جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
نگاهی به بازار فردا چهارشنبه 16 بهمن 92

نگاهی به بازار فردا چهارشنبه 16 بهمن 92

بتاسهم
فوریه 4, 2014
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

نگاهی به بازار فردا چهارشنبه 16 بهمن 92

عصر امروز 15 بهمن، چهل و هفتمین سالروز آغاز فعالیت بازار سرمایه مصادف بود با وارد شدن ضربه نهایی بر پیکر آن! پس از هفته ها کش و قوس و حرف و حدیث عاقبت نمایندگان مجلس کار خود را کردند و با تصویب حداقل 15 سنت برای پتروشیمی ها بازاری را که با هزار سختی و دشواری تازه داشت پایان یافتن بحران را باور می کرد با مشکلی دیگر مواجه ساختند. پس از ریزش اخیر تلاش های زیادی برای جلب اعتماد مجدد سهام‌داران و از بین بردن ترس و نگرانی به وجود آمده صورت گرفت، که تا حدی نیز تاثیرگذار بودند و شاهد تلاش بازار برای بازگشت به مسیر تعادل بودیم.

با خبری که امروز ساعت 3 منتشر شد قطعا فردا شاهد روز سختی خواهیم بود. واکنش بازار فردا از اهمیت  زیادی برخوردار است. اگر شدت ریزش زیاد باشد ضربه محکمی به بازار وارد خواهد شد و آن را چندین هزار واحد دیگر به عقب خواهد راند. محدوده 80 هزار واحد حمایت بعدی شاخص باید مدنظر گرفته شود

اما به هر حال ابهامات به وجود آمده از جانب بهره مالکانه و نرخ خوراک تا حدی زیادی رفع شد و امیدواریم با مشخص شدن وضعیت فاز دو هدفمندی و معامله بلوکی خودرو و وپارس تکلیف بازار و روند حرکتی‌اش معین شود. تا پایان سال باید با دقت و هوشیاری بسیار زیادی بورس را رصد کرد و بر اساس اخبار موثق و تحلیل های علمی و منطقی تصمیم گرفت.

بهر عنوان عده ای معتقدند گروه پتروشیمی بعد از چند روزی فاز اصلاحی بار دیگر مورد توجه قرار خواهند گرفت شفاف شدن نرخ گاز شاید مهمترین عامل برای رشد بعدی این گروه باشد به قول معروف مرگ یک بار شیون یکبار و در مقطع فعلی به عبارتی هر بلایی سر پتروها قرار بود بی اید امد و دیگر بالاتر از سیاهی که رنگی نیست لذا این گروه با شفاف شدن وضعیتش می تواند پی به ای معقولی در بازار داشته باشد

در حوزه اخبار سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان ابراز اطمینان کرد که تهران می‌تواند تا 20 ژوئیه به یک توافق نهایی با گروه 1+5 در زمینه برنامه هسته‌ای‌اش برسد. ظریف وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در یک سخنرانی در شورای روابط خارجی آلمان،‌ اتاق فکری در برلین،‌ گفت که توافق نهایی می‌تواند در شش ماهی که پس از حصول توافق موقتی ژنو مورد توافق قرار گرفت حاصل شود.

اما از مجلس خبر می رسد نمایندگان مجلس در شرایطی با پیشنهاد دولت در مورد کسب درآمد 63 هزار میلیارد تومانی برای اجرای هدفمندی مخالفت کرده است که محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور تاکید داشت که دولت به دنبال آن است که ضمن توزیع عادلانه یارانه‌ها به بخش بهداشت و تولید کمک کند.

خرید و فروش برق در ایران آزاد می‌شود

معاون وزیر نیرو از راه‌اندازی بازارهای خرید و فروش برق توسط بخش خصوصی خبر داد و اعلام کرد: با تدوین دستور العملی به زودی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بخش خصوصی به صورت مستقیم امکان خرید و فروش برق را در کشور پیدا می‌کنند.

هوشنگ فلاحتیان درباره راه اندازی بازارهای خرید و فروش برق در ایران، گفت: در حال حاضر برق بخش عمده ای از نیروگاه های خصوصی کشور در بورس انرژی عرضه می شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه در شرایط فعلی بخش عمده‌ای ظرفیت تولید برق ایران در نیروگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده و یا نیروگاه با مشارکت کامل سرمایه گذاران بخش خصوصی احداث شده است، تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی وزارت نیرو باید کل شبکه تولید و توزیع برق کشور را به بخش خصوصی واگذار کند.

سهم هایی که دارای نیروگاه هستند می توانند مورد توجه باشند

گروه خودرو

از سال آینده عوارض واردات خودروهای سواری به میزان 5 درصد قیمت فوب افزایش می یابد و درآمد حاصله پس از واریز به حساب خزانه داری کل کشور به منظور تامین آمبولانس در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد.

در نماد خودرو که مدیر عاملش دیروز از قطعی بودن معامله بلوکی خبر داد از خرید این سهم و خگستر در صفوف خرید و فضای هیجانی پرهیز کنید. در خودرو رنا عرضه کننده است و از صف خرید شدن سهم جلوگیری می کند.

khodroooo

در نمودار ایران خودرو مشاهده می کنیم خط جمایت سهم شکسته شده است و قیمت در  حال حاضر پولبکی به این خط داشته است اگر قیمت نتواند بالای خط شکسته شده تثبیت شود ریزش بیشتری را برای سهم باید مدنظر داشت بهر عنوان نمودار ایران خودرو بیانگر این موضوع است که اگر قیمت بالای 370 تومان راه پیدا نکند باید منتظر ریزش بیشتر بود خصوصا از دید عده ای ایران خودرو در حال ایجاد الگوی سروشانه است و  شانه راست نیز با رشد تا 365 تومان تکمیل شد شکسته شدن 310 تومان سیگنال ریزش بیشتر قیمت خواهد بود

مطلب دیگری که در گروه خودرو این روزها باعث نارضایتی زیادی شده است و طرفداران این گروه را نامید کرده است جاده یک طرفه ایران خودرو و خگستر است وقتی جو گروه خودرویی مثبت است تنها ایران خودرو و خگستر رشد می کنند و سایر نمادهای خودرویی رشد نمی کنند و زمانی هم که ایران خودرو اصلاح می کند تمام سهم های رشد نکرده گروه خودرو بیشتر می ریزند لذا این بازی ناجوانمردانه ایران خودرو باعث شده است خیلی ها از گروه خودرو زده شوند و متوجه شوند که بازی سفته گرانه در گروه خودرو شدیدتر از ان چیزی است که تصورش را کنیم در حالیکه خبهمن 30 درصد ریزش داشته است زامیاد 60 درصد ریزش داشته  است  خپارس 50 درصد ریزش داشته است  عده ای با حمایت از ایران خودرو و حمایت های خاص تنها زیر ایران خودرو را گرفته اند و دیگر سهم های گروه خودرو را کاملا رها کرده اند به نظر بازی ایران خودرو به سخره گرفتن دیگر سهم های خودرویی است

چیزی که می توان از بازی فعلی خودرویی ها برداشت کرد این است که این بازی کاملا یک طرفه و به سمت ایران خودرو  می باشد و حضور در دیگر نمادهای خودرویی سودی برای خریداران نخواهد داشت بهر عنوان این بازی لو رفته است و جو گروه خودرو به نظر در روزهای اتی بابت این رفتار یک طرفه با مشکلات بیشتری روبرو خواهد بود

از طرفی ایران خودرو حتی اگر در سال 93 سودش در شرایط ایده الی به 50 تومان نیز برسد باید دقت کرد پی به ای بازار الان نهایت 7 است با این پی به ای قیمت ایران خودرو در سال 93 و با سود 50 تومانی باید 350 تومان باشد لذا باید توجه کرد قیمت ایران خودرو حتی با سود فرضی 50 تومانی در انتهای سال 93 الان بالاست  تبلیغات زیادی در مورد اینده سهم انجام می شود کسی منکر انها نیست و لی اثار این تبلیغات درکوتاه مدت نیست زمانی که سهم سود 50 تومانی ساخت پی به ای 6 الی 7 برای سهم مناسب است که ان هم یقینا زمان بر خواهد بود و بعد از یکسال دیگر باید منتظر سود 50 تومانی بود لذا توجیحات فعلی در مورد ایران خودرو واقعا در کوتاه بیش از این رشد 600 درصدی که داشته است بیشتر تاثیر گذار نخواهد بود با همین مسایل و سناریوها قیمت ایران خودرو در عرض یک سال از 80 تومان به 400 تومان رسیده است حتی شبندر بنده خدا این رشد هیجانی و یکباره را نداشت

داستان معامله بلوکی بانک پارسیان نیز به چوپان دروغ تبدیل شده است که واقعا کسی نمی داند  این معامله ایا قانونا طبق قوانین بانک مرکزی اصلا قابل اجرا است یا  نه ؟؟/ طبق صریح قانون بانک مرکزی هیچ خریداری نمی تواند بیش از 10 درصد یک بانک را مستقیم و یا غیر مستقیم تصاحب کند امروز نیز مدیر عامل غدیر شفاف اشاره داشت که این معامله منوط به اجازه بانک مرکزی است و در صورت تایید بانک مرکزی این معامله صورت خواهد گرفت

در نماد خبهمن مشخص نیست افت تا چه سطوحی ادامه پیدا خواهد کرد. عرضه های غدیر این سهم را با مشکل مواجه ساخته245 تومان کف قبلی سهم است اگر 245 شکسته شود یرزش بیشتری در کمین سهم خواهد بود

خپارس با توجه به شایعه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها مورد توجه بازار واقع شده است. حضور در این نماد و خکاوه را توصیه نـمی کنیم. زامیاد نیز امروز سطح 170 را شکست احتمالا باید شاهد زامیاد 150 تومانی باشیم

اینقدر که برای ایران خودرو سناریوهای بی پایه و اساس ساخته می شود و بیان می شود سهم در سال 93 فلان قدر سود می سازد اگر به زامیاد دقت شود این سهم بهترین شرایط بنیادی را در گروه خودرویی دارد و براحتی در سال 93 توانایی سودسازی خوبی را خواهد داشت خرید زامیاد در محدوده های زیر 160 با دید میان مدت گزینه خوبی است زامیاد اصلاح شدیدی داشته است و خریداران متضرر زیادی دارد افراد زیادی سهم را 240 خریده اند و الان قیمتهای زیر 160 واقعا نقاط مناسبی برای خرید هستند

بازار خکاوه و خپارس را با 250 تومان زیان امروز ارزنده می داند یقینا زامیاد 100 مربته شرایط بنیادی بهتری از این دو سهم دارد بازار در بلند مدت متوجه ارز شذاتی هر سهمی خواهد شد و زامیاد یکی از بنیادی ترین سهم های این گروه خواهد بود

گروه بانکی

در این گروه فشار عرضه ها در اواخر وقت امروز شدت گرفت. در تجارت طرح توجیهی افزایش سرمایه هنوز آماده نشده است. در صورت لغو شدن افزایش سرمایه وتجارت اصلاح بیشتری را تجربه خواهد کرد.320 و 300 حمایت های اصلی سهم می باشند 

با توجه به شرایط بازار ورود به سهم های وبملت و وبصادر در قیمت های به ترتیب زیر 260 و 104 تومان می تواند خریدهای مناسب و البته کم ریسکی باشد.

در این گروه اما قیمت بالای بازگشایی وپارس موجب شدت یافتن عرضه ها و کاهش قیمت این سهم شد. محدوده 380 تومان برای ورود به سهم بد نیست. پارسیان در صورت قطعی شدن معامله بلوکی رشد خوبی را تجربه خواهد کرد.

 در مورد پارسیان باید دقت داشت ارزش بازار این بانک الان از  ارزش بازار بانک صادرات و تجارت بیشتر است اگر دارایی های دو بانک تجارت و صادرات را با 1700 الی 2000 شعبه با پارسیان که بیش از 300 تا شعبه ندارد مقایسه کنیم می بینیم به هیچ عنوان ارزش بازار بالاتر بانک پارسیان نسبت به صادرات و تجارت توجیح پذیر نیست شرایط بازار کمی نامساعد شود بانک پارسیان با پی به ای فعلی جای حمایت زیادی ندارد بانک ملت بهترین بانک ایران با داشتن بالاترین تراز ارزی و شعبات 1600 عددی پی به ای بیش از 70 ندارد لذا بانک پارسیان با سود 54 تومانی فعلی منطقی نیست پی به ای بیش از 7 داشته باشد لذا در مقطع فعلی پی به ای بانک پارسیان بالاتر از دیگر نمادهای گروه است از طرفی ارزش بازار سهم نیز نسبت به دیگر نمادهای ارزنده تر گروه بانکی بالاست که هر دو عامل در کوتاه مدت مانع از رشد بیشتر سهم خواهد شد

 در مورد حق های بانک پارسیان نیز باید دقت داشت سود پارسیان در مجمع برای تقسیم حدود 65 تومان خواهد بود که اگر 80 درصد ان تقسیم شود سود تقسیمی وپارس 50 تومان به ازای هر سهم خواهد بود لذا فاصله سهم و حق ها باید حداقل 150 تومان باشد لذا حق ها باید در محدوده 240 الی 250 تمان بازگشایی شوند

در گروه بانکی باید به این نکته توجه داشت که نه تنها تاثیر منفی از مباحثی که بازار را درگیر خود کرده و خواهد کرد نمی پذیرند بلکه تغییر و تحول در وضعیت کشور به نفع آن ها تمام خواهد شد. لذا در مقطع فعلی  تنها گروهی که از مصوبات مجلس و بودجه و هدفمندی و نرخ گاز و بهره مالکانه تاثیری نخواهد پذیرفت همین گروه بانکی می باشد ولی در جو نامساعد بازار به دلیل نقد شوندگی بالاتر این گروه در کمین فروش های بیشتر قرار می گیرد و برخلاف انتظارها شاید همپای دیگر گروه های بازار ریزش بیشتری پیدا می کند

 

گروه پالایشی

نمایندگان در نشست علنی عصر امروز ( سه‌شنبه 15 بهمن ماه) مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 93 کل کشور با بند ب تبصره الحاقی 21 لایحه بودجه موافقت کردند که براساس آن وزارت نفت در سال 93 مجاز است تا قیمت نفت خام و میعانات گازی برای واحدهای جدید پالایشگاهی غیر دولتی را تعیین کند.

در بند ب تبصره الحاقی 21 لایحه بودجه آمده است که قیمت نفت‌خام و میعانات گازی برای واحدهای جدید پالایش و یا توسعه کمی واحدهای موجود غیردولتی در داخل بین 90 درصد تا 95 درصد قیمت صادراتی فوب خلیج فارس بر اساس دستورالعملی که توسط وزارت نفت اعلام می‌شود برای حداقل 10 سال پس از بهره‌برداری تعیین می‌گردد.

رئيس سازمان خصوصي سازي نیز امروز در مصاحبه با سایت های خبری گفت بلوک 50 درصدي پالايشگاه لاوان دوباره تا پايان سال عرضه مي شود و عرضه بلوک 45 درصدي شبندر هم بايد قطعا تا آخر سال 92 انجام شود.

پالایش نفت لاوان با توجه به اخبار منتشر شده و اتفاقات خوبی که در پیش دارد مورد توجه واقع شده بود. در صورت تثبیت در قیمت های بالای 2600 تا 2800 نیز رشد خواهد کرد.

شبندر از گزینه های خوب و کم ریسک گروه پالایشی است. در این سهم زمزمه های تعدیل مثبت تا پایان سال به گوش می رسد. خریداران جدی در سهم حضور دارند و کف قیمتی سهم بسته شده است. انتظار رسیدن به سطوح قیمتی 1550 را در این نماد داریم.کف شبندر نیز در محدوده 1350 تومان تثبیت شده است

شپنا مدت های زیادی است که به سطوح زیر 3000 تومان بازگشته است در صورت فراهم شدن شرایط توانایی بازگشت به این قیمت را دارد.

در این گروه علاوه بر عرضه اولیه نفت سپاهان که به زودی انجام خواهد شد تا پایان سال شاهد عرضه اوليه پالايشگاه کرمانشاه نیز خواهیم بود.

نمادهای این گروه در وضعیت مناسب و قیمت های کم ریسکی قرار گرفته اند و انتشار اخبار بنیادی می تواند زمینه ساز یک رشد در پالایشگاهی ها باشد. اما فراموش نکنیم که فردا بازار وضعیت خاصی را تجربه خواهد کرد و این گروه نیز به تبع آن منفی خواهد بود.

گروه قندی

در این گروه قند اصفهان که بازار انتظار تعدیل مثبتش را در گزارش 12 ماهه دارد صف خرید بود و به نظر می رسد پس از مدتی مجددا به سطوح قیمتی بالای 1000 بازگردد.

در نماد قشکر که اخبار و شایعات خوبی به گوش می رسد و از نظر بنیادی در شرایط مساعدی قرار دارد تکنیکال‌ها انتظار رشد تا قیمت های بالای 400 تومان را دارند.

قند هگمتان و لرستان و قپیرا از گزینه های خوب این گروه هستند. به نظر می رسد هگمتان تا 2200 تومان رشد کند.

 در گروه قندی جو رشد فعلی را کوتاه مدت باید مدنظر داشت گروه قندی مدتهاست درگیر فاز های نوسانی کوتاه مدت شده است و خریداران دقت کنند فریب صف های فعلی را نخورند این صف ها خیلی راحت می توانند برچیده شوند

گروه سنگ آهنی

در این گروه مصوبه دیروز مجلس تاثیر منفی کمتری بر سود  کگل و کچاد دارد. همانگونه که در گزارش اشاره کردیم منطقی پشت ریزش در این گروه وجود ندارد. در صورت مثبت بودن جو بازار و گروه هر دو سهم رشد خواهند کرد که سرعت کگل بیشتر خواهد بود.

با توجه به ناو  وسپه که 4000 ریال است و مجمعی که پیش رو دارد قیمت های فعلی برای این سهم مناسب هستند در این گروه و وامید نیز شرایط خوبی دارد.

ومعادن هم با توجه به افزایش سرمایه ای که داشته و ناو بالای 1300 تومانی یکی از بهترین های گروه سنگ آهنی است.

گروه پتروشیمی

به نظر می رسد طی روزهای آتی بحث های بسیار زیادی در مورد مصوبه امروز مجلس صورت بگیرد. احتمال دارد در قبال افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها مشوق هایی نظیر افزایش دامنه نوسان قیمت ها در بورس کالا  نیز برای این صنعت در نظر گرفته شده باشد. بورس کالا در اطلاعیه ای، سقف دامنه نوسان مجاز قیمت 7 محصول را از 5 درصد به 10 درصد افزایش داده است.

در مورد معامله بلوکی پارسیان آن چه که ذهن سهام‌داران را به خود مشغول کرده است نحوه تامین نقدینگی توسط غدیر است. از راهکارهای عنوان شده می توان به  افزایش سرمایه از محل آورده و یا فروش بلوک زاگرس و پتروشیمی پردیس اشاره کرد.

فردا روز سخت این گروه است و شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود. در این شرایط باید به فکر شناسایی و انتخاب سهم های ارزنده گروه و ورود به آن در قیمت های مناسب بود. تاپیکو در قیمت های پایین تر از ارزندگی واقعی اش معامله می شود و با توجه به بیمه شدن قیمت 560 تومان ممکن است افت چندانی را تجربه نکند.

 زاگرس قیمت های پایین تر از 2500 واقعا برای این سهم کم ریسک محسوب می شوند. در صورت افت بیشتر اضافه کردن این سهم به سبد می تواند سود معقول و قابل قبولی را با خود به همراه داشته باشد.

در مورد گروه پتروشیمی باید دقت داشت در شرایط فعلی اگر فرض کنیم سود کرمانشاه و خراسان 50 تومان کسر شود سود این دو سهم به 170 تومان خواهد رسید سود پردیس نیز در شرایط نامساعد به 350 برسد سود زاگرس 450 تومان شود اگر پی به ای این سهم ها  را 7 فرض کنیم هیچ اصلاحی در کمین این سهم  ها نباید باشد

الان در بازار سهم های زیادی داریم که پی به ای انها بالای 30 است نمونه بارز ان شفارس و شسینا در  گروه شیمیایی است چه طور دو سهم حبابی شفارس و شسینا پی به ای 30 داشته باشند ایرادی ندارد ولی شپدیس پی به ای 7 داشته باشد ایراد دارد چرا تاپیکو با داشتن دارایی های ارزنده پی به ای 6 نباید داشته باشد اما شفارس باید پی به ای اش 30 باشد واقعا وقتی شفارس رشد 500 الی 900 درصدی داشت هیچ فردی یکبار نگفت چرا این سهم پی به ای اش 50 است اما همیشه همه نگاه ها به پی به ای 4 و 5 پردیس و کرمانشاه است ظلمی که در مورد صنعت پتروشیمی این سال ها رخ داده است واقعا قابل باور نیست بهترین سهم های بنیادی بازار بابت کم شدن مقداری از سودشان باید این قدر زیر ذره بین باشند در حالیکه کساوه کفرار کسرا کترام و گروه کاشی کمترین پی به ای شان 10 است در این گروه ک پی به ای 10 مباح و مستحب است اما در گروه پتروشیمی پی به ای 6 گناه کبیره است

در گروه حملو نقل پی به ای  سهم ها به بالای 500 می رسد حفارس زیان ده حتوکا بدون سود توریل بدون سود  حپترو بدون سود می توانند پی به ای 500 الی 2500 داشته باشند ولی گروه پتروشیمی سوده باید پی به ای 6 هم نداشته باشند و بازار نگران این موضوع است

لردگان و ممسنی و زنجان و دهدشت و کازرون و سهم های طرح کاغذی پتروشیمی افزایش نرخ گاز بر سودشان تاثیر ندارد چون اینها گاز برای تولید اوره مصرف نمی کنند و باد هوا را به اوره تبدیل می کنند و می بینیم این نمادها این روزها صف خرید هستند هیچ نگرانی بابت این سهم های سرتاپا حپابی وجود ندارد .ولی کاهش مقداری از سود صعنعت پتروشیمی خیلی مهم شده است

صنعت سرتا پا زیان دار خودرو را اگر نگاه کنیم می بینیم خپارس با 200 تومان زیان انباشته و خکاوه با 250 تومان زیان انباشته و یا خاور با 180 تومان زیان انباشته که سال ها قدرت تقسیم سود ندارند الان در چشم بازار طلا شده اند و این گروه با پی به ای 50 الی 500 در حال معامله هستند هیچ کسی نگران پی به ای های بالایی این گروه که بیش از 50 واحد هستند نیستند خاذینی که حتی در تاریخ معاملاتیش قیمت بالای 200 تومان راندیده بود با هیچ سودی 500 شده است بازار نگرانی بابت این موضوع نداشت اما پی به ای 7 برای صنعت پتروشیمی خیلی زیاد است

در تک تک گروه های بازار اگر بخواهیم اسم ببریم شرایطی را می بینیم که 100 ها برابر بدتر از شرایط فعلی گروه پتروشیمی است اما کسی به انها توجه ندارد و پی به ای های نجومی انها برای بازار اهمیت ندارد اما رشد نرخ گاز این قدر در بازار بزرگنمایی می شود و اثرات ان یک کلاغ چهل کلاغ می شود که کاربران فکر می کنند چه اتفاق وحشتناکی رخ داده است

کسرا با 300 تومان سود قیمتش 9 هزار تومان بود پی به ای 30 بود بازار براش مهم نبود اما امروز پردیس با سود 450 تومانی که نهایت 350 شود خیلی نگران است

اگر بازار این قدر ریز بین و نکته سنج بود یقینا نباید بازار حبابی می شد به جز صنعت بانک و پتروشیمی باید اعتراف کرد رشد دیگر گروه های بورسی اکثرا حبابی بود لذا دلیلی وجود ندارد سهم هایی که پی به ای 5 الی 4 دارند این روزها ریزش بیشتری داشته باشند از هر بعدی به سهم های پتروشیمی نگاه می کنیم می بینیم این گروه در این مدت در مقابل رشد های 600 الی 900 درصدی قطعه سازان و خودرویی ها شاید 30 درصد هم بازده نداشته است پردیس بازده اش در یک سال گذشته صفر درصد بوده است کرمانشاه کلا 20 درصد بازده داشته است در حالیکه خگستر 600 درصد رشد داشته است درحالیکه یک قرون سودش اضافه نشده است ختوقا 500 درصد رشد کرده است در حالیکه یک قرون سود نساخته است کفرا و کسرا و شفارس و خمهر و ختوقا و خمحور و ختراک و صدها سهم زیان دیگر داریم که در سال 92 بالاترین بازده های نجومی در تاریخ بورس ایران را داشتند اینها نیاز به اصلاح ندارند ایران خودرویی که از 80 تومان به 400 رسیده است هیچ گاه نیاز به اصلاح ندارد ولی صنعت پتروشیمی این روزها باید اصلاح کند واقعا بازار خوبی پیدا کردیم که سهم های بزرگ مثل چادرمول و معادن و گل گهر باید بابت هر خبر و شایعه ای اصلاح کنند ولی سهم های زیان ده و پی به ای بالای 500 و بازده های نجومی همیشه باید در مدار توجه و بازده باشند

فرضا یکی بگوید خگستر بلوک پارسیانش را فروخت و پولش را هم تقسیم کرد و خورد.. سال بعد همین خگستر بدون15 درصد بانک پارسیان چند تومان سود می سازد بازار به خگستری که بدون بانک پارسیان هیچ برگ برنده ای ندارد توجه نمی کند وبر ای سهم اهداف فضایی می سازد اما کاهش مقداری از سود پتروها این روزها به مشکل اساسی بازار تبدیل شده است

حرف اخرم این بود برداشت بازار از اخبار پیرامون سهم های بزرگ و بنیادی بازار کاملا نادرست می باشد و در مورد سهم های کوچک و حبابی که هر فردی می داند پی به ای 30 شفارس حبابی است اصلا مهم نیست این تضاد فعلی در مورد سهم ها واقعا نابود کننده است و دیر و یا زود این بی منطقی تحلیلگران و سهامداران ما کار دست بازار سرمایه می دهد بازار رفتارش نسبت به همه سهم ها یکسان نیست بیشترین ضربه را در این سال ها سهم های بنیادی داشتند برخلافش سهم های کوچک هر روز هفت تیرکش تر شدند و بازار هم عین خیالش نبود همین شده است که امروز هیچ کسی به بازار اعتماد ندارد و همه از سهم های بزرگ فراری شده اند

در این شرایط ابهام آلود…

شاهد وارد شدن ضربات بر صنعت های مهم کشور از سوی نمایندگان مجلس هستیم از سوی دیگر اوایل تیر ماه سال آتی نرخ گاز، برق، مازوت و… آزاد خواهد شد. در چنین شرایطی باید سراغ سهم هایی رفت که از شرایط بنیادی خوب و پی بر ای پایینی برخوردارند و تاثیرات منفی چندانی را از موارد فوق نمی پذیرند.

نمادهایی مانند همراه، رانفور، رکیش و رتاپ از جمله این سهم ها هستند. حضور در همراه با دید مجمع اردیبهشت ماه با ریسک کم و بازده معقولی همراه خواهد بود.

 سه شنبه 15 بهمن 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم