بازار دوپينگ ميكند!!!
نگاهی به بازار فردا چهارشنبه 4 اردیبهشت 92
بازار سرمايه اين روزها با توجه به سيل انتشار گزارشات عملكرد 12 ماهه شركتها با روند بسيار خوبي همراه شده است بازاري كه به نظر ميرسد تحت تاثير همين گزارشات 12 ماهه همچنان به سير صعودي خود ادامه داده و بتواند ركورد شكنيهاي خوبي را به ثبت برساند
اما امروز انتشار گزارش عملكرد 12 ماهه شازند به همراه تعديل مثبت سنگين 70 درصدي ميتواند گروه پتروشيمي را با جو بسيار مثبتي همراه ساخته و بازدهي خوبي را نصيب سهامدارانش نمايد
ظاهرا شايعات در اينگروه در حال تحقق بوده و علاوه بر نمادهاي متوقف گروه پتروشيمي بايد در انتظار تعديل مثبت ساير نمادهاي فعال اين گروه نيز بود براي مثال دو نماد پتروشيمي فناوران و كرمانشاه نيز با شايعات تعديل مثبت بسيار خوبي مواجه هستند كه به زودي تعديلات خود را اعلام خواهند كرد
در گروه هلدينگها فردا پارسان و غدير و خليج فارس نيز همچنان روند صعودي خواهند داشت شنيده ميشود فارس نيز براي سال 92 جاي تعديل مثبت و اعلام سود خوبي را خواهد داشت
پارسان نيز با پتانسيل اعلام سود 170-180 توماني به ازاي هر سهم مواجه ميباشد پتانسيلهاي شركتهاي زير مجموعه پارسان به زودي با تعديلات مثبت شركتهاي زير مجموعه اشكار خواهد شد پارسان در محدوده 900 تومان کمی تعلل شاید داشته باشد اما با امدن خبر تعدیل زاگرس وشبندر سهم براحتی جای رشد بیشتر خواهد داشت از طرف دیگر نبود عرضه ها بروی خلیج باعث خواهد شد بازار تمایل بیشتری روی پارسان پیدا کند رشد پارسان نیز در نهایت باعث رشد غدیر خواهد شد شاید غدیر این روزها خیلی سنگین حرکت کند اما رشد پارسان در نهایت باعث حرکت غدیر خواهد شد لذا سهامداران غدیر بهتر است کمی صبور تر باشد
در مورد پردیس و کرمانشاه نیز شایعاتی از ازاد سازی نرخ اوره داخلی شنیده می شود هر چند این ازاد سازی اخرین حربه مجموعه پارسان در مقابل افزایش نرخ خوراک گازی می تواند باشد گزارش شاراک نیز امروز نکته جالی در خود داشت شرکت نرخ خوراک خود را در پاییز با نرخ ارز 1226 تومانی و در زمستان با نرخ 2500 تومان محاسبه کرده است لذا پتروشیمی ها در سال 91 از افزایش نرخ خوراک تا حدود زیادی در امان خواهند بود اما برای سال 92 باید نرخ خوراک را حتما با نرخ ارز مبادله ای مدنظر داشت
در نمادهاي سنگ اهني شنيده ميشود صبانور همزمان با برگزاري مجمع افزايش سرمايه خود را نيز به مرحله اجرا خواهد گذاشت صبانوري كه پتانسيل تعديل مثبت بالاي 20 درصدي را در سود سال 91 و 92 را دارا ميباشد
در نمادهاي قندي به نظر ميرسد به زودي شاهد افزايش نرخ فروش شكر داخلي ميباشيم امري كه ميتواند سود سال 92 شركتهاي قندي را با رشد بسيار خوبي مواجه سازد همچنان توصيه به نگه داري سهام پرپتانسيل قندي پيرانشهر و اصفهان و لرستان ميشود
در ساير نمادها در گروه كاشي وسراميك تعديل مثبت خوبي در گزارشات 12 ماهه سهام اين گروه را شاهد خواهيم بود بههمين دليل همچنان توصيه به نگه داري دو سهم برتر اين گروه يعني كاشي سينا و چيني ايران ميشود اين دو سهم پتانسيل تعديل مثبتعايدي در عملكرد 12 ماهه خود را دارا هستند
در گروه فولادی نیز خوزستان باید از سد 2820 تومان عبور کند محدوده ای که شاید 6 بار باعث برگشت قیمت در این سهم شده است اگر فخوز بتواند از 2820 تومان عبور کند توان رشد خوبی خواهد داشت فولاد نیز فردا باید از محدوده 465 تومان عبور کند در مجموع فردا شرایط سختی برای فولادی ها می باشد که اگر بتواند از این محدوده ها عبور کند می توان به رشد بیشتر فولادی ها در هفته های بعد امیدوار بود
شبندر و شپنا نیز این روزها شرایط متزلزلی را در پیش دارند بهتر است مواظب شدت عرضه ها در این محدوده ها باشیم شاید این گروه نیاز به کمی استراحت داشته باشد لذا سبک کردن سهم های پالایشگاهی به صورت تدریجی و ارام تا حدودی بد نباشد یقینا افزایش نرخ ارز مرجع به 2500 تومان باعث تعدیل های بیشتری در این گروه خواهد شد اما پی به ای بالای شبندر باعث شده است بازار تمایل چندانی به این سهم نداشته باشد هر چند باز توصیه می کنیم در فروش شبندر حتما تدریجی اقدام کنید چرا که سهم حامیان خاصی دارد که هر ان می توانند سهم را براحتی حرکت دهند هر چند نباید غافل شد که میزان نقدینگی در بازار در بین سهم های مختلف تقسیم شده است و حمایت از شبندر در این شرایط خیلی راحت نیست لذا با نبود نقدینگی کافی برای شبندر نوسان سهم نیز محدود شده است
در اخر باید به دو نمایشگاه مهم بورسی اشاره کرد 8 اردیبهشت نمایشگاه بین المللی بورسی را داریم که می تواند برای بازار ما مهم باشد از طرفی 17 اردیبهشت نیز نمایشگاه سالیانه بورس است که این دو نمایشگاه برای بازار فعلی می تواند خبر های خوبی باشد بهتر است این روزها با شجاعت بیشتری در بازار حضور داشته باشیم و با سهم های بنیادی بیشتر همراهی داشته باشیم
سه شنبه 3 اردیبهشت 92


