جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
نگاهی به بازار فردا یکشنبه 5 شهریور 91

نگاهی به بازار فردا یکشنبه 5 شهریور 91

v.m
آگوست 25, 2012
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

نگاهی به بازار فردا یکشنبه 5 شهریور 91

بازار پيش به سوي قله 25  هزار واحدی !!!

امروز هم نه تنها روند صعودی روزهای گذشته متغیرهای اصلی بازار سهام خصوصا “شاخص بورس تکرار شد، بلکه بهترین روز دماسنج بازار در 4 ماه اخیر هم به ثبت رسید تا امیدها به رونق بازار و آینده هرچند کوتاه مدت بیش از گذشته تقویت شود.در جریان معاملات امروز بازار سهام، اقبال به شرکت های معدنی و شرکت های مالک آنها مانند سرمایه گذاری امید و توسعه معادن و فلزات کاسته شد،اما در عوض شرکت های پتروشیمی و پالایشگاهی به همراه شرکت های حاضر در گروه فلزات اساسی همچنان با رشد قیمت هر سهم و تشکیل گاه صف خرید روبرو بودند.

این وضعیت که ناشی از تداوم جو روانی مثبت به علت مسائلی چون در پیش رو بودن برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها در هفته جاری، ارزنده بودن سهام اکثر شرکت ها ، بکارگیری اوراق فروش تبعی و غیره است، موجب شد تا شرکت های بزرگ و موثری چون فولاد مبارکه و ملی مس با صف خرید بیش از 15 و 7 میلیون سهمی و معامله تنها 131 و 157 هزار سهم مورد توجه وِیژه فعالان بازار قرار گیرند.

از سوی دیگر درحالی رشد قیمت 4 درصدی هر سهم فولاد خوزستان موجب اثر 84 واحدی این شرکت بر شاخص شد که بازگشایی بدون محدودیت نوسان پالایشگاه های تبریز و بندرعباس و رشد 28.5 و 15.6 بهای هر سهم این دوشرکت بزرگ، زمینه جهش بیشتر شاخص بورس را فراهم کرد.علاوه بر اینها هر چند افت هر سهم شرکت های پتروشیمی خارک، نفت بهران و بانک سینا به ترتیب 22، 10 و 7.5 واحد بر روی شاخص اثر منفی گذاشت اما علاوه بر سه شرکت فولاد خوزستان و پالایشگاه های تبریز و بندرعباس، اثر 11 تا 5 واحدی شرکت های نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، پتروشیمی های پردیس و شازند هم در نهایت به پرش 184 واحدی شاخص بورس و گذشتن دماسنج بازار از نیمه کانال 24 هزار تایی یعنی 24 هزار و 523 واحد ختم شد.

اما آمار پایانی معاملات همچنان به مانند روزهای قبل پایین بوده و نشان از عدم تمایل به ورود سرمایه گذاران حقیقی به عرصه معاملات دارد.به همین علت امروز بیش از 274 میلیون سهم به ارزش 50.2 میلیارد تومان داد وستد شد،اما 17.6 میلیارد تومان از آن مربوط به معامله 165 میلیون سهم سایپا بود.دو شرکت نفت و گاز پارسیان و فولاد خوزستان هم با معامله 2.9 و 1.6 میلیارد تومانی بیش از 4.2 و 7.5 میلیون سهم دارای بیشترین حجم معاملات عادی سهام بودند.

اين روزها بازار سر از پا نميشناسد مثل اينكه پيشبيني ها درباره شهريوري مثبت و صعودي درست از اب درامده و اين روزها بازار بر جاي خود بند نيست احتمالا اين روند براي روزهاي باقي مانده قبل از تعطيلات يعني فردا و پس فردا هم كماكان ادامه خواهد داشت

اما بازار اين روزها ظاهرا به دليل اجلاس مثبت شده است اما به نظر ما خير اين امر نميتواند بهانه خوبي براي روند مثبت فعلي باشد بايد كمي عميقتر بنگريم دلار امروز سطوح قيمتي 2200 تومان را هم درنورديد مشكلات صادرات شركتها در ماه هاي جاري بهبود يافته است روند قيمت نفت لجام گسيخته و در حال افزايش خوبي ميباشد وضعيت سياسي كمي ارامتر شده است چشم انداز اقتصادي به خصوص در شركتهاي بورسي با نزديك شدن به زمان انتشار گزارشات 6 ماهه بهبود يافته است همه و همه دست در دست هم داده اند تا بازار مثبت اين روزها را شاهد باشيم

بازاري كه نسبتهاي پي بر اي و قيمت سهامش به سطوح بسيار نازلي رسيده است و بايد در مدار صعودي قرار ميگرفت نميشود كه از يك طرف پي بر اي هاي 2-3 مرتبه اي را شاهد باشيم از طرف ديگر تعديلات مثبت 30-40 درصدي را اين دو امر با هم همخواني ندارد

اما شايد از اجلاس سران بتوان به عنوان يك رخداد مثبت براي بازار سرمايه نام برد رخدادي كه شايد منجر به كاهش فشار هاي اقتصادي و تصميمات اقتصادي مهم شود هر تصميم مثبتي در اين نشست شديدا به نفع بازار سرمايه تمام خواهد شد پس با خيال راحت به تعطيلات برويد كه بعد از اجلاس نيز بازار احتمال بسيار زياد مثبت خواهد بود

شاخص هم دارد فرياد ميزند شاخصي كه فردا به مقاومت 24600 واحدي ميرسد اين مقاومت اگر در همين مرحله شكسته شود نشان از پتانسيل بالاي بازار براي رشد دارد اما اگر در يك مرحله شكسته نشود يك استراحت يكي دو روزه و سپس شاخص 25000-25200 واحدي را شاهد خواهيم بود

البته روند مثبت بازار به همينجا ختم نميشود به نظر ما اصل كار بازار با گزارشات 6 ماهه اغاز خواهد شد گزارشاتي كه به همراه تعديلات مثبت منتشر خواهد شد بالاخره تاثير دلار 21000 تومان به بالا و افزايش شديد نرخ محصولات شركتها نمايان خواهد شد ان وقت است كه شركتهايي به پي بر اي 2-3 و تعديلات مثبت سنگين ميتوانند بازدهي هاي   مناسب نيز به ارمغان بياورند

اما نبايد به راحتي از كنار دلار 2200 توماني گذشت دلاري كه پتانسيل بالايي براي شركتهاي پتروشيمي رقم ميزند بهبود صادرات اين شركتها در كنار دلار 2200 توماني جهش سنگيني را در سوداوري اين شركتها پديد خواهد اورد تنها اين پديده ختم به پتروشيمي ها نميشود معدنيها به خصوص روييها و حتي شركتهاي فولادي و كا شركتهايي كه وابستگي بالايي به ارز دارند تحت تاثير سنگين نرخ ارز قرار خواهند گرفت  پس شايد مهرماه نيز به مانند شهريور ماه شود فقط بايد كمي صبر كرد…

پتروشیمی خارک جای برگشت قیمتی تا 1400 را دارد زاگرس نیز احتمالا بار دیگر تلاش خواهد کرد تا به محدوده 1000 برگردد پارسان نیز احتمالا این روزها خیلی پر حجم ظاهر خواهد شد و رشد سهم تا 600 تومان محتمل می باشد  غدیر نیز تلاش بسیاری در رسیدن به 350 دارد

در مورد خارک باید توجه داشت طبق شنیده ها خارک در  مرداد ماه به ظرفیت کامل خود برگشته است ظرفیت تولید خارک سالی 660 هزار تن متانول می باشد که در هر ماه باید شرکت 55 هزار تن تولید داشته باشد این میزان تولید در مرداد ماه کاملا صورت گرفته است لذا احتمال دستیابی خارک به میزان سود پیش بینی شده اش وجود دارد خرید سهم در محدوده های فعلی از ریسک بالایی برخوردار نیست و احتمال رشد سهم در جهت حمایت از شاخص نیز وجود دارد  پتروشیمی زاگرس و فن اوران نیز می توانند با نوسانات مثبتی روبرو شوند خصوصا زاگرس که فرابورسی می باشد و حجم مبنایی هم ندارد لذا استقبال نوسانگیران از سهم بیشتر خواهد بود  با رشد زاگرس و با توجه به اهمیت وزن زاگرس در سبد پارسان زمینه برای استقبال بیشتر به پارسان  نیز  بیشتر خواهد شد

ساختمانی باغمیشه نیز امروز سود سال 92 خود را 92 تومان اعلام کرده است که نسبت به سود 72 تومانی سال 91 خود تعدیل خوبی  به همراه داشته است لذا با فرض  تقسیم سود حداقلی 50 تومان در چند ماه اینده و پی به ای 3 برای سهم می بینیم که سهم جای رشد خوبی دارد احتمالا سهم به سمت 250 و سپس در صورت تدوام روند صعودی می تواند تا 280 نیز رشد کند

بیلت در ایران

هفته گذشته قیمت بیلت روند نزولی داشت. بیلت سایز 150 میلیمتر در انزلی روی تریلی که اول هفته 1540 تومان هر کیلو پیشنهاد می شد آخر هفته تا 1520 تومان هم اعلام شد همین سایز در بندر امام خمینی تا 1470 تومان هم عرضه شد ولی بعلت تعطیلات خریدار نبود. واردات بیلت در ماه مرداد بیش از 310 هزار تن بوده است، از آنجا که در ماه قبل هم 314 هزار تن از این کالا وارد شده بود بازار تقریبا به آرامش خواهد رسید چرا که خریدهای انجام شده در آگوست برای سپتامبر ( شهریور ماه ) حمل خواهد شد بخشی از این خریدها با ارز مرجع بوده است. قسمتی از آنها در قیمت های پایین، حدود 610 تا 615 دلار هر تن سی اف آر انزلی خریداری شده، بنابراین در هفته های آینده بازار شاهد ورود بیلت ارزان قیمت خواهد بود که مسلما روی قیمت مقاطع اثر خواهد گذاشت. تنها عاملی که احتمالا از کاهش قیمت بیلت جلوگیری خواهد کرد تغییر نرخ ارز است. نباید فراموش کرد که بازار فولاد عملا 12 روز اول شهریور را نیمه تعطیل خواهد بود در حالیکه واردات بیلت و تولید داخلی آن در این مدت متوقف نمی شود. طبعا قیمت بیلت تحت تاثیر این عرضه قرار خواهد گرفت.

مقاطع در ایران

بازار مقاطع تحت تاثیر تعطیلات ساکت بود روز شنبه قیمت ها 10 تا 20 تومان هر کیلو افزایش یافت سه شنبه و چهارشنبه هم همین روند ادامه یافت علت آن محدود بودن عرضه کالاست. اکثر تجار عمده تا 12 شهریور به تعطیلات رفته اند بنابراین خریدارها با حجم عرضه محدودتر کالا روبرو بودند. این مساله هفته آینده تشدید خواهد شد چرا که بازار تهران تقریبا تعطیل خواهد بود. پیش بینی اکثر دست اندرکاران اینست که در نیمه دوم شهریور ماه قیمت ها بالا خواهد رفت چون عرضه بازار تهران متوقف می شود ولی مصرف فولاد در سراسر کشور ادامه خواهد یافت بنابراین انبارهای شهرستان ها که ظرفیت زیادی هم ندارند تخلیه می گردد. از طرف دیگر آخرین فروش صورت گرفته در بورس کالا نشان می دهد قیمت تمام شده میلگرد برای تجار 1800 تومان هر کیلوست بنابراین انتظار کاهش قیمت در هفته دوم شهریور بسیار ضعیف است مگر آنکه دلار کاهش یابد

 شنبه 4 شهریور 91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم