نگاهی به بازار فردا سه شنبه 19 اردیبهشت 91
سرانجام بازار!!!
اين روزها بازار از كاهش نقدينگي و عدم حمايت جانانه و همه جانبه سهامداران حقوقي رنج ميبرد بازاري كه اين روزها پتانسيل خوبي براي رشد قيمتي دارد البته برخي از كارشناسان بازار اعتقاد دارد بازار در حال جمع اوري پتانسيل براي جهش قيمتي در زمان گزارشات 3 ماهه و رو شدن تعديلات مثبت عايدي شركتها ميباشد كه اين ادعا بعيد نيز نميباشد زيرا اكثر شركتهاي بزرگ و كوچك بازار سود سال 91 خود را يا با كاهش و يا بدون تغيير به نسبت سال 90 اعلام كرده اند كه ميتوانند سود خود را با رشد خوبي همراه سازند
اما براي فردا در نمادهاي پتروشيمي تعديل مثبت سود شيميايي ايران براي سال 90 مجددا اقبال را به سمت سهام اين گروه بازگردادنده است سهامي همچون پتروشيمي كرمانشاه كه اين چند روزه افت قيمتي خوبي را تجربه كرده است از موقعيت رشد قيمتي برخوردار ميباشد
در نماد پتروشيمي اراك نيز شنيده ميشود شركت با تقسيم سود 80 درصدي در مجمع خبرهاي خوبي هم از طرح هاي توسعه اي و تعديل سود سال 91 منتشر خواهد كرد
اما براي فردا در گروه سرمايه گذاريها انتظار روند متعادل را در سهام اين گروه داريم در نماد سرمايه گذاري خوارزمي شايعه تعديل مثبت اين سهم و احتمال اعلام سود 45 توماني از يك طرف و شايعه افزايش سرمايه 60 درصدي در اين نماد باعث اقبال بازار به نماد خوارزمي خواهد شد
اما براي فردا در نماد سرمايه گذاري اتيه دماوند همچنان انتظار روند صعودي اين سهم را داريم واتي به سبب پتانسيل شيران اهداف قيمتي 130 و 140 توماني را در پيش روي خود دارد
اما براي فردا در نمادهاي سيماني انتظار براي افزايش نرخ سيمان انتظار بي ربطي نيست برخي از سهام اين گروه مانند سيمان دورود همچنان به دليل پي بر اي پايين پتانسيل خوبي دارند
سفارس هم اگر به روند صعودي خود ادامه بدهد قيمتهاي 130 تومان را در پيش روي خود خواهد داشت
براي فردا همچنين در نمادهاي معدني فعلا نه قيمتهاي جهاني بر وفق مراد است نه روند قيمت دلار به همين دليل از معدنيها و فولادي ها نميتوان انتظار چنداني داشت
در اين گروه شايعه شده باما باز هم به دليل تسعير نرخ ارز با قيمت بازار ازاد در سال 91 با پتانسيل تعديل مثبت خوبي همراه خواهد بود
سخت ازند در محدوده 111 تومان با مقاومت قبلی خود روبرو است در صورت عبور قیمت از این سطح باید منتظر اهداف بالاتری برای این سهم بود اولین هدف سهم 117 تومان می تواند باشد ثنوسا نیز این روزها در محدوده 357 تومان کار بسیار سختی را در پیش دارد و قیمت باید از بیشترین قیمت قبلی خود عبور کند لذا گروه ساختمان فردا با عرضه های بیشتری باید روبرو باشد ثنوسا در صورت عبور از 357 تومان به سمت اهداف 380 الی 400 تومان حرکت خواهد کرد
بانک ملت نیز در محدوده 165 تومان این روزها معاملات پر حجمی را شاهد می باشد عبور از 165 تومان می تواند سهم را به سمت اهداف بالاتری چون 180 تومان نزدیک کند بانک اقتصاد نوین نیز با صف خرید فعلی شاید تا محدوده 330 الی 350 تومان صعود داشته باشد اما باید توجه داشت پی به ای گروه بانکی در این مدت کاهش داشته است و نباید انتظار پی به ای بالاتر از 6 برای هیچ سهم بانکی مدنظر داشت سود شرکت 55 تومان است که با این فرض قیمت منطقی سهم می تواند 330 تومان باشد
لیزینگ رایان سایپا و حقش در این مدت اخیر حجم خوبی را شاهد می باشند خرید حق های رایان در زیر محدوده 190 تومان به تدریج و در چند روز متفاوت می تواند با دید میان مدت مناسب باشد هر چند احتمال کاهش حق ها تا 170 تومان وجود دارد پی به ای رایان در این مدت اخیر کمتر از 3 نبوده است لذا با سود 90 تومانی فعلی قیمت سهم می تواند بعد از تقسیم سود سالیانه در محدوده 270 باشد
فولاد مبارکه نیز امروز محصولاتش در بورس کالا مورد استقبال قرار نگرفت کف فعلی مبارکه 290 تومان می باشد و نباید انتظار کاهش چندانی از این سهم داشت
گروه قندی در سراشیبی ریزش بیشتر قرار گرفته است این گروه هنوز به سطوح حمایتی مناسبی نرسیده است و خیلی از سهامداران فکر می کنند این گروه به زودی برگشت خواهد داشت اما باید توجه داشت نباید در خرید عجله کرد و بهتر است در هر اقدامی در این گروه حتما تدریجی و در چند هفته اقدام شود تا در صورت اشتباه در روند تخمینی میانگین اقدامات باعث تعدیل ریسک های احتمالی شود
لیزینگ صنعت و معدن و وصنعت و اتیه دماونداین روزها به واسطه سود تقسیمی شیران مورد توجه بازار قرار گرفته اند
کاشی سینا و چینی ایران نیز دو سهمی می باشند که احتمالا پس از مجمع سالیانه بار دیگر مورد استقبال قرار خواهند گرفت
اما در پایان صحبتی با همراهان عزیز و همیشگی بتاسهم :
قصد ما مکدر کردن خاطر شما نیست و چنین جسارتی نداریم اما اخیراً دیده شده برخی کاربران با کم لطفی تمام ، نسبت به انتشار مطالب ویژه سایت اقدام کرده و با تکرار این رویه حق عزیزانی که وجه اشتراک را واریز کرده اند پایمال کرده اند .
بی شک انتشار این اخبار عرفاً ، عقلاً و شرعاً صحیح نمی باشد و امیدواریم معدود عزیزانی که نسبت به این کار مبادرت می ورزند رویه خود را تغییر داده و ما را در کنار خود یاری دهند . چرا که همه عضو یک خانواده هستیم و باید در همه سطوح پشتیبان یکدیگر باشیم .
گروه تحلیل گری بتا سهم
دوشنبه ۱۸اردیبهشت ۹۱
هر گونه استفاده از مطالب سایت بتاسهم پیگرد قانونی دارد


