بازاري صدرنشين!!!
نگاهی به بازار فردا یکشنبه 8 اردیبهشت 92
بازار سرمايه اين روزها در حال ركورد شكني در شاخص ميباشد بازاري كه بازده خوبي را اين روزها نصيب سهامداران ميكند و بنا بر روايتي بازدهي اين روزهاي بازار به هفته اي2درصد و ماهانه به طور متوسط 8 درصد رسيده است كه بازدهي چشمگيري بوده و پيشبيني ميشود روند فعلي تا شب مجامع شركتها كماكان ادامه داشته باشد
اين روزها ركود در بازارهاي موازي مانند مسكن و خودرو و طلا و دلار باعث شده تا شاهد ورود نقدينگيهاي جديد و خوبي به بازار سرمايه باشيم نقدينگيهايي كه اين روزها باعث افزايش تقاضا در بازار و با توجه به سياست ازاد سازي قيمت كالاها باعث جذابيت اكثر سهمهاي بازار شود
اما براي فردا در گروه پالايشگاهي به نظر ميرسد بايد در انتظار دور تعديلات مثبت پالايشگاه ها در عملكرد 12 ماهه باشيم پالايشگاه هايي كه با توجه به خبر برگشت سهم صندوق توسعه ملي در بودجه سال 92 ميتواند زمينه ساز يك رالي صعودي ديگر در نمادهاي پالايشگاهي شود با توجه به صف شدید شبندر احتما ل تمایل بیشتر بازار ببه سمت شپنا وجود دارد اگر شبندر هدفش را 1000 تومان فرض کنیم شپنا نیز توان رشد تا 3000 تومان را خواهد داشت
در اين گروه شنيده ميشود پالايش نفت تهران به زودي با بازدهي نجومي و سود بسيار خوبي پا به ميدان خواهد گذاشت
اما در بين سهام پتروشيمي همچنان نوسانات مثبت را انتظار داريم انتشار بيشتر گزارشات 12 ماهه سهام اين گروه ميتواند به شكل دهي روندي پرقدرت در نمادهاي پتروشيمي بيانجامد پتروشيمي هايي كه پتانسيلهاي خوبي در عملكرد 12 ماهه و سود سال 92 دارند
شنيده ميشود در اين گروه بازديد اخير مسئولان دولتي از برخي از واحدهاي پتروشيمي زمينه ساز ازاد سازي صادرات برخي از محصولات پتروشيمي به خصوص انواع پلي اتيلنها گرديده است امري كه ميتواند پتروشيمي مارون را با تاثيرات مثبت خوبي همراه سازد
در ساير نمادها به زودي شاهد تعديل مثبت در سنگ اهنيها خواهيم بود شنيده ميشود كچاد شديدا به دنبال اخذ مجوز افزايش سرمايه تا سطوح 1000 ميليارد تومان ميباشد البته كچاد تا چند سال اينده قصد رساندن سرمايه خود به سطوح 2000 ميليارد توماني را دارد
صحبتهای از عرضه خرد خلیج فارس در بازار شنیده می شود بهتر است در صورت عرضه خلیج از خرید این سهم غافل نشویم یقینا خلیج جای رشد خوبی در میان مدت خواهد داشت و عرضه های احتمالی نیز فرصت مناسبی برای ورود به سهم می تواند باشد
شاراک نیز این روزها از صف خوبی برخوردار می باشد این سهم نیز برای افراد صبور گزینه میان مدت خوبی است بهر عنوان این روزها تک تک سهم های با ارایه گزارش 12 ماهه می توانند پتانسیل های نهفته خود را نمایان کنند بنابراین بهتر است با سهم بنیادی همراهی بیشتری داشته باشیم و منتظر گزارش های 12 ماهه برای تصمیم گیری های بعدی باشیم
شنبه 7 اردیبهشت 92


