بازار در انتظار ؟؟
بازار اين روزها با خوشبيني به نسبت نتيجه نشست5+1 با روند صعودي به كار خود ادامه ميدهد به نظر ميرسد روند روزهاي اتي بازار سرمايه به نشست 5+1 در روز شنبه بستگي داشته باشد نشستي كه نتايجش ميتواند بر روند هفته اينده بازار سرنوشت ساز باشد ایا ایران در این مذاکرات می تواند با طرفین مقابل به توافق برسد ؟؟؟ سوالی است که سهامداران با ان روبرو می باشند شاید از دید خیلی ها این مذاکرات همان نتیجه مذاکرات قبلی را خواهد داشت و نباید خیلی خوشبین به نتایج ان بود ایران در این چند سال هیچ گونه مصالحه ای سر مباحث اصلی مذاکرات نداشته است بنابراین خرید در فردا می تواند یک قمار جالب باشد قماری که با مثبت ارزیابی کردن مذاکرات می تواند باعث رشد شاخص تا 27 هزار واحد و سوق به اهداف بالاتر از 27 هزار واحد شود و شاهد هفته ای تمام مثبت بود از طرفی با احتمال شکست مذاکرات باید منتظر یک فاز اصلاحی مناسب در شاخص بود شاخصی که در این مدت اخیر رشد خوبی هم داشته است و اصلاح برایش لازم هم است باید دید سیاسیون فردا برای بازار سرمایه چه هدفی را به ارمغان خواهند اورد بنابراین این روزها توصیه خاصی نمی توان کرد که جز اینکه احتیاط را مدنظر قرار داده و کمتر در جو هیجانی بازار گم شد سال 90 نیز بازار همین روزها بود که در فاز اصلاحی قرار گرفت و برای 3 الی 4 ماه شرایط بسیار بدی را در پیش داشت بنابراین فردا شرایط خاصی را در پیش دارد که بهتر است سهامداران با تامل کافی به بررسی ان بپردازند شاید بازار مثبت باشد و لی باید توجه داشت نتایج این مذاکرات اخرین فرصت ایران است و شاید شکست تو این مذاکرات نتایج خیلی بدی را بر روی صنایع ما داشته باشد
اما براي فردا در نمادهاي معدني و فلزي انتظار روند رو به رشد با توجه به افزايش نسبي قيمتهاي جهاني فلزات را داريم به نظر ميرسد ميتوان انتظار شكل گيري روند صعودي را در نمادهاي اين گروه و حتي به گمان برخي ها ليدر شدن نمادهاي معدني را انتظار داشت
در اين گروه كروي و مجموعه گروه توسعه معادن روي با شايعه افزايش سود اوري و واگذاري قطعي معدن انگو.ران مواجه ميباشند امري كه در صورت صحت و تاييد ميتواند رالي قيمتي 10-20 درصدي را در سهام گروه روي ايجاد نمايد
اين روزها در نماد فراوري شايعاتي در خصوص توقف نماد شركت به منظور تعديل مثبت سود سال 91 شنيده ميشود
اما براي فردا در نمادهاي فلزي و فولادي نيز همچنان روند مثبت را انتظار داريم احتمالا با توجه به تعديل مثبت سود سال 90 و 91 فولاد خوزستان اين سهم به سمت قيمتهاي 1800 تومان پيش روي ميكند
در نماد فولاد الياژي ايران به نظر ميرسد با توجه به رشد قيمتي اخير اين احتياج به استراحت قيمتي داشته باشد همچنين در نمادهاي فلزي انتظار داريم الومينيوم ايران با توجه به خبر افزايش سرمايه 1500 درصدي پيش رو مستهلك كردن زيان انباشته خود با روند صعودي به سمت هدف اول قيمتي يعني سطوح 1600 تومان حركت نمايد
اما براي فردا در نمادهاي پتروشيمي انتظار افزايش عرضه ها و تعادل در نمادهاي اين گروه مانند پتروشيمي كرمانشاه و شازند را داريم البته در اين بين پتروشيمي شيراز تا وارد گره معاملاتي نشود نتعادل نخواهد شد شيرازي كه اين روزها با شايعه اعلام سود بالاي 50 توماني براي سال 91 مواجه ميباشد
همچنين در نماد پتروشيمي شازند نيز شنيده ميشود احتمال توقف نماد شركت و اعلام سود 110 -120 توماني براي سال 91 وجود دارد
اما براي فردا در نمادهاي سرمايه گذاريها انتظار داريم غدير همچنان معاملات نوساني را در سطوح قيمتي 440 تومان تجربه نمايد غديري كه در انتظار توقف نماد براي تعديل مثبت ميباشد
همچنين در نماد سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي با توجه به تعديل مثبت اخير سهم در گزارش 6 ماه اش انتظار براي نوسانات مثبت بعيد نميباشد
جمعه 25 فررودین 91


