جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار يكشنبه 26 آبان 92

گزارش بازار يكشنبه 26 آبان 92

نوید خاندوزی
نوامبر 17, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار يكشنبه 26 آبان 92

فشار اعتباري ها يا …

گزارش بازار – بتاسهم 15:50 امروز بازار سرمايه  بالاخره در مقابل فشار فروشنده ها  سر تعظيم  فرود  اورد و منفي شد . به  شيب شاخص اگر نگاه  كنيد مي بينيد كه  طي 40  روز گذشته  سرعت رشد شاخص در حد 5 تا  10% بوده و بسيار كند  شده است در حالي كه اين عدد  بعضاً براي 3 الي 4 ماه  قبل از ان  به خصوص از خرداد تا اواسط مهر به  روزي 2 الي 3 درصد هم  رسيده  بود كه  امار بازدهي عجيبي را  رقم  زده بود . حالا  بازاردر حال جور كردن  نوعي تعادل است  . ما اسم  اين  موضوع  را جمع  كردن  پتانسيل مي گذاريم  . اين مشخصه  بورس است كه  بعد  از برخي رويداد ها  به خصوص گزارش هاي 6 ماهه  و جدي شدن  مذاكرات و فشار برخي افراد  براي جلوگيري از ريزش شديد بورس و ترس از هجوم و سيل نقدينگي به اين  بازار كمي شاخص كنترل شده  تر رفتار كند .

البته  بازار امروز بنا  به  دلايل خاص ديگري زير فشار عرضه  بود . امروز برخي كارگزاري ها  براي فروش به مشتريان خود فشار اورده  بودند  كه  بايد تسويه  شود . اين  موضع  فشار را  به  برخي مشتريان  براي فروش وارد اورده  بود  . البته  برخي افراد  معتقدند  كه ماهيت  بازار اين  ريزش ها و رشد ها را مي طلبد  و تا  تحول شگرفي در بازار رخ  ندهدوضعيت  به همين شكل است  . اين نكته خوبي است  كه  بايد مورد توجه افراد  باشد  كه تا تحول شگرفي در بازار رخ  نده اين  رخوت در بازر نهادينه خواهد بود  .

و اما براي روز هاي بعد …

به نظر ميرسد 3 روز ديگر بازار وضعيت متفاوتي را داشته  باشد  . احتمالاً بازار فردا  منفي اغاز مي كند و مثبت تمام مي كند  . بازار روز سه  شنبه  نسبتاً مثبت  خواهد بود در مورد جو عمومي روز هاي سه شنبه و چهار شنبه  به نظر ميرسد با توجه  به  جو مذاكرات رفتار مي كند  اما  به نظر ميرسد اين  بار ان  شدت  مثبت  دفعات  قبل را ندارد  و با ديده  ترديد  بيشتري به  مذاكرات  نگاه مي كند .

و اما در شرايط فعلي بازار چه خبر بود  …

بازار امروز مثبت  آغاز كرد اما همانطور كه  پيش بيني مي شد فشار فروش اعتباري ها  باعث شد  تا  بازار سرمايه  زير فشار سنگين  فروش قارر گيرد  . در نيمه  دوم و شايد از ساعت 11 به  بعد كمي فشار كمتر شده  بود اما  به نظر ميرسيد  هنوز زيراين  فشار قرار داشت . شايد فردا  كمي بهتر شود  اما هنوزفشار هست  .

و اما در شرايط فعلي بايد به اين  نكته نيز توجه  كرد  كه  بازار منتظر خبرهاي اقتصادي است  كه  با ابهامات  متعدي همراه  شده است . ديروز هم  گفتيم كه طي اين  هفته و روز هاي آتي خبرهايي از بودجه  كل كشور در رسانه ها منتشر مي شود ، بحث نرخ دلار و  تحولات  ان  مطرح است  . سود  سال 93 برخي شركت هاي مهم  بازار منتشر مي شود . در مورد نرخ خوراك  گاز تصميم  گيري خواهد شد  . در مجلس بحث 1% عوارض را داريم ،نرخ  سود اوراق مشاركت منتشر شده و  در نهايت در حساس ترين  رويداد سياسي در اخر هفته  مذاكرات  ايران و 1+5 را خواهيم  داشت  . بازار منطقي است كه  دل به  خريد سنگين ندهد و كمي صبر كند.

اما  سري به  حاشيه هاي بازار مي زنيم  .

در مورد  حاشيه هاي سياسي  و اقتصادي هر چه  به زمان  مذاكرات و زمان  بودجه نزديك  تر مي شويم اين حاشيه  ها  جدي تر مي شود .

در بازار شاهديم  كه  بازهم  تحولات  سياسي خبرهاي روز بازار است و همه  به اين  تحولات  دقت  مي كنند . اول كمي از خبرهاي بد  بگوئيم  كه جان کری در تلاش برای جلوگیری از تصویب دور جدید تحریم ها علیه ایران، جلسه ای محرمانه با کمیته بانکی سنا در روز چهارشنبه برگزار کرد. با وجود آنکه هدف از این جلسه انتقال این پیام بود که چگونه تحریم های جدید مذاکرات با ایران را تخریب می کند، جمهوریخواهان در مخالفت با این پیغام دولت اوباما، با خشم فراوان این جلسه پشت درهای بسته را ترک کردند.  البته  دموكرات ها نيز اظهارات  كري را  منطقي خواندند . جالب است  كه در كشور امريكا نيز تندروهايي به مانند  داخل ايران وجود دارد . البته  امروز مك كين  تاكيد كرد  به كري فرصت  داده اند .

اما در مورد  خبرهاي خوب لاوروف يك  اظهار نظر مثبت كرده است  كه اختلاف اساسی بین ایران و گروه 1+5 در زمینه توافق هسته‌ای نمانده است، آنچه که در حال حاضر مورد نیاز است این است که تفاهم بین خود را روی کاغذ بیاوریم و سند کنیم.

ظريف نيز در مورد  مذاكرات  تاكيد كرد . این مسیری است که مشغول بحث درباره آن هستیم. امیدواریم که در طول مذاکرات و در نگارش متن توافق نهایی بتوانیم این موضوع را به صورت جدی مورد توافق قرار دهیم.

دور جديد مذاكرات  بار ديگر در سطح معاونين  وزراي خارجه  برگزار شده است اما  عراقچي نظر جالبي را در اين باره  مطرح  كرده و گفته است كه دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 که از روز چهارشنبه 29 آبان ماه جاری آغاز می شود، در سطح معاونان وزیران خارجه است و حضور وزیران خارجه مثل مذاکرات ژنو 2 به نتیجه مذاکرات بستگی دارد.پس اگر در خبرها خوانديم  كه  بارديگر وزرا دعوت  شدند  بايد  اميدوار باشيم و اگر در همين  سطح  باقي ماند  خير …

اما در حوزه  اقتصاد …

در خبرهاي اقتصادي طي روز هاي آتي بحث هاي خوب بانكي در مورد  نرخ  سود و شرايط ديگر بررسي مي شود  . يك  نكته جالب اين  است كه  تحريم كشور را  به  سمت  برنامه  ريزي هاي دقيق تر پيش برده  به  طوري كه از همين  حالا  به  طور دقيق براي پولي كه قرار است  ازاد شود  برنامه  ريزي شده است  . ديروز در گزرارش بازار اظهار نظري كرديم  كه مورد انتقاد  برخي قرار گرفت اما  باز هم  تاكيد مي كنيم  برداشته  شدن  تحريم هاي فلزات، پتروشيمي و خودرو  و ماندن تحريم  نفت و بانكي يك  فرصت  براي كشور است  تا وابستگي خود را  به  نفت كمتر و كمتر سازد .

يك  خبر در مورد پيش بيني صندوق بين المللي پول داشتيم  كه ایران بالاترین نرخ تورم  را در میان صادرکنندگان نفت منطقه دارد که از 30.5 درصد در سال 2012 به 42.3 درصد در سال جاری میلادی می‌رسد اما در سال 2014 به 29 درصد کاهش پیدا می‌کند . به نظر ميرسد خبر بدي براي بازار نيست چرا كه در فضاي تورمي بازدهي نيز بالاتر است  .

 اما دلار …

اما در دلار نيز بايد گفت  كه  به خوبي در 3000 در حال مديريت  شدن  است و خوب و بد مذاكرات نيز انگار بر دلار بي اثر شده است . به نظر اگر قرار بود  دلار كم  شود از همين  حالا  با خبرهاي متفاوت  به  زير 3000 مي رسيد . اما  نكته اي از لابلاي حرف هاي برخي نمايندگان  بيرون درز كرده  كه جالب است  . البته  چند روز پيش نيز در بخشي از گزارش ها  به ان  اشاره  كرديم  .اما  امروز عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده نرخ ارز یکسان سازی نخواهد شد، گفت قانون به نرخ ارز شناور مدیریت شده از سوی دولت الزام دارد. به نظر ميرسد ارهز 3 هزار توماني كم كم  براي همه جا مي افتد …

در مورد ورشكستگي شركت  ملي گاز با  10  هزار ميليارد تومان  بدهي نيز نكته  جالبي بود  كه خبری برروی خروجی برخی از رسانه ها قرار گرفت که حاکی از اعلام ورشکستگی شرکت ملی گاز ایران بود به طوری که مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز  با این تعبیر که «در حال حاضر یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی توسعه صنعت گاز کشور کسری منابع مالی و اعتباری است» موضوع را تایید کرده بود .گفته مي شود در دولت احمدي نژاد  پول گاز به خزانه  واريز شده  خرج  يارانه ها  شده و حالا  اين  مشكل پيش امده است .

اما  امروز چند حاشيه بورسي را داريم  كه اولين مصاحبه عبده در مورد بورس از مهم ترين نكات  است  . ايشان در مورد  برنامه هايي كه در پيش دارند  گفتند كه  تفکیک کامل فعالیت‌های نظارتی از فعالیت‌های اجرایی و عملیاتی و خروج کامل سازمان از فعالیت‌های اجرایی، بهبود مناسبات مدیران بازار با شهروندان، رعایت کامل حقوق سرمایه‌گذاران و دست‌اندرکاران بازار سرمایه، مسئولیت‌پذیری و پاسخ‌گویی به مردم، رعایت حقوق کانون‌ها و طراحی مجاری قابل‌دسترسی برای عامه مردم جهت طرح شکایات، اصلاح زیرساخت‌های بازار و قواعد معاملاتی برای افزایش شفافیت معاملات و جلوگیری از پنهانکاری‌های احتمالی و تمرکز بر بازار اولیه، ارتقای نقش بازار سرمایه در تشکیل سرمایه و تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی و خدماتی بزرگ مقیاس را از برنامه های جدید خود در شورای بورس دانست. به نظر ميرسد نظارت  بيشتر بر اركان  هاي مختلف سازمان  بورس  و شفافيت  دقيق تر معاملاتي از مهم ترين اتفاقاتي است كه مي تواند رقم  بخورد . البته  بر هيچ  كس پوشيده نيست كه دكتر عبده از هيجان در بازار سرمايه  به  شدت  انتقاد  داشت  .

و در پايان  به  شاخص ميرسيم كه  امروز ابتدا  صعودي و  سپس نزولي بود و به  گفته  برخي اين خود  يكي از نشانه هاي بد براي روز هاي بعد  است كه  قطعاً ابتداي كار منفي آغاز مي كند  اما  رفته  رفته  بهتر شود  . امروز قاتل شاخص كسي جز گروه  پالايشي ها نبودند . امروز خليج  فارس و  تاپيكو در رشد شاخص اندك اثري گذاشتند  اما  طولي نكشيد كه  سرو كله منفي ها نيز پيدا  شد و در نهايت  شاخص با افتي 458 واحدي بار ديگر در نزديكي 77  هزار و كانال 76 قرار گرفت . امروز 10 نماد  شبندر، شپنا، مخابرات ، بانك هاي ملت ، تجارت ، صادرات و پاسارگاد ، مس ، پارسان و حكشتي در اين  وضعيت  موثر بودند .

و حالا  به  سراغ بازار مي رويم …

كت به تن سرمايه گذايها!

در گروه سرمايه گذاريها امروز روند بهتري را شاهد بوديم سرمايه گذاريهايي كه اين روزها جز سهام كم ريسك وبا چشم انداز مثبت طبقه بندي شده و بازار روي خوشي به انها نشان ميدهد

تقويت عرضه سهام ايرانخودرو توسط سرمايه گذاري رنا باعث شده تا اين سهم خودرويي با رشد قيمتي و صف خريد سنگيني همراه شود شنيده ميشود عرضه بلوكي ايرانخودرو باعث تحول در سوداوري و نقدينگي رنا خواهد شد به نظر ميرسد اين صف خريد قيمتهاي 150-160 توماني را در مرحله اول براي رنا شاهد باشيم. البته در مورد اين  سهم و خگستر مفصل تر صحبت مي كنيم  چرا كه  انها  را  بايد خودرويي حساب كرد .

هلدينگ دارويي سرمايه گذاري البرز كه اين روزها باشايعه تعديل مثبت عايدي 25-30 درصدي همراه ميباشد با صف خريد سنگين به سمت سطوح قيمتي 580 توماني گام بر ميدارد شايعه شده والبر به زودي افزايش سرمايه ديگري را اجرايي خواهد كرد

شايعه پيش فروش برخي از واحد هاي ساختماني سعادت اباد توسط بوعلي باعث صف خريد اين شركت شد اما مصاحبه مسئولان شركت با يك خبرگزاري در خصوص تاثير اين پروژه در سال 93 باعث فشار عرضه ها و در نهايت متعادل شدن روند سرمايه گذاري بوعلي در بازار امروز شد . در اين  سهم يك  شركت  ساختماني گفته مي شود  بيش از 40  ميليارد تومان  سود  شناسايي كرده و بوعلي در ميان مدت  به  سمت  3000 ريال حركت مي كند .

در اين  گروه وضعيت  وصنعت نيز مثبت بود . اين  شركت  علاوه  بر داشتن  1% سهام  در ايران خودرو در گروه  سيمان نيز حضور جدي دارد كه  رشد گروه  سيمان در اين  شرايط موثر است  . قبلاً هم در مورد  اين  سهم  صحبت  شده  بود و در حال حاضر به نظر ميرسد وصنعت در شرايط فعلي بتواند تا 3600  ريال  را  لمس كند . گفته مي شود وصنعت نيز در بين  شركت هايي است  كه  بحث فروش بلوك  ايران خودرو مطرح  شده  و به نظر ميرسد حداقل 40 ميليارد تومان  از اين  محل سود  شناسايي كند . در اختيار داشتن 2.5% سفارس  و حضور در اتي و  شيران  نيز وزنه وصنعت  را  قوي كرده است  . جالب است  اين  سهم  1100 ريال  سود  شناسايي كرده  و ارزش ويژه 2600  ريالي را دارد .

در كنار او وتوصا  نيز مثبت  شد و امروز حجم  او  قوي تر داده شد . براي ميان مدت ها حضور در وتوصا  در صورتي كه  فردا  متعادل شد  جذاب است  .

در اين  گروه وساخت  امروز پر حجم داد  و ستد شده  كه  بحث فروش برخي ساختمان ها و پروژه ها در اين  سهم  بسيار جالب توجه است  . در بازار برخي نوسان  گيران  به  سمت وساخت هجوم  بردند و در اين  سهم  فعال  هستند  . به نظر ميرسد احتمال  رشد قيمت  سهم  تا محدوده  4500  ريال  محتمل است .

هر چند  برخي آمار هاي بزرگتري از اهداف وساخت مي دهند .

امروز وبانك  با خبر سيدكو شاد بود اين  شركت  250  ميليارد توماني در شركت هاي شمال ، قائن، مازندران،اردبيل ،داراب ،شرق و برخي سيمان  هاي خارج  بورسي سهامدار است  . گفته مي شود  سودهر سهم اين  شركت  260  ريالي بوده  و در بازار با نرخ 1200 و 1300  ريالي عرضه مي شود كه  براي نوسان  گيري جالب است  . البته در وبانك  سهم  فعلاً درجا مي زند .

در اين  گروه وصندوق را  بايد بيشتر نظاره  كرد به نظر سهم  خيلي اصلاح  شده است  .

از پارسان و غدير واقعاً نمي توان  چيزيگفت  اما  با  رشد قيمت  متانول و  اوره  به نظر ميرسد وضعيت  اين  گروه كمي بهبود  يابد . هر چند پالايشگاهي ها وضعيت  اين  دو را  كمي متشنج  كرده اند .

پايان راه!

اين روزها پالايشي ها اوضاع خوبي نداشته و با كوچكترين وزش باد منفي قامتشان خم ميشود پالايشگاه هايي كه همچنان با جو رواني منفي و فشار عرضه عمدتا از سوي سهامداران حقيقي همراه ميباشند به نظر ميرسد پالايشي ها فعلا روندشان نزولي دنبال شود. در اين  گروه دو خبر منفي وجود دارد . بحث مجلس خبر جداگانه اي بود كه در مورد  ان  اين هفته  گويا روز سه  شنبه در مجلس بحث مي شود . در اين  گروه  بحثهاي جديدي مطرح شده  كه از هفته ها  قبل برخي فعالان  اين حوزه و افراد خاص اطلاعات  ان  را داشته و دليل عرضه  سنگين در اين  گروه نيز همين  امر بوده است . گويا در اطلاعيه جديد شركت  ملي پخش بحث قيمت  گذاري و خريد تضميني نرخ هاي بنزين و ساير محصولات  بر اساس استاندار اكتاني است كه در فوب خليج  فارس ملاك  قرار مي گيرد و شركت ها  بسته  به  رعايت اين موارد قيمت هاي متفاوتي را از شركت ملي پخش دريافت مي كنند . اين  بدان  معني است  كه اگر محصولي در يكي از شركت ها اكتان  استاندار فوب خليج  فارس را نداشته  باشد  قيمت خريد بنزين  از او نيز پايئن تر لحاظ شده  . البته  گفته مي شود در شتران اين عدد به دليل رعايت استاندارد ها به همان نرخ  بوده ولي در بقيه  شركت ها اين  طور نبوده است  . اين  شايعه اي است  كه  وجود دارد  و هنوز مورد تائيد قرار نگرفته است  اما احتمال  اين  كه  صحت  داشته  باشد  زياد است  .

دوستان عزيز پالايشگاهي دقت  داشته  باشيد مي بينيد كه  اخبار يك  تا  دو ماه  گشته و پيش بيني ها در اين  گروه محقق شده است . اين  به  اين  دليل است كه  برخي افراد قوي در اين گروه از خبرهاي مطلع  هستند  . حالا  نيز شبريز را خط كش خود قرار دهيد هر وقت سهم  به  قيمت هاي 2250 و 2300  قرار گرفت مي تواند  براي كل گروه  پالايش نشانه  اصلاح احتمالي باشد  .

پالايش نفت بندرعباس حمايت 1450 توماني خود را رو به پاييين شكسته تا به سمت سطوح قيمتي 1250 توماني حركت نمايد شبندري كه فعلا جو مثبتي نداشته و روندش بيشتر نزولي ارزيابي ميشود

پالايش نفت اصفهان نيز علي رغم اخبار مثبت بنيادي در خصوص متحول شدن سود شركت با افزايش ظرفيت بنزين سازي و به توليد نهايي رسيدن اين طرح هم نتوانست جلوي شكسته شدن قيمتهاي 3000 توماني را در شپنا را بگيرد قيمتهاي 2800 توماني حمايت مستحكم شپناارزيابي ميشود

فشار عرضه ها علي رغم شفاف سازي در خصوص طرح هاي توسعه اي پالايش نفت شيراز و خبر افزايش ظرفيت دريافت خوراك شركت همچنان ادامه داشت شراز به قيمتهاي 2200 توماني رسيد قيمتهاي حساسي كه اگر نتواند شراز را به تعادل برساند بازهم  شاهد  افت  خواهيم  بود . امروز صف فروش شبندر و  بي رمقي اين سهم در جمع  اوري صف ضربه  روحي بدي براي كل گروه  بود .

خودروييها اماج شايعات

شايعات گوناگون پيرامون خودروييها از معاملات بلوكي تا برنامه ريزي براي افزايش توليد و فروش كه در نيمه دوم سال باعث بهبود وضعيت خودروسازها شده باعث توجه ويژه بازار به اين گروه شده است

امروز زامياد كه شايعه سود 15-30 تومانيش براي سال جاري ورد زبانها افتاده و گزارش 6 ماهه مناسبي را ارائه كرد نتوانست در قيمتهاي بالاي 180 توماني تثبيت شود زاميادي كه با توجه به بهبود روندش به نظر ميرسد در بازه ميان مدت روند صعودي خود را حفظ نمايد اما در خريد اين  سهم نيز بايد دقت  كرد .

اما گروه بهمن هم نتوانست به هدف قيمتي 220 توماني خود رسيده و با فشار عرضه ها متعادل شد خبهمني كه وضعيت بنيادي بهتري در گروه خود به دليل حجم قابل توجه سرمايه گذاري در ساير صنايع دارد

در نماد ايرانخودرو امروز شاهد افزايش عرضه ها و در نهايت صف فروش اين سهم خودرويي بوديم شايعاتي در خصوص معامله بلوكي اين سهم شنيده ميشود .

به نظر ميرسد تمام  بحث هاي اين  گروه  بر سر چشم  انداز و اين خبرها  بيشتر حاشيه و جو سازي است . بحث اصلي در اين گروه انجام  يك معامله  بلوكي است  كه  كل گروه  را  به حركت  واداشته  است  . طبق اخرين  خبرها  بلوك  8% رنا  در روز هاي ابتدايي اذر ماه  اگهي مي شود و شنيده مي شود  قيمت  پايه  3300  ريال  است  . البته  برخي از قيمت  3600  ريال  نيز صحبت  مي كنند .

شايعه در اين  مورد  زياد است  اما  گفته مي شود  بلوك رنا توسط كروز خريداري مي شود و سپس بلوك طلايي  وصنعت را مي تواند بخرد كه  صف خريد وصنعت از همين  بابت  است  .  گفته مي شود اگر بلوك  3300 ريال  فروخته  شود رنا 77 ميليارد تومان  سود  شناسايي خواهد كرد كه 250  ريال  به ازاي هر سهم مي شود . صف خريد رنا از همين  بابت  است  . از سوي ديگر وساپا و سايپا  نيز از اين  فروش سود مي كنند  . خگستر نيز سود كرده و روي وصندوق نيز موثر است  .

امروز خگستر هم  عرضه  شد  اما در نماد خپارس همچنان موج  شايعات و زياني به اندازه  قيمت  سهم با  هم مي جنگند و فعلاً شايعات  پيروز است و سهم مثبت …

معادني كه جان ندارند!

اين روزها معدني ها گرفتار عرضه هاي اخر ماه شدهاند معادني كه با ديد ميان مدت با توجه به پتانسيلهاي بنيادي در زمينه رشد توليد و فروش ميتوانند با رشد خوبي در سوداوري خود همراه شوند قيمت منفي برخي از نمادهاي معدني به خصوص رويي ها فرصت خريد خوبي محسوب ميشود

امروز كالسيمين كه پتانسيل هاي بالايي در گروه روي داشته به دليل جو منفي بازار با فشار عرضه ها همراه شد قيمتهاي 820 توماني موقعيت خوبي براي شكار كالسيمين محسوب ميشود سهمي كه پتانسيل برگشت قيمتي تاسطوح 900-920 توماني را خواهد داشت

ملي مس حمايت 380 توماني را هم شكسته تا درگام بعدي مهمان قيمتهاي 360 توماني باشد ملي مسي كه بازار به دليل كاهش قيمت صادراتي و فروش داخلي محصولات شركت ترس از عدم تعديل مثبت عايديش دارد به همين دليل روي خوشي به فملي نشان نميدهد . هر چند در روزهاي قبل گفته  بوديم كه فملي با ديد  بلند مدت و ميان مدت خوب است و 3600  ريال  قيمت هاي منطقي براي سهم  است  .

عدم ارائه گزارش دهي فولاد صبانور باعث سرخوردگي و عرضه سهام توسط سهامداران حقيقي فولاد صبانور شده است صبانوري كه صورت هاي مالي  خوبيمنتشر كرده و نويد تعديل مثبت را ميدهد اما عدم انتشار گزارش 6 ماهه سهم باعث فشار فشار فروش در كنور شده است.

ارامش در پتروشيمي ها!!!

در نمادهاي پتروشيمي شاهد روند ارامي بوديم اين روزها پتروشيمي ها در انتظار تعيين و تكليف وضعيت نرخ گذاري خوراك مصرفي خود ميباشند اخبار خوبي از پتروشيمي ها به گوش ميرسد كه در پايان ماه و قيمتهاي منفي ميتواند شكار منفي انها را جذاب نمايد به خصوص اينكه شاهد رشد قيمتي بسيار خوبي در زمينه قيمت جهاني متانول و اوره نيز ميباشيم.

در اين  گروه اخبار مهمي وحود دارد از اين  كه شرکت ملی نفت ایران از آغاز راه اندازی و تولید زودهنگام گاز از نخستین سکوی دریایی فاز 12 به عنوان بزرگترین فاز در دست اجرای پارس جنوبی تا 35 روز آینده خبر داد و پیش بینی می‌شود با توسعه این فاز مشترک گازی برای زمستان سالجاری 10 تا 12 میلیون مترمکعب در روز به ظرفیت تولید گاز ایران افزوده شود. گفته مي شود  طي جلسه اي اعلام  شده است كه  با وجود  اين  راه  اندازي در زمستان  18  ميليون متر مكعب كمبود  گاز وجود دارد . گويا  وزرا نيز اولويت  بندي كرده اند  كه ابتدا  گاز خانگي سپس نيروگاه ها و بعد  پتروشيمي ها در اولويت  قرار گيرند  كه اين خبر خوبي براي 3 ماهه  پاياني سال  نيست  .  در اين گروه  امروز زمزمه هاي مطرح  شد  كه نرخ  6 يا  6.5 سنت و تخفيف 15% قطعي شده و به  زودي ابلاغ مي شود .

اما در اين  گروه از پرديس شنيده مي شود سود حدود  4100  ريالي را به  بازار اعلام مي كند و عمده  مفروضات  شركت  نرخ اوره  320، دلار 2500  و گاز 76 توماني است  .

پتروشيمي زاگرس بزرگترين توليد كننده متانول جهان ميتواند خريدش در قيمتهاي 2800تومان و فروش در سطوح 3000 تومان با ديد نوسانگيري جذاب باشد مضافا اينكه با توجه به چشم انداز مثبت شركت به خصوص در سال 93 ميتوان به اينده سهم نيز خوشبين بود

پتانسيلهاي بنيادي خارك نظير افزايش سرمايه 100تا200 درصدي و تعديل مثبت و افزايش خوراك دريافتي همچنان اين سعهم را با صف خريد سنگين و عدم عرضه چشم گير مواجه ساخته است شخاركي كه به سمت سطوح قيمتي 4000 توماني حركت ميكند.

چهارگوشه بازار!!!

در گروه دارويي دامين پس از تعديل مثبت مجدد سود خود با بازدهي 42 درصدي به بازار بازگشت داميني كه به نظر ميرسد تا پايان سال جاي تعديل مثبت بيشتر را داشته باشد اما فعلا به نظر نميرسد بتواند از سد قيمتي 1200 توماني عبور نمايد . اين  سهم احتمالاً با اين  شرياط اثر خوبي بر دكوثر خواهد داشت  . در اين  در اين  گروه تحولات  مثبت گزارش ها ادامه دارد  و به نظر ميرسد از اين  پس سهامداران گروه هاي دارو  نظير وپخش ، والبر و سبحان نيز رشد خوبي را داشته  اشند .

هلدينگ سيماني فارس و خوزستان علي رغم افزايش عرضه ها همچنان با صف خريد سنگين به پيشتازي خود ادامه ميدهد با توجه به پايان مهلت تسويه ها انتظار افزايش عرضه ها در بازار فردا در اين هلدينگ سيماني دور از ذهن نميباشد افتتاح فاز دوم سيمان ابيك با ظرفيت قابل توجه 8500 تني از نكات مثبت ديگر سفارس ميباشد

در بترانس گويا  تغيير و تحولاتي در سطوح  مختلف شركت در حال  رخ  دادن  است  . بحث خروج  شركت  از ليست  تحريم چالشي بوده  كه حالا  گريبان  خود شركت  را  گرفته است  . گويا از همان  ابتدا  چنين  بحثي مطرح نبوده  اما زيادي بزرگ  شده است  . با اين كه  سهم  از نظر بنيادي در شرايط فعلي مي تواند  بهبود  را داشته  باشد به خصوص در مورد  قرارداد هاي جديد با تركمنستان  تغيير و تحولات مهمي را  شاهد  هستيم اما  قيمت  سهم  نياز به  يك  اصلاح  جدي را دارد . در بترانس برخي از احتمال  افت  سهم  تا  4750 و 4800  ريال  صحبت  مي كنند . بايد در اين  سهم  كمي صبر كرد تا  افت  تكميل شود .

اما در كنتور شايعه  شده  قرار داد  با  تاجيكستان  قطعي شده  و به  زودي اين  شركت  بايد شفاف سازي بدهد  . در شفاف سازي اعلام  خواهد شد كه احتمالاً قرار داد  امسال  خير اما  نيمه  دوم سال  بعد در سود كنتور موثر  خواهد بود . گفته مي شود  25% اين  قرارداد براي كنتور و 75% ان  براي مپنا خواهد بود .در اين  سهم  نيز با كاهش مواجه  بوديم كه او  نيز بايد اصلاح  شود .

در گروه  تجهيزات گروه با  رفتن  حفاري  و مپنا  كمي گوشه گير شده است اما  فاراك  پر معامله است . اين  سهم  قرارداد هاي خوبي را دارد اما در بازگشايي كمي تند  رفت . حالا  با  يك  اصلاح  فاراك  بارديگر مي تواند  مورد  توجه  قرار گيرد . امروز سهم  كمي مثبت  شد اما  هنوز براي خريد زود  است  و كمي فرصت  بايد به  سهم  داد  تا  اصلاح  جدي تري شود .

امروز فولاژ صف خريد شد  . سهم  سهامداران خود را  بيرون  كرده است و به نظر ميرسد افتتاح  طرح و توسعه  شركت و شرايط خاص او  باعث رشد قيمت  احتماليدر اين  سهم  شود  . براي بلند مدت از اين  سهم  غافل نشويد چرا كه  يكي از شركت هايي است  كه در صورت برداشته  شدن  تحريم ها  صادرات  بالايي  خواهد داشت .

امروز بوتان  با  وجود گره بازهم  صف داشت  . به نظر ميرسد اين سهم تا  قيمت هاي 2300 و 2400  ريال  رشد كند .

فارس امروز كمي پر عرضه  بود هر چند  به  سرعت  سهم  جمع  شد . در اين  سهم  سرعت  رشد احتمالاً طي روز هاي اتي كمي كند  باشد هر چند  حقوقي ها علاقه  عجيبي به اين  سهم  دارند .

امروز واتي نيز متوقف شد . فردا  به درسي سهم در قيمت هاي حداقلي قرارمي گيرد  و براي منطقي كردن  قيمت تمام  شده  و نوسان  گيري بد نيست .

اين  روز ها  بانكي ها  بسيار منفي شده اند . برگشت  تحريم  برخي از يان  شركت ها  را  تحت تاثير قرار داده اما  منفي فرداي اكثر انها  براي خريد  و نگهداري جذاب است  .

روي سهم هايي مثل صادرات ، ملت و تجارت  و به خصوص بانك پاسارگاد بايد بيشتر زوم  كرد .

 گروه تحلیل گری بتا سهم

26 آبان 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم