بازاري به رنگ پالايشگاه!!!
نگاهی به بازار فردا چهارشنبه 11 اردیبهشت 92
در بازار امروز سودهاي نجومي سهام پالايشگاهي كام سهامداران را حسابي شيرين كرده وخاطره خوبي را براي سهامداران بازار سرمايه به ثبت رساند
بازار با كسب اين سودهاي عالي به استقبال گرفتن سود از ساير صنايع ميرود صنايعي مانند پتروشيمي ها و شركتهاي سرمايه گذاري در كنار تك سهمهاي كوجك ميتوانند گروه هاي برتر بعدي باشند
اما براي فردا در نمادهاي پالايشگاهي انتظار فشار عرضه ها را داريم سهامداران اين گروه در سودهاي خوبي قرارداشته به نظر ميرسد از فردا به منظورشناسايي سود شاهد افزايش عرضه ها در نمادهاي اين گروه باشيم
بهتر است در این گروه تدریجا نسبت به اقدام های مدنظری عمل کرده و از افراط و تفریط های بیشتر پرهیز کنیم با انجام روش های پله ای و چند مرحله ای می توان سود بهتری را در این گروه شناسایی کرد
در اين گروه البته وضعيت پالايش نفت تهران ازمابقي گروه بهتر است سهام شناور اندك در كنارپتانسيل افزايش سرمايه و احتمال تعديل مثبت بيشتر سود سال 92 از همين الان شايعات احتمال رسيدن قيمت سهاماين شركت به سطوح 100 هزار تومان را بر سر زبانها انداخته است
در نمادهاي معدني گزارش امروز كالسيمين كه بدون تعديل مثبت عايدي منتشر شد احتمالا اوضاع روييها را با نوسانات منفي همراه خواهد ساخت
در ساير نمادهاي اين گروه سنگ اهنيها با خبر تصويب بهره مالكانه600 ميليارد توماني فعلا به نظر نميرسد بتوانند رشد قيمتي را تجربه نمايند هر چند این مبلغ برای گروه های معدنی و فولادی عدد چندانی نمی باشد اگر تنها این مبلغ از گروه های مرتبط گرفته شود یقینا فشار زیادی به سهم های مرتبط وارد نمی شود
در ساير گروه ها پتروشيمي ها اما در موقعيت بسيار خوبي قرار دارند خبرهاي خوبي چه از ميزان سود اين شركتها در عملكرد 12 ماهه و چه ازاد سازي صادرات و چه افزايش نرخ فروش داخلي به خصوص در اوره سازها شنيده ميشود
در اين گروه شپديس توان رشد قيمتي خوبي تا سطوح 5800-6000توماني را از بابت افزايش سرمايه 200 درصدي پيش رو از محل سود انباشته خواهد داشت
در اوره سازها توجه داشته باشيد در صورتي كه افزايش نرخ فروش اوره داخلي به جهاد كشاورزي از سطوح 350 تومان به سطوح 700 تومان افزايش پيدا كند شاهد جهش سوداوري و قيمتي دو سهم پتروشيمي كرمانشاه و پرديس خواهيم بود
سه شنبه 10 اردیبهشت 92


