خبر
در گروه خودرو …
تحلیل خبر
بتا سهم – 5:59 دو موضوع . اول اين كه بازار بدون تحليل عمل ميكند و امروز منفي پتروشيمي ها به خودرويي ها نيز سرايت خواهد كرد اما مي توان گفت كه موج پول به سمت خودرويي ها نيز مي ايد . دقت داشته باشيد غدير و ساتا ماهيت اخبار مهم بورس را در دست دارند مي توانند با مانور خود ضربات سنگيني را به بورس وارد اورند . اما بحث دوم خبري است كه عوارض واردات خودروهای سواری به میزان 5 درصد از ماخذ قیمت روی کشتی (فوب) افزایش مییابد، درآمد حاصله به حساب خزانهداری کل کشور واریز میشود. تاثير رواني اين خبر بيشتر از اثر مالي ان است .
اما در موضوع سوم به گزارش ايران خودرو بازمي گرديم كه نكات جالبي در دل ان بود . در ظاهر ايران خودرو سود عملياتي اش 6 ماهه اول 77 ميليارد بوده الان 350 كه اين مهم ترين تحول است و البته نيم نگاهي به جزيات صورت هاي مالي منتشر شده خواهيم داشت .
فروش 3 ماهه اول 1700 میلیارد تومان
فروش 3 ماهه دوم 1400 میلیارد تومان
فروش 3 ماهه سوم 1800 میلیارد تومان
سود ناخالص 3 ماهه اول 240 میلیارد تومان
سود ناخالص 3 ماهه دوم 182 میلیارد تومان
سود ناخالص 3 ماهه سوم 444 میلیارد تومان
سود عملیاتی 3 ماهه اول 137 میلیارد تومان
سود عملیاتی 3 ماهه دوم زيان 60 میلیارد تومان
سود عملیاتی 3 ماهه سوم 257 میلیارد تومان
در مورد اين شركت تا بدين جا 495 ريال زيان ساخته است اما در 3 ماهه اخير تنها 20 ريال زيان داشته اين بدان معني است كه سود سال 93 را اگر بخواهيم بر مبناي عملكرد اين مدت حركت دهيم سود در محدوده زيان 60 تا80 ريالي اعلام مي شود .
همچنان در گروه خودرو همه چيز به معامله بلوكي بستگي دارد اما امروز اكثر اعضا منفي خواهند بود .
گروه تحلیل گری بتا سهم
16 بهمن 92


