نگاهی به بازار فردا شنبه 9 اردیبهشت 91
بازار و شروعي جديد!!!
بازار اين روزها از يك طرف با اماج گزارشات 12 ماهه مواجه ميباشد و از طرف ديگ با برگزاري مجامع شركتها در اين بين شاخص هم در سطوح حساسي قرار گرفته سطوحي كه در صورتي كه بتواند شت سر بگذارد شاخص ميتواند ارام ارام تا 29 هزار واحد هم رشد داشته باشد
اما براي فردا با توجه به رشد بازارهاي جهاني در طي دو سه روز اخير انتظار داريم سهام معدني به تعادل رسيده و مثبت شوند در اين بين فملي باز هم امكان رشد قيمتي را تا سطوح قيمتي بالاي 500 تومان را دارا ميباشد فملي كه با پتانسيل تعديل خوبي در سود سال 90 و 91 مواجه ميباشد
اما در نماد فراوري نيز انتظار براي جمع اوري صف فروش و متعادل شدن روند معاملاتي اين سهم دور از ذهن نميباشد
در نماد فولاد صا نور پتانسيلهاي بنيادي اين سهم باعث اقبال بازار به خصوص سهامداران حقوقي به اين نماد شده است صبا نور اهداف قيمتي 2200 توماني را در پيش رو دارد قيمتهايي كه اگر موفق به عبور از ان شود ميتواند صبا نور را تا سطوح قيمتي 2400 تومان هم بالا ببرد حجم معاملات سهم در محدوده 2000 تومان خیلی پر رونق بود و انتظارها بر رشد بیشتر سهم را حتی در کوتاه مدت ایجاد کرده است
اما براي فردا در نمادهاي خودرويي تاكيد دولت و وزارت صنايع بر برگردانده شدن قيمت خودرو به سال 90 اب پاكي را بر روي نمادهاي خودرويي ريخت
در اين گروه پارس خودرو همچنان با احتمال كاهش سوداوري و تعديل منفي سود سال 90 مواجه ميباشد وضع بنيادي اين سهم به خصوص در توليد خودروهاي لوكسش چندان تعريفي ندارد
اما براي فردا در نمادهاي پتروشيمي انتظار تعادل در روند قيمتي سهام پتروشيمي كرمانشاه را داريم سهمي كه با پتانسيل تعديل مثبت عايدي 100 درصدي در سال 91 مواجه ميباشد اختلاف قيمتي فروش اوره و بودجه شركت به سطح 50 درصد رسيده است
در نماد پتروشيمي پرديس اما انتظار براي رشد قيمتي دور از ذهن نميباشد پرديس اهداف قيمتي 3800 -4000 تومان را در صورت در پيش گرفتن روند صعودي را دارد شپديسي كه ميتواند براي سال 91 به سود 800-850 توماني به ازاي هر سهم دست يابد
اما براي فردا در نمادهاي سرمايه گذاري انتظار بازگشايي نماد نفت و گاز پارسيان را داريم سهمي كه تعديل مثبتش ان قدري كه بازار انتظار داشت نبود
در اين گروه سرمايه گذاري سپه همچنان به دليل ارزش ان اي وي بالا و احتمال اعلام سود 40 توماني براي سال 91 با قدرت تمام به سمت سطوح قيمتي 140 و سپس 150 تومان حركت خواهد كرد
در مورد حق تقدم ها خیلی از دوستان سوال می کنند و دلیل استقبال بازار به این حق تقدم ها را جویا می شوند فرضا همین حق تقدم های سرمایه گذاری شاهد را باید کاربران توجه کنند و مشاهده کنند که این حق ها در زمان فعلی بازده 65 درصدی داشته اند لذا کسانییکه حق ها را در ایتدا خرید کرده بودند و وجهش را نپرداختند الان با بازده بسیار عالی 65 درصدی روبرو می باشند لذا نوسانگیری روی حق ها و خصوصا حق های زیر 100 تومان یک تخصص جالب برای سودهای بالا می باشد هر چند نباید از ان طرف داستان نیز غافل شد حق های وشمال با 20 تومان بسته شدند و در اخر با یک ریال هم فروخته نشدند لذا خریداران های بخت برگشته از اصل سرمایه نیز جا ماندند فرضا سهمی 10 تومان بالا رود منطقا حق هایش نیز باید 10تومان بالا رود ولی این 10 تومان صورت کسر است و باید توجه داشت که مقدار مخرج کسر بازده ما چقدر است ؟؟؟10 تومان روی 100 تومان 10 درصد است اما 10 تومان روی 10 تومان بازده 100 درصدی است لذا مشاهده می کنیم حق ها دارای مخرج بسیار کوچکتری می باشند بنابراین امکان نوسانات شدیدی را دارند
در مورد وصنعت نیز سوالات زیادی در مورد ارتباطش با سیمانی ها می شود باید توجه داشت که این سهم دارای سیمانی های زیادی است اما قیمتهای خرید این سهم ها اینقدر بالا می باشد که رشد سیمانی ها در حد فعلی، هیچ تاثیری بر روی سهم نمی تواند داشته باشد سهم در محدوده 108 الی 112 تومان می تواند نوسان داشته باشد تا متناسب با جو بازار زمینه رشد سهم تا 120 تومان نیز فراهم شود
شنبه نماد حقتقدم کمک فنر ایندامین ، حق تقدم کرمانشاه ، مخابرات و سیمان ارومیه بسته خواهند شد مخابرات سود سال 90 را 39 تومان اعلام کرده است که در مجمع حدود 35 تومان تقسیم خواهد کرد لذا سهم پس از مجمع و کسر سود تقسیمی جذابیتهای خوبی را می تواند ایجاد کند و پس از مجمع نیز باعث رشد شاخص نیز شوداحتمالا مخابرات در نزدیکی نمایشگاه بهاره بورس بازگشایی خواهد شد و شاخص را با جهش خوبی روبرو خواهد ساخت هر چند باید توجه داشت خرید سهم بعد از مجمع به مراتب بهتر خواهد بود و سهامداران می توانند در روز شنبه از سهم خارج شده و پس از تقسیم سود مصوب سالیانه وارد سهم شوند و خواب سرمایه نیز نداشته باشند
شاید بازار با نوساناتی همراه باشد اما یقینا بازار تا 3 خرداد رشد خوبی خواهد داشت در اکثر سال ها همزمان با نمایشگاه بورس شاهد رونق خوبی در بازار و صندوق ها بودیم در نمایشگاه همه دنبال پز دادن و منم منم کردن هستند لذا نمی شود بازار خراب باشد و مردم هم به نمایشگاه تشریف بی اورند و در اوج ناباوری شاهد وضعیت بدی در بازار باشند ان وقت به نظر شما کسی جرات حضور در غرفه های خود را خواهد داشت بنابراین توصیه ما به همه کاربران این است که این ماه را فرصت مناسبی برای رشد شاخص بدانند و بعد از اردیبهشت نیز منتظر نتایج اجلاس ایران و غرب باشند
سایت تحلیلی بتاسهم
جمعه 8 اردیبهشت 91


