بازار برميگردد غم مخور!!!
نگاهی به بازار فردا چهارشنبه 4 بهمن 91
بازار سرمايه با توجه به تحركاتي كه امروز به خصوص در نيم ساعت اواخر بازار صورت گرفت نشانه هايي از برگشت روند را بروز داد نشانه هاي يكه در بازار فردا ميتواند قويتر شده و با توجه به احتمال انتشار گزارشات 9 ماهه سهام پالايشكاهي و پتروشيمي كه بار مثبت خوبي دارند و بازگشايي اين نمادهاي بتوانيم از هفته اينده دور صعودي بازار را پس از يك اصلاح مناسب شاهد باشيم فردا روز پارسان خواهد بود چرا که سه زیر مجموعه سهم یعنی شبریز شیراز کرمانشاه با دست پر امده اند بازگشایی خوب این سه سهم در کنار بازگشایی پردیس می تواند پارسان را در مثبت ها قرار دهد خبر خوب دیگر برای گروه پارسان رشد قیمت اروه به 423 دلار می باشد اوره کمکم درحال رشد به قیمتهای بالاتری می باشد بودجه اوره سازها با اوره 390 دلاری می باشد لذا رشد 30 دلاری قیمت اوره خود خبر خوبی برای سهم های مرتبط می باشد
اما براي فردا انتظار داريم در گروه هاي شاخص ساز مانند معدنيها شاهد متعادل شدن روند معاملاتي سهام اين گروه به خصوص سنگ اهنيها باشيم سنگ اهنيهايي كه در بازه بلند مدت همچنان به واسهط روند صعودي قيمت محصولاتشان از يك طرف و افتتاح طرح هاي توسعه ايشان از طرف ديكر با روند رو به رشد قيمتي و سوداوري همراه ميباشند سنگ اهنيها به مانند زميني ميباشد كه در يك بازه چند ساله همچنان بر ارزشش افزوده ميشود
اما در گروه فولاديها به نظر ميرسد فردا شاهد پايان روند اصلاحي فولاديها باشيم در بين فولاديها فخوز و ذوب شانس بيشتري براي رشد قيمتي هم به واسطه قيمت محصولاتشان در بورس كالا و هم به وواسطه معاملات بلوكي در پيش رو دارند
اما پتروشيمي ها با گزارشات بسيار عالي پتروشيمي كرمانشاه و شيراز احتمالا فردا حال و روز بهتري خواهند داشت در بين پتروشيمي ها كرمانشاه احتمالا در محدوده قيمتي 1100 توماني بازگشايي خواهد شد
در نماد پتروشيمي شيراز هم اين سهم با نوسان مثبت خوبي احتمالا پا به ميدان خواهد گذاشت اما در بين نمادهاي پالايشگاهي نيز پالايش نفت تبريز با گزارش مناسبي همراه شد میزان پوشش شبریز در هر سه ماهه بیشتر می شود به طوریکه انتظار می رود این سهم در اخر سال نیز با رشد سود بیشتری روبرو باشد در مجموع با ازاد سازی قیمتها تنها صنعتی که شاید هیچ گونه تاثیر منفی ای از طرح تحول نپذیرد شاید پالایشگاهی ها باشند سهم هایی که با افزایش حامل های انرزی دستشان برای سود سازی بیشتر باز خواهد بود
اميدها براي انتشار گزارشات ساير شركتهاي پالايشگاهي نيز وجود دارد پالايشگاهي هايي كه پتانسيل بسيار خوبي براي رشد قيمتي را خواهند داشت و تعديلات مثبت بسيار خوبي را نيز به همراه خود دارند
اما در گروه هلدينگها نيز فردا روز برگشت روند پارسان و غدير و ومعادن ميباشد سهامي كه با برگشت روند قيمتي خود ميتوانند نوسانات خوبي را به سهامداران خود اعطا نمايند
ملی مس در گروه معدنی شاید بهترین گزینه باشد سهمی که در این مدت اخیز ریزش شدیدی را تجربه کرده است یقینا پی به ای مناسب سهم برای افراد کم ریسک و صبور باعث انتخاب خواهد شد ملی مس در سه ماهه اخر پوشش بالایی را شاهد خواهد بود لذا بهتر است در فروش این سهم دیگر تعجیلی نداشته باشیم و کسانیکه قصد خرید دارند باید سعی کنند از همین محدوده ها خرید های خود را تکمیل کنند
فردا شاهد عرضه های ذوب اهن می باشیم رشد میلگرد رد بازار ازاد به بالای 2000 تومان زمینه ساز رشد قیمت میلگرد بورسی به بالای 1870 تومان خواهد شد لذا فردا روز ذوب اهن می باشد و باید منتظر رشد بیشتر ذوب اهن باشیم در روز های اتی خبر هایی از افتتاح اولیه طرح کک سازی نیز خواهیم شنید بنابر شنیده ها این طرح به زودی بدست رییس جمهور استارت زده خواهد شد هر چند مهمترین فاکتور در این سهم خریدار بلوک می باشد اگر خریدار خوبی برای سهم پیدا شود شاید مدیریت بهتر ذوب باعث شود سهم شرایط خوب تری در اینده داشته باشد
با توجه به گزارشات خوبی که از زیر مجموعه های پارسان در اخر وقتی شاهد هستیم باید فردا را روز متعادلی دانست که می تواند باعث برگشت بیشتر بازار شود هر چند هنوز ترس و دلهره بیشتری برای اینده وجود دارد اما رشد دلار به 360 تومان هر فروشنده ای را این روزها دو دل می کند باید قبول کرد بازار بعد از 4 روز ریزش شدید نیاز به یک چند روز مثبت خوردن داشته باشد در مجموع اگر سهم خوبی در سبدمان داشته باشیم شاید دچار نوسانات شویم اما یقینا سهم های خوب بازار هیشه می توانند خوب باشند
برای فردا توجه بازار به سمت فولادی ها خواهد بود بهتر است در خرید ومعادن و پارسان و غدیر و ملی مس کنور چادرملو و دیگر سهم هیا بنیادی بازار منتظر ریزش بیشتری نباشیم
گروه قندی نیز فعلا پیش تاز بازار می باشد بازگشایی تعجب برانگیز قند قزوین بیانگر این موضوع می باشد که گروه قندی قصد رشد بیشتری را دارد
سه شنبه 3 بهمن
در اخر باید اعلام کنیم سایت در این یک هفته اخیر در شهرستانها به سختی باز می شود بهر عنوان این مشکل از دیتاسنتر افرانت می باشد که باعث شده است سایت ما درست باز نشود اما یقینا کاربران نباید در این موضوع متضرر شوند لذا کاربران روزهایی را که دسترسی به سایت نداشته اند را مدنظر داشته باشند و بعد از رفع مشکل به ما اعلام نمایند تا به میزان روزهایی که سایت در دسترس نبوده است به میزان اشتراک انها اضافه شود


