جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز سه شنبه 5 اسفند 99

گزارش بازارامروز سه شنبه 5 اسفند 99

نوید خاندوزی
فوریه 23, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروز سه شنبه 5 اسفند 99 

سبز چشمک زن … 

امروز سه شنبه بازار از ته دل میخواست حول حالنا باشد و این طور هم شد و حالش بهتر شد … امروز  از ان روزهایی که اولش گریه میکرد و اخرش نیم خنده ای بر لبان او جاری و ساری بود .

امروز به واسطه خبرهای مختلف از هماهنگی برخی صندوق ها بگیر تا خبرهای سیاسی و بازارهای جهانی و … بازار کار خود  ا کمی امیدوار تر اغاز کرد ولی همچنان در دقایق اولیه فشار فروش وجود داشت . البته  انقدر قیمت ها  عجیب و منفی بوده  تا این که دست تقاضا از استین بیرون زد و کم کم سهم ها را جمع و جور کرد و بازار هم انقدر عطش تقاضا و تشنه پول بود که واکنش سریعی به این موضوع نشان داد… اما چه شد که این طور شدیم را میگذاریم  برای روزهای بعد که سمت تقاضا قوی تر و بهتر شده  باشد و با  یک گل به استقبال  بهار نرویم … هر چند  فکر میکنیم  گل ها کم کم از سرما خسته شده و هوس بهار کرده اند …

مدت ها بود میخواستیم این صحبت ها  را بگوییم ولی میخواستیم جو  بازار بهتر شود نگویند از روی عصبانیت است  . روزها و یا حتی هفته های قبل  همه برای منفی شدن بازار دنبال مقصر می گشتند مقثری که همه کاسه کوزه ها را سر او بشکنند و فضای بازار را به گردن او بیاندازند هر روز هم یک بهانه جدید جور میشود یک روز سلامتی رهبری ، یک روز دیگر بودجه و روز دیگر دامنه نوسان ، روز دیگر سقوط ارز و … این اخری ها هم  دامنه نامتقارن !!   که در روزهای قبل در مورد این موضوع صحبت کردیم و عرض کردیم که از همان ابتدا مخالف هر گونه محدودیت هستیم اما دامنه نوسان نامتقارن اتفاقی بود که شرایط ویژه ای را در دل خود داشت از  همان ابتدا همه می‌دانستند ممکن است در منفی ها ما در صف فروش قفل شویم این تقریباً واضح و روشن بود و چیز عجیب و غیر قابل پیش بینی نبود . اما  چرا این  تصمیم  گرفته شد ؟! با مثبت امروز می شود برخی دلایل این تصمیم  را درک کرد که یک مثبت ممکن است منفی ها  را به  راحتی جبران کند ولی یک اصل بزرگ  در بازار را  قربانی میکرد  به نام  نقد شوندگی …

به جد معتقدیم  مدیران با علم به این موضوع به سراغ این اتفاق رفتند چرا چون در این شرایط بین نقدشوندگی و افت قیمت آنها جلوگیری از افت قیمت  را انتخاب کردند تا بار روانی افت قیمت ها در بورس ، در جامعه کمتر شود البته این موضوع به قیمت از دست رفتن نقدشوندگی بازار و افت شدید معاملات همراه شد اما یک نکته را در ذهن خود داشته باشید مشکل بازار دامنه نوسان نامتقارن نیست اگر امروز دامنه نوسان ۵ درصد بود عزیزانی از ایران زمین بورسی  پیدا شده و همین سهم  را در ۵ درصد و منفی می فروختند

و اما انچه  به  بازار هم کمک کرد  دامنه نوسان  نامتقارن نبود … جریان پول و شرایط اصلاح  قیمت ها و خبرها بودند … حقیقت امر دامنه نوسان یک تکه از یک پازل بود این پازل دو تکه مهم دیگر هم داشت یکی رسیدن اخبار مثبت دیگری که شاید اصلی ترین قطعه این پازل بود جریان پول بود ما باید دست تقاضا را قوی می کردیم تا در مقابل عرضه حرفی برای گفتن داشته باشد اما مواجه شدیم با بازاری که هم دست تقاضا ضعیف شده بود و هم شرایط نقد شوندگی آن زیر سوال رفت

بسیاری می گویند این باعث ضربه زدن به بازار شده است  و بعد نقد شوندگی را که یکی از اصلی ترین ابعاد بازار سرمایه است زیر سوال برده اما از سوی دیگر جلوی افت قیمتهای سریع را گرفته و آنرا فرسایشی کرده است برای فرار از این فرسایش و این شرایط دیگر اخبار به تنهایی کافی نیست باید بعد نقدینگی در بازار افزایش یابد و با توجه به شرایط فعلی اعم از نرخ سود و موارد دیگر چاره‌ای جز تزریق پول از سمت حاکمیت به بازار وجود ندارد
دیروز گویا  جلسه ای در سازمان  تشکیل می شود و به  برخی صندوق ها با شرط افزایش سقف انها حضور د ترغیب در بازار پیشنهاد می شود که برخی معتقدند این پول های امروز از این  بابت است ولی هر چه هست  بازار نیاز به این خون در رگ های خود دارد . خون تازه ! حتی دیروز هم نوشتیم  باید صندوق توسعه ملی به کمک بازار بیاید و هر جای دیگری که میتواند … دوستانی هم که با این ایده ها مخالفت می کنند و آن را خلاف اقتصاد کلان و این موارد می دانند به قول ناصرخان حجاری ! کجای اقتصاد ما  پاک است که بورس ما پاک باشد!!  کجای اقتصاد ما این موارد علمی در ان رعایت شده  که حالا نگران افزایش پایه پولی عرضه که تازه افزایش پایه پولی هم نخواهیم داشت!  چرا موقعی که سرمست از افزایش ها و سود ها ،  سرمست از رشد ان مقطع قیمت ها بود  حرف از تورم نمی زدید! ان  زمان  که دلار گران می شد  مردم برای شما مهم نبودند؟!  امروز که پرتفوی شخصی را خالی کرده  و به انتظار قیمت‌های کمتری نشست  اید تز اقتصادی می دهید ؟! در بحران جهانی امریکا هم دولت ها مداخله کردند تازه اینجا دولت به نظر چیزی نمی خواهد بیاورد آنچه را که برده باید بخشی اش را بدهد که تازه سود هم خواهد کرد  …  بازهم میگوییم  جریان نقدینگی یکی از تکه های مهم این پازل است که می تواند کمک شایانی به بازار نماید.و البته شک نداریم شک نداریم این پول ها که امروز صرف خرید بازار می شوند در آینده این نه خیلی دور بازدهی خوبی را نیز دریافت خواهند کرد

حالا که کمی بازار بهتر شده بهتر است  فروشنده ها و خریدارن هم  با خود تعیین تکلیف کنند  . به نظر چند راه بیشتر پیش رو نیست یکی خلاص شدن است خلاص شدن دو تعریف دارد یا همین امروز سیستم خود را بسته و دنبال کار دیگری بروید سهم هایی که دارید اگر حالت بنیادی و قوی داشته باشند بالاخره با  جریان سودآوری خود را پیدا میکنند . و یا در حالت بد همه چیز را فروخته و لپ‌تاپ را ببندید و بروید ولی در هر دو حالت به شما می گوید کاری با بازار نداشته باشید

در حالت دیگر باید یار جنگی باشه و شلوار پلنگی بپوشید و خلاصه در این بازار مشغول جنگ باشید منفی بخرید مثبت بفروشید یا استراتژی خاص خود! به هر دلیل و با هر فکری  باید  در بازار حضور داشته باشید ممکن است از نظر روانی اثرات مخربی نیز داشته باشد و یا حتی از نظر مالی نیز همچنین اما این موضوع برای  کسانی مفید است که عادت به نشستن نداشته و باید معامله کنند !
حالت چهارم حالت آماده باش و نظارت است   به عبارتی دیگر بازار را نظاره می کنید هر روز اخبار را بررسی می‌کنید تحلیل می کنید اما برای تصمیم گیری ها عجله نخواهد کرد. چه  در خرید و چه  فروش این را بیشتر برای فروش می گوییم چراکه انصافاً سهامداران فعلی بازار به نقطه ای رسیدند که خستگی ناشی از این سهامداری و بار روانی آن بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می کند . باید بر خود  مسلط بود ولی روزهای اتی میتواند حداقل تکلیف بسیاری از امور روشن  باشد  …

امروز هم  زیاد حرف زدیم و سرشما  را دراوردیم به  سراغ  بازار امروز برویم که خوب اغاز نکرد و منفی بود و بعد  رفته  رفته وضعیت بهتر شد و در این گیرو دار بارها و بارها  بازار گارد  عرضه دوباره گرفت ولی در هر صورت امروز بازار کار خود را خوب تمام کرد

دست حمایت بر سر پالایش

در نمادهای پالایشی شاهد حمایت قوی از سهام پالایشی بودیم رشد قیمت نفت برنت به سطوح بالای 65 دلار و گمانه زنی برای نفت 70 الی 80 دلاری و افزایش شدید حاشیه سود این گروه سبب اقبال خوبی به این گروه شده است

شبندر حمایت خوبی شده و حتی نوسانات ارام مثبت را تجربه می کرد همانطور که اشاره داشتیم سهم جای اصلاح زیادی نداشته و به نظر می رسد با برگشت روند خوبی همراه شود سهم بتواند در قیمت های بالای 2500 تومان تثبیت شود تا سطوح قیمتی 2800 تومان هم جای صعود خواهد داشت افزایش سرمایه و شناسایی سود بالا سبب شده تا سهم با اقبال همراه باشد

شبریز هم حمایت خوبی شد این سهم وضعیت خوبی داشته و به نظر می رسد اصلاحش تمام شده باشد سهمی که در 9 ماهه بدون شناسایی سود پتروشیمی تبریز به سود خوبی رسیده و برای 12 ماهه گزارش بسیار عالی از سهم را شاهد خواهیم بود سهمی که تا قیمت های 3200 تومان نوسان مثبت خواهد داشت

صف فروش شتران هم امروز جمع اوری شد اما سهم با توجه به گزارش 9 ماهه انتظارات بالای فعلا ندارد این سهم در صورت برگشت روند اهداف قیمتی 920 و 1000 تومانی داشته و مهمترین اخبار سهم فعلا طرح های توسعه ای می باشد

سیگنال پتروشیمی

در پتروشیمی ها شاهد صدور سیگنال در این گروه بودیم اصلاح قیمتی از یک سو و رشد قیمت محصولات شرکت باعث شده تا این گروه مستعد رشد قیمتی خوبی باشند

در زاگرس گزارش شرکت نشان می دهد سهم توان صعود بسیار خوبی دارد این سهم می تواند تا قیمت های 20000 تومان رشد داشته باشد برای امسال انتظار سود 3000 تومانی را از سهم داریم و برای سال اینده اگر دلار زیاد کاهشی نشود کف سود سهم 4000 تومان به ازای هر سهم خواهد بود

در پتروشیمی پردیس هم حمایت 8800 تومانی سبب شده تا فشار فروش در سهم گرفته شود سهمی که شایعات سود 1800 تومانی داشته و در قیمت های بسیار خوبی به سر می برد سهم ارزش ذاتی 12 هزار تومانی دارد سهمی که با این وضعیت فروش اینده خوبی داشته و جز کم ریسک های گروه خود دسته بندی می شود

اریاساسول به قیمت های حمایتی 7200 تومان واکنش مثبت نشان داد این سهم می تواند صعود خوبی تا قیمت های 7800 الی 8200 تومان داشته باشد سهمی که تعدیل مثبت خوبی داشته و با گزارش بهمن ماه نشان داد مستعد برگشت روند نیز می باشد شایعات سود بالای 1000 تومان و سود بالای 1300 الی 1400 تومانی برای سال اینده انتظارات را از این سهم بالا برده است

یکی ا خاص ترین شرکت ها  جم  بود  هم  گزارش جم پیلن  جالب بوده و هم جم هر دو فضای خوبی را داشتند  .

مارون هم  انصافا خوب بود مارون در 2 ماه گذشته بسیار خوب عمل کرده بهمن هم با رشد 25372 میلیرد ریال بود
دی با رشد چشم گیر 23444 میلیارد ریال بوداذر هم 20782 میلیارد ریال فروش داشته استدر مورد نرخ ها اذر ۱۳۴,۰۶۴,۹۸۹ ریال و دی با رشد ۱۷۲,۲۳۵,۹۹۴ ریال بود بهمن ۱۸۳,۱۷۵,۷۲۶ ریال . جمعا 11 ماهه 179708 میلیارد ریال فروش داشته و مدت مشابه قبل 107163 میلیارد ریال بود

شغدیر و شگویا هم  شرایط خوبی را دارند در شگویا  گزارش های خوبی میرسد  شگویا در 3 ماه گذشته متحول شده و حالا بهمن هم صعودی بود و 13302 میلیارد ریال فروش داشت
سهم در دی 10449 ، اذر 9079 ، در ابان با فروشی خوب 10098 میلیارد ریال مواجه بوده

جمع فروش 11 ماهه 87706 میلیارد ریال است . مدت مشابه سال قبل این عدد 62189 میلیارد ریال بوده است

واکنش مثبت فولادی ها

در فولادی ها شاهد واکنش مثبت فولاد سازان به گزارشات بهمن ماه بودیم به طوری که حمایت در این گروه مشهود و سبب برگشت روند خوبی شده است

در فولاد مبارکه سهم با روند مثبت همراه شد با این گزارش عالی بهمن ماه و نرخ های فروش سهم نشان داد جای تعدیل مثبت سنگینی هم برای سال جاری و هم سال اینده دارد سهمی که تا قیمت های 1250 و 1400 تومان جای نوسان مثبت را خواهد داشت و بازدهی خوبی در دلش نهفته است

فولاد کاوه هم با حمایت بسیار خوبی تا استانه صف خرید پیش رفت این سهم تا قیمت های 2000 و 2200 تومان جای رشد را دارا می باشد سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و فروش های صادراتیش نشان می دهد جای سود سازی بالایی دارد این سهم برای سال اینده هم از نظر سود سازی و هم قیمتی متحول خواهد شد

نرخ های فروش فخوز در بهمن ماه رشد خوبی داشته است از سوی دیگر سهم با گزارش خود نشان داد توان رشد سود خوبی دارد فخوزی که هدف قیمتی 1400 الی 1500 تومانی داشته و صعود خوبی در انتظار این سهم می باشد فخوز کف قیمتی 1200 تومانی را نیز بسته است

در این گروه انصافا  گزارش فولاد  فولاژ کاوه  هرمز فپنتا و فولاژ عالی بوده و تا  به این لحظه شرایط خوبی در گزارش انها  شاهدیم .

سرمایه گذاری ها جان می گیرند

صفوف فروش سرمایه گذاریها در حال جمع اوری بوده و با رونق مجدد سهام بزرگ کم کم سرمایه گذاری ها نیز در پی کاهش افت های قیمتی اخیرشان برامده و شاهد بهبود وضعیت این گروه خواهیم بود

در این گروه صف فروش شستا جمع اوری شد بار دیگر سهم به کف قیمتی 2000 تومانی واکنش مثبت نشان داده و انتظار می رود شاهد رشد مجدد سهم به سمت سطوح بالای 2200 تومان باشیم سهمی که تارگت 2500 تومانی را در بازه میان مدتتر دنبال می کند این سهم سود سازی خوبی داشته و از سوی دیگر تجدید ارزیابی شرکت های زیر مجموعه نیز مزید بر علت شده است

سرمایه گذاری غدیر هم متعادل شد سهم حمایت قوی 1100 تومانی و مقاومت 1250 تومانی دارد گزارشات زیر مجموعه های غدیر مثبت و نشان می دهد سهم می تواند صعود خوبی در میان مدت داشته باشد غدیری که فعلا در بین سطوح قیمتی یاد شده نوسانات کوتاه مدتی خوبی هم با ریسک کم می دهد

خبرهای مثبت از ومعادن در خصوص برنامه عرضه سهام 3 شرکت زیر مجموعه و تحول در سود سازی شرکت های زیر مجموعه از یک سو و وضعیت مناسب معاملاتی سنگ اهنی ها و سهام معدنی شرکت از سوی دیگر معاملات مثبت را برای ومعادن رقم زد به طوری که انتظار می رود سهم در گام اول در قیمت های بالی 1200 توان تثبیت و سپس رشد قیمتی 10 الی 20 درصدی داشته باشد

معادن و رکورد های جهانی

در نمادهای معدنی شاهد ادامه صعود قیمت های جهانی فلزات هستیم به طوری که این قیمت ها رکورد شکنی بسیار خوبی را به همراه داشته و شاهد رونق معاملاتی در سهام معدنی بودیم

در ملی مس که بارها توصیه به خرید سهم داشتیم شاهد تشکیل صف خرید خوبی بودیم با مس بالای 9200 دلاری که رشد این فلز کماکان هم ادامه دارد می توان انتظار سود سازی بالا و صعود بسیار خوبی را از سهم داشت سهمی که اهداف قیمتی 1400 الی 1500 تومانی را دنبال می کند این  سهم نیز گزارش خوبی داده است و میتواند مورد توجه  بازار قرار گیرد .فملی در دی با فروش 32192 میلیارد ریالی مواجه بوده و 2100 تن کاتد با نرخ ۱,۷۲۱,۸۴۷,۱۳۱ ریالی صادر کرده در داخل نیز 6 هزار تن با نرخ ۲,۰۹۹,۷۸۱,۳۰۲ ریالی فروخته است .
در بهمن با فروش 34783 میلیارد ریالی مواجه شد
7هزار تن با نرخ ۱,۹۸۵,۳۱۰,۷۳۶ ریال صادر کرده است . نرخ داخل ۱,۸۸۰,۲۳۷,۳۹۵ ریال بود در 10 ماهه 346698 و 10 ماهه مدت مشابه قبل 201816 میلیارد ریال بوده است

در کالسیمین سهم به کف قیمتی 1600 تومانی واکنش خوبی نشان داد این سهم وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و سود سازی بالا در کنار موجودی قابل توجه شمش روی سب شده تا انتظار صعود خوبی از دید بنیادی از سهم برود سهمیکه حداقل تا قیمت های 2000 تومان جای صعود را دارا می باشد

همانطور که انتظار داشتیم قیمت های 1900 تومان کف قوی برای کچاد بود سهمی که تا قیمت های 2200 تومان در صورت شکست قیمت های 2000 تومان جای صعود و برگشت روند را دارا می باشد سهم سود سازی خوبی داشته و شایعات سود 270 تومانی را دارا می باشد یکی از بهترین گزارش های اخیر برای کچاد  بود کچاد در بهمن 42949 میلیارد ریال فروش داشت در دی بهتر از اذر بود و 27488 میلیارد ریال فروش داشت
در اذر 25966 ،ابان با فروش 26296 میلیارد ریالی مواجه شده است در دی نرخ فروش کنسانتره ۱۹,۷۳۲,۷۵۲ ریال شده و رشد کردهدر بهمن کنسانتره ۲۰,۶۳۵,۷۵۹ و عمده فروش صادرات فولاد بوده است
11 ماهه 42949 میلیارد ریال فروش داشته است

چهار گوشه بازار

سیمان داراب در قیمت های 1600 تومان متعادل شد کف قیمتی سهم که سبب جمع اوری صف فروش سهم شد ساراب با توجه به شایعات سود 200 تومانی برای سال جاری خود از یک سو و سهامداری درصدی سنگین در سیمان دشتستان از سوی دیگر با اقبال همراه شده است در این گروه  سفارس همانصافا خوب معامله می شود

گزارش هگمتان هم  بد نبود سهگمت در بهمن 487 میلیارد ریال فروش داشت 210 میلیارد ریال صادرات کلینکر داشته است . واقعا  شرایط خوبی را اغاز کرده است و میتواند مورد توجه  باشد

در بین قندی ها  قپیرا  کمی خاص است ولی گزارش خوبی هم زد قپیرا در بهمن 751 میلیارد ریال فروش داشت و به جمع فروش 3359 میلیارد ریالی برای 7 ماهه رسیده است

ایران خودرو با جمع اوری صف فروش همراه شد البته فشار فروش در سهم بالا اما به نظر می رسد این حجم معاملات در سهم سیگنال خوبی برای برگشت می باشد سهم ظاهرا قصد دارد به قیمت های 260 تومانی واکنش نشان دهد سهمی می تواند به سمت قیمت های 300 الی 320 تومان برسد در این  گروه  گزارش سایپا انصافا خوب بود خساپا واقعا در چند ماه اخیرا خوب می‌فروشد اذر 13611 و 22 هزار دستگاه فروخته است ابان خوبی داشت و 13689 میلیارد ریال فروش داشته و 22 هزار دستگاه فروش داشته و در دی ماه 17566و27هزار دستگاه فروش داشته است
در بهمن 19568 میلیارد ریال است و خوب فروخته است 27 هزار دستگاه بوده است
جمعا تا پایان بهمن ماه 131370 میلیارد ریال فروخته است

زامیاد هم  شرایط خوبی را داشته است در دی این عدد با رشدی خوب 4924 میلیارد ریال بوده و 3300 دستگاه فروخته است
در بهمن با رشد 6977 میلیارد ریال شده و با فروش 4200 دستگاه رشد خوبی داشته
جمعا 11 ماهه 33329 میلیارد ریال فروش داشته است مدت مشابه قبل عدد 25137 میلیارد ریال بود

زرین معدن اسیا که صف فروش سنگینی شده و بازگشایی منفی داشت به نظر می رسد فردا با روند برگشتی همراه شود این سهم با عرضه سهام دو شرکت زیر مجموعه خود همراه بوده و حمایت قوی در سطوح 2800 الی 2900 تومان دارد این سهم رویی تا قیمت های 3200 الی 3500 تومان جای برگشت دارد به خصوص اینکه تعدیل مثبت خوبی در دل سهم نهفته است

های وب هم  شرایط خاصی را دارد  با این  قوانین و مقررات  باید فردا دید  مخابرات و های وب چه  شرایطی را در پیش دارند  به نظر با این مصوبه مجلس فردا مخابرات و همراه اول با  توقف نماد مواجه  شوند

در بانکی ها  شرایط خوبی را داریم  و امروز صفوف جمع  شد به نظر چشم امید بازار به ملت و تجارت است  و فردا هر دو  روز خاص و مهمی را دارند

 

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم