بازار و اصلاح شاخص!!!
نگاهی به بازار فردا سه شنبه 14 اذر 91
بازار امروز با توجه به عدم توان رشد و شكستن سد شاخص 33200 واحدي با روند منفي همراه شد اين روزها شاخص و اكثر سهام تاثير گذار براي عبور از مقاومتهايشان به يك محرك قوي احتياج دارند كه بايد ديد ايا طي روزهاي اتي اين محرک ك ايجاد ميشود يا خير…
اما اين روزها بازار نيم نگاهي به بازارهاي جهاني دارد قيمت فلزات در بازارهاي جهاني با رشد اندکي همراه شده است كه به نظر ميرسد اين رشد كماكان ادامه داشته باشد
اين روزها بازارهاي جهاني پاشنه اشيل سهام وابسته شده است شركتهاي رويي اين روزها به روند صعودي خود با شدت تمام ادامه ميدهند با قيمتهاي فعلي جهاني روي و با توجه به دلار 2500 توماني همين امسال روييها توان تعديلات مثبت خوبي را خواهند داشت مضافا اينكه شايعاتي در خصوص تلاش مجدد توسعه معادن روي براي كسب مالكيت معدن انگوران نيز شنيده ميشود
البته در بازارهاي جهاني طبق عرف همه ساله با نزديك شدن به ژانويه شاهد افزايش تقاضا در بازارهاي جهاني و رشد قيمت فلزات هستيم هر چند باید توجه داشت جو رویی ها نمی تواند خیلی طولانی باشد چرا که این گروه در همین مدت اخیر نیز رشد بسیار بالایی داشته اند لذا رشد مجدد ان انها بدون همراهی شاخص به نظر خیلی طولانی نخواهد بود لذا بهتر است رعایت احتیاط را در این گروه نیز داشت
اما اين روزها گروه هاي حاشيه اي ميتوانند مورد توجه قرار بگيرند گروه روييها كه رالي خود را اغاز كردند سهام كوچك برقي به واسطه معامله بلوكي بترانس نيز ميتوانند با نوسانات مثبت مواجه شوند
گروه كاشي و سراميك و برخي از تك سهمهاي قندي نيز پتانسلي رشد قيمتي خوبي را خواهند داشت به طور كلي روزهاي اتي بازار احتمالا سهام وابسته به شاخص با نوسانات منفي و اصلاح و سهام كوچك با نوسانات مثبت مواجه خواهند شد
نکته مثبت امروز بازار ما حمایتهای بسیار بالا از شبندر می باشد این سهم امروز حتی به درصد های مثبت نیز راه پیدا کرد و نشان داد که این سهم اصلا تمایلی به کاهش شدید قیمتی ندارد بهر عنوان در طول روز چشمان زیادی به روند معاملاتی این سهم دوخته شده است و انتظارات زیادی جهت حمایت از سهم در ذهن سهامداران حقیقی وجود دارد بهر عنوان شبندر هدف 390 تومانی را در پیش دارد اما این هدف ممکن است با نوساناتی همراه باشد بهر عنوان هر سهمی نیاز به استراحت و اصلاح هم دارد اما اینکه این اصلاح کی و چه مقدار باشد در مورد شبندر پیش بینی اش خیلی سخت است فعلا موتور ذوب اهن به کندی گراییده است و تنها حامی بازار شبندر است اما همانطور که ذوب این روزها در حال لنگ لنگ زدن می باشد باید توجه داشت دلیل قوی چندانی برای رشد شبندر هم وجود ندارد شاید ترس از ریزش بازار همراه با کاهش قیمت شبندر، باعث شده است حمایت های خیلی بالایی روی سهم وجود داشته باشد در مجموعه بهتر است در مورد شبندر خیلی سریع تصمیم گیری نکنیم و اگر قصد فروش سهم را نیز داریم حتما سعی کنیم سهم را تدریجا سبک نماییم
دو روز نیمه تعطیل در بازار سرمایه را از فردا شاهد خواهیم بودیم یقینا خیلی از سهامداران در این دو روز اخر هفته ای در بازار حضور نخواهند داشت لذا ممکن است رفتار بازار همراه با کاهش حجم معاملات باشد یقینا استراحت دو روزه ای در رفتار بازار برای شروع روزهای مثبت بیشتر در هفته اتی می تواند کمک خوبی باشد
دوشنبه 13 اذر 91


