بازار در استانه قله 30 هزارواحدي!!!
نگاهی به بازار فردا یکشنبه 30مهر 91
بازارسرمايه امروز با يك جهش بي سابقه در استانه قيمتهاي 30 هزارواحدي قرار گرفت اين روزها شوق و اشتياق فراواني را در بازار سرمايه شاهد هستيم تزيرق شديد نقدينگي و پتانسيل سودسازي شركتها ومتوقف شدن نمادهاي شركتها به منظور تعديل مثبت عايدي باعث جو بسيار مثبتي در بازار شده است اين روزها همه خوشحال هستند به طور كلي هر سهامداري كه يك سهم ارز محور در سبد خود دارد اين روزها در پوست خود نميگنجد
اما پيشبيني ميشود در شاخص شاهد رشد 2-4 هزارواحدي به خصوص با توجه به پتانسيل باز و بسته شدن نمادهاي مطرح باشيم تعديلات مثبت شركتها ميتواند شركتهاي بزرگ را با يك گپ مثبت بالا باز نمايد به همين دليل ميتوان شاهد جهش هاي شاخص در زمان بازگشايي نمادهاي بزرگ و مطرح باشيم
اين روزها بازار توجه ويژه اي به گروه پتروشيمي پيدا كرده است شنيده ميشود پتروشيمي ها توان سودسازي دو برابري را در نيمه دوم سال به نسبت نيمه اول سال را دارا ميباشند با اين اوصاف بايد در انتظار تعديلات مثبت سنگيني در نمادهاي پتروشيمي باشيم
پتروشيمي هايي كه اين روزها به نظر ميرسد رشد و بازدهي 10-15 درصدي را پيش رو داشته باشند در اين گروه توجه بازار به سمت شركتهايي كه فروش داخلي دارند مانند پتروشيمي مارون و شازند جلب شده است دو شركتي كه ظاهرا به دليل رشد بالاي قيمت محصولاتشان در بازارهاي داخلي توان افزايش سوداوري بالايي را دارند
در اين گروه شنيده ميشود به زودي شاهد توقف نماد شازند به منظور اعلام سود 140-160 توماني خواهيم بود البته ما بيشتر انتظار داريم كه شازند و هم مارون عمده تعديل مثبت خود را در گزارشات 9 ماهه اعمال نمايند و در عملكرد 6 ماهه شازند به تعديل مثبت 10-15 درصدي اكتفا نمايند
در گروه معدنيها ملي مس سر از پا نميشناسد سهمي كه تازه بازار به پتانسيلهايش پي برده است با توجه به قيمتهاي فعلي عرضه محصولات شركت در بورس كالا ملي مس حتي توانايي رسيدن به سود بسيار بيشتر از سطوح 120 تومان را دارد اين روزهاشايعه سود 160 توماني ملي مس نيز بر سر زبانها افتاده است
در ساير نمادهاي مطرح با بازگشايي سلسله وار سيمانيها احتمالا شاهد يك روند استراحتي كوتاه در سهام اين گروه خواهيم بود
در گروه فولاديها نيز همچنان روند صعودي ادامه دار خواهد بود فولاديها با ديد ميان مدت جز پرپتانسيلترين گروه ها ميباشند در اين گروه شايعه شده فولاد قصد اعلام سود بالاي 70 توماني را به ازاي هر سهم را دارد
شنبه 29مهر 91


