خبر
فولاد و فخوز …
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:10 گاهي اوقات بايد برخي استدلال ها رااز لابلاي معاملات ديگران بيرون كشيد . معاملات ديروز گروه فولاد خوزستان نيز مويد همين مطلب است . نزديك به 300 ميليارد تومان شمش بيلت در بورس كالا به فروش رفت كه نكته بسيار مهمي داشت 1- اين كه فعالان حوزه اهن جز افراد مرتبط با بزرگان اقتصاد هستند و قطعاً وقتي چنين حجمي را خريد مي كنند در واقع اطلاعات كافي از روند قيمت آتي دارند 2- اين نشان مي دهد افت دلاري كه برخي منتظرش هستند چندان بالا نيست وگرنه اين گروه صبر مي كردند و اتفاقاً ديديم كه عصر ديروز قيمت دلار رشد كرد
اما به هر حال اين اتفاق خيال دو گروه سنگ آهن و فولاد را راحت كرد . به نظر ميرسد با اين معاملات فخوز قطعاً به تعديل سود ميرسد و از فولاد نيز شنيده مي شود گزارش 12 ماهه خوبي روانه بازار كرده و در 3 ماهه نيز با ركورد شكني هاي توليد و فروش مواجه است .
در مجموع هر دو سهم براي ميان مدت گزينه هاي مناسبي هستند .
گروه تحلیل گری بتا سهم
5 تير 92


