خبر
شيران و آتي با …
تحلیل خبر
بتا سهم – 6:32 ديروز در مورد شيران و تعديل سنگين سود او صحبت شد كه خريد با ديد بلند مدت به خصوص بحث افزايش سرمايه بسيار مناسب است اما اين شركت نيز ابهاماتي دارد . به خصوص در برش هاي نفتي و ايرادات بورس به شركت كه بعد ها اختلاف حساب با شپنا خود را در تقسيم سود نشان مي دهد .
در حال حاضر بيشتر در مورد واتي صحبت مي شود . اين شركت سياست تقسيم سود را براي سال 91 براي شيران 6254 ريال و براي سال 92 5102 ريال در نظر گرفته است . به سال 92 كاري نداريم چرا كه گزارش 3 ماهه شيران كه منتشر شد در فرودين ماه مي توان در مورد ان نظر داد اما قطعاً با تعديل همراه است . اما براي سال 91 شيران بيش از 1440 تومان سود محقق كرده حتي بر اساس مفروضات خود شركت سياست تقسيم به بيش از 7200 ريال مي رسد و 1000 ريال افزايش دارد . هر 1000 ريال افزايش 90 ريال به سود آتيه اضافه مي كند . در واقع اگر ما در مجمع شيران شاهد تقسيم احتمالي 10000 ريالي باشيم سود شيران براي سال 91 مبلغ بيش از 1100 ريال خواهد بود .
از همين رو شايد قيمت هاي كمتر از 2500 و2400 ريال براي واتي جالب توجه باشد .
گروه تحلیل گری بتا سهم
29 بهمن91


