جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
نگاهی به بازار فردا یکشنبه 22 مرداد 91

نگاهی به بازار فردا یکشنبه 22 مرداد 91

v.m
آگوست 11, 2012
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

نگاهی به بازار فردا یکشنبه 22 مرداد

طرح بیمه سهام یا اختیار فروش خبر خوبی برای بازار ما بود خبری که باعث اطمینان بخشی سهامداران به اینده بلند مدت بازار شد بهر عنوان بهتر است ایین نامه و شرایط این طرح هر چه زودتر ابلاغ شود تا سهامداران با خیالی راحت تر در بازار حضور داشته باشند

بازار سرمايه اين هفته بالاخره در مسير صحيح خود افتاد كمي دقت كنيم كمي به اطرافمان نگاه كنيم در همه سطوح در كجاي اين كشور شاهد كاهش قيمتي از شير مرغ تا چان ادميزاد گرفته هستيم كه بخواهيم شاهد كاهش روز افزون قيمت سهام شركتها باشيم؟؟؟

ان هم تازه در شرايطي كه قيمت محصولات و كالاهاي توليدي همين شركتها روز به روز نرخ مياندازد و با رشد قيمتي مواجه ميشود در همين بورس كالاي خودمان قيمت محصولات فولاديها را از ابتداي سال تاكنون مقايسه نماييد ببينيد محصولات فولاديها با چه رشد قيمتي مواجه شده اند؟؟؟

برايتان سخت است؟؟؟ در همين نزديكي خودمان محصولات صنايع غذايي محصولات و يا هر ان چيزي كه به صورت روزمره با ان سر كار داريم روز به روز در حال گران شدن است گران شدن به معناي تورم است تورم به معناي رشد فروش شركتهاست رشد فروش به معناي افزايش سود شركتهاست پس نبايد همه شركتها را به يك چوب برانيم

از طرف ديگر خدا رو شكر اخبار خوبي هم در حال انتشار است از افزايش ميزان صادرات شركتها در تيرماه تا دلار 2000 توماني كه اثراتش را در گزارشات 6 ماهه شركتها خواهم ديد پس نگران نباشيد سهامي با پي بر اي 3-4 با پتانسيل تعديل مثبت 20-50 درصدي ديگر به كجا ميخواهد برسد…

اما شاخص اين روزها يك نفس راحتي ميكشد اكثر تحليلگران اعتقاد دارند شاخص به سمت سطوح 24300 واحدي حركت ميكند مقاومتي كه در صورت شكست ان ميتوان به شاخص 25 هزار واحدي اميدوار بود

اين روزها كاهش فشار فروش و افزايش تقاضا و بحث هايي در زمينه حمايت از بازار سرمايه با ايجاد صندوق بزرگي با كمك صندوق توسعه ملي ميتواند خيلي رسيع شاخص را با رشد بي مانندي مواجه سازد

در مورد پارسان و غدیر نیز بهتر است به اهداف تکنیکی انها توجه بیشتری شود دو سهمی که حجم معاملات بالایی دارند پارسان در صورت حمایتهای بیشتر تا 580 تومان جای رشد دارد غدیر نیز ابتدا تا 335 تومان و سپس تا 370 تومان جای برگشت دارد

اما بازار امروز شايد همگان را خوشحال كرد به جز سهامداران قندي را سهامداراني كه سهامشان بتاي منفي دارد و به دنبال بازارهاي منفي براي عرض اندام ميباشد

قنديها اين روزها بدون تعارف احتياج به يك اصلاح قيمتي دارند اما نبايد فراموش كرد جريان پولي خوبي پشت قنديها افتاده است شايد اين اصلاح چندان گسترده نباشد…

اما فردا روز فولاديها خواهد بود نرخ گذاري محصولات فولادي براي عرضه فردا چشم ما را كه خيره كرده است فولاديها با اين قيمتهاي فروش چه گزارش 6 ماه اي خواهند داد به خصوص اينكه قيمت فولادي نيز به سوطح بسيار جذابي رسيده است پس اگر نظر نگارنده را بخواهيد فولاديها شايد ليدر روزهاي اتي بازار باشند… ذوب اهن فردا می تواند با عبور از  محدوده 152 تومان به سمت اهداف بالاتری چون 170 تومان راه پیدا کند باید توجه شود حجم معاملات ذوب این روزها بالا خواهد بود و انتظار افزایش حجم خوبی در روزهای اتی نیز  وجود دارد  فولاد مبارکه نیز احتمالا در جو مثبت فعلی تا 210 تومان جای رشد خواهد داشت چادرملو و گل گهر نیز دو سهمی هستند که می توانند از رشد اندکی در این بازار برخودار باشند سود این دو سهم در محدوده 110 الی 100 تومان می باشد با فرض پی به ای 5 الی 6 می توان به اهداف نهایی این دو سهم پی برد باید توجه داشت بازار فعلا کشش پی به ای های بالاتر از 5 را ندارد بنابراین شاید این دو سهم از رشد کوتاه مدت برخودار باشند اما دفاع از پی به ای های بالاتر از 5 کار راحتی نیست

در اخر باید توجه داشت بازار باید به دور از هیجانات سریع و کوتاه مدت باشد اگر بازار در این روزها خیلی سریع رشد کند و باعث شود خیلی از نوسانگیران در روزهای اتی از  بازار خارج شوند شاید کنترل بیشتر بازار خیلی سخت  شود دلیل ندارد وقتی صحبت از بازار مثبت می کنیم یعنی اینکه تمام سهم ها یک بازده 10 درصد در یک هفته داشته باشند این روحیه نوسان گیری یقینا ضربات زیادی به بازار خواهد زد لذا بهتر است مدیران بورسی توجه داشته باشند بازار بیش از همه نیاز به تعادل و ارامش روزمه دارد ارامشی که اگر زمان ان فقط مشروط به 2 روز شود و بعدش هم قرار باشد بازار حمایت نشود از الان اینده ان مشخص است!!!!!! بنابراین امیدواریم بازار خیلی ارام و اهشته به کار خود در روزهای اتی ادامه دهد و با یک سرعت ملایم به سمت رشد میان مدت سوق پیدا کند

این روزها اکثر فروشندگان سهم های خود را فروخته اند و خریداران فعلی یقینا افرادی هستند که با فلسفه خاصی در بازار حضور دارند لذا توصیه می شود این روزها سهم های خود را همراهی کرده و کمتر به فکر فروش بود شاید به قول عده ای این برگشت بازار یک موج برگشتی می باشد و فرصتی برای خروج باشد یقینا نمی توان منکر این موج برگشتی بود اما برگشتها هم خیلی سریع نمی باشند و مدتها می توانند ادامه دار باشند با توجه به اینکه اکثر سهم ها اصلاح بسیار شدیدی داشته اند لذا فروش سهم ها در این قیمتها اصلا منطقی نیست

اما از طرفی باید توجه داشت جو مثبت بازار دلیلی برای تغییرات بنیادی در سهم ها نخواهد شد وقتی یک شرکت داخلی واردات بالایی دارد و هر روز هم دلار بالاتر می رود ایا با مثبت شدن بازار تغییر خاصی در شرایط اتی این سهم رخ خواهد داد بنابراین باز هم توصیه می کنیم جو مثبت بازار باعث نشود واقعیات بازار را نبینیم و بی دلیل باعث دلگرمی دادن به خودمان شویم وقتی سهمی دلایل بنیادی همراهش نباشد این سهم دیر و زود خواهد ریخت بنابراین حمایت  در کنار پتانسیل های موجود می تواند باعث روند منطقی در قیمت شود  بازار فعلی ما یقینا بسیار هوشمند تر از گذشته می باشد و با تجربه تلخی که همین دو هفته اخیر داشته است یقینا خود را درگیر سهم های حاشیه ای نخواهد کرد

بیلت در ایران

بیلت در هفته گذشته نوسان زیادی را پشت سر گذاشت و روند صعودی شدیدی داشت. روز شنبه بیلت سایز 150 میلیمتر در انزلی هر کیلو 1520 تومان گفته می شد تا روز سه شنبه که به 1650 تومان هم رسید و بعد از آن دوباره شروع به تنزل کرد تا روز پنجشنبه که صحبت از 1610 تومان میشد ولی خریداری نبود. فولاد خوزستان بیلت سایز 150 میلیمتر را در بورس روز سه شنبه 12484 ریال فروخت که با مالیات ارزش افزوده 1310 تومان می شود. اما فردای همان روز همان شمش را به 1346 تومان مبادله کرد که با 5 درصد ارزش افزوده و هزینه های جانبی 1415 تومان تمام می شود یعنی افزایش قیمت 105 تومان به فاصله یک روز. هیچ دلیل  روشن و واضحی برای این جهش قیمت وجود ندارد در همان روزی که فولاد خوزستان شمش را 1346 تومان فروخت فولاد غرب تیرآهن 14 را 1400 تومان عرضه کرد یعنی تفاوت قیمت بیلت در اهواز با تیرآهن در کرمانشاه فقط 54 تومان !!!

در 17 روز مرداد بیش از 207 هزار تن بیلت وارد کشور شده است در حالیکه در کل تیرماه هم 314 هزار تن بیلت وارد کشور شده بود بنابراین افزایش قیمت بیلت با توجه به کاهش حجم تولید میلگرد و افزایش عرضه بیلت توسط تولیدکنندگان داخلی توجیه پذیر نیست تنها عاملی که باعث افزایش قیمت بیلت شد مسئله بالا رفتن نرخ ارز در بازار آزاد و افزایش نرخ پایه ارز مرجع بود. افزایش قیمت بیلت در ایران همراه با روند نزولی آن در خارج از کشور واردات بیلت با ارز آزاد را توجیه پذیر کرده است بنابراین در آینده نزدیک باید انتظار داشت تا زمانی که قیمت بیلت بیش از 1450 تومان هر کیلو در انزلی می باشد واردات آن تشویق گردد .

 

مقاطع در ایران

روز شنبه همه منتظر معامله ذوب آهن اصفهان در بورس بودند در حالیکه حجم تقاضا 4 برابر عرضه بود. قیمت سبد میله گرد آجدار به 16252 ریال هر کیلو رسید که به معنای قیمت تمام شده هر کیلو 1710 تومان بود. شوک انجام این معامله آنچنان در بازار سنگین بود که شایعه ابطال این معامله بطور قوی در بازار پخش شد اما بعد از آن معلوم شد که معامله ابطال نشده است. همین امر باعث شدت گرفتن روند صعودی قیمت ها در طول روزهای بعد شد. همراه با افزایش قیمت پایه در بورس دلار هم از مرز 2150 تومان عبور کرد و همین مطلب باعث توقف بازار در روز سه شنبه شد. از بعدازظهر سه شنبه بازار که به رکود شدید دچار شده بود با افت قیمت روبرو شد انواع مقاطع علیرغم بالا بودن قیمت تقاضایی نداشتند. بازار ساکت شد و از روز چهارشنبه قیمت شروع به تنزل کرد روز پنجشنبه میلگردی که هر کیلو تا 2000 تومان هم اعلام می شد کف انبار تهران به 1800 تومان هر کیلو پیشنهاد شد در حالیکه خریدارها تمایلی نداشتند ولی فروشنده ها نگران از افت بیشتر قیمت سعی می کردند کالای خود را پیشنهاد دهند.

با روند فعلی انتظار می رود هفته آینده، هفته سکوت قیمت ها باشد ولی محققا قیمت میلگرد به عنوان یک شاخص به زیر 1700 تومان که قیمت فروش ذوب آهن اصفهان در بورس است نخواهد رسید و اگر چنین اتفاقی هم بیفتد برای بیشتر از یکی دو روز نخواهد بود چرا که معاملات آینده در بورس زیر سوال خواهد رفت. روز پنجشنبه علیرغم تمام بدبینی ها قیمت دلار به نزدیک 2100 تومان بازگشت این نرخ، قیمت متوسط میلگرد هر کیلو 1700 تا 1800 تومان را توجیه پذیر می نماید .

 

شنبه 21 مرداد 91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم