جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
نگاهی به بازار فردا یکشنبه 1 مرداد 91

نگاهی به بازار فردا یکشنبه 1 مرداد 91

v.m
جولای 21, 2012
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

نگاهی به بازار فردا یکشنبه 1 مرداد 91

امروز بازار با دهان روزه كاملا بي رمقي از ان مشهود بود افت شديد حجم معاملات البته غير قابل پيشبيني هم نبود اما با توجه به افت حجم معاملات باز هم بازار با روندي خنثي همراه بود بازاري كه شروع خوبي را داشت و رفته رفته از بار مثبتش كاسته شد به نظر ميرسد در ماه رمضان بازاري عمدتا خنثي و متعادل را شاهد باشيم البته در اين بين پارامترهاي سياسي و اقتصادي كماكان تاثير بالاي بر روند بازار خواهند داشت

اما از تحولات كشور سوريه و مسائل سياسي پيرامون ان هم نبايد گذشت هر چه اوضاع در سوريه بحراني تر شود وضعيت سياست خارجي ما هم خرابتر ميشود بازار از اين تهديدها ميترسد و واكنش نشان ميدهد بهتر است بگوييم بازار اين روزها از ريسمان سياه و سفيد هم ميترسد

اما همانطور كه در سطور بالا اشاره كرديم امسال ماه رمضان مصادف شده است با اخبار هاي سرنوشت ساز و گزارشات 3ماهه شركتها و بسياري از مسائل ديگر ..فعلا خدا رو شكر در دو گروه تاثير گذار بازار يعني پتروشيمي ها و سيمانيها ارامش را شاهد هستيم

در گروه سيماني ها تاكيد مسئولان شركتهاي سيماني مبني بر قرار گرفتن مازوت با قيمت گاز در اختيار شركتهاي سيماني باعث شكل گيري جو مثبت در سيمانيها شد

در گروه پتروشيمي نيز تاكيد امروز مسئولان نفتي مبني بر افزايش صادرات حتي به كشورهاي اروپايي باعث شد تا اين دو گروه حساس از اماج شايعات منفي  تا  حدودی رهايي يابند هر چند رشد بسیار بالای این گروه در ابتدای سال زمینه اصلاح تکنیکی سهم های پتروشیمی را این روزها ایجادکرده است و تعدیل  سهم های مرتبط نیز در هر شرایطی سوخت می شوند

بیلت در ایران

بیلت در هفته گذشته تقریبا ثابت ماند. علی رغم آنکه قیمت مقاطع از روز دوشنبه به بعد رو به بالا بود ولی قیمت بیلت سایز 150×150 در انزلی روی تریلی در 1280 تومان در نوسان بود. با توجه به نزدیک شدن ماه رمضان و کاهش تقاضای این کالا احتمال بالا رفتن قیمت بیلت در بازار ایران نمی رود ضمن آنکه حجم واردات بیلت در تیرماه نسبت به ماه خرداد به نحو چشمگیری افزایش یافته است. واردات بیلت در ماه خرداد 123740 تن بوده در حالیکه در 26 روز اول تیرماه به بیش از 288 هزار تن رسیده است. از روز یکشنبه بعضی از محموله های بیلت در قیمت 1100 تومان تحویل 20 تا 40 روزه پیشنهاد شد. همین طور بیلت سایز 130 میلیمتر در بندر امام خمینی در 1250 تومان هم معامله گردید . عده ای از دست اندرکاران اعتقاد دارند که قیمت بیلت روند نزولی خواهد داشت زیرا که میزان عرضه افزایش یافته است اما عده ای دیگر بر این باورند که با توجه به خالی بودن انبارهای کارخانه های تولیدکننده مقاطع، تقاضای کافی برای جذب بیلت های وارداتی وجود دارد. آنچه مسلم است اینکه قیمت بیلت در طول هفته گذشته از بازار مقاطع تبعیت نکرد و علیرغم بالا رفتن قیمت مقاطع قیمت بیلت همچنان ثابت باقی ماند

مقاطع در ایران

هفته گذشته بازار مقاطع روند صعودی داشت علت این امر محدودیت عرضه از طرف کارخانه ها بود. روز شنبه قیمت میله گرد بطور متوسط 50 ریال بالا رفت در حالی که قیمت تیرآهن نزولی بود. از روز یکشنبه به بعد قیمت میله گرد افزایش یافت در حالی که روند نزولی قیمت تیرآهن تا سه شنبه ادامه داشت و بعد از آن قیمت شروع به افزایش کرد تا پایان هفته که قیمت تیرآهن تقریبا به سطح قیمت روز شنبه بازگشت ولی روند صعودی قیمت میله گرد همچنان ادامه داشت. میانگین قیمت میله گرد قطر 8 تا 30 میلیمتر در اهواز که روز شنبه 14875 ریال بود در پایان هفته به 15379 رسید متوسط قیمت میله گرد در اصفهان قطر 16 تا 25 میلیمتر نیز از 15000 ریال روز شنبه به 15850 ریال روز پنجشنبه افزایش یافت. مقاطع دیگر مثل نبشی و ناودانی نیز هفته گذشته با افزایش قیمت روبرو شدند تا روز چهارشنبه که قیمت ها به اوج خود رسیده و تقریبا باثبات ماند.

 به نظر عده ای از کارشناسان قیمت مقاطع به اوج خود رسیده است. با توجه به کاهش قیمت مقاطع در خارج از کشور در صورتیکه دولت به سادگی اجازه ورود مقاطع را بدهد بازار مقاطع با کاهش قیمت روبرو خواهد شد. مشکل اصلی بازار مقاطع محدودیت عرضه و کاهش رقابت در این بازار است با شروع ماه رمضان محققا تقاضا کاهش خواهد یافت و این امر به ثبات قیمت کمک خواهد کرد. یک عامل دیگر برای بالا رفتن قیمت در طول هفته گذشته محدودیت عرضه مقاطع در بورس بود. روز یکشنبه همه امیدوار به خرید میله گرد محصول ذوب آهن در بورس بودند که عرضه ذوب آهن تنها محدود به تیرآهن و سبد میله گرد و تیرآهن طول کوتاه در بورس بود. این هفته هم معلوم نیست که ذوب آهن عرضه چشمگیری داشته باشد تنها امید بازار این است که کارخانه های خصوصی حجم عرضه خود را بالا ببرند.

 همانطور که مشاهده می کنید رشد نرخ شمش وارداتی باعث افزایش قیمت میلگرد شده است با قیمت میلگرد 1500 تومانی استقبال به سمت سهم های فولادی دارای پی به ای پایین زیاد شده است در این بین فولاز با سود 49 تومانی و قیمتهای نزدیک 300 تومان این روزها مورد توجه می باشد باید توجه داشت محدوده 300 الی 320 تومان محدوده هدف قیمت می باشد و انتظار رشد بیش از این محدوده ها برای سهم کمی سخت می باشد

در گروه سنگ اهنی ها نیز چادرملو و گل گهر نیز به واسطه شمش 1130 تومانی فولاد خوزستان مورد توجه سهامداران عمده خود می باشد هر چند سهامداران حقیقی خیلی وقت است از این دو سهم خسته شده اند و کمتر به سمت این گروه روی می اورند بهر عنوان چادرملو  در محدوده 585 تومان کار سختی را در پیش دارد و اگر شاهد حجم معاملات بالایی در این محدوده نباشیم نمی توان به رشد بیشتر سهم امید داشت

اين روزها عبور نمادهاي متوقف از 110 عدد هم مزيد بر علت بي رمقي بازار شده است نمادهايي كه مشخص نيست كي ميخواهند بازگشايي شوند البته خبر مثبت ديگر هم پايان يافتن مجامع شركتها در امروز ميباشد كه ميتواند فصل مجامع ناميمون را به پايان رسانده و كمي خيال سهامداران را از توقف نماد شركتها راحت سازد

اما شايد اين روزها شتاب گرفتن روند انتشار گزارشات 3 ماهه بتواند كمي بر بار مثبت بازار بيافزايد البته اين روزها بازار بيشتر از كمبود نقدينگي رنج ميبرد تا پتانسيل بنيادي نقدينگي كه روز به روز در بازار در حال كاهش ميباشد تنها ميتوان اميدوار باشيم با بازگشايي نمادهاي متوقف حجم نقدينگي بلوكه شده ازاد گردد و شايد حقوقيها هم به خود امده و كمي نقدينگي به بازار تزريق كنند

بانک پاسارگارد این روزها مورد  بی توجهی شدیدی قرار گرفته است دلیل این کم لطفی موازد زیادی می باشد ابتدا اینکه این سهم سهامداران پر سودی دارد که در هر قیمتی فروشنده سهم می باشند دوما سرمایه شرکت انقدر بالاست که حمایت از ان ممکن نمی باشد لذا کاهش قیمت شاید تنها راه حمایت از سهم باشد در اخر نکته مهم دیگری می باشد و ان این مطلب است که این بانک کلا 270 تا شعبه دارد و همه چیزش شفاف می باشد لذا هیچ امیدی به افزایش سرمایه از تجدید دارایی ها در این سهم وجود ندارد بنابراین این سهم این روزها به سمت 135 تومان در حال حرکت می باشد سود 37 تومانی و قیمت 135 تومانی حدودا پی به ای سهم را به سه و نیم خواهد رساند هر چند این کاهش خیلی سریع نخواهد بود  از طرف دیگر بعضی  از تحلیلگران از گزارش سه ماهه سهم نیز ترس زیادی دارند و باید منتظر بود و دید ایا این سهم که روزگاری برای خودش در خارج از بورس یکه تازی می کرد هنوز هم حرفی برای گفتن خواهد داشت یا نه ؟؟ یقینا روزگار خوشی های پاسارگارد تمام شده است و سهمی به وسعت مخابرات حمایت ازش خیلی راحت نخواهد بود

بانک اقتصاد نوین نیز در شرایط فعلی شاید کمی مثبت باشد اما همانطور که  قیمت  در روزهای قبل  به محدوده 260 تومان رسیده بود احتمالا به زودی شاهد برگشت  مجدد قیمت به سمت 260 تومان  برای بار دیگر خواهیم بود بارها در همین تاپیک اشاره داشتیم گروه بانکی با نرخ سود بانکی 20 درصد نمی توانند پی به ای بالاتر از 4 الی 5 داشته باشد مشاهده می کنیم پاسارگارد در حال نزدیکی به سمت 3و نیم می باشد بعد چه طو راقتصاد نوین می خواهد در این قیمت ها  دوام بی اورد جای تعجب دارد بانک انصار نیز با سود 48 تومانی در قیمتهای فعلی با صف فروش همراه است محدوده 230 تومان اولین هدف سهم می باشد که  در صورت شکسته شدن باعث کاهش قیمت تا 200 تومان نیز می تواند شود

 گروه قندی نیز این ر وزها به دلیل رشد نرخ شکر جهانی مورد استقبال قرار گرفته است  باید توجه داشت  شکر جز کالاهای ضروری است و به واردات شکر یقینا دلار 1226 تومان تخصیص داده می شود از طرفی هر چند نرخ شکر جهانی رشد داشته است اما در داخل هیچ خبری از رشد قیمت شکر به بالاتر از 1175 تومان نمی باشد لذا  خریداران سهم های قندی باید توجه باشند با این شرایط هیچ دلیلی برای رشد قیمت سهم های انها از نظر بنیادی وجود ندارد و بهتر است به رفتار نوسانی این گروه توجه بیشتری داشت

اما اين هفته نظرات بيشتر بر رشد بازار استوار شده فعالان بازار اعتقاد دارند حمايتهاي بیشتری از شاخص 25 هزارواحدي به عمل خواهد امد و احتمالا شاخص تا سطوح 25200 واحدي نوسانات مثبت را تجربه خواهد كرد اين دسته از فعالان بازار اعتقاد دارند با انتشار دسته جمعي گزارشات 3 ماهه پتانسيل لازم براي رشد شاخص تا سطوح 25200 واحدي فراهم شده و شاهد بازدهي اندکی در بازار خواهيم بود البته در طرف ديگر همچنان سهامداران بدبين به دليل شرايط سياسي نيز نظر كاملا برعكسي داشته و انتظار شكسته شدن حمايت 25 هزارواحدي و افت 200 واحدي شاخص را دارند به هر حال بايد منتظر ماند و ديد در نهايت كدام جناح پيروز بازار خواهد بود باید قبول کرد بازار منتظر نتایج سوم مرداد می باشد اگر در این دور از مذاکرات شاهد بن بستی در مذاکرات باشیم یقینا چشم انداز مناسبی برای اینده بازار نمی توان متصور بود امید است از این مذاکرات خبر نامید کننده  ای به بیرون درز نکند و شاهد امیدواری های بیشتری  در بازار فعلی باشیم سوم مرداد از طرف دیگر مصادف با عرضه 2 میلیون سکه پیش فروشی است همگان اذعان دارند بانک مرکزی برای منصرف کردن خریداران از دریافت سکه چاره ای ندارد در این روزها از رشد دلار و سکه جلوگیری کند به هر عنوان بازار سرمایه رابطه معکوسی با ارز و طلا داشته است بنابراین ممکن است حتی برای کوتاه مدت هم شده است در این روزها از بازار سرمایه حمایتهای بیشتری شود تا تکلیف این 2 میلیون سکه نیز مشخص شود شاید از نگاه کاربران 2 میلیون سکه چه اهمیتی بر ای بانک مرکزی دارد اما با یک حساب سرانگشتی می بینیم که این 2 میلیون سکه ارزش ی معادل سه الی 4 بانک با سرمایه 400 میلیارد تومان  را دارند لذا اثرات کنترلی ان برای بانک مرکزی خیلی پر اهمیت می باشد بهر عنوان مرز 25 هزار واحد معیار مناسبی برای قضاوت بهتر در حمایت از بازار می باشد شکسته شدن سطح 25هزار واحد سیگنال خوبی برای اینده بازار نخواهد بود و بهتر است به رفتار شاخص در محدوده مذکور توجه بیشتری داشت

شنبه 31 تیر 91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم