جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
نگاهی به بازار فردا دوشنبه 27 ابان 92

نگاهی به بازار فردا دوشنبه 27 ابان 92

v.m
نوامبر 17, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

بازار الاكلنگي!!!

اين روزها بازار يك روزمثبت است و يك روز ديگر منفي اما بار مثبتش بيشت بوده و شاخص همچنان در سطوح بالايي قرار گرفته است البته اين روزها به خصوص امروز و فردا فشار هاي ناشي ا ز تسويه خريدهاي اعتباري فشار عرضه ها را افزايش داده است عرضه هايي كه به نظر ميرسد فردا کمی  فروكش كرده و روند بهتري را در بازار سرمايه شاهد باشيم اتفاقا فرصت فعلي فرصت مناسبي براي خريد سهام پرپتانسيل ارزيابي ميشود  سه روز کاری به پایان هفته باقی مانده است سه روزی که به نظر شرایط سختی برای بازار خواهد بود شک و تردید های زیادی درباب مذاکرات باعث شده است عده ای جدا از هر گونه نتیجه ای فعلا کمی رعایت احتیاط کرده و کمتر وارد حواشی خرید و فروش شوند  یقینا نتیجه مذاکرات اگر مثبت باشد هفته اینده بازار شرایط بسیار رویایی خواهد داشت لذا کاربران عزیز کمی با این سه روز به نوعی کنار بی ایند و توجه داشته باشند احتمال توافق در این دور از مذاکرات بسیار بالاست لذا چشم انداز هفته بعد و همزمان با شروع ماه جدید می تواند خیلی مثبت براورد شود

اما در بازار فردا و در گروه معدنيها كالسيمين 820 توماني و قيمتهاي منفي كروي فرصت منفي خوبي براي  خرید های تدریجی  اين دو سهم ميباشد

در گروه پتروشيمي هم پتروشيمي ها قيمتهاي منفي فردا فرصت خريد خوبي خواهند داد به خصوص نمادهاي متانولي مانند زاگرس كه با توجه به افزايش نرخ جهاني متانول از يك طرف و احتمال خبرهاي خوش از جنس خوراك شركت ميتوان به اين سهم خوشبين باشيم

مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری غدیر گفت: برنامه‌ای برای تغییر مدیرعامل شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان نداریم.

غلامرضا سلیمانی – مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری غدیر – در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره تغییر مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارسیان توضیح داد: برنامه‌ای برای تغییر نداریم و از حضور آقای مرتضی عزیزی استقبال کرده و ایشان در سمت خودشان خواهند ماند.

وی در ادامه عنوان کرد: برنامه استراتژیک پنج ساله غدیر به زودی اعلام خواهد شد.

در گروه سرمايه گذاري برخي از نمادهاي اين گروه قيمتهاي منفي فردا ميتوانند مورد توجه قرار بگيرند خوارزمي و غدير و حتي يارسان ميتوانند مناسب باشند

در بين نمادهاي خودرويي فعلا روند اين گروه نوساني دنبال ميشود نمادهای زامیاد رنا امروز مورد توجه بودند ایران خودروکمی نیاز به استراحت دارد یقینا گروه خودرویی یکی از گروه هایی است که قرار است تحریم هایش برداشته شود لذا بازار چشم انتظار نتایج مذاکرات است اگر مذاکرات نهایی و موفقیت امیز باشد یقینا شرایط گروه خودرویی بهتر از حال خواهد شد

پارس خودرو امروز حمایت های خوبی راشاهد بود این سهم در سال 91 حدود 45 تومان زیان داشته است در سال 92 نیز تا الان 135 تومان زیان تخمین زده است یعنی این سهم در مقطع فقط 180 تومان زیان انباشته دارد خپارس بعد از سه سال دیگر هم تونایی تقسیم سود نخواهد داشت لذا اگر زامیاد را با خپارس مقایسه کنیم می بینیم زامیاد در قیمتهای 180 تومانی فعلی واقعا ارزنده تر از خپارس است جای تعجب دارد خپارس با این زیان 185 تومانی چرا اینقدر مورد توجه است برعکس سهمی مثل خبهمن با سود 40 تومانی همیشه در قعر منفی های بازار است جای تاسف دارد حقوقی های خبهمن از سهامداران خود حمایت نمی کنند

خگستر نیز امروز در نزدیکی های سقف قبلی خود یعنی 310 تومان به دلیل منفی بودن خودرو و پارسیان منفی شد در مورد گروه خودرو فعلا چاره ای نیست این دو سه روز کاری اتی را کمی تحمل کرد و دل به نتایج مذاکرات داد

در گروه پالايشي انتظار افت بيشتر نمادهاي پالايشي ميرود بازار اعتماد خود را به نسبت پالايشگاه ها از دست داده و به نظر ميرسد روند نزولي شركتهاي اين گروه كماكان ادامه داشته باشد شبندر امروز 1435را نیز شکست محدوده ای که به نظر باعث ریزش بیشتر قیمت خواهد شد قیمت گذاری بنرین بر اساس کیفیت ان بعث خواهد شد قیمت فروش بنزین توسط پالایشگاه های مختلف متفاوت باشد لذا پالایشگاه هایی که کیفیت تولید بهتری دارند نرخ فروش بهتری در بنزین خواهند داشت

خیلی از تحلیگران معتقدند حذف ددد باعث شده است پول کافی برای حمایت از سهم های پالایشی وجود نداشته باشد سهم های پالایشی در یکسال گذشته بسیار بزرگ شده اند و حمایت از انها نیاز به نقدینگی شدیدی دارد لذا وقتی ددد حذف شد پولی که  از طریق صندوق های سرمایه گذاری و شرکتهای حقوقی به گروه تزریق می شد دیگر وجود ندارد یقینا دلیلی جز نبود پول برای حمایت از سهم های پالایشی دلیل ریزش این گروه نیست روزهایی را ما شاهد بودیم که ارزش گروه پالایشی بالای 120 میلیارد تومان بود اما در مقطع فعلی صف فروش شبندر نیز جمع نمی شود ایا در گروه پالایشی اتفاقی رخ داده است ؟؟ چه نکته منفی ایی در این گروه دیده می شود که در یک ماه اخیر اتفاق افتاده باشد یقینا مورد خاصی دیده نمی شود لذا فقط می توان گفت با حذف ددد ان رانت ی که توسط صندوق ها و بعضی از حقوقی ها ایجاد می شد در خیلی از نمادها از جمله پالایشی ها دیگر وجود ندارد وقتی پول صندوق ها پشت سهمی نباشد یقینا پول حقیقی ها توانایی تکان دادن شبندر را نخواهد داشت بنابراین سهامداران گروه پالایشی جدا از اینکه چرا اینگروه منفی است چرا ریزش دارند فقط فقط به جریان مالی پشت سر این گروه باید توجه کنند باید قبول کرد حذف ددد عامل اصلی نبود جریان نقدینگی برای این گروه است

وضعیت صندوق هارا نیز در این هفته های اخیر بررسی می کردیم مشاهده می کنیم خیلی از صندوقها بعد از حذف ددد شرایط بهتری را شاهد بودند باز هم عرض می کنیم بازده صندوق ها در اینده نزدیک نسبت به گذشته بسیار بهتر خواهدبود و خریداران صندوقها در اینده بازده بالاتری را کسب خواهند کرد

به گزارش ایسنا؛در جلسه روز گذشته هیات واگذاری 49 درصد سهام شرکت خدمات کیفیت آریا اس جی اس از شرکتهای زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی ملی صنایع پتروشیمی بابت رددیون دولت به بانک مسکن از طریق مذکره و 19.54 درصد سهام شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) از شرکتهای زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بابت رددیون دولت به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد به صورت نقد و اقساط از طریق بورس موافقت شد.

همچنین تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری 100 درصد ارزش نیروگاه صوفیان زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی توانیر از طریق مزایده به صورت نقد و اقساط، 30 درصد سهام شرکت عمران و مسکن سازان شرق از شرکتهای زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی ایران بابت رد دیون دولت به بانک مسکن از طریق فرابورس و 17.5 درصد سهام شرکت سایپا از شرکتهای زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بابت رددیون دولت به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد از طریق بورس از دیگر مصوبات جلسه دیروز هیات واگذاری بود.

خبر واگذاری سایپا و فایرا می تواند باعث توجه های بیشتری به این دو نماد شود باید دید ایا همانند گذشته خبر معاملات بلوکی می تواند باعث رونق سهم های مرتبط شود ؟؟

در گروه بانکی نیز دو سهم پاسارگارد و صادرات امروز حمایت های خوبی را شاهد بودند هر دو سهم با دید میان مدت گزینه های مناسبی می توانند باشند منفی های پاسارگارد برای خرید های تدریجی می تواند مورد توجه باشد صادرات نیز زیر 110 تومان خرید های مناسبی برای میان مدت خواهد بود

در دیگرنمادهای بانکی طولانی شدن گزارش 6 ماهه بانک ملت باعث منفی شدن سهم شده است اگر گزارش 6 ماهه ملت همراه با تعدیل خوبی باشد یقینا شرایط گروه بانکی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت

 

یکشنبه 26 ابان 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم