جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار شنبه 21مرداد 91

گزارش بازار شنبه 21مرداد 91

نوید خاندوزی
آگوست 11, 2012
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار شنبه 21مرداد 91

24 هزار را  پس مي گيريم …!؟

گزارش بازار – بتاسهم 16:00   در بازار امروز در حالي كار را آغاز كرديم كه  شرايط جالبي را  براي بازار سرمايه  داشتيم  . گويي گروه  قند در يك  طرف تراز قرار دارد و  بقيه بازار يك  طرف وزن  آنها  1 به 100  است اما تا همين چند وقت  پيش اين  وزنه  1 كيلويي  حريف وزنه  100  كيلويي شده بود و او را مغلوب خود كرده  بود . بازار امروز پس از چند روز تلاش بي وقفه  براي برگشت  با خسته  شدن و يا  بهتر بگوئيم فرار فروشندگان با  چند خبر مثبت  يك تحريك  نسبتاً مناسب برگشت  خوبي را تجربه كرد و با  رشدي مناسب قيمت و حتي صفوف پر حجم  خريد همراه  بود .

قبل از هر چيز بايد گفت  كه  در اين  گزارش ما  منطقي بازار را تحليل مي كنيم و همه  بايد سعي كنيم از جو زدگي پرهيز كنيم . كمااينكه در مورد گروه  قند  با  پرهيز از جو زدگي بايد جو اصلاح  را  پذيرفت در مورد  بازار نيز نبايد اهداف قيمتي عجيب را  به ان تزريق كرد . با اين منطق به  سراغ  بازار ميرويم  .

در حالي بازار  را  امروز اغاز كرديم  كه ته دل اكثر سهامداران  يك توافق نسبي از كاهش فشار فروش حكايت داشت و افراد كمتري براي فروش حضور داشتند  برخي معتقدند  اين  كاهش فشار فروش در بازار اين  هفته كم است اما هنوز دلايلي قطعي براي رشد وجود  ندارد . يعني هنوز اتفاق خاصي رخ  نداده  كه  بتوان  بازار را  براي يك  رشد همه جانبه  فراهم ديد  . احتمالاً بازار دو الي سه  روز مثبت  را در پيش  خواهد داشت اما  براي اين كه  شاهد رالي هاي رشد پشت  سرهم  براي جبران  اين  ريزش و  رشد قيمت باشيم بايد خبرهاي بهتري برسد . امروز برخي خبرها  نظير بهبود  وضعيت  صادرات  محصولات  پتروشيمي  و رونق گروه  فولاد و سنگ  آهن  در بازار موثر بود و از آن سو افت گروه  قند نيز برخي از سرمايه ها  را  براي نوسان  گير يه اين  سمت  آورد .

نكته  جالب اين  است كه اين جريان  سرمايه نوسان گير و بسيار بازي گوش شده است و امروز از سوي قندي ها  به سمت  ساير شركت ها  جهش كرد و احتمالاً طي روز هاي اتي بازهم  جابجايي هايي را خواهد داشت  . اما در مورد  اين  بايد حرف زد  كه  ايا  امروز شعار  سهامداران  يعني مي جنگيم و مي ميريم  و 24 هزار را  پس مي گيريم !! به  عمل مي رسد  يا  خير . به نظر ميرسد پس گرفتن  24 هزار كار اساني باشد اماحفظ ان  از پس گرفتن  آن بسيار مهم  تر است  .

بازار امروز نشان  داد كه  علاقه  براي رشد در ان  به  وفور وجود  دارد  و به  شدت علاقه  مند است كه  پس از يك  اصلاح و ريزش 35 تا40% در برخي از نماد ها  برگشتي جدي را تجربه كند  اما نبايد فراموش كرد كه  اسمان  سياسي و  اقتصادي بورس همچنان  همان  رنگ  است . نمي خواهيم زود  بگوئيم  كه  وضعيت  دوباره  به  شرايط منفي باز مي گردد  در اين موضع  بايد اذعان  دشت  حتي اگر هم  منفي باشد ديگر شدت  آن خيلي بالا  نيست اما شايد بازار انچنان  بالايي را نيز نداشته  باشد . متتهي نبايد زود  قضاوت  كرد اين چندروز مثبت به دليل يك نوسان و شرايط مثبت  در پيش روي بازار خواهد بود اما قطعا براي ادامه كار بازار بازهم  به دو چاشني شيرين وحساس نيازمند  است  يكي اخبار مثبت و ديگري شرايط نقدينگي و تزريق پول به  بازار . امروز چاشني اخبار مثبت در بازار به خوبي نمايان  بود . مي ديديم كه  چه  طور با برخي خبرهاي مثبت از گروه  پتروشيمي ، فولاد و سنگ  آهن وضعيت به نفع  اين  شركت ها تغيير مسير داد .

در روز هاي بعد  اثر اين  خبرها بر روي بازار خود را بيشتر نشان مي دهد اما در روز هاي بعد  اهميت جريان نقدينگي در بازار دو  چندان  خواهد شد  . اين  بدان  معني است كه بازار براي تداوم در روند  صعودي خود  به  طور قطع  به  يقين  بايد به چيزي جز تزريق پول فكر نكند  . اين  نقدينگي بازيگوش تا  هميشه و با اين  فضا در بازار و شركت هاي بزگ نمي ماند مگر اين كه  بداند  اين جا  چراغي روشن است  و مي تواند  به  آن دل بست  و مسير را درست  بپيمايد .

پس بازهم  تاكيد مي شود رسيدن  اخبار مثبت چه  سياسي  و چه  اقتصادي دو طرف موضوع قرار دارد و خبرهاي مربوط به  نقدينگي و وضعيت  حمايتي بازار نيز در طرف ديگر  كه هر دو باهم  بايد روند  را  به  سمت  بهبود وضعيت سوق دهند .

در مورد  تحليل شاخص تحليل ها  به دوسته تقسيم مي شوند . برخي معتقدند يك  رشد 200  الي 250  واحدي در انتظار شاخص است  و اين  رشد بارديگر به  منطقه اي رسيده كه  قادر به  رشد بيشتر نيست و با  كاهش مواجه مي شود  و البته اين كاهش بارديگر تا  محدوده  24000  تا  23850 و 900 است  . هنوز زود  است كه  اعداد 24700 را  براي بازار ذكر كنيم چرا  كه  از دنياي سياست  خبر  روشني نمي رسد اما اعلام  دور جديد يك مذاكره  و خبرهايي ازاين  دست در شكست  سطوح  پيش رو موثر است  . در تحليل دوم  عده  اي بر ريزش مجدد بازار تاكيد مي كنند انها  براين  عقيده اند  طي يك ماه  آتي شاخص به  زير 23600  سقوط مي كند و اين  ريزش اغاز يك  ريزش قوي تر خواهد بود . البته  سيماي فعلي بورس چنين چيزي را نشان  نمي دهد  مگر اين كه  اتفاق عجيب و غريبي براي بازار رخ  دهد .

دراين  شرايط به  سراغ  حاشيه هاي بازار ميرويم  كه خوشبختانه اين  هفته  بازار كمترين حاشيه  سياسي را پشت  سر گذاشت و با خيالي ارام و ذهني اسوده تر بازار را  آغاز كرد كه  100% در وضعيت  بازار نيز موثر بود . البته  خبرهاي ارزي  از چهار شنبه  ذهن  بازار را درگير كرده  بود اما  خوشبختانه فيتيله او نيز  پائين  كشيده  شده ! البته  موقتاً …

گفته مي شود  در ايران  سعي  خواهد شد تا  پس از اجلاس خبر سياسي منفي  كمتر منتشر شود . اما  شايعه  ميز ناهار مشترك اوباما، مرسي و احمدي ن‍ژاد در مهر ماه  از همين  حالا  براي بازار جالب توجه است . اما در ساير حوزه ها  خبرهاي خاصي را  شاهد  نيستيم  . البته  كنترل نسبي ارتش سوريه  بر بخشي از حلب نيز گوياي فروكش كردن  آتش نزاع در سوريه است  كه مي تواند مثبت  باشد  . در حوزه  سياست خارجي با اعلام  اين كه  امريكا در حال حاضر ايران  را  يك تهديد بالقوه نمي داند  كمي موضع  سفت و سخت تري را  در مقابل اسرائيل گرفت اما تهديدات توخالي اين  كشور همچنان  فضاي بازار را تحت تاثير قرار مي دهد .

در مجموع در اوضاع  سياسي فعلاً خبري در جهت منفي كردن  بازار وجود ندارد   البته در جهت مثبت كردن  روند نيز چيزي شنيده نمي شود .

در مورد حاشيه هاي اقتصادي در حالي كه خبر افزايش نرخ ارز مرجع  منتفي شده بود بازهم  زمزمه هايي از افزايش ان  به  گوش ميرسد . حتي برخي از سهميه  بندي كردن  نرخ ارز صحبت  مي كنند  با اين حال  بازار ارز به خوبي به اين خبرها واكنش نشان  داده و امروز شاهد  بوديم  كه نرخ ارز بازار نيز بارديگر خود را  به  2200 تومان نزديك  كرده است . گويا  وزير اقتصاد  و بهمني بر اين عقيده اند كه اين  نرخ  بايد افزايش يابد و به نظر ميرسد اين  مضوع هنوز چالش عمده  بازار در اين  هفته  قلمداد  شود .

 اين  كه  اين  نرخ  براي بازار ما  فعلاً وجود داشته  باشد بهتر است  تا اين  كه نرخ ارز مرجع  با هزار ابهام  به  سراغ  بازار بيايد  .

در خبرهايي از بازارهاي جهاني بااين كه وضعيت  اقتصادي چين و عدم  بهبود نسيي در تقاضاي انرژي دو خبر منفي بود اما  ريزش دراين  بازارها خيلي احساس نشد . در مورد  اين  بازارها  به  زودي گزارش جامعي در سايت در غالب تحليل هاي بازارهاي جهاني ارائه مي شود . اما همين  كه مس سطوح 7500 ريال روي 1850 و نفت  93 دلار قرار داشت  نگراني ها  را  براي بازار از بين  برده است  .

در اين  بين در پايان  بايد به  شاخص اشاره داشت كه  امروز بر خلاف روز هاي قبل نمادهايي كه  باعث افت آن مي شدند امروز عاملي براي رشد شده و او را بالا  كشيدند . امروز عمده  رشد شاخص در دستان  7 برادر بود  كه در حوزه  پتروشيمي ، سنگ  آهن  و فولاد  فعال  بودند  . غدير، اميد، نفت و گاز ، معادن، فولاد ،پرديس ، گل گهر  از  مهم ترين شركت هايي بوده  كه باعث اين  رشد 170  واحدي در شاخص شدند و ان را  به  23957  واحد رساند . به نظر ميرسد روند  بازار و شاخص فردا  نيز رو به  رشد باشد  .

در چنين  شرياطي معمولاً از دل گزارش هاي بازار گل و بلبل بيرون مي آيد  . البته  اميدواريم  اين  روند  ادامه دار باشد .

بازگشت اقبال به پتروشيميها

در بازار امروز پس از رسيدن قيمت سهام شركتهاي پتروشيمي به كف قيمتي خود و برخي از گمانه زنيها درباره بهبود وضعيت صادرات شركتهاي پتروشيمي در تيرماه به خصوص شركتهاي متانولي باعث شده تا بازار واكنش مثبتي به سهام پتروشيمي نشان دهد . در همين رابطه امروز هم بيان  شد  كه در حالي كه  در 3 ماهه  اول سال حدوداً 560 هزار تن  صادرات متانول داشته ايم  كه عمده آن مربوط به  3 شركت  زاگرس ، خارك و فن اوران مي شود  به  طور ميانگين  صادرات  ماهانه  در طول اين  3 ماه  اول سال 186 هزار تن بوده است . اين در حالي است كه  طبق آخرين  خبر كه  موثق بوده  صادرات  متانول در تير ماه 280 هزار تن  گزارش شده است كه  رشد خوبي نسبت  به  3 ماهه  اول سال  داشته است و اگر اين روند  ادامه  يابد با  توجه  به نرخ ارز 2200 توماني اميد ها  به گروه  پتروشيمي باز مي گردد  .

امروز پتروشيمي پرديس با واكنش به حمايت 2800 توماني بابرگشت روند قيمتي و حتي صف خريد كوچكي نيز همراه شد شايعه سود 1000 توماني شپديس ميتواند اين سهم را در ابتدا تا سطوح 3000 تومان و سپس تا سطوح 3200 تومان بالا ببرد . در اين مورد  نيز شنيده مي شود در تير ماه  روند  صادراتي بسيار مناسبي را در پرديس شاهد  بوديم  .

امروز پتروشيمي كرمانشاه نيز از سطح رواني 400 توماني با برگشت روند قيمتي همراه شد كرمانشاهي كه پتانسيل تعديل مثبت بسيار خوبي را دارد اين سهم نيز با توجه به قيمتهاي فعلي ارز توانايي اعلام سود 120-130 توماني را در عملكرد 6 ماهه خود را دارا ميباشد

اما بالاخره پس از روزها روند كاهش قيمتي در متانول ساز بزرگ بازار يعني پتروشيمي زاگرس امروز شاهد مثبت شدن روند اين سهم و تشكيل صف خريد در قيمتهاي 850 تومان در زاگرس بوديم زاگرسي كه ظاهرا وضعيت توليد و فروشش در 3 ماهه دوم سال بهبود پيدا كرده و پوشش سود خوبي را در عملكرد 6 ماهه از اين سهم شاهد خواهيم بود . دراين شركت اگر گزارش 6 ماهه  بهبود  يابد به  راحتي قادر به  رفتن  تا  1400  تومان خواهد بود  اما  شرط ان بهبود در گزارش 6 ماهه است .

امروز شيميايي ايران كه مشكلي از بابت صادرات در گزارش 3 نداشته و با توجه به حجم بالاي صادرات پتانسيل تعديل مثبت خوبي را دارد همانطور كه اشاره كرده بوديم از سطوح حمايتي 2200 توماني با برگشت قيمتي همراه شد اهداف قيمتي 2400 و 2600 تومان در انتظار شيران ميباشد. البته  به نظر ميرسد چالش بعدي سهم هاي پتروشيمي روز دوشنبه باشد  كه  با  عرضه  شديد سهامداران  خرد  و كلان همراه  خواهد بود .

دراين گروه  وضعيت  بنيادي و ريسك مارون و شازند  از بقيه  كمتر است  .

ياوران سبز شاخص !

در بازار امروز با برگشت روند بازار و واكنش به حمايت 23700 واحدي شاهد رشد قيمتي بسيار خوبي در نمادهاي سرمايه گذاري ميباشيم سرمايه گذاريهايي كه با جو مثبت بازار شاهد رشد قيمتي شركتهاي زير مجموعه خود و در نتيجه افزايش ارزش ان اي وي خود ميباشند

امروز جو مثبت پتروشيمي ها باعث صف خريد سنگين در نماد هلدينگ پتروشيمي يعني پارسان شد پارساني كه شنيده ميشود قصد اعلام سود 180 توماني را براي سال جاري دارد همچنين اين روزها صحبت از سود 200 توماني پارسان براي سال اتي ميشود پارساني كه قيمتهاي 580 توماني برايش دور نميباشد. در برخي محافل وابسته  به  نفت و گاز پارسيان  شنيده مي شود آمار صادرات  كود اوه در تير ماه و تا كنون  مرداد نسبت به دوره هاي قبل روندي صعودي داشته است  . در مورد متانول نيز شنيده مي شود  نسبت  به  3 ماهه  ابتداي سال  روند  بهتري را  شاهد  بوديم . در ديگر خبرها شنيده  شده  برخي از شركت هاي سرمايه  گذاري بازار از جمله  غدير  و يا  صندوق نفت  اقدام  به  دريافت  وام هاي متعددي از سيستم  بانكي كشور كرده اند . هنوز دليل دريافت اين  وام ها  مشخص نيست و مشخص نيست اين تسهيلات كه حداقل ان  در مجموع اين چند  بانك  بيش از 100  ميليارد تومان  است  براي چه كارهايي دريافت  شده است  . اما  بهبود وضعيت  نقدينگي اين گروه مي تواند در روند  بهبود  سهام  اين  شركت ها موثر باشد  .

امروز هلدينگ معدني بازار يعني معادن و فلزات هم پس از رسيدن به حمايت 220 توماني امروز با صف خريد سنگين مواجه شد در اين  سهم  و وسپه و اميد تاثير خبر معامله  1475 توماني بيلت  بود  كه در وقت خود در مورد گروه  سنگ  آهن  صحبت خواهد شد .

امروز غدير كه به عنوان نماد شاخص از ان ياد ميشود هم با صف خريد توانست از سد قيمتي 320 تومان عبور نمايد پتانسيل افزايش سرمايه 50 درصدي از محل سود انباشته در كنار احتمال تعديل مثبت ديگري از غدير تا پايان سال مالي شركت ميتواند غدير 350 توماني را به ارمغان بياورد . البته اين  سهم در 3300 ريال  يك  رالي عرضه  جدي را در پيش دارد كه  بايد آن را  با حجم  بالا  پشت  سربگذارد .

معدنيها جذاب ميشوند!!!

افت قيمتي اخير سهام معدني و كاهش شديد نسبت پي بر اي در اين گروه سهام معدنيها را در اين بازار مثبت به گزينه هاي جذابي مطرح كرده است به خصوص اينكه اين شركتها مشكلاتي از بابت تحريم نداشته و قيمت فعلي دلار پتانسيل خوبي براي اين شركتها محسوب ميشود تنها تهديد پيش روي سهام معدني چشم انداز مبهم بازارهاي جهاني ميباشد كه سهامداران اين گروه بايد حسابي حواسشان به بازارهاي جهاني باشد

امروز فولاد صبانور با صف خريد و روند صعودي همراه شد كنور اگر چه گزارش 3 ماهه خوبي را ارائه نگرد اما همچنان به دليل افت شديد پي بر اي و افزايش نرخ ارز مورد توجه بازار ميباشد كنور نيز احتمالا ارام ارام تا قيمتهاي 1600 تومان بالا خواهد رفت

در نماد كالسيمين كه اين روزها بازار اعتقاد دارد اين سهم پتانسيل رسيدن به سود 100 توماني را در صورت ثبات قيمتهاي جهاني روي و ارز در قيمتهاي فعلي را دارد هم با صف خريد از سد قيمتي 400 تومان عبور كرد كالسيمين نيز قيمتهاي 420 تومان را هدفگذاري كرده است

اما امروز ملي مس هم كه تحليل بنياديش در سايت قرار داده شد با نوسانات مثبت همراه شد فملي نيز احتمالا تا سطوح قيمتي 380 تومان رشد خواهد كرد اين روزها شنيده ميشود تعديل مثبت 20 درصدي در انتظار فملي ميباشد فملي كه با توجه به نرخ فعلي ارز هم از طريق فروش صادراتي خود و هم از طريق فروش داخلي خود در بورس كالا توانايي رشد فروش و سوداوري را دارد.

در گروه سنگ  اهن نيز وضعيت  بسيار باخبرهاي مثبتي همراه  شده . پيش ازاين  عنوان  شده  بود كه  ميانگين  قيمت  فروش سنگ  آهن در بودجه  اين  شركت ها 96 هزار تومان  لحاظ شده است  . حال با توجه  به وضعيت  بيلت در قيمت هاي 1475 تومان  اين  قيمت  به زودي به بيش از 160  هزار تومان  ميرسد  .

اصلاح  قيمتي شديد صورت گرفته در اين  گروه و اين  خبر تحريك كننده  عاملي براي رشد قيمت  اين  گروه خواهد شدو  هر 5 شركت مرتبط يعني كچاد، كگل ، ومعادن، اميد  و سپه  مثبت خواهند بود . از مدتها  پيش خريد كچاد  و كگل توصيه  شده  بود و هنوز هم  خريد 3 شركت  كچاد ،كگل  و سپه  مي تواند  براي نوسان  گيري و  نگهداري ميان مدت  مناسب باشد .

تحليل بنيادي اين دو سهم نيز طي روزهاي اتي در سايت قرار خواهد گرفت. سنگ اهنيها با توجه به روند صعودي قيمت شمش پتانسيل بالايي در سودسازي دارند به خصوص اينكه طرح هاي توسعه اي و پتانسيل افزايش سرمايه و مهمتر از همه پي بر اي بسيار پايين و تاريخي سنگ اهنيها ميتواند چشم انداز خوبي را براي اين دو قلوي سنگ اهني رقم بزند

جدال بي امان در قنديها!!!

در بازار امروز جدال بي اماني را در قنديها شاهد بوديم البته جو بسياري از سهام اين گروه در مقابل عرضه هاي سنگين منفي شد البته دستورهاي خريد خوبي نيز در قنديها شاهد بوديم اما در نهايت فشار عرضه ها بسياري از ليدران قنديها را از پاي دراورد . در يان  دو روز سعي كرديم در مورد  اين گروه  به طور كامل و واضح  اطلاع رساني كنيم  . به نظر ميرسد يك  اصلاح موقت در اين  گروه  را  شاهد  باشيم .  اما  نكته  مهم  اين  است كه برخي روند  پاياني اين  اصلاح  را  فردا  و برخي ديگر روز سه  شنبه مي دانند .

امروز در بين قنديها قند پيرانشهر كه اين روزها به ليدر قنديها تبديل شده است و حجم هاي معاملاتي بسيار سنگين و بالايي را به ثبت ميرساند و ظاهرا جريانهاي پولي پشت سهم در حال شكل گيري است كه  البته  بعيد است  به اين راحتي بتوانند سهم  را  جمع و جور كنند . هر چند اين  افراد چه  امروز چه  روز هاي قبل با سعي تمام تلاش داشت تا صف فروش خود را جمع اوري نمايد اما جو منفي قنديها و فشار فروش در نهايت اين سهم را با صف فروش به پايان بازار برد قپيرا البته به نظر نميرسد جاي افت قيمتي چنداني را با توجه به حماتيهاي فعلي داشته باشد اما شايد 820 و 830  قيمت  مناسبي براي سهم  باشد  .

اما امروز قند ثابت خراسان كه وضعيت بنيادي مناسبي نداشته و توان سود سازي بالايي نيز ندارد باز هم صف فروش و روند منفي مواجه شد قثابتي كه باز هم به سطوح قيمتي زير 500 تومان نزول كرده و احتمالا تا قيمتهاي 480 تومان پايين خواهد امد .

هنوز زود  است  كه  اذعان  كنيم  كار گروه  قند  تمام  شده است  چرا  كه عوامل و شرايط متعدد به ما مي گويد  كه  اين  گروه  بازهم مي تواند  ليدر بازار باشد  .

در حال حاضر اما  منطقي است كه  پس از يك  بازدهي 40% در اكثر نمادهاي اين گروه اصلاح  موقتي را  داشته  باشيم  . اما  لازم  است  بدانيم  كه در صورت يك اصلاح  10% خريد  مجدد بسياري از شركت هاي قندي مي تواند  بارديگر براي بازار جذاب باشد  .

در اين گروه  شنيده مي شود  قيمت  شكر در درب كارخانه 1270 و 1280  است اما برخي معتقدند اگر دولت  بخواهد دخالت كند  مي تواند اين  قيمت  را كنترل كند  . نبض گروه اين  روز ها  به  نرخ ارز مرجع  وابسته شده است  . در اين  گروه  امروز اصفهان  به واسطه شنيده هايي از 14 هزار تن  موجودي  و همچنين لرستان  ناشي از تعديل سنگين  سود منفي نشدند . در بازار فردا  ادامه صف فروش قپيرا  اصفهان  را منفي مي كند  . اما  لرستان  همچنان  پيش تاز است  .

سور فولاديها به بازار

اين روزها قيمت محصولات فولاديها در بورس كالا غوغايي بر پا كرده است چهارشنبه هم ركورد شكنيهايي را در قيمت محصولات ذوب اهن و فولاد خوزستان شاهد بوديم قيمت ميلگرد هم مثل اينكه انتهايي ندارد و شاهد افزايش روز افزون قيمت محصولات فولاديها هستيم . فردا نيز گويا در بورس كالا  عرضه هايي را داريم  . شمش بيلت  يك  كالاي استرات‍ژيك  براي كشور ايضا  براي بازار سرمايه است . چرا كه  قيمت  بسياري از محصولات  فولادي و همچنين سنگ  آهن  به اين كالا  واسته شده  و اهميت  فوق العاده اي دارد . شنيده مي شود  قيمت  اين كالا در بنادر شمالي و جنوبي از 1500  تومان گذشته است و روز چهار شنبه در بورس كالا  شاهد  بوديم كه  قيمت  بيلت با  تقاضاي نزديك  به  32 هزار تني مواجه  شده و از 1248  كه  قيمت  پايه  بود  به 1475 تومان  نيز افزايش يافت  كه  بي سابقه  بوده است  . اين در حالي است  كه  بودجه  شركت هاي سنگ  آهني  و خود  فولاد خوزستان در محدوده  1100  و حتي 1000 براورد شده است .

اين  رشد مقدمه  چيني براي رشد بيشتر قيمت  فولاد  است  .

بارها در اين  ستون  عنوان  شد  كه  قميت  فولاد  در بازار رشد خواهد كرد و به نظر ميرسد گروه  فولادي ها در بورس به خصوص 4 شركت  فخوز ، فولاد ، ذوب  و فخاس به  زودي بيشتر مورد  توجه  بازار قرار مي گيرند .

امروز ذوب اهن با توجه به افزايش شديد قيمت محصولاتش در بورس كالا كه تعديل مثبتيش را قطعي كرده است با روند مثبت و صف خريد توانست از سطوح قيمتي 140 تومان عبور نمايد ذوب اهني كه به سمت قيمتهاي 155 توماني حركت خواهد كرد

امروز فولاد هم كه اين روزها شايعه اعلام سود 48-50 تومانيش قوت يافته است با صف خريد و روند مثبت از سطوح 200 تومان عبور كرد فولاد باصف خريد به سمت قيمتهاي 220 تومان در حركت خواهد بود

امروز فولاد الياژي ايران هم كه به زودي تحليل بنيادي سهم و پتانسيل تعديل مثبتش در سايت بتا سهم قرار خواهد گرفت با روند مثبت تا استانه قيمتهاي 300 تومان بالا امد فولاژ كار سختي را در جدال با قيمتهاي 300 تومان دارد قيمتهايي كه اگر از ان عبور كند تا سطوح قيمتي 320 تومان رشد خواهد كرد.

چهارگوشه بازار

امروز در بين نمادهاي بيمه اي بيمه دي با صف خريد و روند صعودي مواجه شد بيمه دي كه پي بر اي بسيار پاييني داشته و با توجه به اخذ قرارداد جديد با بنيادي شهيد پتانسيل تعديل مثبت عايدي و رشد قيمتي تا سطوح 220 تومان را دارا ميباشد

امروز سرمايه گذاري سپه كه به زودي قصد فروش بلوكي سهام سيمان داراب را دارد با صف خريد سنگين به روند صعودي خود ادامه داد قيمتهاي 120 تومان به عنوان اولين هدف قيمتي اين سهم سرمايه گذاري شناخته ميشود

امروز گروه خودرو  كمي مثبت  بود  به خصوص ساپيا  كه با موج وحمايت مثبت  شده  بود . به نظر ميرسد در اولين فرصت  با اولين  رشد از اين  گروه  پردردسر بايد خارج  شد . همچنان كه مي بينيم  هنوز ايران خودرو و برخي شركت هاي ديگر روند  منفي دارند .

در گروه  تجهيزات فاذر  و حفاري بيشتر جلب توجه مي كردند  اما  مپنا نيز مثبت  بود . در اين گروه  به غير از حفاري باقي شركت ها در قيمت هاي مثبت  شايد سبك كردن  پرتفوي منطقي تر باشد  .

گروه تحلیل گری بتا سهم

21 مرداد 91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم