جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
نگاهی به بازار فردا یکشنبه 11 تیر 91

نگاهی به بازار فردا یکشنبه 11 تیر 91

v.m
ژوئن 30, 2012
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

نگاهی به بازار فردا یکشنبه 11 تیر 91

بازار و يك گل بهاري!!!

بازار امروز پس از مدتها سختي و فشار بالاخره با يك گل بهاري به اينده خود كمي اميدوار شد امروز با اين گل بهاري در زمستان سخت بازار سرمايه خيالمان كمي اسوده شد به نظر ميرسد مسئولان به خود امده و قصد حمايت از بازار را دارند اگر طي چند روز اتي و تا اخر هفته اين حمايت كماكان ادامه داشته باشد روند عادي بر بازار حكمفرما شده و بازار بر مدار قبلي و طبيعي خود بازخواهد گشت در شرایط فعلی حاکمیت جو روانی و هیجان کاذب پیش روی بازار سهام بوده و آرامش نسبی آن نیاز به تداوم جریان های حمایتی حقوقی ها و نهادهای سرمایه گذاری از بورس دارد.

اما همچنان ديدگاه دو بعدي در بازار سرمايه حكمراني ميكنند برخي از سهامداران كه عطاي بازار را بخشيده اند و طي اينمدت سهام خود را با قيمتهاي نازلي فروختند طاقت ديدن چنين روزهايي را ندارند و دائما سعي در تلقين موقتي بودن اين روند و افت شديد بازار را دارند

اما برخي ديگر از سهامداران خوشبينتر به اين باور رسيده اند كه در سال اخر دولت مسئولان دولتي براي حفظ شاخص هم كه شده اجازه افت بازار را نخواهند داد و مثل اينكه با يك حركت انقلابي سعي در حفظ وضعيت موجود در شاخص را دارند

اما فارغ از حمايتهاي صورت گرفته از هر طرفي كه نگاه كنيد بازار امروز مستعد بازگشت روند بود رسيدن قيمتهاي سهام بزرگ و كوچك به سطوح حمايتي و كف قيمتي خود و طي كردن چند هفته كاملا منفي در كنار رشد قيمتي دلار به سطوح 2000 تومان و رشد قيمتي فلزات دربازارهاي جهاني و پيش درامد گزارشات 3 ماهه كه هنوز نيامده با شايعات مثبت مواجه ميباشد ميتواند يك تنه روند بازار را مثبت نمايد

براي مثال امروز دو شفاف سازي از دو ليدر پتروشيمي داشتيم اولي نفت و گاز پارسيان هلدينگ اعظم پتروشيمي ها كه به زودي پس از مشخص شدن تعديل پرديس با توقف نماد و تعديل مثبت مواجه خواهد شد و دومي شفاف سازي پتروشيمي شازند كه اعلام كرد با تعديل مثبت 40 درصدي مواجه ميباشد جا ماندگان خبر خبر قطار پتروشيمي ها به راه افتاد جا نمانيد… سود سال 91 شاراک 95 تومان می باشد

اما براي روزهاي اتي ظاهرا بايد در انتظار فروكش كردن جو امروز باشيم البته پيشبيني نميشود بازار ريزشي يا منفي باشد اما جو متعادلتر و رو به مثبت خواهد بود به خصوص اينكه گزارشات 3 ماهه هم در حال منتشر شدن ميباشد و پس لرزه ها نشان از يك زلزله بزرگ در بازار به خاطر اين گزارشات دارد

اما اين روزها بازارهاي جهاني و رشد قيمت نفت و فلزات هم كمك شاياني به جو رواني بازار كرده است اگر معدنيها گزارشات 3 ماهه خوبي ارائه دهند دومينوي بازار تكميل شده و تا يكي دو ماه خيالمان از بازارراحت ميشود اثرات مثبت گزارشات 3 ماهه را دست كم نگيريد

دلار 2000 توماني و رشد قيمت كالاها در بورس كالا هم ميتواند اثر بخشي بالايي داشته باشد قيمت محصولات فولادي و پتروشيمي و حتي شمش مس و الومينويم ميتوانند با نوسانات مثبت خوبي همراه شوند امري كه ميتواند سهام وابسته در بازار را نيز با تاثيرات مثبت همراه سازد

بیلت در ایران

بازار بیلت هفته گذشته محکم ولی بی ثبات بود. محکم بود چون فروشنده ها تمایلی به عرضه کالا نداشتند این امر دو علت دارد:

الف : جایگزینی کالا با توجه به مشکلات اعتبارات اسنادی، ساده نیست به همین علت واردات بیلت به شدت در خرداد ماه کاهش یافته و به 120 هزار تن رسیده است و تجار با احتیاط فروش می کنند.

ب : فضای سیاسی حاکم ناشی از مذاکرات ایران با 1+5 .

قیمت بیلت بی ثبات بود از 1210 تومان هر کیلو تحویل یک هفته تا 1245 تومان هر کیلو تحویل فوری برای سایز 150 میلیمتر روی تریلی در انزلی گفته می شد. قیمت بیلت داخلی هم از 1160 تومان هر کیلو تا 1210 تومان هر کیلو سایز 120 میلیمتر درب کارخانه سازنده عنوان شد. کارخانه های تولید بیلت داخلی هنوز با الگوهای رفتاری کارخانه داری فاصله دارند علت آن کوچکی اندازه های آنهاست ظرفیت پایین این کارخانه ها اداره روزمره کارخانه را ایجاب می کند. اگر تحریم ها بر تولید این واحدها تاثیر نگذارند، با توجه به پایین آمدن تقاضای مقاطع و در پیش بودن ماه رمضان، این کارخانه ها می توانند پایه های تامین مواد اولیه برای صنعت فولاد را محکم تر کنند. اکثر دست اندرکاران اعتقاد دارند که قیمت بیلت روند صعودی خواهد داشت. مشکل واردکننده ها تنها در گشایش اعتبار نیست کسب ایران کد و دریافت تاییدیه شرکت بازرسی کننده قبل از ثبت سفارش معضلی است که همه را درگیر کرده است، پس از طی حداقل 20 روز برای تاییدیه های فوق بعلت تغییر شرایط گشایش اعتبار، واردکننده باید دوباره مسیر را از نو شروع کند. دولت باید یک روش ساده و عملی سریع را در شرایط فعلی تعریف کند در غیراین صورت تولید بیش از این لطمه خواهد خورد.

مقاطع در ایران

قیمت مقاطع هفته گذشته صعودی بود. رشد قیمت ها بیشتر سه دلیل داشت :

1-      ترس از تاثیر تحریم ها بر تولید

2-      نوسان نرخ ارز

3-      محدود شدن عرضه کالاها

اکثر دست اندرکاران اعتقاد دارند تحریم ها باعث کاهش تولید خواهد شد چرا که عرضه مواد اولیه با مشکل روبرو می گردد، مساله ای که بطور شفاف دیده نمی شود خطوط تولید و قطعات آنهاست، خرابی یک قطعه می تواند یک خط تولید را متوقف کند. از طرف دیگر نوسان نرخ ارز بر قیمت مواد اولیه تاثیر مستقیم می گذارد که طبعا در قیمت تمام شده منعکس می گردد. دراین شرایط عرضه کننده ها سیاست صبر را در پیش گرفته اند آنها زمانی کالایشان را می فروشند که بتوانند آن را جایگزین کنند. از آنجا که واردات با مشکل روبروست آنها به بورس روی آورده اند، در شرایطی که قیمت بازار صعودی است قیمت در بورس ثابت مانده است دولت با یک چالش روبروست از یک طرف ادامه وضع فعلی باعث عقب ماندن کارخانه ها از تغییرات بازار می شود از طرف دیگر تغییر قیمت بورس می تواند به انفجار قیمت در بازار منتهی شود. جمع واردات مقاطع در سه ماهه اول سال 1390 بالغ بر 298187 تن بوده در حالیکه سه ماهه اول سال جاری 67792 تن گردیده است، این یعنی نزدیک به 80 درصد کاهش در واردات ناودانی، نبشی، تیرآهن و میله گرد. در مقابل حجم فروش مقاطع سه ماهه سال قبل در بورس 1016500 تن بوده ولی سه ماهه سال جاری به بیش از 1146000 تن رسیده یعنی حداقل 12 درصد رشد.  این آمار فروش های کارخانه ها در بورس است در حالیکه فروش های خارج از بورس هم توسط بعضی کارخانه ها صورت می گیرد که حجم آنها کم نیست. به نظر می رسد سیاست دوپهلوی دولت فعلا تنها راه گریز از زیان کارخانه ها و کنترل بازار است. در پایان هفته قیمت ارز نوسان شدیدی داشت و همین امر باعث شد تا میانگین قیمت میله گرد از 1450 تومان در مبادی بالاتر برود، ادامه این روند احتمالا متوسط قیمت مقاطع را بالای 1500 تومان  هر کیلو قرار خواهد داد.

 این روزها شاهد اخباری از عرضه دو پالایشگاه دیگر به نام شیراز و تهران هستیم لذا احتمال حمایتهای بیشتری از شبندر وجود دارد بنا بر عقیده بسیاری از تحلیلگران صف پالایش بندرعباس این روزها بهترین ترازو برای مشخص شدن معیار حمایت از بازار است لذا باید از کارشناسان خصوصی سازی تقاضا داشت سهم را این روزها که صف  خرید دارد عرضه کنند نه زمانییکه سهم صف فروش دارد این دوستان خود  بلای جان سهم شده و سهم را حتی منفی تر کنند جای تعجب دارد وقتی سهم نیاز به عرضه دارد هیچ کسی حجم مبنای سهم را پر نمی کند اگر شبندر بتواند از محدوده های فعلی به سمت 120 تومان حرکت کند یقینا زمینه امیدواری بیشتر به بازار ایجاد خواهد شد

 امروز در یکی از مصاحبه های مدیر عامل غدیر شاهد خبری در مورد تولید کنندگان اوره بودیم طبق صحبتهای ایشان اوره جز محصولات کشاورزی بوده و مشمول تحریم ها نمی شود  خوب این خبر می تواند باعث جلوگیری از ریزش بیشتر کرمانشاه و دیگر سهم های تولید کننده اوره شود  خبر دیگر مدیر عامل غدیر مربوط به افزایش سرمایه 66 درصدی پارسان می باشد و در اخر هم تعدیل پارسان می تواند باعث استقبال بیشتر بازار به این سهم در کوتاه مدت شود هر چند رشد بالاتر از 700 برای سهم فعلا خیلی راحت نخواهد بود اما پارسان به تدریج و متناسب با جو بازار توان برگشت به سمت 700 را خواهد داشت

در مورد غدیر نیز باید توجه داشت سهم توان رشد بالاتر از 380  الی 400 را ندارد و بهتر است به محدوده هدف قیمتی سهم توجه شود

در مورد گروه بانکی این روزها حتی در جو مثبت بازار شاهد رشد انچنانی در این گروه نمی باشیم دلایل متعدی برای این حالت وجود دارد اما بهتر است به پی به ای متوسط این گروه که در محدوده 4 می باشد توجه بیشتری داشت بانک هایی که پی به ای بالاتری از 4 دارند در جو فعلی اصلا قابل دفاع نیستند ونوین نمونه ای از این سهم ها می باشد بانک سینا و انصار هم توان مقابله با فروشندگان در قیمتهای فعلی را ندارند نکته جالبی که در گزارش اخیر بانک انصار شاهد ان می باشیم میزان تقسیم سود این شرکت می باشد انصار سود 90 را 42 تومان اعلام نموده است که قصد دارد 15 تومان ان را تقسیم کند مطلب بعدی سود سهامداران از اواخر بهمن ماه پرداخت خواهد شد لذا مشاهده می کنیم میزان تقسیم سود بانکی ها در سال 90 کاهش شدیدی داشته است و حضور در مجامع این گروه شاید اصلا لطفی نداشته باشد از طرف دیگر زمان بندی طولانی در پرداخت ود نیز دلیل دیگری برای همراهی گروه بانکی تا مجمع می باشد

بانک ملت نیز سود سال 90 خود را در گزارش اخیر از 37 تومان به 35 تومان کاهش داده است از طرفی سود 91 نیز 35 تومان می باشد

در اخر مطلبی در مورد مبارکه ختم کلام ما باشد مبارکه با سود  و پی به ای فعلی جای رشدی که ندارد امکان ریزش بالایی پس از مجمع سالیانه در کمین سهم می باشد فولاد کف مهمی در محدوده 245 تومان دارد اگر این سطح شکسته شود اهداف بعدی سهم بسیار پایین تر از قیمتهای فعلی خواهد بود لذا حضور در مجمع سالیانه فولاد نیز بهتر است با دید مثبت نگاه نشود در حال حاضر شرکتهای تولید کننده میلگرد به دلیل امکان فروش ازاد محصولات خود از شرایط بنیادی بهتری برخودار می باشند

شنبه 10 تیر 91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم