جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
نگاهی به بازار فردا چهارشنبه 30 مرداد 92

نگاهی به بازار فردا چهارشنبه 30 مرداد 92

v.m
آگوست 20, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

نگاهی به بازار فردا چهارشنبه 30 مرداد 92

بازار سرمايه اين روزها در دام عرضه ها و اصلاح قيمت  ها افتاده است بازاري كه نميدانيم اين اصلاح را به پاي چه بگذاريم  از ديد اقتصادي و سياسي وضعيت رو به بهود و ارامش است و اقتصاد  در حال وارد شدن  در مسیر  درستش می باشد و وعده های  خوبي براي اقتصاد به خصوص بازار سرمايه شاهد هستيم  تنها دليلي كه ميتوان به عنوان فشار عرضه هاي اين روزها عنوان كرد پايان ماه و روند كاهشي قيمت ارز و ترس بازار از كاهش قيمت محصولات شركتها ميباشد که این مووضوع هم بر روی همه سهم های بازار تاثیر منفی ندارد یقینا سهم هایی که با رشد دلار رشد بالایی داشتند الان با تثبیت قیمت دلار کمی در جا خواهند زد اما از طرفی خیلی از سهم هایی که در این 2 سال اخیر بابت رشد نرخ دلار به چالش کشیده شده اند می توانند کمی بیشتر مورد توجه باشند برای همین شاید سهامداران در این مقطع بهتر باشد سبد خود را گسترده تر کرده و هم از سهم های دلاری و غیر دلاری با ترکیب معقول تری استفاده کنند تمرکز بیش از حد بر روی دلاری ها و یا غیر دلاری ها می توانند ریسک سبد ما را افزایش دهد اما ترکیب مناسب هر دو گروه  در  شرایط فعلی برای سهامداران مناسب تر خواهد بود

خبر  دیگر بحث بانک ها بود که دیروز یک سایت خبری  اعلام کرد  دولت قبلی بانکها را از تاریخ 2 مرداد موظف کرده است  تا درصدی از سرمایه را بابت صندوق تضمیمن پرداخت کنند باید توجه داشت معاون اقای روحانی کلیه مصوبات دولت قبلی را  که از تاریخ ابتدای خرداد صادر شده بود را متوقف کرده است در حالیکه خبر بانکی ها مربوط به 2 مرداد 92 می باشد بازار هم متاسفانه تحت تاثیر جو کلی منفی بازار بود   و بدون هر گونه تحلیلی امروز شاهد صفوف فروش بانکی ها بودیم

 در همین ساعات مدیر بانک اقتصاد نوین نامه ای را در سایت کدال قرار داده است که اعتراض خود را نسبت به این مصوبه دولت قبلی اعلام کرده است و نامه هم به معاون رییس جمهور فرستاده  شده است

بسمه‌تعالی

 

جناب آقاي معتمد

رييس محترم اداره نظارت بر ناشران بورسي

سازمان بورس و اوراق بهادار

با سلام؛

احتراماً، در پاسخ به نامه مورخ 28/05/1392 جنابعالي در سامانه کدال به شماره پيگيري 130544 با موضوع آثار ناشي از ميزان و نحوه دريافت حق عضويت در صندوق ضمانت سپرده‌ها بر عملکرد سال مالي 1392، به استحضار مي‌رساند که آيين نامه «ميزان و نحوه دريافت حق عضويت در صندوق ضمانت سپرده‌ها» مورد اعتراض بانک‌هاي خصوصي مي‌باشد و طي مکاتبه انجام شده توسط کانون بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي با معاون اول محترم رييس جمهور (تصوير پيوست)، درخواست نمودند که اجراي آيين نامه ياد شده تا بررسي دقيق و موشکافانه موضوع متوقف گردد.

مراتب براي استحضار و بهره برداري و انعکاس به بازار تقديم مي‌گردد.

محمد هاشم بت شکن

     مديرعامل         

Untitled

بهر عنوان به اهالی بازار توصیه می کنیم این روزها بیش از انکه به مصوبات دولت احمدی نزاد دقت کنند و انها را با تیتر های هیجانی به بازار تزریق کنند دنبال سیاست های دولت جدید باشند یقینا مصوبات دولت قبلی دیگر اعتبار چندانی ندارند و انچه برای اینده مهم است فقط فقط سیاست های دولت جدید خواهد بود حتی مصوبه های معتبر قبلی نیز براحتی توسط دولت می تواند اصلاح شود لذا اهمیت به تصمیمات دولت قبلی نتیجه خوبی برای سهامداران نخواهد داشت

 جو منفی گروه بانکی و مصوبه مرتبط با ان باعث شد بازار بار دیگر اعتمادش را نسبت به سایر گروه ها نیز از دست دهد خبر توقف محصولات شیران نیز باعث تردید بیشتری در بازار  و گروه پتروشیمیی شد در حالیکه هنوز خبر موثقی ازصادرات  یا عدم صادرات lab شیران نداریم لازم است مدیران شرکت شیران هر چه سریعتر نسبت به شفاف سازی لازمه اقدام کنند اتی دماوند نیز امروز واکنش مناسبی به 680 داشت اما بحث شیران بار دیگر سهم را در منفی های بیشتر کشاند بهر عنوان تا زمانییکه شیران وضعیت مناسبی پیدا نکند اتی نیز همراه با کاهش شیران  ریزش های بیشتری در پیش خواهد داشت وصنعت و و لصنم نیز با جو ریزشی شیران و اتی زمینه ای برای تعادل نخواهند داشت در مورد وصنعت به نظر سهم در حال تشکیل سروشانه سقف می باشد که اگر الگوی ان  تکمیل و نهایی شود ریزش سهم تا 200 نیز ممکن خواهد بود بهر عنوان هنوز الگو تکمیل نشده است اما زمینه های ریزش بیشتر در نماد وصنعت دیده می شود که خریداران وصنعت حداقل باید دقت بیشتری داشته باشند

امروز در اخر وقت قیمت دلار به 3080 تومان رسید به نظر دلار کم کم در حال کاهش به محدوده 2900 تومان می باشد این خبر برای سهم های دلاری تا حدودی خوشایند نیست

اما بازار نبايد فراموش كند كه اكثر شركتها بودجه خود را با دلار 2500 توماني بسته اند از طرف ديگر بهبود شرايط اقتصادي باعث افزايش توليد و صادرات خواهد شد دلار هم نهايتا در سطوح 2900-3000 تومان ايستادگي خواهد كرد از طرف ديگر با افزايش امنيت سرمايه گذاري در بازار ديگر نسبت هاي پي بر اي 4-5 در بازار معني نداشته و بايد شاهد افزايش حداقل 2 واحدي نسبت پي بر اي اكثر صنايع باشيم پس بازار ترسي نداشته و اينده اكثر صنايع مثبت و رو به رشد ميباشد به همين دليل توصيه ميشوداسير اين روند احساسي و اصلاحي  نشده و سهام  بنیادی بازار را فقط با نرخ دلار تحلیل نکنید دلار یکی از فاکتور هاست پی به ای هم یکی دیگر از فاکتورها می باشد شاید کمی بازار در این مووضوع با تاخیر ورود کند اما سهم های بنیادی بازار در میان مدت اکثرا بازده مناسبی داشته اند

 تحلیلگران ما باید قدر این ارامش سیاسی داخلی و خارجی را بدانند رشد قیمتها فقط منوط به رشد سود نباید باشد  ایا فلان شرکت کوچک ایا تعدیلی داشته است که پی به ای 30 دارد ؟؟ بازار باید از این به بعد خودش را به رشد پی به ای عادت بدهد حتما لازم  نیست در مورد رشد قیمتها فقط منتظر رشد دلار و رشد سود و سپس رشد قیمت سهام ها باشیم  این روزها همه تحلیلگران بحث دلار را خیلی پر رنگ مطرح می کنند که  دلار اگر  به زیر 3000 تومان راه پیدا کند سهم های دلاری به چالش می خورند اگر کسی بتواند اثر کاهش دلار را با اثر رشد 2 واحد پی به ای مقایسه کند می بیند کاهش دلار در مقابل رشد پی به ای بازار کم اثر تر است اگر ما در 8 سال گذشته شاهد پی به ای 4 الی 5 بودیم به خاطر چشم انداز مبهم سیاست های لحطه ای احمدی نزاد بود الان که تیم جدید دولت رفتار عقلایی دارند و افراد با تجربه ای هستند بازار نباید پی به ای اش باز همان 4 الی 5 باشد بازار در اینده باید کم کم به پی به ای ها بالای 7 عادت کند حتی زمان اقای خاتمی و دکتر عبده تبریزی بازار پی به ای های بالاتر از 20  نیز داشت حالا ما دنبال ان اعداد نیستیم ولی پی به ای 5 الی 6 برای صنایع مادر و اصلی ما همچون پتروشیمی ها و فولادی ها و سنگ اهنی ها و خیلی  از صنایع دیگر عدد قابل توجهی نیست  باید قبول کرد بازار در این ماه های اخیر نسبت به صنایع مادر بازار سرمایه کم لطفی شدیدی داشته است و بیش از حد به سمت سهم های کوچک و سفته باز گرایش پیدا کرده است

اما براي فردا در نمادهاي معدني همچنان روند متعادلتري را انتظار داريم در اين گروه روييها بر سر حمايت خود قرار داشته و ميتوانند پس از مدتي نوسان ارام رشد قيمتي و بازدهي اندکی  را نصيب خريداران خود نمايد فایرا و ملی مس نیز با معاملات پر حجمی روبرو بودند که بیانگر امید بازار هنوز به رشد قیمتهای جهانی می باشد در این گروه رشد هر 100 دلار روی نسبت به رشد هر 100 دلار مس از اهمیت بالاتری برخودار می باشد که تحلیلگران عزیز باید به ان دقت بیشتر داشته باشند اگر قیمت جهانی مس از 7000 دلار به 7700 دلار برسد برابر با رشد روی از 2000 دلار به 2100 دلار خواهد بود لذا رشد کمتر روی اثرات مثبت تری بر روی سهم های رویی خواهد داشت

در گروه پتروشيمي ها اوضاع فعلا به دليل نوسان منفي دلار كمي سهامداران اين گروه را ترسانده است به نظر ميرسد حمايتهاي فعلي بتواند جلوي افت بيشتر نمادهاي پتروشيمي را گرفته و فردا كمي وضعيت معاملات سهام اين گروه را بهبود بخشد حمايت 2400 توماني زاگرس و 2600 توماني مارون و حتي هلدينگ خليج فارس در سطوح 900 توماني حمايت خوبي ميشود که با دید میان مت می تواند سهم های این گروه را مورد توجه قرار دهد  در گروه پتروشیمی خیلی ها منتظر بازگشایی پارسان هستند باید قبول کرد پارسان لیدر اصلی گروه پتروشیمی است نبود پارسان در بازار برای گروه پتروشیمی باعث شده است تحرک خوبی در این گروه شاهد نباشیم امیدواریم این نماد نیز هر چه زودتر بازگشایی شود تا روح تازه ای در نمادهای مرتبط با پاسران را شاهد باشیم

در نمادهاي سرمايه گذاري وصندوق در قيمتهاي مناسبي با ديد ميان مدت قرار گرفته است خرید وصندوق با ديد ميان مدت و اهداف قيمتي 600 و 650  توماني ميتواند كم ريسك باشد

 بحث دیگر این روزهای بازار ما باز همان داستان تکراری عرضه اولیه پتروشیمی جم است باید کمی در مورد این عرضه اولیه صحبت کنیم امیدواریم دوستان به ان دقت کنند و واقعیت ها  را درک کنند الان شاید بیش از 4 ماه است داستان امدن یا نیامدن جم  برای بازار دردسر ساز شده است هر روز داستان می اید نمی اید بهانه ای برای نقد شدن حقیقی ها شده است فرضا که این بار می اید و درست باشد که اخر هفته بعد جم عرضه خواهد شد جم را تاپیکو و صندوق عرضه خواهند دو مجموعه ای که نمونه عرضه های قبلی ان برای بازار کاملا قابل مشاهده است شپاس یک نمونه طلایی این گونه عرضه های اولیه است که در 4 ماه اخیر در اوج بازار مثبت بسته بود و سپس بعد از بازگشایی هم بازدهی برای سهامداران نداشته است یعنی شپاس بعد از 6 ماه باید عرض کرد یکی از بدترین سهم های بازار بوده است ایرانول نیز بد نبوده است اما در قیاس با بهران و پارس واقعا ضعیف بوده است تاپیکو نیز با ان همه حواشی امدن و نیامدن های زمان خود ش اخر سر بعد از عرضه اولیه فقط دو روز صف خرید داشت و روز سوم سهم به قیمت روز اول رسید حالا بعد از این همه رفتار های خاص از دو سهامدار نامبرده شده ایا سهامداران توقع دارند پتروشیمی جم گلی خوش بو تر از ایرانول شپاس تاپیکو باشد یقینا باورش خیلی سخت است وقتی جم 10 ها سهم مشابه در بازار دارد بتواند قدرت مانور خاصی برای بازار داشته باشد سهم با سود فعلی یقنا مشابه سهم های اصلی گروه پتروشیمی قیمت می خورد و بعید است سهم پتانسیل رشد بالایی در کوتاه مدت داشته باشد

حال به داستان عرضه اولیه باید اشاره کنیم که در روز اول بدون هر گونه شکی شاید 1000 عدد جم به هر کدی داده شود 1000 تا  2000 تومان یعنی هر کدی 2 میلیون تومان … من به شخصه فکر نمی کنم این 2 میلیون تومانی که نهایتا بازده 10 درصدی هم نخواهد داشت ارزش این همه نقد شدن داشته باشد امیدوارم سهامداران حقیقی این روزها  به امید 1000 تا جم که با هزاران خواهش و تمنا  باید از کارگذار محترم  دریافت کنند دست به نقد شدن های افراطی بزنند اگر شرایط گروه پتروشیمی را ببینیم مشاهده می کنیم اکثر سهم های گروه با داشتن نکات بسیار مثبت تری از جم طرفداران خوبی ندارند بدون شک باید قبول کرد با این جو فعلی پتروشیمی ها عرضه جم با اطمینان بالایی در کوتاه مدت بازده  بالایی نخواهد داشت لذا سهامداران بهتر است عرضه جم را تافته جدا بافته ای برای خود تصور نکنند

اخر هفته فعلی باید منتظر انتخاب گزینه نهایی برای رییس بانک مرکزی  باشیم سیاست های ایشان یقینا برای بازار خیلی مهم خواهد بود سیاست های ارزی  کشور تمام تحت تاثیر سیاست های فرد رییس کل خواهد بود هر چند بدون هر شکی باید قبول کرد در دولت قبلی رییس کل بانک مرکزی خود احمدی نزاد بود و بقیه نقش خاصی نداشتند اما در دولت جدید حتما نقش سازمان های ذی ربط مهم خواهد بود و بدون هر گونه تردیدی باید اعتقاد داشت دولت تدبیر و امید رفتار غیر منطقی ای نخواهد داشت لذا نوسانات کوتاه مدت فعلی بازار شاید مدتی گریبانگیر بازار باشد اما حضور افراد با تجربه ای که در کابینه فعلی وجود دارندو به قول خوشان ابروی چند ساله خودشان را درگروی این حضور گذاشته اند  حتما با برنامه عمل خواهند کرد  و سیاست های دولت فعلی در میان مدت برای بازار ما اثرات مثبتی خواهد داشت

سشنبه 29 مرداد 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم