جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
با بازار چه كنيم …

با بازار چه كنيم ...

نوید خاندوزی
آگوست 21, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

خبر

با بازار چه كنيم …

تحلیل خبر

بتا سهم – 5:55  طي اين  مدت  اين  چهارمين باري است  كه به  طور مستقيم  در مورد  بازار صحبت مي كنيم . عزيزان  در اين  چند روز ما را مورد عنايت خود قرار دادند!! و با هر زباني از مطالب انتقاد  مي كردند . ببينيد  دوستان ما اگر حرفي مي زنيم فقط بيان  نظرات  است و به نظر ميرسددر مقطع  فعلي نبايد بي گدار به  اب زد و بارها و بارها در همه  ي مطالب اين  جمله  را ديديد  كه اخيراً بيان مي شود  سنگين  واردنشويد . اين خود دليلي بر اين است  كه بازار در نقاط تاريك و مبهمي قرار گرفته  كه احتمال  ريزش در ان  هست  .

امادر نوشته  امروز ابتدا  به  آنچه  گفته  شد مروري كرده و سپس به  سراغ  بررسي 2 سناريو مهم مي رويم :

*اگر دقت  داشته  باشد در در تحليل هاي تكنيكال  بسياري از نقاط بالاي 60  هزار به عنوان  مكاني براي استراحت شاخص صحبت مي كردند .

* بازار سرمايه  در اين مدت  با پديده اي به نام خريد و فروش هاي اعتباري مواجه  بود كه در 15 روز پاياني شهريور دوران  اوج  آن است كه بايد تسويه  شود . درست است كه پول سنگين در بازار اين  نگراني را  كم  كرده است  اما به هر حال  يك  شوك نقدينگي وارد مي كند  . سال  مالي سرمايه  گذاري هانيز رو به  پايان  است و آنها نيزدر فكر عرضه و شناسايي سود .

* از سوي ديگر در دولت  جديد 2 تصميم كمي نگراني را مي تواند  براي بازار ايجاد كند  1- افزايش نرخ  سود به  بالاي 24% كه ريسك  بازار را  افزايش مي دهد  2- كاهش نرخ ارز و تك نرخي كردن  ان  كه اين  هم  براي بازار چالش است  . وقوع  هر يك ، يك  شوك  منفي را  به  بازار وارد مي كند .

* از سهم هايي كه  بازدهي بالايي را ظرف 6 ماه  گذشته  به  بازار دادند پرهيز كرده و به  سراغ  سهم هايي برويم درجا  زده اند  .

* در طرح و توسعه دقت  كنيد  دولت اولويت  را  روي به  بهره برداري رسيدن  طرح هاي توسعه  شركت ها گذاشته است پس به  سمت  شركت هايي برويم  كه  طرح و توسعه  بالاي 50% دارند .

* به  سراغ  شركت هايي برويم كه  پي به اي كمتري دارند آنهادر فضاي اصلاح و استراحت كمترين  ريزش را خواهند داشت

* از اين  پس استراتژي ما در خريد و فروش سهام  بايد محتاطانه تر باشد . سنگين خريد نكنيم و بي مهابا به  سهمي نزنيم . از گروه هايي كه  در طول اين مدت در بازار رشد بالايي داشتد و همچنين شركت هايي كه  رشد كردند  دوري كنيم.حداقل 25% پرتفوي را طي 2 هفته  آتي به  سمت نقد بودن ببريم .  اگر قصد خريد سهم  را داريم شركت هاي ما  بايد  چند ويژگي مهم  را داشته  باشند : در نرخ دلار محافظه كارانه  بودجه  بسته  باشند – در طول اين  6 ماه  اخير رشد انچناني نكرده و حتي افت كرده  باشد  . تا حدودي تحولات  ارزي روي انها  بي تاثير باشد –  طرح و توسعه  قوي داشته  باشند – ترجيحاً سال  مالي متفاوت و رو به مجمع  باشند . ظرفيت هاي خالي براي رشد انها  بالا  باشد  . چشم  انداز واقعي مناسبي را داشته  باشند .

اما چرا  اين مورا د بارها و بارها  در گزارشات  مختلف تكرار كرديم  به اين  دليل كه  به نظر اين  اتفاقات  بايد نقشه  راه  30  روز آتي بازار ما  باشد و در خريد و فروش ها  لحاظ كنيم  . بحث 25% نقد  حداقل كاري بود كه مي توانستيم  در اين  مدت  انجام  دهيم  . كه  البته  خوشبختانه  بسياري از عزيزان هشيار تر از هشدارهاي ما  بودند .

اما  2 سناريو مطرح مي شود . يكي خوشبينانه و ديگري بدبينانه. همين جا  قبل از بررسي هر دو تاكيد مي شود اين  صرفاً نظر است  و ممكن است به  صحت و پيش بيني درست  نرسد پس شما  در خريد و فروش هاي خود مختاريد و ما  فقط نظر را  بيان  مي كنيم  .

سناريوي اول : شاخص در 56500

در سناريوي اول تاكيد مي كند تحولاتي كه  قيد شد در كنار سياست هاي دولتي، در سود  بودن  و … باعث مي شود شاخص با افتي تا 56500  مواجه  شود و اكثر نماد ها نيز ريزشي تا  سطح  10% و برخي كه  رشد بيشتري داشته  اند  تا  20% را داشته  و اصلاح  جدي شوند . به نظر ميرسد سياست هاي ارزي  و تحولات  دلاري تاثير بسزايي در اين زمينه داشته  باشد  .

حرف عمده  اين  افراد اين  است  كه اگر بازار در طول اين  چند روز نتواند  بازدهي مناسبي دهد  افرادي پول خود را از بازار خارج  كرده و فشار فروش بيشتر مي شود .

به هر حال  يك  سناريوست و بايد ان را در نظر داشت  .

سناريوي دوم  : حركت بعدي رشد بعدي …

برخي معتقدند  شاخص مشكلي در 60  هزار نداشته  و اين  زائده  ذهن  تكنيكاليست هاست . اين  بدان  معني است كه  آنها  معتقدند  پايان ماه  اين  ريزش را  رقم  زده  بود و نزديكي به  مجامع  برخي شركت ها ، گزارش هاي 6 ماهه ، تلاش برخي سرمايه  گذاري ها  براي جلوگيري از ذخيره  كاهش گرفتن  باعث خواهد شد  بازار بار ديگر رشد كند . البته اين  گروه افت  را در قاموس دولت جديد نمي بينند و به نظر ميرسد وزير اقتصادي كه كار خود را  با افت آغاز كند چندان  جالب نيست اما  به هر حال به نظر ميرسد اين  موضوع هم  يك  سناريو است .

حقير طي 4 روز گذشته  با  افرادي كه  به هر دو سناريو اعتقاد داشتند صحبت كرده و بايد عرض كنم از نظر بنده  احتمال وقوع سناريوي اول يشتر است پس بهتر است كمي دست  به عصا تر حركت  كنيم و مراقب خريد و فروش هاي خود  باشيم  .

گروه تحلیل گری بتا سهم

30 مرداد 92 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم