جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
نگاهی به بازار فردا دوشنبه 22 خرداد 91

نگاهی به بازار فردا دوشنبه 22 خرداد 91

v.m
ژوئن 10, 2012
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

نگاهی به بازار فردا دوشنبه 22خرداد 91

بازار حمایتی!!

امروز بازار حال و رنگ ديگري داشت همه عوامل بازار ريز و درشت دست در دست هم دادند تا بازار را به حالت عادي بازگردانند به قولي امروز تمام سعي و تلاش ها در جهت بازگرداندن شادابي به بازار سرمايه اغاز شد بازار سرمايه اي كه البته قيمت سهامش هم به سطوح جذابي چه براي حقيقي ها و چه براي حقوقي ها رسيده بود البته امروز سهامداران جو گير هم ركب خوبي در ابتداي وقت خوردند سهامداران جو گيري كه سهام خود را  در قیمتهای پایین دو دستي تقديم سهامداران حقوقي كرده ان هم چه تقديمي در پاينترين قيمت و با ضرر و …

امروز را ميتوان به پاكسازي فروشندگان در بازار تعبير كرد پاكسازي كه با موفقيت انجام گرفت و احتمالا فردا بازاري شادابتر و حتي مثبتتر از امروز را تجربه خواهيم كرد در يك كلام بگوييم هر كه امروز سهام پرپتانسيل را در قيمتهاي منفي كامل شكار كرد احتمالا نوسان اندکی نصيبش خواهد شد

فردا توجهات به سمت بازارهاي جهاني هم معطوف ميباشد دلار فعلا در سطوح بالاي 1800 تومان حسابي كام صادر كنندگان را شيرين كرده است در بين صادر كنندگان شركتهاي پتروشيمي از محبوبيت و پتانسيل بيشتري برخوردار هستند پتروشيمي هايي مانند پرديس و كرمانشاه و اراك بيشتر مورد توجه قرار دارند

به خصوص اينكه كم كم بايد منتظر ورود مارون و اصفهان هم به جمع نمادهاي پتروشيمي باشيم ماروني كه شنيده ميشود با تعديل مثبت 10 درصدي هم همراه ميباشد

بازار فعلا در بين صادر كنندگان نيم نگاهي هم به سهام معدني به خصوص روييها دارد روييهايي كه اين روزها بسيار كم رو  و خجالتي شده اند به نظر ميرسد سهام اين گروه هم دست بر دعا برداشته تا شايد فردا رنگ سبز بازارهاي جهاني باعث رونق در معاملات سهام اين گروه شود کالسیمین در این بین دارای شرایط بنیادی بهتری می باشد ملی مس نیز در تعدیل بسیار بالایی سود سال 90 را از 60 تومان به 90 تومان افزایش داده است این تعدیل ناشی از تسعیر ارز به قیمت ازاد بوده است لذا این روزها بازار باید بیشتر به شرکتهای صادراتی توجه داشت شرکتهای صادراتی در شرایط فعلی توانایی تعدیل خوبی را خواهند داشت هر چند مشکلات بسیار زیادی در مسیر صادرات وجود دارد و این مشکلات خصوصا بر روی کالاهای پتروشیمی مثل مایعات و یا گازها  بیشتر وجود دارد در بین شرکتهای صادراتی سیمانی ها و کاشی ها و معدنی ها بر خلاف پتروشیمی ها مشکلات کمتری را در امر صادرات خواهند داشت

اما در روزهاي اتي فعلا از پارامترهاي مهم پيش روي بازار وضعيت دلار شكر خدا تثبيت شده است در اين بين بازارهاي جهانی فردا تكليفشان مشخص خواهد شد تنها عامل مهم ديگر نشست مسكو ميباشد كه ان هم از همين ا لان بازار صابون شكست مذاكرات را به تن خود ماليده است پس جاي نگراني چنداني هم درباره نشست مسكو نيست شايد با شكست مذاكرات مسكو بازار چند روزي جو منفي بگيرد اما به نظر نميرسد افت چنداني را تجربه نمايد اما از طرف ديگر با توجه به گمانه زنيهاي منفي از نشست اتي اگر سر سوزني توافق و يا اخبار مثبت از نشست منتشر شود ان وقت است كه بايد بگوييم شاخص 27 هزارواحدي سلام!!!

اما خدا را شكر ميكنيم كه كمك هاي حمايتي امروز به داد  بازار رسيده و نفس راحتي كشيديم اميدواريم طي روزهاي اتي بازارهاي جهاني هم به كمك فعالان و حاميان بازار امده تا انشالله تا اخر هفته شاهد نوسانات مثبت در بازار و جبران بخشي از افت  قيمتي اخير باشيم

البته طي روزهاي اتي سهام شركتهاي سرمايه گذاري مانند غدير و پارسان و به طور كلي اكثر نمادهاي سرمايه گذاري مورد توجه خواهند بود

در گروه معدنيها پيشبيني ميشود صبا نور كماكان نوسان مثبت را تجربه نمايد وضعت ديگر سنگ اهني بورس يعني كچاد چندان مناسب سرمايه گذاري ارزيابي نميگردد

در گروه پتروشيمي هم اگر كمي صبور باشيد با انتشار گزارشات مثبت 3 ماهه سهام اين گروه احتمالا شاهد رالي صعودي خوبي در نمادهاي پتروشيمي نيز خواهيد بود

 در گروه بانکی نیز این روزها شاهد حرکت بزرگان این گروه به سمت پی به ای 4 می باشیم پاسارگارد  با سود 37 تومانی احتمالا تا 150 تومان کاهش خواهد داشت پارسیان نیز با سود 54 تومانی بدجوری تمایل به کاهش تا 220 تومان را دارد بقیه سهم های بانکی نیز که پی به ای بالاتری از بقیه اعضای بانکی دارند باید مورد توجه بیشتری باشند این سهم ها در تیر رس اصلاح بیشتر می باشند بانک انصار و سینا دو نمونه از این سهم ها می باشند سهم هایی که این روزها به واسطه حجم کم فروشندگان توانسته اند با پی به ای بالای خود در مقابل ریزش در امان باشند اما حضور در مجمع سالیانه و تقسیم سود نقدی هنوز برای این دو سهم می تواند یک ریسک حساب شود ریسک بسته شدن و باز شدن در جو نامناسب بازار، که نتیجه ان بازگشایی نامناسب قیمت خواهد بود

در گروه قندی نیز دو سهم قند اصفهان و قند شیروان که هر دو  از زیر مجموعه های بنیاد هستند شرایط خوبی را شاهد نمی باشند پی به ای این دو سهم نسبت به سایر قندی ها بسیار معقول تر می باشد سود اصفهان 300 و سود شیروان 94 تومان می باشد که حدودا پی به ای این دو سهم در محدوده 6 می باشد اما مهمترین نکته منفی در محاسبه سود این دوشرکت فرض فروش شکر به قیمت 1350 تومان می باشد در حالیکه تمام قندی های بودجه خود را با شکر 1175 تومانی فرض کرده اند دلیل این بودجه خوشبینانه قند اصفهان و شیروان نامعلوم است در گزارش قند ثابت شاهد بندهایی از مشکل فروش در قیمتهای 1175 تومان می باشیم  در گروه قندی  خیلی از سهامداران به رشد نرخ دلار خوشبین هستند و اذعان می کنند با رشد دلار وضعیت قندی ها بهتر می شود رشد دلار حتی از محدوده 1600 به 1800 فعلی بیش از 10 درصد نبوده است این رشد خیلی بر سود هیچ شرکتی نمی تواند تاثیر گذار باشد بهتر است در گروه قندی دنبال سهم هایی باشیم که پی به ای پایین تر و معقولتری دارند یقینا سهم های با پی به ای بالای این گروه توان تحمل فشارهای ریزشی بازار های منفی را نخواهند داشت بهتر است به دلایل رشد این گروه توجه داشت تا زمانییکه نرخ فروش این گروه از 1175 تومان به بالاتر افزایش نیابد هیچ دلیلی بر تعدیل های اتی این سهم ها وجود ندارد

 در مورد توکاریل نیز سهم پس از عرضه اولیه رشد بی منطقی را شاهد بود در حال حاضر  قیمت ممکن است به محدوده 250 تومان راه پیدا کند لذا مثبت شدن بازار دلیلی بر برگشت قیمت تمام سهم ها نخواهد بود و سهم های دارای پی به ای بالا یقینا در تیر رس اصلاح هنوز خواهند بود

 در مورد گروه خودرویی نیز باید توجه داشت رشد نرخ دلار تاثیر منفی بالایی بر روی بهای تمام شده این گروه خواهد داشت حجم معاملات بالای سایپا در قیمتهای منفی سیگنال بسیار منفی ایی برای سهم می باشد سیگنالی که بیانگر ان می باشد که سهم توان مقابله در برابر فروشندگان را ندارد باید توجه داشت گروه سایپا در این یک سال گذشته نشان داده است گزارشاتشان اصلا قابل اتکا نبوده و نخواهد بود لذا پی به ای تمام سهم های گروه سایپا که بهترین انها رایان بوده است بی دلیل  کم نمی باشد رایان با قیمتهای فعلی پی به اش 3 هم نیست اما چرا بازار سهم را نمی خرد حتما دلیل دارد تنها نکته مثبت این روزهای رایان ورود گروه بهمن به سهم می باشد اصولا بهمنی ها چیزی نمی خرند که مشکل داشته باشد

هم سایپا و هم گروه بهمن با رشد نرخ ارز شرایط بنیادی خوبی را شاهد نیستند گروه بهمن و سایپا بعد از تقسیم سود مجمع نیز یقینا به مسیر کاهشی خود ادامه خواهند داد و افزایش نرخ خودرو هم توان جبران هزینه های تمام شده این صنعت را ندارد لذا بهتر است حجم سهم های خودرویی را در سبد خود باز هم کمتر از قبل کرده و فریب پی به ای پایین این گروه را نخوریم سایپا در یک فرایند میان مدت و خصوصا پس از مجمع به سمت 110 تومان در حرکت می باشد در مورد بهمن نیز در کوتاه مدت می توان محدوده 150 تومان را برای سهم مدنظر داشت سایپا توان پرداخت وجه خرید بلوک سایپای گروه  بهمن را ندارد و این روزها شاهد جابجایی سهم بین گروه بهمن و سرمایه گذاری سایپا و دیگر زیر مجموعه های سایپا می باشیم

 در گروه کاشی نیز شرایط اصلا خوبی راشاهد نیستیم سهم هایی که پس از رشد غیر منطقی خود این روزها هیچ کسی به انها توجه نمی کند کاشی سینا و چینی ایران نیز که از شرایط بنیادی بهتری برخوردارند نیز این روزها اصلا در چشم خریداران نمی باشند هر دو سهم مذکور صادرات مناسبی دارند که می تواند باعث تعدیل انها شود اما پی به ای بالای این دو سهم باعث عدم اشتقبال  به انها شده است در سال های گذشته پی به ای این دو سهم بیشتر از5 در نزدیکی مجمع نبوده است سود هر دو سهم 66 تومان می باشد خرید این دو سهم پس از مجمع در محدوده 270 تومان برای میان مدت بهتر می باشد

 در گروه فولادی نیز امروز فولاد در محدوده 270 تومان واکنش خوبی را شاهد بود و احتمال کاهش قیمت به زیر 270 تومان قبل از مجمع دور از ذهن می باشد اما  باید توجه داشت فولاد نیز با قیمتهای فعلی خیلی توان رشد ندارد سهمی که با سود فعلی خود پی به ای بالایی دارد لذا حداقل سهم باید زودتر به مجمع رفته و شاهد اصلاح قیممت باشد یقینا سهم بعد از مجمع بهتر می تواند مورد توجه سهامداران حقوقی قرار گیرد خوزستان نیز پس از کنسل شدن معامله بلوکیش شاید ان حمایتهای قبلی را شاهد نباشد هر چند قیمت شمش در داخل روز به روز بالاتر می رود و هیچ جای نگرانی بابت کاهش سود سهم وجود ندارد فعلا شمش در بورس کالا 1000 تومان می باشد اما شمش وارداتی کمتر از 1200 تومان نمی باشد نزدیکی به ماه رمضان و کاهش ساخت و ساز در تمام مناطق باعث شده است کمی شک و تردید در خرید  محصولات فولادی را شاهد باشیم

در گروه تجهیزات نیز مپنا در محدوده نزدیک 210 تومان شرایط بهتری راشاهد بود حفاری نیز به دلیل پی به ای مناسب خود ریسک چندانی را شاهد نمی باشد از طرفی فاراک هنوز در تیر رس فروش های بیشتر می باشد اذراب نیز نهایتا در محدوده 210 الی 200 تومان به تعادل خواهد رشید

 در گروه ساختمانی نیز دو سهم اس پ و ثباغ از حجم معاملات خوبی برخودار می باشند سهم هایی که کاهش چندانی برای انها متصور نیستیم اما از طرف دیپر سهم های زیر مجموعه مسکن از جمله ثتران و یا ثشرق در مسیر کاهش ارامی قرار گرفته اند احتمال کاهش پی به ای این سهم ها به محدوده دو سهم ثباغ و ا س پ وجود دارد

 باید توجه داشت بازار خیلی زود فراموش می کند و این فراموشی ها بعضی وقتها به فاصله یک روز هم نمی باشد لذا باید توجه داشت در شرایط فعلی چه دلیلی به غیر از حمایت های حقوقی های می تواند باعث رشد بازار شود اگر دلیلی به غیر از حمایتهای تصنعی و یا سفارشی وجود نداشته باشد یقینا بازار پس از یکی و دو روز دیگر.. خصوصا در روز چهارشنبه و شنبه هفته اینده همین مسیر ریزشی قبلی را ادامه خواهد دادبنابراین   نباید به حمایتهای مقطعی حقوقی ها دلخوش کرد چرا که حقوقی ها هم منافع خود را بر هر قول و پیمان نا نوشته ای ترجیح می دهند و انها هم باید جوابگو سهامداران خود باشند

بزرگترین فاکتور در مسیر اتی بازار سرمایه ارامش سیاسی است ارامشی که اگر با توافق ایران و غرب ایجاد شود شرایط بازار برای بلند مدت مناسب خواهد بود لذا باید این روزها منتظر رفتار سیاسیون بود و امید به توافقی همه جانبه در هفته اینده داشت در غیر این صورت بازار با چالش های فراوانی روبرو خواهد بود  شاید در مذاکرات استانبول خوشبینی بیش از حد سهامداران باعث مشکلاتی برای انها شد اما این بار هم شاهد هستیم بدبینی افراطی بار دیگر در بین سهامداران رواج پیدا کرده است و سهامداران حتی کمترین خوشبینی را در تحلیل های خود قرار نمی دهند این روزها خیلی از تحلیلگران در عین بدبینی شدید دیگر سهامداران نامید،  نتایج مذاکرات را  نه تنها منفی بلکه مثبت ارزیابی می کنند بنابراین اینکه ما چه فکر می کنیم و اینکه من چی تشخیص می دهم یا فلانی چه می گوید… اصلا مهم نیست نتیجه مذاکرات روزهای 29 و 30 خرداد مشخص می شود و شاید در دقیقه 90 نتایجی حاصل شود که باورش برای هیچ کسی قابل پیش بینی نبوده است لذا سهامداران بهتر است هر دو طرف نتایج احتمالی را مورد توجه قرار دهند احتمال اتفاق هر دو طرف سکه 50 -50 است

یکشنبه 21 خرداد 91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم