خبر
تنها راه نجات بازار
تحلیل خبر
بتا سهم – 6:50 خيلي واضح و روشن صحبت مي شود . مشكل بازار نبود هيچ حمايت مشخص از ان است به خصوص در روز هاي بحراني كه بايد كسي دست به كار شود …
بازار نيازمند 1000 ميليارد تومان نقدينگي است كه 500 ميليارد تومان ان براي يك شوك چند روزه و يك هفته اي بايد تزريق شود و باقي ان در گوشه اي براي جلوگيري از بحران هاي مجدد خرج شود . نكته ديگر در اين مدت بايد گزارش هاي اميدوار كننده به بازار برسد .
حال تنها راه نجات بازار اين است كه مديران سازمان براي تزريق اين پول تلاش كنند . شايعاتي شنيده مي شود كه مذاكراتي براي ورود بانك ها به بورس انديشيده شده است . شايد بهتر باشد ما نيز از مدلي شبيه كشور هاي غربي براي خروج از بحران استفاده كنيم . در حال حاضر بيش از 14 بانك در كشور وجود دارد كه 1000 ميليارد تومان براي آنها 1 در هزار منابع جذب شده هم نيست پس اين رقم ، عدد سنگيني براي بانك هاي ما نمي باشد . از سوي ديگر قيمت ها در جايي است كه بي شك سودي بيش از اعطاي تسهيلات نصيب انها مي شود . به مديران اقتصادي و سازمان پيشنهاد مي شود طي يك ساز و كار به هر شكلي شده پاي بانك ها را به بازار باز كرده . در غير اين صورت با 4 حقوقي كه منابع محدودي دارند نمي توان از پس بحران هاي عميق فعلي برآمد و بايد منتظر بحران هاي عميق تر بود …
گروه تحلیل گری بتا سهم
15مرداد 91


