جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار شنبه 4 شهريور 91

گزارش بازار شنبه 4 شهريور 91

نوید خاندوزی
آگوست 25, 2012
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار شنبه 4 شهريور 91

بوي بنزين ، بوي سود !

گزارش بازار – بتاسهم 15:20   امروز شنبه ، 4 شهريور ماه ، بازار سرمايه كار خود را در حالي آغاز كرد كه  يك  آتش بازي تمام  عيار با چاشني بنزين  را در بازار شاهد  بوديم . امروز پالايشگاه و فولاد  سوخت وساز بازار شده و چنان  وضعيت  را مثبت  كردند كه شاخص قدرت  ايستادن  روي پاي خود را نداشت و مدام در حال پرواز بود . امروز و هفته هايي كه  گذشت يكي از بهترين روز هاي بازار بود كه  روند  شاخص و اكثر شركت ها  سر و شكل خوبي به خود گرفته  بود  كه  هر دليل هست  بايد ان  را  به  فال  نيك گرفت . برخي معتقدند  به خاطر اجلاس سران  است  كه  شرايط گل و بلبل شده  اما  فرقي نمي كند  به هر دليلي كه هست بايد با منطق درست  با ان  برخورد كرد .

البته  بازار امروز سر و شكل خاصي داشت  همه  شركت ها  مثبت نبودند اما  جو مثبت گروه  فولاد ، پتروشيمي و به خصوص پالايش بيشتر به  چشم مي امد و البته  قندي ها نيز رونق نسبي را  تجربه مي كردند .

در گزارش بازارهاي قبل در مطالب مختلف چند بار به  اقتصاد مقاومتي و اهميت  آن اشاره  شده بود و گفته شد كه مسير بازار در اين  شركت ها  شكل  خواهد گرفت . نه اين كه از اين  كلمه  اقتصاد مقاومتي بخواهيم  برداشت  خاصي داشته  باشيم خير . منظور دراين  نوشته  اين  بود كه  فضاي اين  كلمه  را  در مورد  اقتصاد بايد خوب درك كرد . فضاي در بسته اي را  براي اقتصاد ايران  در نظر بگيريد  كه قرار است  نيازهاي داخلي در داخل كشور تامين  شود و برنامه  صادرات  بيشتر و واردات  كمتر در اولويت  قرار  گيرد  . درزمان  دكتر مصدق هم  وقتي تحريم كامل نفتي شديم  در دو سال اول تراز تجاري ايران در ان  زمان  منفي بود اما  كم كم  به  سمت  مثبت شدن  سوق يافت  . البته  قياس اين  شرايط با ان  زمان  به هيچ  وجه منطقي نيست  بلكه  بحث نوع  و شكل صورت مسئله  بود . در شرايط حال حاضر نيز به  نظر ميرسد صنايعي كه  1 – فعاليت  هاي داخلي دارند و 2-  از افزايش نرخ ارز چه  به  طور مستقيم (مانند پتروشيمي ها) و چه  غير مستقيم(قند،فولاد و سنگ آهن)  سود مي برند در اولويت  قرار خواهند گرفت . در اين  شرايط مي توان گفت  كه تقريباً صنايعي مانند فولاد ، سنگ  اهن ، برخي فلزات ، برخي پتروشيمي ها و پالايشگاه ها ، قند  و برخي ديگر در اولويت  بازار قرار گيرند كه مسير اين  چند هفته  بازار نيز اين  موضوع  را  به خوبي نشان  مي دهد . البته  صنايع  ديگري مانند  بانك ، ساختمان  و يا  رايانه نيز مي توانند  مورد توجه  باشند اما حضور سهامداران  حقيقي و حقوقي در گروه هاي ذكر شده  بيشتر است .

اين  مي شود كه  شرايط فعلي عاملي براي بهبود  بازار  خواهد شد  . نقطه مشترك اكثر اين  شركت ها و گروه ها  پي به اي مناسب، اصلاح  قيمتي خوب  و روند  سود سازي با چشم انداز مناسب است كه  انها  را  برجسته  كرده است  . اما در كنار اين  شرايط نبايد از ريسك هاي متعدد براي بازار نيز غافل شد  .

اما  به  سراغ  بازار امروز  و روز هاي اتي مي رويم  …

امروز بازار سرمايه روز جالبي داشت . تقريباً مي توان  گفت كه  بازار به  سه  مقطع تقسيم  شد  . در ابتدا و شايد نيم  ساعت  اول بازار دور دور فخوز  و چند  نمادديگر مانند قندي ها  بودند كه توجه  بازار را  به  خود جلب كردند  . البته  شراز و برخي نمادهاي سرمايه  گذاري نيز وضعيت مثبتي را  داشتند اما نه خليي . فشار خبرهاي سياسي باعث شده  بود تا كمي بازار محافظه كارانه به قضايا  نگاه  كند .

اما  با بازگشايي شبندر شرايط تغيير كرد . صف خريد اين  سهم  ابتدا  شراز را  مثبت كرد . حركت  بعدي سهم اين  بود كه شبريز را  بالا  كشيد  . بالا كشيدن  شبريز نيز تاثير زيادي داشت  . كم كم  توجه  بازار از ساير نماد ها  به گروه پالايشگاه  جلب شد . صفوف خريد فملي و فولاد  نيز باقي ماند و در نيمه  سوم  معاملات  اثر مثبت  صفوف خريد اين  شركت ها  به  غدير و پارسان  سرايت  كرد . امروز مي توان  گفت  كه  روز پالايشگاه ها  و تا حدودي فولاد بود و فردا نيز احتمالاً اين  روند  ادامه مي يابد .

اما در كنار اين شرايط بايد ريسك هاي بازار را نيز برشمرد . ممكن است  با توجه  به  در پيش بودن تنها  3 روز كاري و تعطيلات  چند روزه  كمي فشار فروش براي برخي از نماد ها  بيشتر شود . نكته  بسيار مهم  اين  است كه در هفته هاي گذشته وضعيت سياسي بازار با  ارامش نسبي همراه بود  اما دراين  دو روز اين  وضعيت كمي آشفته  تر شده و اين مي تواند فشار را  بر بازار بيشتر كند  . البته  در كنار اين موارد  رشد نرخ دلار ، تعديل سود  برخي شركت ها و رشد قيمت ها در بورس كالا  و بازارهاي جهاني هم  جز خبرهاي خوب هستند كه  امروز وزن  اين  اخبار بازار را  بالا  كشيد .

براي روز هاي بعد  به نظر ميرسد پالايشگاه ها  و گروه  فولاد همچنان  رو به  رشد باشند  . گروه هايي مانند پتروشيمي ، سنگ  اهن و قند نيز به همراه  گروه  ساختمان در طول بازار حركت كنند . اما  هنوز هم  نگارنده  بر اين  عقيده است كه  در دو روز پيش رو  جو عرضه  تحريك شود  هر چند كه حال و هواي بازار فعلاً هيجاني و مثبت دنبال مي شود و كسي به  فكر روند  مطنقي در بازار نيست .

البته  بازهم  تاكيد مي شود  بايد حساب شركت هاي بنيادي و شركت هايي كه  بر محور اقتصادي داخلي و مقاومت حركت  مي كنند جدا كرد …

در پايان  مقدمه اول بايد به  شاخص اشاره كرد …

در تكميل فرايند پيش بيني روز هاي قبل امروز شاخص به  نقطه 24523 واحد  رسيد . پيش بيني مي شد شاخص در نقطه 24500  و 24600 يك ايست موقت را  داشته  باشد اما با اين  شدتي كه  شاخص نشان مي دهد و احتمالاً فردا نيز با گره خوردن  فولاد و مثبت  شدن  برخي شركت ها  ادامه خواهد داشت شاخص به  راحتي اين محدوده  را رد كرده و به  دنبال 25 هزار  خواهد رفت .

با اين  شرايط رسيدن  به  نقاط 25 هزار كار سختي نيست اما اين كه  قبل از تعطيلات به ان  برسيم بسيار بعيد است  .

بازهم  تاكيد مي شود  نگارنده  بر خلاف بسياري دوستان  موضوع  سران  اجلاس را  عاملي براي رشد بازار نديده از همين  رو معتقديم كه  شاخص و بازار پس ازاين  تعطيلات  نيز مثبت خواهد بود  . البته  به  شرطي كه  اتفاق عجيب ديگري رخ ندهد .

اما در حاشيه بازار چه خبر است  …

در تطعيلات  دو روز گذشته به  طور غير منتظره  ريسك  سياسي بازار كمي افزايش يافت و بي شك  اين موضوع  را  ناشي از شدت  مسائل سياسي بيروني مي دانند . از خبرهاي داخلي بايد گفت كه  مدت ها  بود  سكوت و سكون  را در پيش گرفته  بود  ناگهان  شعله ور شده و در كنار ان خبرهاي سياسي بيروني را نيز بايد در نظر داشت . در مورد  تهديدات اسرائيل گفته مي شود مقامات بلندپایه آمریکا و اسرائیل طی توافقی محرمانه ، مقرر کردند که اسراییل تا انتخابات آمریکا از حمله به ایران خودداری کند . در مورد  تحولات  هسته اي نشست  با  نمايندگان  آژانس  و همچنين گزارش چند روز بعد  اين نهاد در مورد  ايران مي تواند  مهم  باشد  به خصوص اين  كه  نشست ديروز طرفين نيز بدون  نتيجه خاصي پايان  يافته است  . گزارش هاي رويترز از تشكيل ميز ويژه ايران و همچنين خبر سانتريفيوژ  هاي جديد و … نيز نشان مي دهد  برنامه جديد اين است تا  فشار بار ديگر بر ايران  افزايش يابد . رسانه های آمریکایی مدعی شده اند در گزارش جدید آژانس که قرار است هفته آینده منتشر شود، به مسائلی اشاره شده که نگرانی جامعه بین المللی را به دنبال خواهد داشت. در این گزارش آمده که ایران حدود 1000 سانتریفیوژ جدید را در تأسیسات هسته ای خود به کار انداخته و با استفاده از آن می تواند به روند غنی سازی اورانیوم خود سرعت ببخشد. مقامات آژانس اظهار داشته اند که اغلب این سانتریفیوژهای جدید در تأسیسات زیرزمینی «فردو» نصب و راه اندازی شده اند. برنامه  گنبد فلزي سايت پارچين نيز مي تواند  دست اويز ديگري براي اين رسانه ها  باشد  . بي شك  فشار سياسي بر ايران مي تواند  شكل جدي تري به خود  بگيرد كه  افزايش نرخ دلاردر بازار امروز از اين  بابت  بود  .

امروز نرخ دلار به  2200  و يورو به  2800  رسيد . افزايش نرخ ارز خبر خوبي براي بازار است  و مي تواند  بازهم  به  رشد گروه هايي مانند  فلزات ، پتروشيمي و سنگ  آهن  كمك كند .

در سوي ديگر شاهديم كه در بازارهاي جهاني هم  قيمت ها  رو به  صعود  گذاشته است . مهم تر از همه  قيمت نفت است كه به  96  دلار رسيده است  . در كنار ان طلا  با گذر از 1670 دلار يك  ركورد جديد در رشد 4 ماه  اخير را رقم  زد .  مس هم  به 7700 دلار نزديك  شده است و روي نيز در 1850  دلار قرار دارد به  طور كلي شرايط بازارهاي جهاني و بورس كالا  به  سود  بازار ماست .

در مجموع  اگر خبرهاي سياسي را  فاكتور بگيريم باقي اخبار هنوز به  سود  بازار است اما  بايد ديد فشار اين  خبرها  امروز و روز هاي آتي چه  بلايي بر سر بازار مي آورد .

در پايان  بايد به  شاخص اشاره كنيم كه  امروز با رشدي 184 واحدي به 24523 واحد  رسيد . امروز 4 نماد  فخوز، شبندر، شبريز و پارسان در مجموع  200  واحدي شاخص را  بالا  كشيدند و البته  نماد هاي ديگر نيز در كنار انها حضور داشتند اما اگر ريزش منفي شخارك و بهران  نبود امروز شاخص رشد بيش از 200  واحدي را لمس مي كرد .

اين  از الطاف بازار امروز و به نظر ميرسد فردا  با گره خوردن  فولاد  نيز شاخص رشد بيش از 100 واحدي را فقط اين  قلم  رشد داشته  باشد  .

رقص بندري پالايشگاه ها!  

در بازار امروز بازگشايي يكباره نمادهاي پالايشگاهي پس از ارائه گزارشات بسيار مناسب 3 ماهه اين شركتها شاهد صدر نشيني و رشد قيمتي بسيار خوبي در گروه پالايشگاه بوديم به طوري كه تمامي نمادهاي اين گروه صدر نشيني بازار امروز را از ان خود كردند

تعديل شبريز در مرحله اول اثر مثبتي بر گروه  پالايشگاهي بازار گذاشت  اما  درست امروز در لحظه بازگشايي صفوف خريد شبندر و شراز او را  بالا  كشيد  تا  رقص بندري به  اين  گروه  سرايت  كند . امروز پالايش نفت تبريز پس از تعديل مثبت بساير بالاي سود سال 91 خود با رشد قيمتي 32 درصدي بازگشايي شد شبريزي كه احتمال تعديل مثبت ديگري را تا پايان سال خواهد داشت. به نظر ميرسد شبريز تا پايان سال به سود بالاي 80 تومان دست يابد.

عامل تعديل سود  شركت از 306 به 571 ريال  را مي توان دريافت يارانه حمل نفت خام طبق ماده 4-3 قانون بودجه کل کشور بر اساس قيمت 5 فرآورده نفتي اصلي فروخنه شده به مصرف کنندگان داخلي دانست كه  پيش ازاين  عنوان   شده بود . البته  شبريز گزارش مناسبي را از نظر تحقق توليد و فروش داشته است  . شبريز كمي تند رفت و بايد اصلاح  شود و شايد تا  4200 ريال  نيز افت  قيمتي داشته  باشد  اما  بايدديد  حمايت هاي پارسان از سهم  تا چه اندازه ادامه خواهد داشت  .

جو مثبت پالايشگاهي ها باعث صف خريد سنگين در نماد پالايش نفت شيراز شد سهمي كه داراي نسبت پي بر اي پاييني بوده و با احتمال تعديل مثبت عايدي نيز همراه ميباشد به نظر ميرسد باعبور شراز از قيمتهاي 360 توماني اين سهم تااستانه قيمتهاي 400 تومان بالا برود

امروز پالايش نفت بندر عباس شگفتي افريد سهمي كه داراي حجم صادرات بساير بالايي ميباشد و در صورت تسعير ارز با قيمتهاي ازاد ميتواند با رشد بالايي در سوداوري خود مواجه شود امروز شبندر با رشد قيمتي 14 درصدي و صف خريد بسيار سنگيني همراه شد كه نويد بخش رشد قيمتي سهم تا سطوح 180 تومان خواهد بود. سهم  با وجود  خبرها  و شرايط متفاوت  با  همان  سود  142 ريالي به  بازار امده است و البته  به نظرميرسد در پايان سال بتواند  به  سود  بيشتري دست  يابد . سود خالص شركت  نسبت به  سال  گذشته  رشد نزديك  به  2 برابري داشته  . البته  نكته  جالبي در صورت هاي مالي شركت  ديده مي شود كه  بحث يارانه اي كه  باعث تعديل سود شبريز شد مي تواند  براي شبندر نيز تعديل را  رقم  بزند . البته  گفته مي شود  شراز در بودجه خود  اين رقم  را منظور كرده  اما  صنعت  پالايشگاه مي تواند  ظرفيت هاي خوبي براي سود  سازي داشته  باشد . خوشحاليم  كه در روز هاي گذشته در مورد  گروه  پالايشگاهي به  طور كامل صحبت  كرده  بوديم  .

فولاديها تا كجا؟

در بازار امروز همچنان روند مثبت را در نمادهاي فولادي شاهد بوديم البته به نظر ميرسد گره معاملاتي امروز در فخوز اين سهم را متعادل ساخته و طي روزهاي اتي تنها ليدر اين گروه يعني فولاد مباركه صدر نشين بازار باشد

امروز فولاد خوزستان پس از مدتها صف خريد وارد گره معاملاتي شد به نظر ميرسد با توجه به پتانسيل تعديل مثبت عايدي فخوز جاي رشد قيمتي را تا سطوح 1800 تومان را داشته باشد فخوزي به نظر ميرسد براي سال جاري بتواند به سود حداقلي 400 توماني به ازاي هر سهم برسد

امرو فولاد همچنان با صف خريد سنگين و بدون عرضه مواجه بود به نظر ميرسد فولاد هم به زودي مهمان گره معاملاتي شده و تا سطوح قيمتي 240 تومان بالا برود فولادي كه البته با توجه به پتانسيل رشد قيمتي محصولاتش جاي رشد بيشتر قيمتي را دارا ميباشد . فردا  مطالب ستون  شايعات  را به  طور حتم در مورد فولاد  دنبال  كنيد .

در نماد مورد توجه بازار يعني ذوب اهن مثل اينكه اين سهم خيال افت قيمتي از حمايت 160 توماني را ندارد در مقطع فعلي انتظار نوسان اين سهم را در بين دو سطح قيمتي 160-180 تومان را داريم ذوب اهني كه به نظر ميرسد با تعديل مثبت خوبي در گزارش 6 ماه اش مواجه شود. در ذوب امروز قيمت هاي زير 1600  و حتي 1600 ريال  براي نوسان  گيري مناسب بود كه  در ابتداي وقت بيان  شد . به نظر ميرسد با توجه  به  شرايط بودجه اي شركت و در پيش داشتن  معامله  بلوكي مسير او  صعودي باشد.

من مي خوام  بعدي باشيم!

در بازار امروز همچنان شاهد نوسانات مثبتي در پتروشيمي ها بوديم به نظر ميرسد پتانسيل تعديل مثبت عايدي در نمادهاي پتروشيمي ليدري را در دور بعدي نصيب سهام اين گروه نمايد پتروشيمي هايي كه پتانسيل رشد سوداوري بسيار خوبي را دارند.

امروز پتروشيمي شازند با صف خريد در استانه قيمتهاي 580 تومان قرار گرفت با شكست سطح قيمتي 580 تومان شازند پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 620 تومان را دارا ميباشد شازندي كه احتمالا با تعديل مثبت خوبي در گزارش 6 ماهه خود مواجه خواهد شد

امروز پتروشيمي پرديس با نوسانات مثبت از قيمتهاي 3100 تومان عبور كرده تا در گام بعدي به قيمتهاي 3200 تومان برسد شپديس پتانسيل تعديل مثبت بسيار خوبي را دارد احتمال تعديل مثبت و اعلام سود 1000 توماني در گزارش 6 ماهه شركت بعيد نميباشد به همين دليل انتظار رشد قيمتي شپديس تا سطوح 3800 تومان دربازه ميان مدت بعيد نميباشد

امروز پتروشيمي خارك پس از به گره رفتن متعادل شد شخاركي كه مدتها با صف فروش همراه بود .گفته مي شود وضع صادرات شركت در ماه هاي جاري به نسبت 3 ماهه ابتداي سال با رشد همراه بوده است از طرف ديگر قيمتهاي بالاي فعلي دلار ميتواند زمينه ساز تعديل مثبت خوبي در گزارش 6 ماهه خارك شود . به نظر ميرسد موقتاً جلوي افت  ريزش خارك گرفته  شده  اما تا خبرهاي قطعي و مناسبي از وضعيت  صادرات  متانول نرسد نمي توان  اظهار نظر شفافي كرد . دراين  بين شفن  مثبت  بود و زاگرس هم  پر حجم  ظاهر شد . اطلاعاتي كه در بالا به  ان اشاره  شد مي تواند  شيشه  عمر دو شركت  زاگرس  و خارك  باشد  و صد البته  بر غدير و پارسان نيز موثر است .

پايان سكوت و ركود ؟؟؟

در بازار امروز تحركات مثبت در بازار ساختمان از يك طرف و انتشار گزارشات مثبت از برخي از نمادهاي ساختماني باعث اقبال بازار به نمادهاي اين گروه شده است ساختمانيهايي كه طي ماه هاي اخير با افت و اصلاح قيمتي بسيار شديدي همراه شده اند و پتانسيل رشد قيمتي خوبي را در بازه ميان مدت خواهند داشت

امروز پس از تعديل مثبت باغميشه نماد ا س پ با صف خريد به سطوح قيمتي بالاي 400 تومان صعود كرد همانطور كه در گزارشات قبلي اشاره كرديم سطوح 380-420 تومان سطح نوساني بسيار خوبي براي ا س پ ميباشد سهمي كه با پي بر اي بسيار پايين خود همواره مورد توجه بازار قرار ميگيرد . اعلام  سود 92 توماني و رشد 17% سود  شركت  در اين موضوع  اثر بسزايي داشت  .

امروز مسكن شمالشرق هم توانست در سطوح قيمتي بالاي 180 تومان تثبيت شود ثشرقي كه در صورت رشد بيشتر قيمتي تا سطوح 200 تومان جاي رشد را خواهد داشت ثشرق همچنين با احتمال تعديل مثبت 10 درصدي در گزارش 12 ماهه خود مواجه ميباشد . البته  در اين  گروه  به نظر ميرسد جو ساختمان  كمي موقتي باشد اما  ثباغ و آ.س.پ توانايي هاي بيشتري براي رشد دارند .

سرمايه گذاري ها به كجا ميروند

در بازار امروز و در نمادهاي سرمايه گذاري روند چندان مثبتي را شاهد نبوديم فعلا سهام اين گروه راه خود را از شاخص جدا كرده اند و روند خنثي در پيش گرفته اند اما با توجه به چشم انداز مثبت بازار در شهريور ماه به نظر ميرسد سرمايه گذاريها هم بتوانند در راستاي بازار با نوسانات مثبت خوبي مواجه شوند . البته  سرمايه  گذاري ها را  بايد در نمادهايي كه  وابستگي قوي به  انها  وجود  دارد تحليل كرد .

امروز نفت و گاز پارسيان با توجه به روند صعودي شركتهاي پتروشيمي زير مجموعه با نوسانات مثبت همراه شده است به نظر ميرسد فردا شاهد قيمتهاي 580 توماني براي پارسان باشيم پارساني كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي را نيز براي سال جاري در صورت رشد سوداوري شپديس را خواهد داشت . دراين گروه  شنيده مي شود  غدير با  فروش پارسان سود خوبي را در صورت هاي خود  شناسايي مي كند .

امروز معادن و فلزات با توجه به نوسانات منفي سنگ اهنيها نتوانست از سطوح قيمتي 280 تومان عبور نمايد ومعادني كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي خوبي داشته و ميتواند با عبور از سد قيمتي 280 تومان تا سطوح قيمتي 320 تومان نيز رشد نمايد شايد گزارشات 6 ماهه سهام شركتهاي زير مجموعه ومعادن اين سهم را به هدف قيمتي 320 توماني خود برساند

امروز سرمايه گذاري سپه همچنان در سطوح قيمتي 120 تومان مقاومت كرد وسپه اي كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي بسيار خوبي را از طريق فروش سهام شركتهاي زير مجموعه خود دارد وسپه احتمالا از سطوح قيمتي فعلي با برگشت قيمتي و رشد تا سطوح 130 تومان همراه شود

چهارگوشه بازار!!!

امروز در نماد ملي مس همچنان صف خريد سنگين اين سهم بدون عرضه ادامه داشت اين روزها شنيده ميشود فملي با تعديل مثبت و اعلام سود 90 توماني مواجه ميباشد فملي كه پتانسيل رشد قيمتي را احتمالا با گره معاملاتي تا سطوح 420 تومان را خواهد داشت . اما  نكته اي در مورد  سهم قابل ذكر است  كه  سهامداران  بايد مراقب باشند . ناگهان  شاهديم كه  پوستين  دوز يكي از مديران  پر حاشيه كه  گويا  به  جريان  انحرافي نيز وصل مي شود از سايپا  كه  به خوبي وضعيت مالي اش مشخص است به  مس نقل مكان كرده  . در اقتصاد فعلي ما  اثر مديران  شايد كمتر از ساير كشور ها  باشد  اما  بي شك نمي توان از واكنش بازار گذشت  . به نظر ميرسد اين حضور كمي ريسك  سهم  را  افزايش  خواهد داد اما همچنان  معتقديم كه  سهم  ارزندگي بنيادي بالايي دارد .

در نماد كالسيمين رشد قيمتهاي جهاني روي از يك طرف و ركورد شكني دلار تا سطوح 2200 تومان باعث نوسانات مثبت در كالسيمين شد سهمي كه اگر بتواند از مقاومت 420 توماني خود عبور كند تا سطوح قيمتي 460 تومان نوسان 10 درصدي خوبي را خواهد داد

امروز ليدر قنديها يعني پيرانشهر با نوسانات مثبت به رشد ارام خود ادامه داد به نظر ميرسد فعلا روند نوساني را در قپيرا در بين سطوح قيمتي 820-880 تومان را شاهد باشيم قپيرايي كه پتانسيل تعديل خوبي را براي سال مالي 92 خود را داراست

امروزشكست معامله بلوكي بترانس باعث افزايش عرضه ها در اين سهم و متعادل شدن بترانس شد به نظر ميرسداز فردا شاهد نوسانات منفي در اين سهم باشيم بترانسي كه گزارش 3 ماهه خوبي را ارائه نكرده و با توجه به روند صعودي نرخ ارز و مواد اوليه شركت ترديدهايي در خصوص پوشش سود شركت به وجود امده است

امروز تايرا نيز در گره  قرار داشت كه  به نظر ميرسد سهم  تا  محدوده 1400  ريال  جاي افت داشته  باشد  .

گروه  سنگ  اهن  كمي به  حاشيه  رفته اما خيلي زود  به  بازار و صد جدول باز مي گردد. شاهديم كه  تحركات  روي كگل بالاست  و گويا  روند  فروش سهام  اين  شركت از سوي مجموعه  اميد،سپه و ومعادن  به  فولاد ادامه  دارد  كه  گفته مي شود  براي تامين  نقدينگي است . اما در مورد  خود اين  گروه  به نظر ميرسد حضور سهامداران حقيقي دراين گروه  باعث برهم خوردن  صفوف خريد شده است اما  اين  احتمال  وجود داردكه  با حمايت  خود  سهامداران  عمده  بارديگر شاهد  افزايش قيمت ها در  اين  گروه  باشيم .قيمت هاي منفي هر دو سهم  كگل و كچاد  براي خريد مناسب است .

گروه تحلیل گری بتا سهم

4 شهريور 91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم