافی به این شرکت تحمیل میکند. این در حالی است که سود ناخالص فولاد مبارکه در سال آتی حدود 59 هزار میلیارد تومان است که در برابر هزینه 2000 میلیارد تومانی رقم تاثیرگذار و قابل توجهی نیست.
وی به وضعیت مشابه سایر شرکت های فولادساز نیز اشاره کرد و گفت: این آیتم برای فولاد ارفع حدود 1۲۰ میلیارد تومان است یا برای فولاد کاوه حدود 300 میلیارد تومان هزینه گاز اضافی تحمیل میکند. در حالی که سود خالص فولاد کاوه برای سال آتی حدودا ۵ هزار میلیارد تومان است. همچنین این آیتم در فولاد هرمزگان ۲ تا ۳ درصد حاشیه سود ناخالص را کاهش میدهد. بنابراین رقم هزینه گاز سوخت عدد بزرگی برای شرکتهای فولادساز نیست و طوری نیست که سود شرکتها را بسیار معنادار تحت تاثیر قرار دهد و مشکلساز شود.
عبدی با بیان اینکه آزادسازی نرخ گاز سوخت و کاهش یارانه انرژی پرداختی به صنایع در راستای آزادسازی قوانین محدودکننده و ریسکهای متعدد بر سر صنایع است ادامه داد: پیش از این تصور تحلیلگران بازار و سهامداران این بود که بهطور متوسط این رقم ۵۰ درصد نرخ گاز خوراک پتروشیمیها باشد اما حالا ۳۰ درصد اعمال شده و برای فولادیها شرایط مناسبتری را فراهم آورد. اما اگر این آیتم افزایش پیدا نمیکرد قطعا این ابهام در خصوص میزان افزایش نرخ سوخت در حافظه اهالی بازار باقی میماند و همیشه سایه آن ریسکی بر صنعت فولاد کشور بود. لذا تاثیر کلی این موضوع میانگین حدود 1.5 تا ۳ درصد حاشیه سود ناخالص شرکتها را کاهش میدهد که تاثیر ناچیزی بر سود شرکتهای فولادی در سال آتی خواهد گذاشت./همفکران
12:25:49 صف فروش رانفور هم جمع شد
12:24:50 برای نیم ساعت اخیر: تراز حقیقی در سهام مثبت و در اوراق درآمد ثابت منفی شد.
12:21:45 خساپا دوباره صف فروش یک موج عرضه اخر وقت داریم و این طبیعی است
12:20:49 شگویا انصافا گزارش خوبی زده است
12:20:42 صف فروش وبصادر و وتجارت جمع شد
12:17:32 شگویا در 3 ماه گذشته متحول شده و حالا بهمن هم صعودی بود و 13302 میلیارد ریال فروش داشت
سهم در دی 10449 ، اذر 9079 ، در ابان با فروشی خوب 10098 میلیارد ریال مواجه بوده
جمع فروش 11 ماهه 87706 میلیارد ریال است . مدت مشابه سال قبل این عدد 62189 میلیارد ریال بوده است
12:17:28 جم و مهلت حق تقدم با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-99A-184 مورخ 1399/10/15 و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1399/11/14 با توجه به افزایش سرمایهُ شرکت از مبلغ 13,800,000 میلیون ریال بهمبلغ 18,000,000 میلیون ریال ( از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ 4,200,000 میلیون ریال، ) ، مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام از تاریخ 1399/12/05 لغایت تاریخ 1400/02/03
12:15:04 این دقایق اخر را به خیرو خوشی سپری کنیم
12:08:10 خودرو جمع کرد
12:08:06 دلر کمی در بهمن و دی بهتر بود در بهمن 965 و در دی 950 میلیارد ریال فروش داشت
اذر هم خوب بود و 973 میلیارد ریال فروش داشت تا2 ماهه اهیر خوبی داشته باشد و11ماهه 9956 میلیارد ریال فروش داشته است .
12:03:54 تعداد صف فروش ها از 440 به 380
12:01:17 صف فروش خساپا هم به 600 میلیون کاهش یافت
11:57:56 دپارس در بهمن 468 و دی شبیه اذر بود و 425 میلیارد ریال فروش داشت
در ابان و اذر بهتر بود و اذر 438 و ابان 369 میلیارد ریال فروش داشته مهر خیلی خاص نبود و 290 میلیارد ریال فروش زد
11ماهه فروش 4110 میلیارد ریال بوده است
.مدت مشابه سال قبل 2793 میلیارد ریال بوده
11:57:10 شستا مثبت شد
11:57:06 وبملت هم جمع شد !
11:52:55 فقط بانک . خودرو مانده
11:52:47 تنوین و ونوین هر دو جالب می شوند
11:46:21 بالاخره صف فروش وبملت هم به زیر 100 میلیون کاهش یافت
11:46:16 10،000 تن شمش بلوم جهان فولاد سیرجان در قیمت 102،088 ریال عرضه و 3،500 تن معامله با همان قیمت پایه صورت گرفت که 4.2% پایین تر از قیمت پایانی عرضه قبل در تاریخ 28 بهمن می باشد.
11:44:44 به نظر بازار در حال بهبود نسبی است
11:44:41 20.000 تن شمش بلوم فخوز در قیمت 102.088 ریال عرضه و تا قیمت 103.777 رقابت شد که 3.82% پایینتر از قیمت پایانی عرضه قبلی در تاریخ 28 بهمن می باشد. در جریان معاملات امروز 20.000 تن با میانگین قیمت 102.974 ریال مچ شد.
11:43:19 دلار 24800
11:42:19 غویتا شرکت در نظر دارد زمین به اضافه مستحدثات کارخانه تهران از طریق مزایده کتبی عمومی و بر مبنای قیمت پایه کارشناسی رسمی دادگستری به مبلغ 2،080،000،000،000 ریال معادل 208 میلیارد تومان، به بالاترین قیمت پیشنهادی به فروش برساند.
11:41:32 فولاد شبندر هم رنج رو به بالا
11:40:02 فملی صف
11:37:31رییس بانک مرکزی در مورد توافق با چند کشور به رییس جمهور گزارش داد
?در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از مذاکرت اخیر خود و توافق های بدست آمده با نمایندگان کشورهای کره جنوبی، ژاپن، عراق و عمان درخصوص نحوه استفاده از منابع بانک مرکزی در این کشورها ارایه کرد.
11:37:24معتمد، معاون سازمان بورس گفت:
هلدینگ شرکتهای غیر بورسی حاضر در سهام عدالت به زودی تشکیل میشود. در حال حاضر اعضای هیأت مؤسس این شرکت از طریق سازمان خصوصیسازی برای تائید صلاحیت حرفهای معرفی شدهاند.
11:31:47 شپترو خوب مثبت است
11:31:42 عرضه ۱،۰۰۰ تن شمش بلوم 3sp فولادی ذوب آهن پاسارگاد در بورس کالا با تقاضای اولیه ۲،۵۰۰ تن روی نرخ پایه مواجه، و در نهایت با نرخ رقابتی ۱۰۲،۲۶۳ ریال توام با متوسط ۰.۱۷ درصد رقابت صورت گرفته نسبت به نرخ پایه معامله شد .
11:30:17 رنج مثبت به فملی و فولاد
11:29:24 کاوه که گزارش فوق العاده ای داده است، حالا با افزایش تقاضا به 1800 تومان نزدیک میشود…
11:27:29ظریف: در توافق با آژانس هیچ چیز مشکوکی نیست
وزیر امور خارجه:
?آنچه آقای صالحی با آژانس توافق کرد، یک موفقیت بود.
?اگر دوستان مجلس مصوبه شورای امنیت ملی را دیده بودند، آن رفتار غیر لازم در مجلس انجام نمیشد؛ اگر ضمیمه را بخوانند هیچ چیز مشکوکی نیست.
?از صبح امروز قانون متوقف کردن اجرای پروتکل الحاقی اجرا شده است؛ ما در تاریخ ۲۷ بهمن رسما به آژانس اعلام کردیم از پنجم اسفند این اقدام انجام خواهد گرفت.
11:24:08 شبریز در حال جمع آوری است
11:24:03 دقاضی
با توجه به الزامات سازمان غذا و دارو مبنی بر بهسازی و ارتقاء GMPسالن تولید انواع سرم و سالن تهیه محلول پس از دو سال موفق به اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو مبنی بر تعطیلی خطوط گردیده و فرآیند بهسازی از امروز 1399/12/05 شروع گردید. طبق برآورد های انجام یافته حدود چهار ماه عملیات بهسازی به طول خواهد انجامید. محاسبات فروش از دست رفته و مفروضات به شرح ذیل می باشد: 1. شروع به تولید از ابتدای تیر ماه سال 1400 خواهد بود. 2. با توجه به برنامه ریزی انجام شده جهت توقفات فوق، مبلغ فروش و سود اعلامی در سامانه کدال تا پایان اسفند ماه محقق خواهد شد. 3. مبلغ فروش از دست رفته سه ماه اول سال 1400 بر اساس آخرین نرخ های مصوب فروش مبلغ 1،021 میلیارد ریال برآورد شده است.
11:23:29 مارون در 2 ماه گذشته بسیار خوب عمل کرده بهمن هم با رشد 25372 میلیرد ریال بود
دی با رشد چشم گیر 23444 میلیارد ریال بود
اذر هم 20782 میلیارد ریال فروش داشته است
در مورد نرخ ها اذر ۱۳۴,۰۶۴,۹۸۹ ریال و دی با رشد ۱۷۲,۲۳۵,۹۹۴ ریال بود بهمن ۱۸۳,۱۷۵,۷۲۶ ریال . جمعا 11 ماهه 179708 میلیارد ریال فروش داشته و مدت مشابه قبل 107163 میلیارد ریال بود
11:21:25 تنوین در اذر این عدد 780 میلیارد ریال شده و کمی افت کرد در دی با رشد خوب 954 میلیارد ریال درامد داشته است
بهمن 1744 میلیارد ریال درامد داشته است .
سهم 11 ماهه 10234 میلیارد ریال درامد داشته است و کل سال قبل 7806 میلیارد ریال بوده است.
11:21:11 احتمالا صف برخی بانکی ها به خصوص تجرات را بردارند یا بخرند بخشی
11:11:51 کمنگنز از سهم های خاص بازار است ولی در دی شبیه ماه قبل بود
در دی ماه 211میلیارد ریال فروش داشته و نرخ فروش به ۲۳,۴۱۲,۷۲۳ ریال رسیده است
در بهمن 175 میلیارد ریال فروش داشته است ۲۵,۱۰۴,۵۸۵ نرخ فروش داشته است .
جمع فروش به 1766 میلیارد ریال رسیده مشابه این عدد 966 میلیارد ریال بوده است
11:03:49 فاذر در بهمن 273 و در دی به فروش 298 میلیارد ریالی رسید و جمعا 11 ماهه عدد درامد شرکت 3522 میلیارد ریال است
11:02:46 شصدف در 3 ماه گذشته خوب بوده و بهمن 650 میلیارد ریال و دی هم با کمی رشد 632 میلیارد ریال فروش داشت ، اذر 548 و ابان 483 میلیارد ریال فروش داشته و جمعا در 11 ماهه به 4635 میلیارد ریال رسیده و مدت مشابه 2991 میلیارد ریال بود
11:02:41 نطرین در بهمن 84 ، دی هم 92 میلیارد ریالی بود و جمعا به عدد 918 میلیارد ریالی رسیده است در مدت مشابه 1107 میلیارد ریال بود
10:58:39ولید هلالات تشریح کرد:نقش پررنگ کامودیتی محورها در روند بازار
حدود ۶۰ درصد از ارزش کل بازار سهام را شرکت های کامودیتی محور به خود اختصاص میدهند که قیمت این محصولات در بازار داخلی ایران آزاد است و تابع قیمت گذاری دستوری نیست .
10:58:33تا این لحظه از بازار امروز 1399/12/05 مجموعا مبلغ 380 میلیارد تومان خروج حقیقی از بازار داشته ایم.
لازم به توضیح است تا این لحظه در بخش خرید، 73 درصد خریدها توسط حقیقی ها و 27 درصد توسط حقوقی ها انجام شده است.
همچنین در بخش فروش 90 درصد فروش ها توسط حقیقی ها و 10 درصد توسط حقوقی ها انجام شده است.
نکته مهم: تا نیمه بازار شاهد خروج 197 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از نمادهایی با ارزش بازار کمتر از 40 هزار میلیارد تومان و خروج -183 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از نمادهای با ارزش بازار بیش از 40 هزار میلیارد تومان بوده ایم.
کانال تحلیلی پارسیس”
10:56:17عرضه های گران و نقدینگی کم !
مهدی رضایتی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با همفکران در خصوص وضعیت اخیر بازار سرمایه و عرضه اولیه اپال گفت: امروز پس از اجرای دامنه نامتقارن در بازار میبینیم که وضعیت به گونه ای شده که علاوه بر صف های فروش، نقدشوندگی و ارزش معاملات نیز با افت زیادی مواجه شده است و این موضوع از قبل قابل انتظار بود.
این کارشناس ارشد بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: در حال حاضرکماکان با کف قبلی شاخص فاصله داریم و احتمالا خریدارانی هم اگر وجود داشته باشند منتظر هستند در محدوده کف قبلی خرید کنند. از همین رو چنانچه دامنه نوسان تغییر نکند یا حمایت خارجی از بازار نشود تصور می کنم اصلاح فرسایشی بازار ادامه داشته باشد و با منفی های کوچک حدود یک هفته تا ده روز درگیر این بازار فرسایشی باشیم.
وی در همین راستا با بیان این که مشکل فعلی بازار نقدینگی است و پولهایی که از بازار خارج شده وضعیت رکودی فعلی را در بازار سهام ایجاد کرده است، افزود: در حال حاضر متغیرهای فاندامنتال بازار از جمله نرخ دلار، نرخ کامودیتی ها و نرخ سود بانکی وضعیت مطلوبی دارند. اما میبینیم که همه این پارامترها در روند بازار بی تاثیر هستند و تا حد زیادی می توان رکود بازار را به کمبود نقدینگی و شاید خروج به سمت رمز ارزها نسبت داد. سود بانکی نیز این عامل را تا حدودی تشدید کرده است.
رضایتی با اشاره به عرضه اولیه اپال گفت: در نگاه کلی تر در شرایط فعلی عرضه اولیه ها می توانند به روند بازار آسیب بزنند اما در مجموع اگر قیمت های جذابی برای عرضه های بزرگ تعیین می شد شاید می توانست اثرگذاری مثبت را نیز در بازار شاهد باشیم. چرا که با قیمت گذاری مناسب و جذاب روی سهام شرکت ها برای عرضه اولیه ها سرمایه های کوچک جذب بازار شده و موجب دلگرمی سرمایه گذاران برای کسب بازدهی های خوب می شود.
این فعال بازار سرمایه در همین راستا اظهار داشت: اپال هم شرکت بزرگی است هم به لحاظ قیمتی تند است و بعید به نظر می رسد که بازدهی خوبی را نصیب سهامداران کند. چنانچه اگر سهم در کوتاه مدت متعادل شود علاوه بر خروج نقدینگی قطعا اثر روانی منفی خواهد داشت.
او با اشاره به این که اپال حدودا ۱۸۰۰ میلیارد تومان نقدینگی را از بازار خارج می کند، تصریح کرد: این رقم برای شرایط فعلی بورس معنی دار است. اما به طور کلی نقدینگی آزاد چه به صورت نقد چه به صورت اوراق برای خرید عرضه اولیه ها وجود دارد و بر همین اساس مخالف عرضه های بزرگ در قیمت های جذاب نیستیم چرا که موجب ایجاد جو مثبت در بازار می شود اما اگر عرضه بزرگ باشد و همزمان قیمت سهم نیزبالا باشد و انتظار بازدهی جذابی وجود نداشته باشد، قطعا می تواند در بازار آسیب زا باشد.همفکران
10:52:17 دلار_صرافی 24900
10:49:51 فملی را رنج کشیدند و بهتر شدند
10:49:42 به نظر گزارش های خوب پیزد میتواند تکرار شود
10:47:20 پیزد در دی و بهمن خوب عمل کرده و بهمن 1693 و دی 1520 میلیارد ریال فروش زد اذر 1240 میلیارد ریال فروخت
مجموع 11ماهه 11395 میلیارد ریال بوده و مدت مشابه قبل این عدد 6532 میلیارد ریال بوده است.
10:47:17 احمد زکی یمانی وزير نفت اسبق عربستان، درگذشت و قرار است كه در مكه خاكسپاري شود. |يماني يكي از تاثيرگذارترين چهره هاي نفتي جهان در ١٠٠ سال گذشته به ويژه در بحران نفتي ١٩٧٣ بود؛ او در دوره اي به نقش عربستان به عنوان توليدكننده شناور اوپك پايان داد.
[/ihc-hide-content]


