جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
نگاهی به بازار فردا سه شنبه 16 خرداد 91

نگاهی به بازار فردا سه شنبه 16 خرداد 91

v.m
ژوئن 4, 2012
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

نگاهی به بازار فردا سشنبه 16 خرداد 91

بازار نیمه تعطیل !!!

بازار نيمه تعطيل اين هفته به پايان رسيد و به استقبال دو روز كاري در هفته جاري ميرويم هفته اي كه اولين روزش  دلچسب نبود و در راستاي هفته گذشته ادامه پيدا كرد اما براي فردا با توجه به پايان تعطيلات شايد بتوانيم انتظار معاملات پر حجم تری را در بازار داشته باشيم البته روند بازار همچنان نوساني خواهد بود نوسان هاي اندك و كوتاه كه طول عمرشان گاها به چند ساعت هم نميرسد بهر عنوان در این تعطیلات شاهد خبر چندان جالبی برای بازار نبوده ایم  همین عامل باعث خواهد شد بازار با همان چالش های قبلی روبرو باشد بازار در شرایط فعلی دنبال یک سیگنال مثبت می باشد اما این سیگنال به نظر هر روز کمیاب تر از قبل می شود لذا سهامداران دلیلی برای حضور بیشتر در بازار پیدا نمی کنند این بی انگیزه گی فعلا خوره بازار ما شده است گروه سیمانی تنها لیدر بازار در هفته گذشته بود که متاسفانه این گروه نیز به دلیل عرضه های بیش از حد دچار تعادل و حتی در بعضی نمادها شاهد صف فروش نیز شد بنابراین فردا بازار بدون لیدری را در پیش داریم این بی لیدری می تواند باعث سر درگرمی بیشتری در معاملگران شود انچه این روزها خیلی ها انتظار ان را دارند این می باشد که ای کاش خرداد زودتر تمام می شد  این بلاتکلیفی در چشم انداز بازار ، فعلا گریبانگیر ورود نقدینگی جدید به بازار شده است

دربازارهاي داخلي تاكيد بر اجراي گام دوم طرح تحول توسط مجلس و نامعلوم بودن نتايج نسشت مسكو همچنان سايه سنگين خود را بر روي بازار انداخته است سايه اي كه در اين بين پتانسيل برگزاري مجامع و حتي تعديلات مثبت قابل توجه هم سوخت ميشود براي مثال تعديل بسيار بالا در پتروشيمي اصفهان و يا پتانسيلهايي كه از اين گروه ساير صادركننده ها به واسطه افزايش نرخ ارز به وجود امده است براحتي در حال از بين رفتن ميباشد….

اما بازارهاي جهاني هم به مانند بازارهاي داخلي ما بر دنده لجبازي افتاده است قيمت نفت و فلزات روند رو به افول شديدي در پيش گرفته اند احتمال فروپاشي حوزه يورو و مشكلات اقتصادي شديد در يونان كه در حال كشيده شدن به اسپانيا نيز ميباشد باعث شده است تا نگرانيهايي عمده اي در حوزه اقتصاد جهاني ايجاد شود كه نتياج ان كاهش شديد قيمت فلزات ميباشد

بازار اين روزها ميتوانست بنا به معامله عمده و بلوكي ذوب اهن جاني بگيرد كه ان هم منتفي شده و خريداري براي ذوب اهن پيدا نشد و ذوب اهن در خود ذوب شد از فردا احتمالا روند منفي در اين سهم شكل خواهد گرفت و ذوب اهن شايد مجددا تا قيمتهاي 170 تومان پايين بيايد و اگر شرایط  قیمتهای محصولات داخلی افزایش نیابد حتی ممکن است سهم به محدوده 150 تومان نیز راه یابد

اوضاع در فولاديها كه در حال رسيدن به كف قيمتي ميباشد فعلا به واسطه قيمتهاي بالاي محصولات اين شركتها در بورس كالا فعلا بغرنج نشده است اما پتانسيلي هم براي رشد فعلا در نمادهاي فولادي ديده نميشود

در گروه معدني اوضاع اصلا خوب نيست افت شديد قيمت فلزات و محصولات اين شركتها در بازارهاي جهاني منجر به افت شديد قيمت سهام شركتهاي معدني شده است افتي كه اگر بازارهاي جهاني براي فردا احيا نشوند كماكان ادامه خواهد داشت

بیلت در ایران

روز شنبه قیمت بیلت به شدت بالا رفت علت آن افزایش قیمت ارز بود. صبح تا ساعت 30/11 بیلت سایز 150 میلیمتر در انزلی هر کیلو 1080 تا 1090 تومان قیمت می دادند ولی فروشنده ها از معامله دست کشیدند و تا آخر وقت 1130 تومان هم شنیده شد ولی معامله ای صورت نگرفت .

اما روز یکشنبه با افت قیمت ارز بیلت به قیمت هر کیلو 1090 تومان برای سایز 150 میلیمتر برگشت. فروشنده ها به علت کاهش موجودی بیلت از یک طرف و مشکلات واردات در عرضه کالای خود با صبر اقدام می کنند، در حالی که خریدارها هم بعلت رکود عجله ای در انجام معامله ندارند. اکثر فروشنده ها در معامله با ایران با احتیاط عمل می کنند به همین علت زمینه بیلت وارداتی هر روز کمتر می شود این در حالی است که حجم عرضه مقاطع در بورس افزایش یافته است و سرمایه ها به جای واردات مواد اولیه به سمت محصول ساخته شده کشیده شده است.

مقاطع در ایران

روز شنبه بازار مقاطع بدنبال بالا رفتن نرخ ارز اوج گرفت. میلگرد تا هر کیلو 50 تومان بالا رفت ، نبشی و ناودانی تا هر کیلو 20 تومان و تیرآهن تا هر کیلو 300 تومان. ولی روز یکشنبه بعلت عرضه وسیع در بورس قیمت میلگرد ثابت شد تیرآهن کاهش یافت اما نبشی و ناودانی باز هم 10 تا 15 تومان هر کیلو افزایش یافت. دوشنبه صبح قیمت ها پایین آمد ولی در بعد ازظهر بالا رفت این نوسان تا چهارشنبه ادامه یافت که بازار به تعطیلات رفت. در طول 4 ماه اخیر واردات به شدت محدود شده است، تجار به سمت خرید از منابع داخلی روی آورده اند. دو عامل در بازار اثر سریع دارد اول نرخ ارز دوم قیمت فروش در بورس از آنجا که موجودی انبارها به حداقل خود رسیده است تغییر قیمت باعث واکنش سریع بازار و فراز و فرود حجم معاملات و قیمت ها می گردد. تجار معمولا از خریدهای بزرگ پرهیز می کنند و خود را با شرایط بازار هماهنگ می کنند. این امر باعث می شود حجم تولید کاهش پیدا کند. از طرف دیگر با توجه به مسایل سیاسی جاری و تاثیر آنها بر اقتصاد کشور نه دولت و نه بخش خصوصی برنامه دراز مدت تا پایان سال را نمی توانند برای خودشان تعریف کنند به همین علت همه در انتظار روشن شدن مسایل سیاسی نشسته اند.

در گروه خودروييها بايد در انتظار فردا نشست . استارت اين گروه با حمايت سهامداران عمده به خصوص در گروه سايپا زده شده است بايد ديد ايا سهام خودرويي توان بازدهي  چند  درصدي ديگري را دارند يا خير….

اما پتروشيمي ها اين روزها حسابي در حقشان جفا ميشود البته كاهش نسبي قيمت محصولات اين شركتها را دربازارهاي داخلي و خارجي شاهد بوديم اما قيمتهاي بالاي دلار چنان تعديلات مثبتي را در سود سال 91 اين شركتها ايجاد خواهد كرد كه بازار را آچمز خواهد كرد

در پتروشيمي ها صحبت بر سر سود 500 توماني پتروشيمي اصفهان ميباشد شپديس و كرمانشاه و خلاصه تمامي نمادهاي پتروشيمي با تعديل همراه ميباشند هر چند دو مشکل اساسی این روزها مطرح می باشد که باید به انها توجه داشت ابتدا شایعاتی در مورد مشکل صادرات این شرکتها به گوش می رسد  دوما شرکتهای پتروشیمی همچنان با ابهام در  نرخ گاز روبرو می باشند    عدم بازگشایی پتروشیمی خارک نیز این روزها بر شایعات این گروه افزوده است  خیلی ها دلیل این توقف طولانی مدت را مشکلات خارک در امر صادرات می دانند .در اين بين كم كم فنرهاي فشرده شده پارسان و غدير هم ميتوانند ازاد شوند و بازدهي کوتاه مدتی  را به ارمغان بياورند

نکته مهم دیگری که این روزها باعث مشکلات بیشتری در بازار شده است مجامع سالیانه می باشد متاسفانه شرکتها  پس از مجمع، با کسر سود تقسیمی بازگشایی می شوند این نحوه بازگشایی سهم ها یقینا باعث عدم استقبال سهامداران از مجمع شرکتها شده است بنابراین خیلی از خریداران فعلا تمایل ندارند  با شرکتهای مورد علاقه شان به مجمع بروند و  مدتها منتظر دریافت سود سهام باشند لذا تصمیم دارند پس از مجمع سهم های خود  را بار دیگر خریداری نمایند این رفتار سهامداران باعث شده است خیلی از سهامداران از گوشه کنار بازار فقط نظاره گر باشد سهم های زیادی فعلا به مجمع نرفته اند و بازار در بلاتکلیفی رفتار اتی این سهم ها می باشد لذا شاهد هستیم کم کم سهم های بازار بزرگ بازار به بهانه تعدیل  و فقط برمبنای جلوگیری از ریزش شاخص بسته می شوند نمونه انها ملی مس و گل گهر می باشد

دوشنبه 15 خرداد 91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم