بازاري بي همتا!!!
نگاهی به بازار فردا سه شنبه 10 اردیبهشت 92
بازار سرمايه اين روزها با توجه به نقدينگيبساير خوب در جريان و اخبار اقتصادي مثبت حول و حوش بازار با جو مثبت بسيار خوبي به روند صعودي خود ادامه ميدهد اين روزها در اكثر صنايع بازار انتظار انتشار گزارشات 12ماههبه همراه تعديلات مثبت خوبي را دارد كه به نظر ميرسد اين انتظار بازار نيز به واقعيت تبديل شود
اما براي فردا در گروه پتروشيمي همچنان ادامه داشتن روند صعودي فعلي را انتظار داريم پتروشيمي هايي كه توان تعديل مثبت عايدي بسيار خوبي را در عملكرد 12 ماهه به علاوه سود سال 92 خود خواهند داشت سودهايي كه اغلب بسيار دست پايين پيشبيني شده و جاي تعديلات دو رقمي سنگيني را خواهند داشت
شنيده ميشود در نماد پتروشيمي كرمانشاه اين سهم به سود 205 توماني رسيده است براي پتروشيمي كرمانشاه قيمتهاي 1100-1200 توماني راانتظار داريم به خصوص اينكه شنيده ميشود دولت با افزايش نرخ فروش داخلي اوره از سطوح 350 تومان به 700 تومان موافقت كرده است امري كه ميتواند سود كرمانشاه و حتي پرديس را با جهش همراه سازد
در نمادهاي معدني به خصوص كالسيمين شنيده ميشود شركت در وضعيت خوبي قرار داشته و به زودي تعديل مثبت سود سال 91 به همراه رشد سود سال 92 به بازار گزارش خواهد شد
گزارش پالایشگاهی نیز بر روی سایت کدال امد شبریز 385 و شتران 5900 و شپنا نیز 490 تومان و شبندر نیز 137 تومان سود خود را اعلام کردند شراز نیز با سود 360 تومانی به بازار برگشته است
افراد ریسک پذیر فردا در کمین خرید شتران می باشند شاید هنوز این سهم برای خیلی ها جذابیت های خاصی داشته باشد و منتظر بازگشایی و خرید بیشتر این سهم باشند به سهامداران قبلی این سهم توصیه می شود در فروش این سهم دقت بالایی داشته باشند و بهتر است در فردا نیز در قیمت های ابتدایی بازگشایی فروشنده نباشند
در ساير نمادها در نمادهاي سرمايه گذاري وصندوق در موقعيت خوبي قرار دارد اين سهم با پتانسيلهاي فراواني همراه ميباشد و همچنان جاي رشد سوداوري و قيمتي را خواهد داشت پتروشيمي جم را در پرتفوي وصندوق نبايد دست كم گفت سهمي كه قادر به رشد بيشتر سود سال 92 وصندوق خواهد بود به نظر بهتر است وصندوق را با دید میان مدت تری در سبد داشت
فردا شاخص روز بسیار مثبتی را خواهد داشت بازگشایی پالایشگاهی ها همراه با رشد پارسان و غدیر می تواند رشد جالبی را برای بازار رقم زدند کمکم نشانه هایی از حماسه بورسی در این روزها دیده می شود بازار با جهش فعلی به استقبال نمایشگاه بورس در 17 اردیبهشت ماه می رود
بهتر است سهم های بنیادی خود را با دید صبورانه تری حفظ کنیم یقینا زمینه مناسبی برای رشد بازار دیده می شود که کم کم اثرات ان بر روی گروه های مختلف دیده می شود
دوشنبه 9 اردیبهشت 92


