خبر
پتروشيمي كرمانشاه و…
تحلیل خبر
بتا سهم –10:53 كرمانشاه نيز سهمي است كه از نرخ گاز اثر جدي مي پذيرد و البته صادرات نيز دارد . ما بازهم شرايط را در بدترين حالت ممكن حساب كرديم و فرض كرديم دولت قرار است نرخ گاز را به طور كامل با اين شركت صادراتي حساب كند .
براي سود سال 92 با فرض توليد و فروش 700 هزار تني و فروش 40% داخلي و 60% خارجي ، نرخ گاز 7 سنتي ،فروش به نرخ مبادله اي و نرخ گاز مبادله اي و رشد قابل توجه در هزينه هاي سربار سود شركت به 2280 ريال مي رسد .
حال فرض كنيم نرخ دلار به 3600 و نرخ گاز نيز با دلار 3600 محاسبه شود سود اين شركت به 3220 ريال مي رسد ، با فرض محاسبه نرخ گاز به 13 سنت و مفروضات بالا سود شركت به 2590 ريال خواهد رسيد .
اما به سراغ بدترين گزينه ممكن مي رويم و سپس گزينه منطقي براي اعلام سود سال 92 را پيش بيني مي كنيم .
در بدترين گزينه فروش صادراتي كاهش و به 40% مي رسد ، نرخ اوره 400 دلار باشد ، فروش داخل 500 تومان به ازاي هر كيلو ، دلار نيز 3600، نرخ گاز 13 سنت و گاز نيز با دلار آزاد حساب شود سود كرمانشاه به 1430 ريال مي رسد . كه با توجه به قيمت فعلي ، سود تقسيمي احتمالي 2000 ريالي در مجمع و سود 1430 ريالي قيمت هاي 8500 و 8000 ريال محدوده حداقلي سهم است .
با فرض توليد 600 هزار تني ، فروش 40% در داخل به نرخ 500 هزار تومان ، نرخ دلار 2500، نرخ گاز 182 توماني و نرخ مبادله اي براي شركت احتمالاً سود اعلامي كرمانشاه مبلغ 1820 ريال خواهد بود كه براي ابتداي سال اعلام شود اما دقت داشته باشيد با اين نرخ ارز و عدم مشكل فروش براي اين سهم كه عمدتاً به عراق است به راحتي سود تا 3000 ريال نيز جاي رشد دارد .
گروه تحلیل گری بتا سهم
15 بهمن91


