بتاسهم : 10:50 برخي معتقدند كه فاز دوم هدفمندي به زودي اجرا مي شود . با فرض اجراي اين طرح و دوبرابر شدن نرخ برق و گاز بايد به بررسي بيشتر اين شركت ها بپردازيم .به عنوان مثال گفته مي شود فولاد مباركه نزديك به 1300 ميليارد تومان و همچنين ملي مس حدود 650 ميليارد تومان افزايش هزينه خواهد داشت . تقريباً سود هر دو شركت را با كاهش مواجه مي كنند . اما در صورتي كه به عنوان مثال فولاد بتواند در سال 92 تنها 15% افزايش نرخ بگيرد ( به مانند انچه سال قبل اتفاق افتاد ) اين اثر خنثي مي شود . افزايش نرخ ارز در ملي مس نيز همين اثر را دارد .
به هر حال حتي با وجود هدفمندي يارانه ها اثر كوتاه مدت را در سود اين شركت ها خواهيم داشت و بارديگر فضا براي رشد بهتر خواهد شد . هر چند شرايط كشور با طرح جديد هدفمندي كه در مورد آن صحبت مي شود تغيير خواهد كرد .


