نگاهی به بازار فردا شنبه 23 اردیبهشت 91
بازار در انتظار سوم خرداد!!!
اين روزها تمامي نگاه هاي بازار به نشست 5+1 در سوم خرداد ماه دوخته شده است نشستي كه ميتواند در صورت توافق مثبت و كاهش تحریمها باعث شكل گيري جو مثبت در بازار سرمايه و رشد قيمتي خوبي در سهام برتر شود به نظر ميرسد اكثر گمانه زنيها تا بدينجاي كار درباره نشست پيش رو مثبت و احتمالا شاهد توافق خوبي در اين زمينه خواهيم بود از طرف دیگر خبرهای زیادی از شروع فاز دوم هدفمندی رایانه ها از ابتدای خرداد شنیده می شود به طوریکه بانک مرکزی به خیلی از کارخانجات نامه زده و نسبت به زمان شروع مرحله دوم اطلاع رسانی کرده است ابهام در میزان رشد نرخ حامل های انرزی باعث شک و تردید زیادی در صنایع انرزی بر شده است بازار منتظر اتمام تصمیمات مجلس و نظر نهایی در مورد مرحله دوم می باشد لذا شاید هفته جاری نیز همانند هفته فعلی پر از شک و تردید و عدم چشم انداز مثبتی همراه باشد لذا لازم است این روزها در خرید هایمان دقت بیشتری کرده و حتما در چند مرحله و به دور از هر گونه عجله ای خرید هایمان را تکمیل کنیم در مورد دلار نیز باید توجه داشت در صورتیکه مذاکرات ایران در سوم خرداد رو به توافق پا بذارد شاید شاهد کاهش بیشتر حتی به زیر 1500 نیز باشیم همانطو ر که در بالا رفتن سکه و دلار شاهد بی نظمی خاصی بودیم هیچ بعید نیست در کاهش ان نیز شاهد رفتارهای بی نظم تری باشیم بهر عنوان بازار این روزها با چالش های زیادی روبرو می باشد که امکان تصمیم گیری را روز به روز سخت تر کرده است
در ابتدا به سهم های قندی اشاره داشته باشیم این سهم ها این روزها شرایط رو به اصلاح شدیدی را در پیش گرفته اند بهتراست در اتمام زمان اصلاح هیچ عجله ای نداشته و سهم های بنیادی این گروه را در شرایطی که به سطوح حمایتی بسیار مناسبی رسیده اند مورد بررسی مجدد قرار داده پیرانشهر نیز در محدوده 1400 تومان دارای سطح حمایتی معتبری است که اگر نتواند مانع ریزش سهم شود محدوده 1000 تومان هدف بعدی ان می باشد بقیه سهم های قندی نیز جا برای اصلاح هنوز دارند
اما براي فردا در نمادهاي سرمايه گذاري انتظار متعادل شدن وساپا را داريم به نظر ميرسد وساپا با توجه به نزديكي عرضه سهام سايپاي كاشان با نوسانات منفی کمتری همراه شود محدوده 185 تومان یکی از مهمترین سطوح حمایتی قیمت می باشد باید توجه داشت گروه سایپا در سال 90 سود تقسیمی بالایی نخواهند داشت لذا بازار تمایل چندانی به حضور در مجامع این سهم ها ندارد و بیشتر انتظار بازار بر رشد قیمتها پس از مجمع سالیانه می باشد
اما در غدير فعلا روند نزولي خواهد بود شايد به زودي غدير 400 توماني را هم ببينيم غديري كه قيمتهاي 400 تومان با توجه به پتانسيلهاي اين سهم سطوح بسيار خوبي برايش محسوب ميشود
اما براي فردا در نمادهاي پتروشيمي انتظار عرضه سهام در نماد پتروشيمي كرمانشاه و متعادل شدن اين سهم را داريم اگر چه كرمانشاه براي سال 91 ميتواند سود 100 توماني اعلام كرده و تا قيمتهاي 500 تومان رشد نمايد اما محدوده 460 تومان یکی از مهمترین سطوح پیش روی سهم می باشد که در صورت عبور از ان هدف 500 تومانی بعید نمی باشد باید به حجم معاملات در محدوده 460 تومان توجه بیشتری داشت
اما در نماد گروه بهمن نيز احتمال برگشت روند قيمتي اين سهم از سطوح 200 توان بعيد نميباشد خبهمن در حال پيگيري خريد بلوك ملي مس و احتمالا افزايش خريد سهام پارسان و افزايش سرمايه ميباشد
براي فردا اما در نمادهاي معدني ملي مس اگر در سطوح قيمتي 480 تومان دوام نياورد تا سطوح قيمتي 460 تومان جاي افت قيمتي را خواهد داشت اما در صورت برگشت روند قيمتي ملي مس 500 توماني را شاهد خواهيم بود در مورد قیمت جهانی نیز مس باید توجه داشت شرایط ریزشیخاصی پیش روی این فلز می باشد و احتمال کاهش قیمت مس به 7000 دلار وجود دارد
در نماد كروي نيز انتظار افت قيمتي چنداني براي اين سهم نميرود احتمال برگشت روند قيمتي كروي از سطوح قيمتي 300 تومان بالا ارزيابي ميگردد
براي فردا همچنين در نمادهاي رويي نيز احتمالا با توجه به افت قيمتي كالسيمين پس از مجمع شاهد نوسانات مثبت در اين نماد خواهيم بود كالسيمين كه با پتانسلي تعديل مثبت عايدي هم مواجه ميباشد
در اخر باید توجه داشت شاخص مدتی در روند نزولی خود در حال حرکت می باشد این روند نزولی کم کم در حال توقیت می باشد و باید به افزایش شدت ان در شرایط خاص توجه داشت فعلا شاخص به عنوان اولین سیگنال در محدوده زیر میانگین 20 در نوسان می باشد باید دید ایا شاخص این روزها توان برگشت به محدوده بالای 27 هزار واحد را خواهد داشت یا به سمت 26 هزار واحد سوق پیدا خواهد کرد
جمعه 22 اردیبهشت 91


