خبر
و اما شبندر …
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:25 ديروز شفاف سازي شبندر كار را براي سهم خراب كرد. اول اين كه بحث 23% صندوق توسعه ملي را مبهم گذاشته و در مورد نرخ ارز هم چيزي اشاره نشده و حتي تلويحاً اعلام كرده است كه نرخ ها را 1226 دريافت مي كند و خزانه و صندوق توسعه ملي اين ارز را آزاد تسعير مي كنند !! كه در يك شركت خصوصي شده اين امر عجيب است .
گويا براي رسيدن خبرهاي بنيادي سهم زمان مي خواهد . اما بازي سهم با در ميان بودن يك بلوك 15% جدي تر شده در حالي كه در خبرها امده بانك ملت بلوك 15% را عرضه مي كند گويا اخرين شنيده هاي ما براين مبناست كه اين طور نبوده و بلوك 15% از سوي خصوصي سازي عرضه مي شود و منابع ان در اختيار بانك ملت خواهد بود و اگر مشتري نداشت به بانك ملت مي رسد .
انچه باعث افت احتمالي در اين سهم شده است نزديكي قيمت پايه اين بلوك 15% با قيمت تابلوست . شنيده شده خصوصي سازي قيمت 2500 ريال را براي بلوك 15% در نظر گرفته كه بي شك خريداران قصد ندارند قيمت تابلو را به اين قيمت نزديك كنند . اين ماهيت اخبار چند روز گذشته اين سهم است …
اما به هر حال خريدار روز هاي قبل ترجيح مي دهد درمنفي ها سهم خريد كند و احتمال افت قيمت بالاست اما هنوز نمي توان در مورد بازي اين سهم به طور دقيق صحبتي كرد . اين احتمال وجود دارد سهم تا 1900 و 1850 ريال نيز افت كند اما تاكيد مي شود همه چيز در دستان بازيگران عمده سهم قرار دارد .
در حال حاضر بعيد است سهم از 2200 و 2250 ريال بيشتر شود . به سود اين سهم و سهامداران خرد است كه بلوك هر چه سريعتر تعيين تكليف شود .
گروه تحلیل گری بتا سهم
3 مهر 91


