نگاهی به بازار فردا دوشنبه 30 بهمن
بازار فردا را در حالی اغاز خواهیم کرد که حجم معاملات بازار در این چند روز اخیربه بالای 100 میلیارد رسیده است شاید بازگشایی شپنا باعث شده است جو مثبتی در بازار ایجاد شود امروز نیز شاهد بودیم حجم اصلی معاملات به شپنا با ارزش 48 میلیارد تخصیص یافت عده ای بر این عقیده اند شپنا نیاز به کمی استراحت و معاملات بیشتر در محدوده 2000 تومان دارد تا تدریجا شاهد رشد بیشتر قیمت به سمت اهداف بالاتر از 2000 تومان خصوصا 2200 تومان باشیم عده ای نیز حجم خریداران امروز را سیگنال مهمی برای روزهای اتی می دانند چرا که اینحجم خرید سهم در قیمتهای بسیار نزدیک به 4 درصد مثبت بیانگر این است که خریداران پا قرص تر از فروشندگان بودند در مجموع وقتی تمام سهم های پالایشگاهی صف خرید باشند و عرضه ای هم نداشته باشند یقینا باید شاهد افزایش حجم معاملات شپنا باشیم توصیه ای که می توانییم داشته باشیم این است که در فروش حتما تدریجی اقدام کنیم چرا که امکان رشد بیشتر قیمت دور از منطق نیست از طرفی خریداران نیز سعی کنند تدریجی و در چند روز خریدهایشان را تدریجی انجام دهند
ازط رفی شاهد اخباری از بازگشایی پالایش نفت تهران هستیم این سهم نیز در صورت بازگشایی شاهد صف خرید بالایی خواهد بودو می تواند جو گروه خود را بیشتر تقویت کند
سهم پر حجم بعد ی بازار امروز ذوب می باشد ذوب فردا نیز روز پر حجمی را شاهد خواهد بود و انتظار بر افزایش حجم معاملات در محدوده 345 تومان می باشد لذا باید به حجم عرضه ها در این محدوده دقت بیشتری داشت سهم احتمالا برای اعلام سود سال 92 بسته خواهد شد و قبل از معامله بلوکی اعلام یک سود مناسب برای سال 92 می تواند باعث استقبال بیشتر خریداران به سهم شودهدف بعدی ذوب پس از عبور از 345 تومان محدوده 370 تومان می باشد
فولاد نیز این روزها با شایعه اعلام سود 80 تومانی برای سال 92 روبرو می باشد فولاد فردا با عرضه یک درصدی توسط گروه مالی بانک ملت روبرو می باشد قیمت عرضه 505 تومان می باشد لذا فروشندگان می توانند در قیمتهای 505 تومان سهم خود را بفروشند هر چند 520 تومان مقاومت اصلی قیمت می باشد که با جو مثبت ذوب هیچ بعید نیست سهم های دیگر فولادی نیز مورد توجه باشند فخوز نیز تا 2820 تومان را رد نکند روند نوسانی خود را در محدوده 2600 الی 2800 تومان را در پیش خواهد داشت
در گروه پتروشیمی نیز اخباری از اعلام سود 190 تومان کرمانشاه برای سال 92 شنیده می شود کرمانشاه با این شرایط می تواند در محدوده 900 تومان ارزنده باشد لذا خریدهایی که در محدوده 900 الی 850 تومان صورت گیرد با دید میان مدت مناسب می تواند باشد قیمت جهانی اوره در حال حاضر 438 دلار می باشد که نسبت به بودجه 390 دلاری اوره سازها حاشیه امنیت بالایی دارد پردیس نیز با این قیمتهای اوره یقینا در گزارش سه ماهه خود با تعدیل خوبی روبرو خواهد بود و شاهد اعلام سود بسیار جالبی از سهم می توانیم باشیم پارسان نیز همین طور که در چند روز اخیر اشاره داشتیم می تواند تا 650 تومان کاهش داشته باشد اما ریزش به زیر 650 تومان کمی غیر منطقی است بنابراین خریداران در محدوده650 تومان بهتر است تدریجی خریدهای خود را انجام دهند
در گروه قندی نیز سهم های این گروه ریزش بالایی داشته اند و بهتر است در قیمتهای فعلی در فروش خیلی عجله نداشت و بیشتر به دنبال خرید این گروه در قیمتهای مناسب تر بود قچار تبدیل به لیدر این گروه شده است و با مثبت شدن این سهم کل گروه قندی با برگشت روبرو می باشد اما باید توجه داشت توجه بیش از اندازه به قچار می تواند با ریسک های بیشتری روبرو باشد بنابراین از رشد 100 درصدی قچارنباید غافل بود پی به ای بالا این سهم نیز دلیل بعدی دیگری برای رعایت احتیاط بیشتر می باشد لذا بهتر است در گروه قندی خیلی روی یکسهم متمرکز نشویم و از دو الی سه سهم برتر گروه برای خرید استفاده کنیم
توجه بیش از حد بازار به سهم های پالایشگاهی باعث شده است نقدینگی بازار شدیدا در این گروه قفل شود شاید این مطلب باعث شود هر سهامداری به فکر خرید سهم های این گروه بی افتد و امروز شاهد بودیم خیلی از سهم ها بی دلیل تر از قبل منفی بودند بازارفردا نیز احتمالا با افزایش حجممعاملات در شپنا و ذوب استارت زده خواهد شد ولی باز توصیه می کنیم که از خرید های یک مرحله ای پرهیز داشته باشیم چرا که هر ان می توان شاهد افزایش عرضه ها هم در نماد ذوب و هم شپنا بود اگر این دو سهم با روند منفی بیشتری روبرو شوند سرمایه های بالایی در این دو نماد قفل خواهد شد که می تواند برای بازار تاثیر منفی بیشتری داشته باشد
در نماد بوعلی نیز خوشبینی های بیشتری برای رشد قیمت وجود دارد هرچند پولبکی به سمت 110 تومان دور از ذهن نمی باشد
مینو نیز این روزها می تواند حتی به سقف قبلی خود یعنی 330 تومان برگشت داشته باشد هر چند عرضه های بالایی روی سهم وجود دارد تا زمانی که شاهد رشد گروه غذایی هستیم احتمال رشد مینو وجود دارد ولی 330 تومان را باید خیلی مواظب بود
سایت تحلیلی بتاسهم
یکشنبه 29 بهمن 91


