جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار سه شنبه 10 ارديبهشت 92

گزارش بازار سه شنبه 10 ارديبهشت 92

نوید خاندوزی
آوریل 30, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار سه شنبه 10 ارديبهشت 92

هيجان و عقلانيت!

گزارش بازار – بتاسهم 17:30  امروز سه  شنبه ، بازار سرمايه  يكي از جالب ترين و تاريخي ترين روز هاي خود را  پشت  سر گذاشت كه در تاريخ  ثبت خواهد شد  . امروز بازار ابعاد  تحليل و رواني زيادي داشت  و ما نيز بايد به همه  ي انها  اشاره  كنيم  . در نگاه  اول بازار امروز تقابل ديدگاه هيجان و عقلانيت  بود كه موج  عقلانيت در بازار سرمايه  پيروز شد  . مورد  دوم  به  روز هاي خاصي باز مي گردد كه در ان  قرار داريم و موجي كه  اين  قدر قوي به دل بازار زده و بازي هاي جالبي را به  وجود  اورده است كه كل بازار را تحت تاثير خود  قرار داده است .

امروز به طور مستقيم اين موارد  را  مشاهده  كرديم و ديديم  كه چگونه  پرچم  بورس با رشدي بيش از 800  واحدي بالا  بود  همه  لذت شاخص را  مي برديم كه  يك  بار بر چهره  44 هزار هم  بوسه  زد و كمي كوتاه  امد  . البته  بازگشايي امروز پالايشگاه ها  هيجاني نبود و اما عقلاني و منطقي بود كه به خوبي امروز نيز اين  موارد مديريت  شد و بالاخره  در 44 هزار نيز ما  ساكن  شديم  .

اما در بازار سرمايه  چه خبر بود  . ابتدا  بهتر است  بازار سرمايه  را  شاخصي  و سپس رويدادي بررسي كنيم  . در مورد و عمومي بازار، پالايشگاه  آتش بازي در بازار به  پا كردند و تقريباً به  جز شبندر و شپنا كه  بازدهي خود را به بازار داده  بودند شبريزو شراز وشتران حساب خود را با بازار تسويه  كردند  . درشاخص نيز در تحليل هاي قبلي پيش بيني كرده  بوديم  شاخص بين  43500 و 44 هزار قرار گيرد و البته  بعد از ان  هم  پيش بيني كرده بوديم  شاخص مي ايستد . هنوز روي اين موضوع  كمي ترديد  وجود دارد . در مورد اين  مضوع  مفصل صحبت مي كنيم .

اما در مورد  شرايط بازار امروز و شرايط روز هاي اتي مي توان  بازهم  صحبت  كرد  .

از اين حاشيه ها  بگذريم  كه ديروزهم  بيان  شد روند  بازار كماكان  مثبت است اما  نه  با  اين  شدتي كه در حال حاضر طي مي شود  . در ان  طرف هنوز بورس هم  برخي برگ هاي برنده اي دارد  كه مي تواند  تا  1000 و 1500  واحدي ديگر به  بورس شوك  مثبت وارد  كند . البته خبرهاي خوب در بازار وجود  دارد اما خبر هاي خاص نيز در بازار سرمايه  وجود  دارد كه مي تواند كمي استراحت  را  به  بازار تزريق كند  .

از سوي ديگر 1-  بازدهي خوبي را در اين  مدت در برخي نماد ها  به دست  اورديم و قطعاً اين  شركت ها  نياز به  استراحت  دارند . 2- همواره پس از چنين رشدي هايي اساتراحت هايي را نيزداريم كه  در اين مقطع چند عامل ديگر نيز مي تواند دراين  استراحت  به  بازار كمك كند . در پايان  يك نكته  خير خوهانه  . بهتر است كمي ازاين موج هاي بلند  1000 واحدي كوتاه  بياييم و براي رشد بازار در ميان مدت  بهتر است كمي هم  فضا براي استراحت  فراهم  شود .

اما در شرايط بازار امروز اتفاقات  خاصي داشتيم  …

به هر حال  چه  بخواهيم و نخواهيم يك  روز تاريخي در بازار  بود  باز پالايشگاهي ها ، با  ترانه ،با تعديلات فراوان در خانه  بورس و  سهامداران  را  زده اند و امروز رشد خوبي را در كل بازار و همچنين شاخص داشتيم . البته  شبندر و شپنا بيشتر پياده  وسوار كردند .

البته از سوي ديگر خبر رشد بازارهاي جهاني  و همچنين بحث پتروشيمي ها از ازاد سازي ها  بگير تا حذف خبر بحث دلار كه همه و همه در روند  پتروشيمي ها نيز موثر بود .   . در كنار ان  رشد نرخ دلار ، زمزمه تعديل در برخي شركت ها و … به  بازار امروز به ما  كمك  شاياني كرد .

برخي معتقدند كه جريان  پول از پالايشگاه ها  به  سمت  ساير گروه ها  كه  بازدهي كمتري را داشته اندسوق خواهد  يافت اما درست در نقطه مقابل برخي معتقدند بازي پالايشگاه ها  پس از يك  استراحت مجدد بارديگر آغاز  خواهد شد و روز از نو روزي از نو!

و اما  براي بازار فردا  …

اين  فقط يك  پيش بيني است  . به نظر ميرسد بازار فردا  يك روگرداني موقتي از پالايشگاهي ها  داشته  باشد  اما  اين  روگرداني همگاني نيست و بسيار پرحجم  است  . در اين  شرايط به  نظر ميرسد  كه  با توجه  به روز هايي كه گذشته و بازدهي هاي اخير بازار كمي در اين  گروه  صبر كرده و اين  شرايط استراحت  به كل بازار نيز تسري  خواهد داشت . شايد صفوف فروش كم حجمي را نيز در برخي در يك  ساعت  اول بازار داشته باشيم اما  جمع مي شوند . شايد اين  نقدينگي آزاد شده  به  سمت  برخي گروه هاي ساكت  روز هاي قبل برود كه جالب توجه خواهد بود .

و اما  شاخص …

بسياري از تحليل ها  بر اين  امر حكايت مي كنند  كه  شاخص نهايت  500  واحدي ديگر بتواند  رشد كند و براي رشد بيش ازاين  تحليل هاي تكنيكال  اما واگر هاي فراواني را مي اورند و اين  درست بر اين  تحليل منطبق است كه  برگ هاي برنده  12 ماهه گم گم  به  پايان  رسيده و بازار خود را  براي انتخابات  و ركود  ان اماده مي كند . اما هنوز معتقديم كه  بازار با روند  رو به  رشدي در ميان مدت  مواجه خواهد بود و در روز هاي پس از انتخابات شرايط بهتر  خواهد بود .

و سري به حاشيه هاي بازار ميزنيم …

امروز از ان  روز هايي بود كه حاشيه هاي بيروني هم  بر بازار تاثيرانچناني نداشت و بيشتر تحولات خود بازار است كه  بر روند  موثر بود  . در خبرهاي سياسي تحول خاصي كه  بتوان  به ان  به عنوان  تغيير يك  رويداد  و روند  ديده مي شود اشاره كرد وجود ندارد . البته  سوريه نيز خبرهاي خاصي ميرسد .  به نقل از شبکه خبری سي ان ان گمانه‌زنی‌های فزاینده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه واشنگتن در حال بررسی حمله موشکی دریایی یا هوایی علیه سایت‌های تسلیحات شیمیایی سوریه است. اما تحولات  اقتصادي همچنان  بودجه  را در بر مي گيرد . در داخل نيز گفته مي شود  احتمال  ورود هاشمي به  انتخابات بيشتر شده است .

در تحولات  اقتصادي كه در پيش داريم  چشم  اميد همه  به  مجلس است . گفته  شده  به  زودي بودجه در صحن علني نيز بررسي و تصويب مي شود و به دولت ابلاغ  خواهد شد  كه حداقل شرايط بازار سرمايه  شفاف تر مي شود . اين  روز ها خبرهاي خوبي از مجلس به  بازار ميرسد  كه حذف 26% ، حذف الزام  براي اوردن  دلار به اتاق دو خبري بود كه  بازار را حسابي خوشحال  كرد . هر چند امروز بهره  مالكانه  600  ميليارد توماني را نيز تصويب كرد . كه  اميدواريم  5% فخوز را نيز در بودجه حذف كرده  باشد و فقط بهره  مالكانه  در پيش باشد .

امروز دلار هم  به   3590 دلار رسيد و در همين  مرز افتان و خيزان  حركت  مي كند .

به  بازارهاي جهاني مي رويم كه  با رشد قيمت  طلا  همراه  شده و امروز بازار طلا را نيز طلايي مي كند  . در حال حاضر طلا در قيمت هاي 1472  و نفت در محدوه  94دلار در نوسان  است  و خبرهاي مثبتي براي پتروشيمي  و پالايشگاهي هاست  .

قيمت  فلزات  نيز رشد خوبي داشت و كمي از بحران  فاصله  گرفتيم  .  مس در سطوح 7080 و روي نيز در قيمت هاي 1880  قرار دارد تا در طول روز ببينيم  چه  اتفاقي رخ مي دهد . در مجموع بازار امروز 4 چشمي به  دنبال  پالايشگاه ها و بازگشايي انهاست و كمتر كسي به اين  موارد توجه مي كند .

در بازار امروز شاخص اما  يكي از روز هاي خوب خود  را تجربه  كرد و شايد جز چند روز خاص افزايشي طول تاريخ  بازار بود . امروز شرايط خاص شاخص را  شاهد  روديم  كه شاخص با  رشدي 801 واحدي را  شاهد بوده   كه 570 واحد آن به  3 شركت  شبريز،شبندر و شپنا مربوط مي شد . در كنار ان نيز 3 شركت  غدير، پارسان و پرديس نيز از ديگر شركت هاي خوب بازار بودند . البته  منفي هاي مخابرات نيز در شاخص اثر كاهشي 22 واحدي داشت .

پرواز بر بام بازار!

در بازار امروز شاهد به پرواز درامدن نمادهاي پتروشيمي بوديم پتروشيمي هايي كه بارها بر ارزندگي انها و پتانسيلهاي تعديلات مثبت سنگينشان در عملكرد 12 ماهه و سود سال 92 تاكيد داشتيم به نظر ميرسد رشد قيمتي 10 درصدي در انتظار نمادهاي پتروشيمي باشد

امروزخبر ازاد سازي صادرات محصولات پتروشيمي باعث صف خريد سنگين در پتروشيمي مارون و رشد قيمتي اين سهم تا سطوح بالاي 3000 تومان شد ماروني كه توانايي رشد قيمتي تا سطوح 3200 توماني را در مقطع فعلي را خواهد داشت. در اين  سهم  شنيده مي شود سود  5400 ريالي را  اعلام  كرده است . شنيده  شده  ساتا  با  شركت سرمايه  گذاري خود  سنگين در اين  سهم خريد مي كند .

امروز پتروشيمي كرمانشاه كه ظاهرا به سود 205 توماني براي سال 91 رسيده است با صف خريد به سمت هدفقيمتي 1100 توماني خود در حال حركت ميباشد كرمانشاه پتانسيل تعديل مثبت خوبي را براي سال 92 خواهد داشت و اگر خبر موافقت دولت بر افزايش نرخ فروش داخلي اوره صحت داشته باشد بايد در انتظار جهش قيمتي كرمانشاه باشيم . فردادر مورد  فرايند  بورس كالا و محصولات اين  شركت  صحبت  مي كنيم .

امروز شپديس كه بارها از پتانسيلهاي بنياديش گفته بوديم با انتشار مجوز افزايش سرمايه 200 درصدي از محل سود انباشته و خبر انتشار اوراق مشاركت براي پيش برد طرح توسعه اين شركت با صف خريد قيمتهاي 5600 توماني را  براي خود  ثبت كرد .

گفته مي شودمرحله اول 200% اعمال خواهد شد  و سپس بحث تبديل اوراق مشاركت به  سهام  و صرف سهام مطرح مي شود كه  به  سود  سهامداران  فعلي شركت  است  و بازهم  سرمايه سهامداران  فعلي رشد مي كند . خبر اين  افزايش سرمايه مي تواند  سهم  را  صعودي كند و حتي به  صف خريد ببرد .

خريد پرديس با ديد  4 الي 6 ماهه  يكي از بهترين گزينه هاي بازار است  و به  صندوق ها نيز براي ميان مدت و بلند مدت  بسيار توصيه مي شود . در كوتاه مدت نيز پس از افزايش سرمايه  شركت تعديل جديدي را  رو مي كند و قيمت  اصلاح  شده  راحت تر حركت  مي كند .

در اين  گروه خليج  فارس هم با عدم  رشد مواجه  بود . اين  سهم  با دخالت  بورس به  گره نمي رود و بايد ديد  چه تدبيري انديشيده مي شود .

هلدينگهاي طلايي بازار!!!

امروز هلدينگهاي تخصصي به خصوص هلدينگهاي پتروشيمي با اقبال بالايي مواجه شدند به طوري كه شاهد معاملات مثبت و در برخي موارد صفوف خريد سهام اين گروه بوديم هلدينگها هم در حال افزايش ارزش ان اي وي خود هستند و هم توانايي تعديلات پياپي را طي سنوات اتي را خواهند داشت

امرزو پارسان هلدينگ طلايي و محبوب بازار سرمايه با رشد قيمتي و صف خريد سنگين قيمتهاي 920 توماني را با قدرت هر چه تمامتر پشت سر گذاشت . ابتدا در مورد  سود  بايد گفت  كه سود اين  شركت ها در سود  سال 92 پارسان موثر است  اما  با  يك  حساب سرانگشتي متوجه مي شويم با ثبات  همين  سود هاي فعلي پارسان  سال بعد مي تواند  با  2200 ريال  آغاز كند . اين  يعني سود  امسال نيز حداقل 2000 ريال  است و با  توجه  به  مكانيزم هاي قيمتي و تقسيم  سود سهم  در حال حاضر با  پي به اي حدود  3 در حال  معامله  است . قيمت هاي 11000 ريال  با اين  شرايط منطقي ترين قيمت هاست  . از سوي ديگر اگر امروز شبريز با اين  قيمت  و شراز با اين قيمت ارزش ذاتي پارسان  را  به  1200  نزديك كرد . البته  فردا  ممكن است صف فروش شبريز كمي بر روي سهم  موثر باشد  . هر چند  شنيده  شده  تعديل سود زاگرس بر اين  سهم موثر خواهد بود .

امروز سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي نيز تا صف خريد پيش رفت سهمي كه در دل خود جاي تعديل مثبت تا سطوح 90 تومان را به دليل رشد سوداوري رشكتهاي زير مجموعه خود خواهد داشت حتي شنيده ميشود در صورت عرضه سهام پتروشيمي جم اين سهم به سود 95 توماني خواهد رسيد وصندوق در بازه ميان مدت قيمتهاي 460-480 توماني را به خود خواهد ديد. وصندوق نيز در پرتفوي خود 5.5% شپنا دارد  كه تعديل مناسب او  به  سود اين  سهم خواهد بود و در مجموع وضعيت خوب گروه پتروشيمي و پالايش در بازار باعث  خواهد  شد  تا سهم هايي مثل وصندوق، وبانك، وتوسم بازهم در كانون  توجه  باشند و احتمالاً هر سه  شركت  بارديگر با وجود  حجم معاملات  سنگين  رشد 5 تا8% را خواهند داشت  .

خبر عدم ورود به گره معاملاتي در نماد هلدينگ خليج فارس اميدها براي رشد جهشي را در اين سهم كم رنگ كرده است البته شنيده ميشود شايد طي روزهاي اينده برخي از حقوقي ها عرضه هايي را براي رشد اين سهم انجام دهند همچنان قيمتهاي 1000 تومان را به عنوان اولين هدف قيمتي سهم ارزيابي ميكنيم.

آتش بازي نفتي ها!

در بازار امروز پس از تعديلات مثبت سنگين ديروز نمادهاي پالايشگاهي ناشي از افزايش نرخ ارز به سطوح 2450 تومان در بودجه سال 92 شاهد بازگشايي نمادهاي پالايشگاهي بوديم .

. امروز پالايشگاهي ها  منطقي  و معقول باز شدند . كمي از هبجان  بازار روي اين نماد ها  خالي شد  و حالا با  اصلاح  پي به اي صورت گرفته مي توان شرايط بهتري را  شاهد  بود . اصلاح  پي به اي امر مباركي است كه مي توان تداوم  رشد را  بيشتر كند . اگر امروز اتفاق قپيرا  براي شبندر رخ مي داد كل گروه  را  لطمه مي زد  و فيتيله پيچ مي كرد . به همين دليلي بود كه امروز به  طور قاطع  قيمت هاي فروش را نيز قيد مي كرديم  .

امروز شتران در قيمت هاي باورنكردني 80 هزار تومان  به  بازار امد كه گران ترين سهم  بازار بود . اما  بايد دقت كرد . نمي توان  تا  قبل از اين  رويداد ها  پي به اي 12 داد و حالا هم  پي به اي 12 محاسبه كرد . شتران سود  سال 91 را 38886  و سود  سال 92 را 59001 اعلام  كرده است . شرکت دليل عمده تغييرات سود و زيان را افزايش نرخ تسعير ارز (از مبلغ 260ر12 ريال به 500ر24 ريال به ازاي هر دلار) اعلام نموده است. اين  سهم  هنوز بحث هايي را در مورد  برگشت  5% ماليات در دل  خود دارد و اگر ان  رخ  دهد مي توان  بازهم  به تعديل سود  شتران  اميدوار شد   اما از ان سو گفته مي شود  شتران  به اين راحتي ها تقسيم  سود ندارد و بحث افزايش سرمايه  1000 درصدي را نيز مطرح مي كند كه هنوز مورد  تائيد بورس نيست  .

از ديد حقير قيمت  اين  سهم  امروز بالا  بود و بهتر است اصلاح  شود و نه تنها  اين  سهم  بلكه  ساير شركت ها نيز در حد خريد و قيمت هاي خوبي هستند اما  ريسك  بسيار بالايي را متقبل مي كند .

امروز شراز در قيمت هاي مناسبي باز شد و خوب خريد شد . بيشترين تحرك و تعديل سود  را در بين شركت ها داشت  و سود خود را  براي سال 91از 519 ريال  به  1000 ريال و سال 92 را  با  رشدي چشم  گير به  3626 ريال  افزايش داد  . در اين  سهم  بازهم  پارسان خريدار  خواهد بود .

شرکت دليل عمده تغييرات سود و زيان را افزايش نرخ تسعير ارز (از مبلغ 260ر12 ريال به 500ر24 ريال به ازاي هر دلار) اعلام نموده است و اگر اين  اتفاق رخ  نمي داد  سود  شركت در حد  120  ريال  بود!!

دراين  شركت  نيز از اثر برگشت 5% ماليات براي سال 91 خبري نيست و صندوق توسعه ملي نيز ندارد . هر چند او نيزذخايري را نگاه داشته  است  .

به اين  سهم نيز بايد منطقي نگاه  كرد هر چند  تعديل بعدي شيراز در سود  سال 92 شركت  ناشي از تعديل از محل رشد فروش محصولاتي نظير وكيوم ،نفت كوره و حلال هاست  . به نظر ميرسد سهم در قيمت هاي زير 1900 براي خريد جذاب بوده و رشد نمايد .

در سوي ديگر شبريز به عنوان يكي از شفاف ترين شركت ها  با  قيمت 2208 به  بازار امد  اما با  صف فروش مواجه  شد . شبريز هم  سود  سال 91 را  بدون تغيير همان مبلغ اعلام  كرده است و  حالا  سود 92 را  با تعديل مناسب به 3854 ريال  افزايش داد كه دلايل تغيير افزايش نرخ تسعير ارز از 260ر12 ريال به 500ر24 ريال و تغيير در ترکيب توليد ناشي از پيش بيني اتمام پروژه بنزين سازي مي باشد . اين  سهم نيز به  راحتي قابليت  اعلام  سود هاي نزديك  به  5000 ريال  را دارد چرا  كه از فروش ساير محصولات  تعديل خوبي را مي تواند  در طول دوره  شناسايي كند . تقسيم  سود 90% مهم ترين مشخصه اين  سهم  است كه  فقط در شراز  و شپنا اين  تقسيم  سود هاي منطقي وجود دارد . در صورتي كه  فردا در قيمت هاي منفي و زير 21000 قرار گيرد مي تواند با  وجود پذيرش ريسك  مناسب باشد .

در نماد  پالايش نفت اصفهان نيز رشد اخير مانع از رشد قيمت  سهم  شد  و سهمي اشباع  شده در صفوف خريد در روز هاي قبل بازهم در 3000 و 3100 گير دارد . او امروز در 2880 نيز قرار داشت و حتي صف فروش هم  بود اما  صفش جمع  شد . در مورد  شپنا در سود  سال 91 اتفاقي رخ نداده و خبر ي از برگشت  ماليات  نيست در حالي كه شپنا در 91 نيز به همين ميزان مي تواند تعديل دهد .

اين  سهم  سود  سال 91 را 2307 ريال  اعلام  كرده است . نكته  مهم  اين  است كه ماليات هنوز دران ديده نشده است  . در كنار آن براي سه ماهه چهارم 91، نرخ فروش فرآورده هاي ويژه به صنايع همجوار و فروش در بورس کالا بر مبناي نرخ تسعير ارز مبادلاتي محاسبه و در درآمد فروش ثبت شده است، در نتيجه با توجه به ابهام در نحوه عمل اين موضوع، مابه التفاوت نرخ ارز مبادلاتي و نرخ ارز مرجع مرتبط با نفت خام مصرفي در توليد فرآورده هاي مذکور، مبلغ 543ر8 ميليارد ريال ذخيره نفت خام درنظر گرفته شده است  . به هر حال سود  سال 92 نيز با  در نظر گرفتن  ارز مبادله اي به 4883 ريال  رسيده است  و طرح وتوسعه  شركت در صورت  بهره  برداري كمك  شاياني به اين  سود  سازي خواهد كرد و شايد خريد در منفي هاي فردا  جالب باشد .

اما  شبندر…

بچه غول بازار امروز با ابهام و اندك  رشد به  بازار امد . در شبندرنيز براي سال 91 خبري از تعديل از محل برگشت  ماليات  نيست و فقط در محاسبات خود  تاثير نرخ ارزاز 12260 به  24500را  لحاظ كرده و به  سود  603 ريالي رسيده است  . اما همه در شبندر به دنبال جريان 26% بوده اند كه  شركت  اعلام  كرده که در صورت تصويب عدم کسر سهم صندوق توسعه از فرآورده‌هاي صادراتي، سود هر سهم 1370 ريال  خواهد بود . اين  سود محافظه كارانه است اما در حال حاضر مبني محاسبات  بازار  خواهد بود . در روز هاي قبل اين سهم  را گفته  بوديم  كمي سبك  كنيد دليل اين امر را بايد در عدم  شفافيت اين  شركت داشت  . هنوز معتقديم اين  سهم ليدر بازار است و شايد در قيمت هاي 900 و 920 خريداران جدي داشته  باشد اما بايد روي اين  سهم  كمي صبر كرد و با تحليل ريسك عمل كرد .

بهره اي دردسر ساز!!!

امروز خبر تصويب بهره مالكانه 600ميليارد توماني مورد نظر دولت توسط مجلس باعث شد تا ازروند صعودي معادن جلوگيري شود البته هنوز از جزييات و نحوه پرداخت اين ميزان بهره مالكانه اطلاعاتي در دسترس نيست  و اميدواريم  تنها  اين  پرداخت  باشد  و بحث 5% حذف شود .

امروز نماد سنگ اهني گلگهر كه تا استانه قيمتهاي 900 توماني رشد كرده بود در اواخر بازار با نوسانات منفي مواجه شد در مقطع فعلي انتظار نوسان قيمتي كگل را در سطوح قيمتي 800-900 توماني را داريم كگلي كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي خوبي را در عملكرد 12 ماهه خود دارد اما براي سال 92 با توجه به خبر بهره مالكانه با ابهاماتي مواجه خواهد شد

اما كالسيمين هم امروز شروع مثبت و بسيار خوبي را داشت اما رفته رفته با روند منفي مواجه شد كه ناشي از عدم  تعديل عجيب سهم  در گزارش خود  بود  كه  بايد از خود پرسيد شركت  با دلار هاي خود  چه  كرده است  .

امروز ملي مس علي رغم معاملات خوب محصولاتش در بورس كالا و افزايش نرخ و افزايش شديد تقاضا نتوانست رشد قيمتي را تا سطوح 580 تومان تجربه نمايد روند ملي مس فعلا نوساني خواهد بود البته شركت اعلام نموده بهره مالكانه بر اين شركت تاثير نخواهد داشت و در صورت ادامه يافتن روند مثبت قيمت مس در بازارهاي جهاني شايد بتوان به قيمتهاي بالاي 600 توماني براي فملي خوشبين بود

سيماني ها و فردايي سرنوشت ساز!!!

امروز خبر اعلام نرخ هاي جديد سيمان تا فردا باعث شد تا قلب نمادهاي سيماني به طپش بيفتد سيمانيهايي كه پتانسيلهاي تعديل مثبت خوبي را در صورت حتي اخذ كوچكترين افزايش نرخي را خواهند داشت سهام سيماني ميتوانند با جهش قيمتي و سوداوري بسيار خوبي موج 3 صعودي خود را تكميل نمايند

اين روزها سيمان غرب با تاخت و تاز باورنكردني به سمت اهداف قيمتي 600-620 توماني خود در حال حركت ميباشد سغربي كه پتانسيلهاي فراواني در سال 92 خواهد داشت و در صورت افزايش نرخ سيمان به خصوص سيمان صادراتي حتي ميتوان اهداف قيمتي بالاتر از سطوح 600 توماني را برايش متصور بود

اما سيمان درود هم با صف خريد در قيمتهاي بالاي 800 تومان قرار گرفت سيمان درود به دليل سرمايه اندك ميليارد تومانيش افزايش نرخ فروش سميان ميتواند شديدا سودش را تحت تاثير قرار دهد و با جهش سوداوري و قيمتي همراه شود

امروز سيمان هگمتان هم با صف خريد سنگين از سد قيمتهاي 320 توماني گذشته تا در گام بعدي مهمان قيمتهاي 360 توماني باشد سهگمتي كه داراي حجم سنگين صادرات سيمان بوده و در صورت ارزي شدن صادراتش ميتواند سود بسيار بالايي را شناسايي نمايد

چهارگوشه بازار!!!

امروز در نماد اذراب كه بارها در قيمتهاي 420 توماني هشدار داده بوديم با افت قيمتي به سطوح 370 توماين رسيد فردا روز مهمي براي فاذر خواهد بود در صورت عدم تعادل در قيمتهاي 360 توماني افت قيمتي تا سطوح 320-330 توماني براي اين سهم تجهيزاتي بعيد نميباشد

عدم افزايش نرخ شكر همچنان در ليدر قنديها يعني قند پيرانشهر سبب روند منفي و اصلاحي شده است انتظار افت قيمتي اين سهم تا سطوح 1600 تومان را داريم قپيرايي كه وضعيت بنيادي مناسبي داشته و در صورت اعمال كوچكترين افزايش نرخ شكري ميتواند جهش سوداوري و. قيمتي خوبي را تجربه نمايد

البته  گفته مي شود به  شركت ها  قول افزايش طي 2 ماه  آتي داده  شده است .

ديروز در بورس كالا  بازهم  محصولات  سنگ  دانه  بندي شده را خوب خريدند و دو برابر تقاضا  وجود داشت . از همين حالا  زمزمه هاي تعديل سنگين در كچاد و كگل در سال 92 انها  به گوش ميرسد اما  بهره  مالكانه  ذهن  آنها را  ازار مي دهد . گفته مي شود 600  ميليارد تومان بهره  مالكانه نهايي شده  و به تصويب مي رسد و حالا  نوبت  سنگ آهني هاست كه  بگويند چه  قدر اين  موضوع اثر گذار است  . برخي معتقدند كه بازي بعدي بازار البته  با شرايط كوتاهي روي گروه  فولاد و سنگ  آهن  متمركز خواهد بود .

اين روزها همراه  پر معامله  است  اما اخابر منفي شد  . نوسان  گيران  فقط فردا  را  وقت دارند . در مورد  همراه به نظر ميرسد شرايط قيمتي مي تواند ريسك كمي داشته  باشد و براي ميان مدت و حتي كوتاه مدت  را مثبت خواهد كرد .

گروه تحلیل گری بتا سهم

10 ارديبهشت 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم