جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
نگاهی به بازار فردا یکشنبه 21 خرداد 91

نگاهی به بازار فردا یکشنبه 21 خرداد 91

v.m
ژوئن 9, 2012
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

نگاهی به بازار فردا یکشنبه 21 خرداد 91

هفته ای که نکوست از شنبه ان پیداست!!!!!!!

بازار فردا را در يك كلام و به طور خلاصه ميتوان بازاری همراستا  با شرایط امروز دانست بازاری که هیچ چشم انداز مثبتی برای ان نمی توان ذکر کرد  بازاري كه اكثر سهمها به سطوح حمايتيشان رسيده و بايد واكنش مثبتي به حمايتهاي خود بدهند بازاري كه در خرداد ماه داغ ترين فصل سال از نظر اقتصادي و بورسي سهامداران خود را برعكس سال هاي قبل تا بدينجاي كار حسابي نقره داغ كرده است ما هم به مانند شما دست بر دعا برداشته ايم تا كه شايد نتايج نشست مسكو مثبت باشد و حداقل توافقي صورت پذيرد و پس از مدتها سهامداران رنگ خوشي و راحتي را به خود ببيند ما هم مثل شما اميدواريم؟ البته فراموش نكنيم فردا همچنان روز حساسي براي بازار خواهد بود روزي كه ما انتظار داريم تا حداقل سهام تاثير گذار بازار با حمايت مواجه شده و به تعادل در معاملات خود برسند

البته برخي ها انتظار دارند شاخص به سطوح 26 هزار واحدي برسد و پس از گرفتن انرژي يك برگشت جانانه داشته باشد بازاري كه به نظر ميرسد پتانسيل خوبي را پس از رسيدن به سطوح 26 هزار واحدي براي رشد داشته باشد راهي نمانده سهامدار طاقت بيار تنها 200 واحد ديگر تا سرنوشت بازار مانده است…

اما اين روزها مشكلات داخلي خودمان كم است اين بازارهاي جهاني هم قوز بالاي قوز شده است يكي نيست بگويد ابت كم بود نانت كم بود اين ريزش شارپ بازارهاي جهاني و افت بي امان قيمتها ديگر چه بود  اگر بازارهاي جهاني ريزش نميكردند با اين دلار 1800 توماني امروز مطمئن باشيد وضعمان طور ديگر بود معدنيها و فولاديها و پتروشيمي ها الان صدر نشين بازار بودند فعلا بازارهاي جهاني اوضاعش قمر در عقرب است و هيچ كس هم توان پيشبيني اينده بازارهاي جهاني را ندارد کاهش قیمت نفت چشم انداز کاهش محصولات پتروشیمی را در بین معاملگران ایجاد کرده است خصوصا اکثر محصولات پتروشیمی ما صادراتی هستند و این کاهش نرخ واقعا بر روی فروش شرکتهای صادراتی تاثیر گذار است بر خلاف محصولات فولادی که اکثر هیچ توجهی به قیمتهای جهانی ندارند و این روزها شاهد اخباری از رشد نرخ شمش به 1200 تومان در بنادر شمالی داریم محصولات پتروشیمی تاثیر خوبی از نوسانات جهانی خواهند داشت

 يكي از مديران پتروشيميها صراحتا بيان كرده كه مشكل حمل و نقل  صادرات تنها براي شركتهايي است كه توليدات مايع دارند شركتهايي كه توليدات جامد دارند مانند اوره  يا پتروشيمي مارون مشكلي ندارند حتي ظاهرا مارون با تعديل مثبت سود سال 91 هم مواجه ميباشد

تعديل مثبت مختص مارون نيست پرديس و كرمانشاه و شيراز هم با تعديل مثبت خوبي همراه ميباشند پس منتظر برگشت  غدير و پارسان هم باشيد زمان حكمراني اين دو سهم هم فرا خواهد رسيد زماني كه همگي حسرت قيمتهاي فعلي غدير را بخوريم يادتان هست غدير 380 توماني و 480 توماني را چند بار طي يكسال اخير ديده ايم؟ زرنگ در اين وسط كسي بود كه غدير 370 توماني را با خيال راحت خريداري كرده و سودش را نوش جان كرد پس انقدر هم بدبين نباشيم فرصتهاي طلايي فعلي بازار را براحتي از دست ندهيم به نظر شما غدير و پارسان با اين نسبت پي بر اي تازه با توجه به رشد  و تعديل سود سال 91 اشان ديگر چه ريسكي خواهند داشت؟؟؟ غدیر در محدوده 370 بار دیگر می تواند شاهد برگشت باشد خرید سهم در این محدوده ها ریسک بالایی نخواهد داشت اما پارسان بر خلاف غدیر شاید تا محدوده های نزدیک 600 الی 580 تومان نیز  در صورت تدوام روند منفی ریزش داشته باشد پارسان در بازار مثبت رشد بالاتری از غدیر داشته است بر عکس غدیر در بازار مثبت اردیبهشت و فرودین هیچ رشدی نداشته لذا فعلا هم نباید ریزش بیش از 370 تومان را برای سهم مدنظر داشت

اما اين روزها را به طور كلي فرصتي براي خريد مدانيم اگر نقد هستيد در قيمتهاي پايين از فردا خريدهاي پله اي گزينه بدي نيست در اين بازار ميتوان حسابي ميانگين خريد را پايين اورد شايد يك خبر مثبت خستگي دو هفته اخير را از تن همه ما در بياورد…اما اون خبر مثبت فعلا اثری ازش نیست و تا زمانییکه شاهد یک خبر مثبت نباشیم نمی توان انتظار داشت بازار واکنش خوبی را به شرایط فعلی داشته باشد و شاهد ریزش بیشتر قیمتها نباشیم لذا شاید تنها عاملی که بتواند مانع از کاهش بیشتر قیمتها  شود رسیدن قیمتها به سطوح بسیار معتبر حمایتی باشد که سهم ها را از هر جهتی ارزنده برای کوتاه مدت و میان مدت نشان دهد لذا در خرید ها حتما تدریجی و در چند روز  اقدام کنید تا میانگین خریدها متناسب با جو کلی بازار باشد

فردا خیلی از سهم ها به سطوح حمایت اصلی خود می رسند یکی از انها مپنا می باشد سهمی که در محدوده 200 تومان کف معتبری را در این مدت اخیر داشته است باید منتظر بود و  دید ایا بار دیگر این سطح می تواند مانع از ریز ش بیشتر قیمت شود یا نه ؟؟

اما این روزها فاراک حجم معاملات منفی بالایی را شاهد هست احتمال کاهش فاراک به محدوده نزدیک 100 تومان شاید در این روزها خیلی دور از ذهن نباشد سهمی که 18 تومان سودش می باشد با پی به ای 5 قیمتش نمی تواند بیش از 90 تومان ارزیابی شود لذا بهتر است در مقطع فعلی هم از سهم و هم از حقش انتظار رشدی نداشته باشیم و اجازه بدهیم سهم به یک سطح حمایتی مناسبی برسد سپس متناسب با پی به ای متوسط بازار انتظار روند بهتری را از سهم داشته باشیم

فولاد مبارکه نیز در محدوده 270 تومان حمایت خوبی را می تواند داشته باشد انتظار داریم فولاد نیز فردا شاهد معاملات پر حجمی در محدوده 270 باشد

در مجموع جو امروز بیش از انکه ناشی از شرایط نامناسب کلی بازار باشد ناشی از رفتار هیجانی معاملگران بود احتمالا فردا شاهد کاستن از این جو منفی خواهیم  بود و روند متعادل تری را در اکثر نمادها شاهد خواهیم بود هر چند تا 29 خرداد روند فعلی بازار همین منوال خواهد بود و چشم انداز روشنی برای اینده بازار فعلا در ذهن هیچ خریداری وجود ندارد لذا اگر خریداری هم تمایل به خرید داشته باشد سعی می کند در نهایت کف قیمتی اقدام به خرید نمایند

بنابر نظر عده ای از تحلیلگران نتایج مسکو هر چه باشد بازار شرایط منفی تری از این روزها نخواهد داشت تجربه نشان داده است بازار ما قبل از وقوع حادثه چنان واکنش های منفی یا مثبت هیجانی به قضیه نشان می دهد که درک ان برای خیلی از تحلیلگران غیر قابل فهم می باشد بر عکس در زمان وقوع حادثه اصلا واکنشی به ان اتفاق نشان نمی دهد لذا نتایج مسکو در بدترین حالت شاید ان بدبینی که در ذهن خیلی از سهامداران می باشد رخ ندهد و بر عکس از ابتدای تیر ماه شرایط بهتری را در بازار بنابر هر دلیلی شاهد باشیم از طرف دیگر هیچ بعید نیست مذاکرات  مسکو د ر عین بدبینی شدید فعلی مثبت باشد لذا سهامداران باید در تحلیل های خود هر دو طرف نتایج را مدنظر داشته و عواقب فروش سهم های خود را در زمانی که تنها 5 روز به مذاکرات باقی مانده است مورد بررسی بیشتر قرار دهند هر چند این تصمیم که چه کنیم و ایا بخریم و یا بفروشیم متناسب با ریسک هر فردی این روزها جواب متفاوتی دارد و در این مقطع تنها خود سهامداران هستند که با ید متناسب با ریسک درونی و بیرونی بازار به نتیجه مناسبی برای این سوال برسند و سهامداران شک نکنند در مقطع فعلی هیچ مشاوری نمی تواند جواب مناسبی در مورد نتایج مسکو داشته باشد و همه صحبتها ناشی از تحلیل های شخصی افراد می باشد

شنبه 20 خرداد 91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم