نگاهی به بازار فردا چهارشنبه 30 فروردین 91
بازار و پايان اعتباريها!!!
بازار اين روزها با توجه به قرار گرفتن در روزهاي پاياني خريد و فروش هاي اعتباري شاهد فشار فروش در سطوح كلي بازار هستيم فشاري كه پيشبيني ميشود طي روزهاي اتي شاهد افت و كاهش و در نتيجه بازگشت تعادل به بازار سرمايه باشيم
اما براي فردا در نمادهاي پتروشيمي انتظار نوسانات مثبت را داريم سهام اين گروه به واسطه نزديكي به گزارشات 12 ماهه و تعديل مثبت عايدي مورد اقبال بازار قرار گرفته اند البته رشد اصلي سهام شركتهاي پتروشيمي با تعديل مثبتي كه در گزارشات 3 ماهه سهام اين گروه اعمال خواهد شد شروع خواهد شد
در اين گروه و در نماد پتروشيمي كرمانشاه بازار كماكان انتظار توقف نماد اين سهم به دليل تعديل مثبت در سود سال 91 را دارد
اما براي فردا در نمادهاي سرمايه گذاري نيز انتظار روند مثبت را داريم در اين گروه و در نماد سرمايه گذاري سپه فردا اين سهم به اولين هدف قيمتي خود يعني سطوح قيمتي 140 تومان ميرسد
در نماد سرمايه گذاري خوارزمي نيز با توجه به شايعه تعديل مثبت اين سهم احتمال رشد قيمتي خوارزمي تا سطوح 170 الی 175 تومان وجود دارد
در نماد سرمايه گذاري غدير اما فعلا روند اين سهم بدون نوسانات خاصي دنبال خواهد شد غدير علي رغم پتانسيل تعديل مثبت عايدي همچنان مورد بي مهري بازار قرار دارد محدوده 400 الی 410 محدوده حمایتی خوبی برای سهم می باشد که انتظار کاهش به زیر این سطح خیلی دور از ذهن است مگر اینکه شاهد کاهش قیمت دلار در بازار باشیم که در این صورت اکثر سهم های بازار دچار اصلاح بیشتری خواهند شد
اما براي فردا و در نمادهاي خودرويي انتظار كاهش و ادامه افت قيمتي سهام اين گروه را نباید خیلی انتظار داشت در نمادهاي خودرويي فعلا اوضاع بر وفق مراد نميباشد و برگشت سريع قيمت دلار كار را براي سهام اين گروه دشوار كرد
در گروه خودرويي و در نماد خبهمن به نظر اين سهم كماكان در روند نوساني 200-220 توماني خود نوسان خواهد كرد
همچنين در نماد زامياد شنيده ميشود شركت وضعيت توليد و فروش خوبي ندارد و احتمال كاهش سود سال 91 نيز بعيد نيست
یکی از نمادهایی که این روزها حجم معاملات بالایی را شاهد می باشد ایران ترانسفو می باشد سهمی که با توجه به حجم بالای مواد وارداتیش می تواند با کاهش بهای تمام شده ایط بهتری را در سال 91 داشته باشد اولین هدف سهم تثبیت بالای 350 است با عبور قیمت از 350 تومان اهداف بعدی سهم محدوده 380 الی 440 در میان مدت می باشد
براي فردا در نمادهاي معدني شاهد رشد 5 درصدي ديگر در نماد صبا نور خواهيم بود صبانوري كه هنوز نيامده با احتمال تعديل سود سال 90 مواجه ميباشد
اما در نماد كروي نيز با توجه به احتمال واگذاري و قطعي شدن واگذاري معدن انگوران به اين گروه احتمال رشد قيمتي اين سهم تا سطوح قيمتي 400 تومان وجود دارد هر چند ا ز مدتها قبل این صحبت ها مطرح بوده است و تا زمانییکه شاهد قطعی نشدن این حرف و حدیث ها نباشیم نمی توان خیلی امید به صحت این شنیده ها داشت
امشب همه منتظر صحبت های رییس جمهور هستند صحبتهایی که برای بازار ما خیلی مهم است و بازار فردا یقینا واکنش مناسبی به تصمیمات دکتر احمدی نزاد نشان خواهد داد بحث هدفمندی رایانه ها و کاهش یا رشد قیمت دلار همه و همه باعث ایجاد تزلزل در تصمیم گیری های بازار شده است دولت این روزها تمایل زیادی به کاهش نرخ دلار دارد کاهش نرخ دلار باعث خواهد شد خیلی از ثبت نام کنندگان پیش فروش طلا از دریافت سکه منصرف شده و فشار عرضه سکه بر روی بانک مرکزی کمتر شود
در بازار های جهانی نیز شرایط با ثباتی را شاهد نیستیم قیمت ، روی ، طلا و نفت همه و همه منفی و به سوی پایین هستند چنانچه کاهش قیمت دلار نیز با ریزش های جهانی همراهی کند سهم های معدنی از جمله ملی مس کالسیمن کروی و فراوری نیز پس از رشد های اخیر می تواند در کمین اصلاح باشند
در مورد رکیش نیز باید توجه داشت سهم در محدوده 1350 تومان شرایط سختی را در پیش خواهد داشت اگر قیمت بتواند از سطح 1350 تومان عبور کند به سوی 1400 الی 1500 تومان سوق پیدا خواهد کرد لذا واکنش قیمت به محدوده 1350 تومان مهمترین حرکت جدی سهم در روزهای اتی خواهد بود پی به ای منطقی و تقسیم سود مناسب سهم از نکاتی است که بازار توجه خاصی به سهم پیدا کرده است رانفور نیز باید با حجم مناسبی از 1450 عبور کند با عبور از 1450 هدف بعدی ان 1550 خواهد بود
در اخر به شاخص می رسیم بیشترین مقدار شاخص در سال 90 محدوده 27130 واحد می باشد شاخص این روزها توانست از این سطح عبور کند عبور شاخص از این محدوده نوید بخش اینده خوبی برای شاخص می باشد این اصلاح چند روز اخیر نیز بنابر نظر خیلی از تحلیلگران پولبکی به سمت 27130 واحد می باشد یقینا هر چقدر بیشتر شاهد نوسان شاخص در محدوده 27 هزار واحد باشیم پتانسیل رشد بعدی شاخص بیشتر خواهد شد نمایشگاه بورس نیز امسال در اواخر اردیبهشت می باشد شاید کنترل شاخص و جلوگیری از رشد هیجانی فعلی ان ناشی از ایجاد زمینه برای رشد بیشتر شاخص در اواسط اردیبهشت ماه می باشد این روزها صحبتهای زیادی در مورد نمایشگاه از طرف مسیولین شنیده می شود که نشان از اهمیت این نمایشگاه دارد این نمایشگاه اخرین نمایشگاه مسیولین وقت می باشد لذا هر چی برای گفتن دارند یقینا رو خواهند کرد بنابراین استراحت بازار در این روزها خیلی هم بی منطق و بدون برنامه ریزی نمی باشد
سه شنبه 29 فروردین 91


