بازار و پايان خوش 91!!!
نگاهی به بازار فردا شنبه 7 اردیبهشت 92
اين روزها در بازار گزارشات بسيار عالي عملكرد 12 ماهه شركتها كه با تعديل مثبت دورقمي اكثرا همراه ميباشد و بازگشايي نمادهاي متوقف شده به منظور تعديل مثبت با رشد و بازدهي 2 رقمي زمينه ساز شكل گيري روند مثبت و افزايش نقدينگي در بازار از يك طرف و افزاي شاعتماد در بازار شده است
البته اين روزها افزايش بسيار خوبي نيز در قيمت كالاها شاهد هستيم كم كم تمامي كالاها در حال طي كردن مراجل ازاد سازي قيمتي هستند ازاد سازي قيمتيكه به واسطه افزايش نرخ ارز و كاهش واردات و افزايش شديد نرخ كالاهاي وارداتي فرصت بسيار خوبي براي شركتهاي داخلي به ارمغان اورده است
اما براي بازار فردا در بين نمادهاي پتروشيمي انتظار داريم پتروشيمي فناوران نيز براي تعديل مثبت و اعلام سود بالاي 400 توماني متوقف شود شفني كه قيمتهاي 2000-2200 توماني را ميتواند به دست اورد
در اين گروه شنيده ميشود پارسان هم با تعديل مثبت زاگرس و ارائه تعديل مثبت شبريز و تعديل احتمالي کرمانشاه و شاید شپديس سودش را به سطوح 170 تومان افزايش خواهد داد البته به زودي تحليل بنيادي پارسان در سايت قرار گرفته و سود سهم مورد تخمين قرار خواهد گرفت
در نماد غدیر نیز متاسفانه شاهد رفتار های خسته کننده ای هستیم سهامداران غدیر می توانند تدریجا به سمت پارسان حرکت کنند
در بين نمادهاي سيماني اعمال افزايش 20 درصدي نرخ سيمان ميتواند زمينه ساز تعديلات مثبت در نمادهاي اين گروه شود امروز سيمان غرب با سود 100 توماني به كار خود در سال 91 پايان داد بايد به زودي شاهد تعديل مثبت سغرب در سود سال 92 و اعلام سود بالاي 120 تومانيش باشيم
در گروه معدني نوسانات مثبت بازارهاي جهاني و رشد نسبي قيمت دلار ميتواند شنبه اي سبز را براي سهام مس و روي به ارمغان اورد ملي مس بعيد ميرسد تعديل منفي داشته باشد اما بازار نبايد انتظار تعديل مثبتي نيز از اين سهم در عملكرد 12 ماهه و حتي سود سال 92 در مقطع فعلي داشته باشد
اما در بين روييها هم كالسيمين هم باما و هم كروي به زودي با تعديل مثبت خوبي مواجه خواهند شد كه ميتواند جو اين گروه را كمي مثبت نمايد
فردا روز خوب شبندر و شپنا می باشد دو سهمی که به واسطه خبر حذف عوارض 26 درصدی می توانند با تعدیل خوبی روبرو شوند شپنا نیز بحث 26 درصد عوارض را در دل خود دارد و بازار فقط روی شبندر متمرکز می باشد در حالیکه تمام پالایشگاه ها عوارض 26 درصد را پرداخت می کنند فردا با صف شبندر و شپنا و خلیج روز خوبی برای بقیه سهم ها می توان مدنظر داشت
خلیج نیز احتمالا در روز سه شنبه ابنده وارد گره 12 درصدی خواهد شد چرا که در مقطع فعلی هیچ کسی حاضر به فروش سهم خود نیست و همه سهامداران امید بالایی به رشد قیمت خلیج حداقل به 1000 تومان پیدا کرده اند مگر اینکه در این بین شاهد عرضه های بسیار بالایی باشیم که به نظر ای ن رخداد ممکن نخواهد بود
ایرانل نیز فردا بازگشایی خواهد شد رشد بالاتر ایرانل می تواند شپاس را نیز با خود بار دیگر حرکت دهد لذا شپاسی ها نیز می توانند امید به رشد سهم خود در چند روز اینده داشته باشند
شرایط کلی بازار نشان از رشد بیشتر می دهد خصوصا که 17 اردیبهشت ماه زمان بازگشایی نمایشگاه بورس می باشد و رشد شاخص و بازار می تواند ارمغان خوبی برای این نمایشگاه باشد
شنبه 7 اردیبهشت 92


