خبر
از ژنو تا حافظ …
تحلیل خبر
بتا سهم – 5:50 امروز بازار را در حالي اغاز مي كنيم كه چند رويداد روبروي هم قرار گرفته اند و به نظر ميرسد بازار جالبي را در اين روز رقم بزند . از يك سو با خبر بسيار خوش حال كننده مثبت بودن مذاكرات ژنو مواجه ايم كه عدم افت دلاردر كنار اين خبرها باعث بروز يك خوش بيني مجدد در بازار شده و به نظر ميرسد امروز هجوم براي خريد سهام و رشد قيمت ها بيشتر مي شود اما درست در مقابل او يك نكته ديگر نيز وجود داردو ان شتاب عرضه است . طبق برخي خبرها كه به دست ما رسيده بورس تقريباً بسيج عمومي را براي عرضه سنگين سهامدر بازار در نظر گرفته است و اين اتفاقي است كه مي تواند براي روز هاي بعد بازار خطرناك باشد و مرز اشباع را با يك تلنگر منفي رقم بزند .
امروز بازار مثبت و با فشارسنگين عرضه را در پيش خواهيم داشت . البته بخشي از عرضه نيز بابت اعتباري هاست .
در مجوع خبر مثبت ژنو يك روز است وروزهاي بعد بازار ان را فراموش مي كند و بازهم اطلاعيه ها هستند كه مفيد خواهندبود .
به هر حال امروز همه سر مست و شادمان هستند و كسي به اين موارد فكر نمي كند . به نظر با توجه به گزارش هاي خوب گروه پتروشيمي ، تا حدودي پالايش ، گروه فلزات و فولاد و سنگ آهن صدر نشين بازار هستند و بازي بازهم طبق معمل در اختيار چند نماد مهم بازار است كه فارس، تاپيكو، مپنا ، شبندر، پارسان و برخي ديگر نظير فولاد و كگل در بازر اثر گذار خواهند بود .
پيش بيني مي شود امروز نيز شاخص بيش از 1000 واحد رشد كند .
گروه تحلیل گری بتا سهم
27مهر 92


